Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Savage

Legacy Member
Carrion zei:
Da weet ik, en tso is meer dan enkel krapuul gelijk sommige het hier proberen te uit te schijnen ;)

Mij maakt da ook allemaal gene zak uit wa mensen doen, ma zit zelf als toekomstig dokter of wa dan ook toch in godsnaam nie hautain te doen tegen iemand die later metser wilt worden. Alle soorten mensen zijn nodig, en iemand die wilt werken voor de kost is in mijn ogen nog altijd gelijk en verdient evenveel respect, of dat 'm nu hersenchirurg is of achter de vuilkar hangt.

Mij ook niet, helemaal niet. M'n beste maat is een bakker en deed houtbewerking op school. Ik bedoel maar: ik zal de laatste zijn om te veroordelen. Maar dat je met 10 man een vrouw van 77j gaat lastigvallen, pesten en bedreigen, sorry, maar daarvoor kan je imo echt niet meer dan 1,3 hersencellen bevatten. En dan is het jammer om te zeggen in welke van de drie richtingen zij meestal terechtkomen.

Soit! :p

freakykiller

Legacy Member
Tja ik ben blij dat ik in het ASO zit, heb ik toch gemerkt dat ik meer interesse heb in economie/wetenschappen/wisk/talen dan verwacht

speeding.be

Legacy Member
ASO: slim - gekweekt om later poen te scheppen
TSO: Half slim - gekweekt om poen te scheppen, of moderne slaaf te worden
BSO: niet zo slim - gekweekt om moderne slaven te worden.

Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor.

*De praktijk wijkt vaak af van deze theoretische veronderstelling.
(Waarom 'moderne slaven' minder verdienen dan de echte poenscheppers, geen idee. Het feit dat kennis gegeerd is? Het feit dat personen met kennis langer moeten studeren? Dat laat ik in het midden ...)

fireflymr

Legacy Member
Ik heb in een poeplieve TSO school gezeten en in een ongelofelijke crapuulschool ASO.

Het verschil zit meer in katholiek onderwijs <> staatsonderwijs dan ASO <> T/BSO

Carrion

Legacy Member
fireflymr zei:
Ik heb in een poeplieve TSO school gezeten en in een ongelofelijke crapuulschool ASO.

Het verschil zit meer in katholiek onderwijs <> staatsonderwijs dan ASO <> T/BSO

tjah, staatsonderwijs komt gewoon al het krapuul terecht door het feit dat die niemand mogen weigeren.

En speeding.be, waar gy uw theorieën haalt gast, 't is mij een raadsel :wtf:

BleKKie

Legacy Member
Math'ke zei:
Echt wel grappig hoe iedereen twee blokken maakt ASO en ( TSO & BSO ). Slaagt echt werkelijk nergens op hé :p

Nochtans bestaat er in veel scholen wel een heel groot onderscheid tussen ASO & TSO+BSO.
Waar ik in het secundair op school gezeten heb (TSO), is dat verschil overduidelijk.

ASO: relatief nieuwe, propere gebouwen; om de haverklap themadagen, sportdagen, allerhande activiteiten; donderdag & vrijdag een uur vroeger gedaan; min. 2h studie/week

TSO/BSO: niets van bovenstaande zaken.

Ligt misschien niet enkel aan de scholen maar ook aan het leerplan enzo, maar dit is imo pure discriminatie.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat ze beter eens iedereen zouden gelijk stellen, iedereen heeft zijn gaven en gebreken. De één kan gans zijn huis zelf zetten (BSO) & de ander is te onhandig om dit te doen (ASO), is hij daarom minder waard? Neen, want beiden kunnen niet 'leven' zonder elkaar.

Bosvos

Legacy Member
Carrion zei:
tjah, staatsonderwijs komt gewoon al het krapuul terecht door het feit dat die niemand mogen weigeren.

En speeding.be, waar gy uw theorieën haalt gast, 't is mij een raadsel :wtf:

idd, ge moest eens weten hoeveel mensen die ik ken uit het ASO die nu moeite hebben om een job te vinden, omdat ze het ASO met veel spelen en geluk zijn doorgeraakt, na het ASO moet je gewoon verder studeren en als je dat niet aankunt...

TSO/BSO daarintegen... die zijn na hun 7de jaar klaar voor de arbeidsmarkt...
(ik heb beide gedaan tot het 5de ASO en 5,6 en 7 BSO, ik kan in principe aan een job geraken, maar ik ga toch verder studeren (die BSO-keuze was door een extreem geval van schoolmoeheid, terwijl ik na 2 jaar sukkelen en aanmodderen niet liever zou doen dan naar school gaan :) )

freakykiller

Legacy Member
Idd het kan ook liggen aan het feit of het staatsonderwijs of katholiek onderwijs is, maar ik denk nog altijd dat ASO scholen daar minder aanleg voor hebben (er zijn altijd uitzonderinge natuurlijk)

Carrion

Legacy Member
hoofdschooier zei:
idd, ge moest eens weten hoeveel mensen die ik ken uit het ASO die nu moeite hebben om een job te vinden, omdat ze het ASO met veel spelen en geluk zijn doorgeraakt, na het ASO moet je gewoon verder studeren en als je dat niet aankunt...

TSO/BSO daarintegen... die zijn na hun 7de jaar klaar voor de arbeidsmarkt...
(ik heb beide gedaan tot het 5de ASO en 5,6 en 7 BSO, ik kan in principe aan een job geraken, maar ik ga toch verder studeren (die BSO-keuze was door een extreem geval van schoolmoeheid, terwijl ik na 2 jaar sukkelen en aanmodderen niet liever zou doen dan naar school gaan :) )

Ja, en daar zit dan weer het probleem van de ouders. Veel kinderen hebben meestal zelf wel door dat ze het niet aankunnen maar da mama & papa daar niets van willen horen, zoon of dochter lief zullen aso afmaken, of ze nu willen of nie, wa moeten anders de nonkels en tantes nie denken.

Met als gevold da die kinderen tijdens hogere studies helemaal niemeer gemotiveerd zijn en als gevolg daarvan in den aldi kunnen gaan werken of secretaresse worden terwijl als ze toch een andere richting doen iets totaal anders kunnen doen. (Ook hier, niks tegen mensen die in de aldi of als secretaresse werken)

memorexxx

Legacy Member
speeding.be zei:
ASO: slim - gekweekt om later poen te scheppen
TSO: Half slim - gekweekt om poen te scheppen, of moderne slaaf te worden
BSO: niet zo slim - gekweekt om moderne slaven te worden.

Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor.

Kerel wavoor een bekrompen debiele redenering is da nou :wtf:
Ze zouden speciaal voor u nog nen categorie onder BSO moeten maken dan...
Als der enen ASO gaat doen en maakt nie z'n hogere studies af is de kans vrij groot dat em minder zal verdienen als iemand die lastechnieken of weet ik veel welke BSO richting gestudeerd heeft. En ja krapuul zal overal wel wa zitten zeker zullen zich mss wat meer gedragen op een ASO school omdat ze daar wss rapper onder hun kloten gaan krijgen :)

Bosvos

Legacy Member
godverdomme mijne gebuur komt klagen dat mijne muziek te luid staat (die staat niet luider als anders). En ik zeg 'm dat onze ondergebuur al heel de dag zijn tv of radio veel te luid heeft staan (duidelijk hoorbaar dat het van een verdiep lager komt) als ge dan gaat bellen bij de 2 mogelijke daders weten ze natuurlijk van niks.

Ok mijn muziek staat relatief luid, maar die staat al 2 jaar zo luid, zelfs tot 11 uur 's avonds en ik heb nog nooit klachten gehad, ik zou er dus van verschieten dat het van mij komt. Als die kloot van hieronder zijn manieren niet begint te houden zal ik mijn installatie eens opendraaien zodat zijne plafond naar beneden komt.

De SkeEvN

Legacy Member
just men auto teruggehad van paar dingen te vernieuwen en naar de keuring te gaan

reultaat schreven en brokken van men buitenste rand van men velgen (vorige keer al gezegd van ey kerel die brokken aan de binnekant waar men bouten zitten zijn zeer zichtbaar.. deed alsof em van niets wist natuurlijk)
een schreefke kan nog gaan maar brokken gvd wtf

en dan nog nie door de keuring ook omda papieren van men uitlaat er nie bijzaten blijkbaar

kpijs om nekeer tot bij de verzekering te gaan want die velgen zijn nie goeiekoop begot

Carrion

Legacy Member
hoofdschooier zei:
godverdomme mijne gebuur komt klagen dat mijne muziek te luid staat (die staat niet luider als anders). En ik zeg 'm dat onze ondergebuur al heel de dag zijn tv of radio veel te luid heeft staan (duidelijk hoorbaar dat het van een verdiep lager komt) als ge dan gaat bellen bij de 2 mogelijke daders weten ze natuurlijk van niks.

Ok mijn muziek staat relatief luid, maar die staat al 2 jaar zo luid, zelfs tot 11 uur 's avonds en ik heb nog nooit klachten gehad, ik zou er dus van verschieten dat het van mij komt. Als die kloot van hieronder zijn manieren niet begint te houden zal ik mijn installatie eens opendraaien zodat zijne plafond naar beneden komt.

is het nu uwe onderbuur die komen klagen is of gaat het hier over een 3de buur die komt klagen?

iamhollywood

Legacy Member
hoofdschooier zei:
idd, ge moest eens weten hoeveel mensen die ik ken uit het ASO die nu moeite hebben om een job te vinden, omdat ze het ASO met veel spelen en geluk zijn doorgeraakt, na het ASO moet je gewoon verder studeren en als je dat niet aankunt...

TSO/BSO daarintegen... die zijn na hun 7de jaar klaar voor de arbeidsmarkt...

Ind en ze kunnen evengoed een droomcarrière uitbouwen:

Mijn jongste zus heeft schoonheidsverzorging gedaan en heeft gans haar schoolcarrière op haar gat mogen zitten (als ze voor een examen frans 5 blz moest kennen was het veel).
Na haar schooluren en onder de vakanties werkt ze in een zonnecenter, haar weekenden staan volgeboekt met afspraken om mensen voor 1 of andere gelegenheid te gaan schminken/ nagels te doen/ massages etc.. ze heeft maw de voorbije jaren redelijk wat kunnen bijeen rapen.
Ze zit nu in haar 7ste jaar en studeert binnenkort af. Naast het zonnecenter komt een handelspand vrij en ze heeft het voorstel gekregen om mee in de zaak te stappen en naast het zonnecenter een schoonheidssalon te openen. Ze heeft het kapitaal (door het sparen tijdens haar schoolbaan + de grootouders hebben onlangs 1 van hun huizen verkocht en het geld verdeeld onder de kleinkinderen), ze heeft haar vaste klanten en ze heeft het concept en de klanten van het zonnecenter... maw dat heeft op haar 19de een eigen droomzaak. Zal ik mij maar jaren te pletter studeren:p.

Anoniem04

Legacy Member
Ik moet mijn 4 wijsheidstanden laten trekken. Alsof die 2 jaar blokjes nog niet genoeg was, kotsbeu ben ik het.

Carrion

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ik moet mijn 4 wijsheidstanden laten trekken. Alsof die 2 jaar blokjes nog niet genoeg was, kotsbeu ben ik het.

Bwa, als ge geluk hebt hebde er bijna gene last van, als ge de pech hebt gelijk een vriendin van m'n zus, loopt ge tot ergens midden juni rond alsof ge ne hoop walnoten in uw mond hebt steken :p

Silmarunya

Legacy Member
iamhollywood zei:
Ind en ze kunnen evengoed een droomcarrière uitbouwen:

Mijn jongste zus heeft schoonheidsverzorging gedaan en heeft gans haar schoolcarrière op haar gat mogen zitten (als ze voor een examen frans 5 blz moest kennen was het veel).
Na haar schooluren en onder de vakanties werkt ze in een zonnecenter, haar weekenden staan volgeboekt met afspraken om mensen voor 1 of andere gelegenheid te gaan schminken/ nagels te doen/ massages etc.. ze heeft maw de voorbije jaren redelijk wat kunnen bijeen rapen.
Ze zit nu in haar 7ste jaar en studeert binnenkort af. Naast het zonnecenter komt een handelspand vrij en ze heeft het voorstel gekregen om mee in de zaak te stappen en naast het zonnecenter een schoonheidssalon te openen. Ze heeft het kapitaal (door het sparen tijdens haar schoolbaan + de grootouders hebben onlangs 1 van hun huizen verkocht en het geld verdeeld onder de kleinkinderen), ze heeft haar vaste klanten en ze heeft het concept en de klanten van het zonnecenter... maw dat heeft op haar 19de een eigen droomzaak. Zal ik mij maar jaren te pletter studeren:p.

Ik zou er niet jaloers op zijn... Zo'n centrum kan elk moment failliet gaan en je zit dag in dag uit te werken met producten die de nodige kankerverwekkende stoffen bevatten. Idem voor bv. de bouw. Ze verdienen soms zoveel als een ingenieur, maar als je ziet in wat voor omstandigheden....

Anoniem04

Legacy Member
Carrion zei:
Bwa, als ge geluk hebt hebde er bijna gene last van, als ge de pech hebt gelijk een vriendin van m'n zus, loopt ge tot ergens midden juni rond alsof ge ne hoop walnoten in uw mond hebt steken :p

T'is vooral het ziekenhuis en de last erna dat mij dwarszit :p

Mijn bovenste staan trouwens perfect recht >_<

Carrion

Legacy Member
Silmarunya zei:
Ik zou er niet jaloers op zijn... Zo'n centrum kan elk moment failliet gaan en je zit dag in dag uit te werken met producten die de nodige kankerverwekkende stoffen bevatten. Idem voor bv. de bouw. Ze verdienen soms zoveel als een ingenieur, maar als je ziet in wat voor omstandigheden....

Andere zaken kunnen net zo goed failliet gaan dus zie daar nie bepaald een verband in. En aangezien vrouwen zich nog steeds laten verzorgen denk ik nie dat da een groot probleem gaat worden.

Bosvos

Legacy Member
Carrion zei:
is het nu uwe onderbuur die komen klagen is of gaat het hier over een 3de buur die komt klagen?

de gebuur komt klagen (gebuur=naast mij), ik en die gebuur zijn naar de onderbuur geweest, waar de muziek van komt ;)

Mijne gebuur was al gaan bellen bij die onderbuur en ik ben verkeerd geïnformeerd, blijkbaar doetem gewoon niet open, hij zal wel met zijn zatte botten liggen maffen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan