Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MunChyyyy

Legacy Member
Ace of Spades zei:
192.168.2.1, 192.168.1.2, 192.168.1.1, 192.168.1.0? (eerste twee getallen zijn nrl. altijd dezelfde, de laatste twee is wat met cijfertjes goochelen)

ipconfig in uwe commandprompt en daar ziede standaard gateway staan en dat kan wel eens het ip zijn dat je nodig hebt :)

Ace of Spades

Legacy Member
Mienod zei:
Ik heb het allemaal geprobeerd en wat gegoocheld maar ik krijg altijd een foutmelding.

Da's raar, heb je toevallig de handleiding ergens bij je? Daar staat het ip-adres nrl in. Meestal is het iets met 192.168.x.x

edit: ipconfig wil ook wel eens lukken

Mienod

Legacy Member
MunChyyyy zei:
ipconfig in uwe commandprompt en daar ziede standaard gateway staan en dat kan wel eens het ip zijn dat je nodig hebt :)

Heb ik al geprobeerd en dat ging ook niet.

Ace of Spades zei:
Da's raar, heb je toevallig de handleiding ergens bij je? Daar staat het ip-adres nrl in. Meestal is het iets met 192.168.x.x

edit: ipconfig wil ook wel eens lukken

Zal de handleiding is bekijken. Trouwens, de telenet installateur heeft de laptop van mijn zus geconfigureerd en niet de "hoofd pc". Zal het daar aan liggen?

KiPpIe

Legacy Member
Zijt ge wel zeker dat ge die over het netwerk *kunt* instellen? Want default gateway zou normaal gezien toch moeten verwijzen naar de link met het internet (u router dus). Maar als ge op niks terecht komt door dat IP in te geven zou ik eerder denken dat ge er gewoon niet aankunt via http.

Mienod

Legacy Member
Normaal gezien wel want de installateur heeft op de laptop de instellingen gewijzigd en dat was zo'n ip via http. En ik heb de handleiding is snel bekeken en ik vind niet direct een verwijzing naar een ip adres.

Op de website van Telenet staat een ander, standaard, ip adres en dat heb ik ook geprobeerd maar tevergeefs.

MunChyyyy

Legacy Member
Mienod zei:
Normaal gezien wel want de installateur heeft op de laptop de instellingen gewijzigd en dat was zo'n ip via http. En ik heb de handleiding is snel bekeken en ik vind niet direct een verwijzing naar een ip adres.

Op de website van Telenet staat een ander, standaard, ip adres en dat heb ik ook geprobeerd maar tevergeefs.

Met welke browser wil je naar je router gaan ? Probeer in firefox en in IE ... Probeer eens met die laptop naar die router te gaan ?

Gavin

Legacy Member
Iemand toevallig enig idee hoe ik een .pdf in kleur print? Ik krijg de kleur van de tekst wel veranderd op mijn scherm maar hij blijft het in het zwart afprinten.

Dakantochnie

Legacy Member
Pdf's zijn read-only over het algemeen, dus je kan er niets in wijzigen (ook al denk je dat het gebeurd is, meer dan een 'view' op je huidige pdf wordt er niet gemaakt).
Exporteren naar een .doc en van daaruit bewerken en uitprinten.

BlaXander

Legacy Member
FroFro zei:
Exame ging vreselijk crap. Als ik al de rest haal kan het gedelibereerd worden, maar kga sowieso een mailtje sturen naar den docent in de hoop op een prive-herexamen. Das dan aan zijn bureau waar hij in menne nek ligt te hijgen en dubbel zo moeilijk, maar het zij zo.

Echt verschrikkelijk stoem, ware echt 2 bad-ass grote oefeningen die ik compleet vergeten was. Bij elke herhaalsessie sloegek die kutoefening altijd over, stomme klojo :(

:hug:

Springfield

Legacy Member
tuesadorable zei:
Ik ben daarnet lastig gevallen op de trein door een zotte Indiër die teveel bier op had "ik heb er al vier gedronken en ik kreeg geld terug", vol hing met ketchup en vond, ik citeer: "vrouwen zijn zoals treinen.... die hebben ook koplampen.... van ogen... zoals jij... en ergens een neus... jij hebt mooie koplampen" en die me dan inpeperde dat ik mooi was en dat ik me moest bekijken in de spiegel. Dan begon hij me aan te raken. :(

Hij stapte nadien uit, nadat ik bijna in een hoekje van de zetel was gekropen, en ik wist echt niet wat denken. Moet je nu kwaad zijn op zo'n mensen, of medelijden hebben omdat ze zo simpel zijn en eigenlijk hun dag zo besteden?

:hug: volgende keer weggaan en naar wat meer bevolkte wagons(?)/controleur(?) gaan of ne mep geven.

Fir3wulf

Legacy Member
3 weken geleden PDA binnen gedaan voor reparatie, een paar knoppen werkten niet meer en mijn lampke van mijn camera ging/bleef branden als ik men pda uitschakelde of de batterij erin stak.

Krijg mail terug vandaag; Oxidatie ter hoogte van de radiofrequentie, ongerepareerd terug :s

200 euro naar de klote..

Gavin

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Printerinstellingen nagekeken?
Ja. het lag dus aan de quote hieronder:

dakantochnie zei:
Pdf's zijn read-only over het algemeen, dus je kan er niets in wijzigen (ook al denk je dat het gebeurd is, meer dan een 'view' op je huidige pdf wordt er niet gemaakt).
Exporteren naar een .doc en van daaruit bewerken en uitprinten.
Wat een winnaar. Vooral die converttip. Wist niet dat zoiets bestond en zelfs nog vrij goed werkt.


Ik vind je iets sympathieker nu. :unsure:

FroFro

Legacy Member
Valt me op hoeveel vriendschapshugs er lately gegeven worden hier, hell, ik heb er zelfs een aan Gavin gegeven :D



:hug: aan iedereen!

tuesadorable

Legacy Member
Springfield zei:
:hug: volgende keer weggaan en naar wat meer bevolkte wagons(?)/controleur(?) gaan of ne mep geven.

Er zat redelijk wat volk rond me hoor. Als ik zie dat er iemand wordt 'lastig gevallen', ga ik er naar toe en zeg ik "haaa dingen, ik dacht da'k je zag! kom je niet bij mij zitten?" en dan is dat meestal opgelost. Maar naast me zat een kerel druk in een boek te lezen en verderop een oud koppel. En een schoolmeisje dat zat te luisteren naar haar ipod.

Ik wou uitstappen bij de volgende halte en in een andere wagon gaan, maar hij zei "en ik ga er uit, jij ook he" en ik zei "ja" en bleef gewoon zitten.

Bosvos

Legacy Member
kutweer, al mijn foto's overbelicht omdat ik niks kon zien op mijn LCD schermke :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan