Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spray-bunny

Legacy Member
Dennoman zei:
Hangt er natuurlijk serieus vanaf waartegen je betoogt. Ik heb er weinig problemen mee dat er specifiek tegen intolerantie wordt betoogd en ik slaap er geen nacht minder van als daarvoor een paar ruiten sneuvelen. Ik promoot echter het geweld niet en daarom betoog ik ook zelf niet mee, maar da's dan ook de enige reden.
Wat ik wil zeggen is: als je anderen intolerantie verwijt ga je dat niet counteren door ook intolerant te zijn tov hen. Integendeel, moest ik in zo'n linkse beweging zitten, 'k zou de discussie aangaan en ze met argumenten proberen vloeren.
Dat kan, gezien wat het NSV allemaal verweten wordt, toch niet zo moeilijk zijn?

Ook even duidelijk maken dat ik absoluut geen geweld goedkeur. Geweld is een uiting van zwakte en onmacht.

RB26DETT

Legacy Member
Mensen van de vakbonden! :angry:
Die doen godverdoeme niks anders dan ne mens tegen te werken, ofwel zijn ze niet te bereiken.

Oja en 60.000 euro subsidie weg die waarschijnlijk geen kloten oplevert, en dat gaat dan over universiteiten.

Kowlier

Legacy Member
Selderijstok zei:
Is mij vandaag ook opgevallen, met exact dezelfde opmerking. Ik was dus letterlijk aan het roepen tegen die naast mij: Pinkers, te dure optie ofzo?!

wow, nu nog maar? :p dit fenomeen steekt mij al tegen van toen ik pas mijn rijbewijs had. sta maar eens aan een druk rondpunt, en niemand steekt zijn pinkers aan. dan is het echt wachten tot je zeker bent dat je door kan...

BlueSkyraider

Legacy Member
Gisteren is plotseling ons schaap Dolly gestorven :sad:
Na enkele symptomen vastgesteld te hebben, zal het waarschijnlijk door blauwtong zijn.
Achteraf hoor ik dat hier verder in de straat ook al 2 schapen het leven gelaten hebben een dag eerder.
Na wat gegoogle kwam ik op dit document uit:
http://www.afsca.be/persberichten/_documents/2009-06-09_BT_nl.pdf

Blijkbaar moeten schapen e.a. verplicht gevaccineerd worden tegen blauwtong dit jaar. Nooit geweten. Nochtans is ons schaap perfect geregistreerd bij het labo in Drongen.
Ipv ne keer nen brief te sturen, of dat in de pers mee te delen. :ironic:

Wist dus totaal niet dat het dit jaar ook al de kop opgestoken had.

Dus voor de mensen die schapen of andere blauwtonggevoeligen rondlopen hebben. Hou uw beestjes in de gaten ;) Want de ziekte is blijkbaar weer aan het rond gaan.
De vorige grote golf heeft ze net overleeft, door tijdig ingrijpen door ons. En een halfuur nadien de veearts een antibiotica te laten inspuiten.

BlackOccult

Legacy Member
Ik voel me al de hele dag ellendig, kheb een snotneus, warm en hoofdpijn. :(

a143290

Legacy Member
Kowlier zei:
wow, nu nog maar? :p dit fenomeen steekt mij al tegen van toen ik pas mijn rijbewijs had. sta maar eens aan een druk rondpunt, en niemand steekt zijn pinkers aan. dan is het echt wachten tot je zeker bent dat je door kan...

Hatelijk...

Meestal probeer ik dan de bestuurders in de ogen te kijken en duidelijk articulerend te zeggen: "PINKEN!"

Dennoman

Legacy Member
Houden ze daar schapen bij u in 't straat? Hier weet ik in de grote omtrek enkel een paard en twee ezels in een wei staan en wij staan dan nog bekend als landbouwgemeente :p

Enfin, sterkte iig.

Zonet te horen gekregen dat mijn oom een kleine hersenbloeding heeft gehad vandaag. Hopelijk krijgt hij daar niet al te veel last meer van.

En die marginale schertsvertoning die de anti-Gunk groep moet voorstellen. Jezus Christus, als ge die mannen wilt boycotten, kijk er dan toch gewoon niet naar en raak ze waar het pijn doet: in de kijkcijfers. Er zijn meer dan genoeg 13-jarige snotneuzen in dit land die 95% van hun doelpubliek uitmaken, precies of ze gaan een boterham minder eten door die gefrustreerde nerdrages hier :')

Oké, ik heb er ook mijn zegske over gedaan, maar op den duur werd het gewoon zo saai. Ik vind het hilarisch om te zien hoe men hier echt nog over blijft doorbomen.

stupid_noob

Legacy Member
a143290 zei:
Hatelijk...

Meestal probeer ik dan de bestuurders in de ogen te kijken en duidelijk articulerend te zeggen: "PINKEN!"

raampke open, kop eruit "pinken trut"

vrouw in cabrio + zomer = gegerandeerd stilvallen

Kowlier

Legacy Member
als ik echt getergd ben durf ik dan wel eens bumperkleven als die janet voor mij rijd :angry:

Sightblinder

Legacy Member
Dennoman zei:
Houden ze daar schapen bij u in 't straat? Hier weet ik in de grote omtrek enkel een paard en twee ezels in een wei staan en wij staan dan nog bekend als landbouwgemeente :p

Bij ons thuis is er een veldje met een hoop geiten, kippen en ezels waar minstens de helft van de wijk zijn compost gaat dumpen :p
Oké, ik heb er ook mijn zegske over gedaan, maar op den duur werd het gewoon zo saai. Ik vind het hilarisch om te zien hoe men hier echt nog over blijft doorbomen.

idd, serious business enzo... :')

hatetn

Legacy Member
Markeerstift zei:
Grrrrr, zijn pinkers tegenwoordig een optie geworden? Hoeveel mensen ik de laatste tijd zie afslaan, indraaien, invoegen enzo zonder hun pinkers te gebruiken... Niks zo hattelijk als dat. En het zijn niet altijd BMW's of Mercedessen.



valt nog mee. vandaag achter een gezeten die eerst met zijn BMW de helft van de snelweg blokkeert door aan 90 op het tweede vak te rijden met pinker naar links natuurlijk. als hij dan naar het eerste gaat gebeurt het zonder pinker. direct daarna moet hij zo veel mogelijk bumperkleven om vervolgens weer zijn pinkers te gebruiken waar het echt niet nodig is(het is draaien of de vangrail in) wanneer hij dan de afrit neemt is het meteen pinker af. dan forceert hij het nog om hem 100 meter voor een scherpe bocht te zetten. wss was hij bang dat hij er zonder extreme aanloop niet zou raken.

ik noem nu enkel het ergste maar die gast heeft in 10 min meer fouten gemaakt dan de gemiddelde bestuurder in 1 jaar

Approved

Legacy Member
Dennoman zei:
Houden ze daar schapen bij u in 't straat? Hier weet ik in de grote omtrek enkel een paard en twee ezels in een wei staan en wij staan dan nog bekend als landbouwgemeente :p

Enfin, sterkte iig.

Zonet te horen gekregen dat mijn oom een kleine hersenbloeding heeft gehad vandaag. Hopelijk krijgt hij daar niet al te veel last meer van.

En die marginale schertsvertoning die de anti-Gunk groep moet voorstellen. Jezus Christus, als ge die mannen wilt boycotten, kijk er dan toch gewoon niet naar en raak ze waar het pijn doet: in de kijkcijfers. Er zijn meer dan genoeg 13-jarige snotneuzen in dit land die 95% van hun doelpubliek uitmaken, precies of ze gaan een boterham minder eten door die gefrustreerde nerdrages hier :')

Oké, ik heb er ook mijn zegske over gedaan, maar op den duur werd het gewoon zo saai. Ik vind het hilarisch om te zien hoe men hier echt nog over blijft doorbomen.

Dat zijn dan nog eens posts van een halve pagina lang.. en keer op keer blijven ze dat herhalen :s

Triestig

BlueSkyraider

Legacy Member
Dennoman zei:
Houden ze daar schapen bij u in 't straat? Hier weet ik in de grote omtrek enkel een paard en twee ezels in een wei staan en wij staan dan nog bekend als landbouwgemeente :p

Professioneel niet nee, maar wel als hobby hé.
Wij hebben hier 1 bijna D-pony (is net enkele cm's te klein om een echte D te zijn), een gewone pony en hadden dus 1 schaap.

Mijn gebuur heeft 1 paard en 3 ezels lopen. Andere gebuur ieder jaar een koe tot die geslachtsrijp is en dan verdwijnt die in de vriezer.
Ik denk dat hier minstens 50% van de inwoners boer is :p

Bubba

Legacy Member
Dennoman zei:
Serieus, taalfouten zijn zo irritant, vooral op officiële documenten. Ik zou daar als werkgever over struikelen om eerlijk te zijn. Een typefoutje kan gebeuren, maar als iemand duidelijk niet de moeite doet om zijn Nederlands een beetje te verzorgen is het toch al ernstig twijfelachtig of ik die persoon nog serieus ga nemen.

Hangt ervan af waar je de grens legt. Iemand die bijvoorbeeld in dialect begint te praten enzo, ok, dat is misschien wat TE plat. Maar ik heb zoiets van, als ik de tekst vlot kan lezen is dat meer dan goed genoeg. Het is in mijn ogen niks anders dan tijdverspilling om te gaan letten op bijvoorbeeld dt fouten ofzo.

Op dat gebied ben ik toch enorm blij met mijn huidige werkgever. Intern doen ze niet flauw over die bullshit. Mailtjes enzo worden allemaal gewoon in spreektaal geschreven en verzonden, of dat nu naar chefs is of naar een gewone collega, iedereen doet het zo.

ng

Legacy Member
Sommige mensen merken dt-fouten gewoon direct op. Ergens denk ik dat ge toch een zeker niveau dient te bewaren en zaken als de dt-regels vallen daar onder.

Bubba

Legacy Member
Als u dat meteen opvalt, ok, tof. Jammer genoeg ben ik niet zo, en aan vrij veel van mijn collega's te zien, zijn zij ook niet zo. Maar als het bij u wel zo is, goed. Maar wat voor waarde kan je daar nu aan hechten?

"Oh maar hij kent de DT regels niet, hij is een slechte ICT'er hoor!!!"...

Als je mijn punt begrijpt.

Dennoman

Legacy Member
Dat soort dingen is natuurlijk altijd afkomstig van mensen die er minder goed in zijn over het algemeen. Aan datgene wat je goed kent/kunt, hecht je het meeste waarde.

Is niet persoonlijk bedoeld natuurlijk: ik vind dingen als wiskunde/programmeren triviaal omdat ik daar geen zak van ken en het ook nooit zal kunnen wegens gebrek aan interesse + niet de intelligentie ertoe :p Mijn sterke punt is taal en daarom vind ik taal belangrijk, zowel tijdens mijn studies als ongetwijfeld later in het bedrijfsleven.

ng

Legacy Member
BuBbA zei:
Als u dat meteen opvalt, ok, tof. Jammer genoeg ben ik niet zo, en aan vrij veel van mijn collega's te zien, zijn zij ook niet zo. Maar als het bij u wel zo is, goed. Maar wat voor waarde kan je daar nu aan hechten?

"Oh maar hij kent de DT regels niet, hij is een slechte ICT'er hoor!!!"...

Als je mijn punt begrijpt.

Je wordt er inderdaad geen betere ICT'er van. En uw ander punt over dat er bij jullie gewoon intern mailtjes worden verstuurd in spreektaal, ik vind dat volledig normaal hoor. Al staat dat voor mij nu niet gelijk aan dt-fouten maken.
Ik ben nu ook niet bepaald te vinden voor een echt strakke zakelijke sfeer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan