Archief - Je glimlach van vandaag - deel 27

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alteration

Legacy Member
R3L4X zei:
-Waarom gebruik je je koppeling in de bochten :s? Bocht is toch gewoon gas blijven geven of wat gas minderen, als je dan je koppeling gaat induwen ga je mooi vooruit schieten :s.

Er doen er veel dat, denk dat dat iets is dat vaak begint met tijdens het leren rijden traag bochten te nemen en dan schrik hebben van stil te gaan vallen + totaal geen besef hebben van wat de koppeling indrukken net doet.

ryoudragon

Legacy Member
Morgen Kerst, maandag Kerst, dinsdag Kerst en de zondag erop nog es Kerst :woohoo:

R3L4X

Legacy Member
Alteration zei:
Er doen er veel dat, denk dat dat iets is dat vaak begint met tijdens het leren rijden traag bochten te nemen en dan schrik hebben van stil te gaan vallen + totaal geen besef hebben van wat de koppeling indrukken net doet.

Das dan slechte uitleg gehad van uw ouders, mij hebben ze dat eerst deftig uitgelegd en wat mee laten klooien op een industrieterrein. Je voelt je echt gewoon hard vooruit schieten als je je koppeling indrukt.

Reverz

Legacy Member
R3L4X zei:
Das dan slechte uitleg gehad van uw ouders, mij hebben ze dat eerst deftig uitgelegd en wat mee laten klooien op een industrieterrein. Je voelt je echt gewoon hard vooruit schieten als je je koppeling indrukt.
Vooruit schieten als ge u koppeling indrukt, WTF? :wtf: als ge u koppeling indrukt bolde gewoon verder... niks vooruit schieten.

Ik snap wel niet waarom ge uw koppeling nodig hebt in nen bocht... u rem manoeuvre zou al gebeurd moeten zijn voor ge uwen bocht in draait, eens in den bocht moete gas geven!

Cadiuro zei:
We zijn nog jong, we kunnen de slechte gewoontes er gelukkig nog uitfilteren :baard:
Ben je nog jong genoeg om af te leren van over uzelf te spreken in het meervoud? :unsure:

R3L4X

Legacy Member
Reverz zei:
Vooruit schieten als ge u koppeling indrukt, WTF? :wtf: als ge u koppeling indrukt bolde gewoon verder... niks vooruit schieten.

Ik snap wel niet waarom ge uw koppeling nodig hebt in nen bocht... u rem manoeuvre zou al gebeurd moeten zijn voor ge uwen bocht in draait, eens in den bocht moete gas geven!

Ben je nog jong genoeg om af te leren van over uzelf te spreken in het meervoud? :unsure:

Nja, het voelt aan alsof ge een stukske vooruit schiet, maar das gewoon door het bollen. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat ge dat in de bocht doet, kunde even goed uw gas effe loslaten :p.

Cadiuro

Legacy Member
Alteration zei:
Er doen er veel dat, denk dat dat iets is dat vaak begint met tijdens het leren rijden traag bochten te nemen en dan schrik hebben van stil te gaan vallen + totaal geen besef hebben van wat de koppeling indrukken net doet.

Zo is dat bij mij inderdaad wel begonnen. Heb het met de rijschool juist aangeleerd, maar tis daarna toen ik op mezelf oefende sterk verwaterd. Tis zeker niet dat ik niet besef wat een koppeling doet, maar ja, hoe kom je soms aan slechte gewoontes he. En eenmaal gewoonte is dat moeilijk af te leren. En zoals gezegd, ook absoluut niet in elke bocht, vooral in hele korte bochtjes zoals opritten of parkings.

@R3L4X: Tis dan ook in noodsituaties dat die voetsteun belangrijk wordt, maar als je die vanop het matje nog naar daar moet brengen dan, ben je sowieso te laat.
Zo hard spring je trouwens ook niet vooruit als je je koppeling induwt he.

sluysen

Legacy Member
Age of Empires III bordspel, best wel nog leuk, zeker op zo'n regenachtige dag.
Volgende keer wel met meer dan 2 spelen :p

R3L4X

Legacy Member
Cadiuro zei:
@R3L4X: Tis dan ook in noodsituaties dat die voetsteun belangrijk wordt, maar als je die vanop het matje nog naar daar moet brengen dan, ben je sowieso te laat.
Zo hard spring je trouwens ook niet vooruit als je je koppeling induwt he.

In een noodsituatie zou ik gewoon keihard remmen, denk niet dat je dan nog de reflex hebt om snel naar je koppeling te gaan.

Cadiuro

Legacy Member
R3L4X zei:
In een noodsituatie zou ik gewoon keihard remmen, denk niet dat je dan nog de reflex hebt om snel naar je koppeling te gaan.

Je moet ook niet naar je koppeling gaan dan :p Je kan jezelf dan in je zetel vastduwen met je voet,
waardoor je niet op je stuur gaat trekken en dus veel beter controle bewaart.

Edit: tis ni helemaal waar wat ik zeg, zodra je beginnen remmen bent, duw je best zo snel mogelijk je koppeling in. Stel dat je op het andere baanvak terecht komt, kan je dan onmiddelijk weer vertrekken en vermijd je dus extra gevaar.

R3L4X

Legacy Member
Cadiuro zei:
Je moet ook niet naar je koppeling gaan dan :p Je kan jezelf dan in je zetel vastduwen met je voet, waardoor je niet op je stuur gaat trekken en dus veel beter controle bewaart.

Nee, tuurlijk ga je dan niet naar je koppeling gaan :p, hoop gewoon dat het nooit gaat voorvallen dat het nodig is voor keihard te remmen.

Cadiuro

Legacy Member
R3L4X zei:
Nee, tuurlijk ga je dan niet naar je koppeling gaan :p, hoop gewoon dat het nooit gaat voorvallen dat het nodig is voor keihard te remmen.

Zie edit, ik was ni helemaal juist/compleet. Also, ik hoop ook nooit deze cursus nodig te hebben natuurlijk :p

R3L4X

Legacy Member
Cadiuro zei:
Zie edit, ik was ni helemaal juist/compleet. Also, ik hoop ook nooit deze cursus nodig te hebben natuurlijk :p

Ah, op die manier, das wel handig om te weten natuurlijk :).

Karre

Legacy Member
Nu alleen maar hopen dat jullie effectief die reflex hebben wanneer het er op aankomt :unsure:. Iets wat ik dus niet had :sop:.

Karre

Legacy Member
R3L4X zei:

Wanneer ik van de fitness kom reed ik altijd op een baan tussen boerenvelden naar huis omdat dat korter was. Maar vorig jaar in november rond 9 uur (toen het dus al donker was) sprong er plots een hond voor mijn auto. Omdat ik die niet echt had zien aankomen en die al vlak voor mijn auto was verschoot ik en week ik uit naar links. Maar dan merkte ik dat ik mijn controle kwijt was en ik wou dat corrigeren door naar rechts te willen gaan, wat eigenlijk er op neerkwam dat ik een overcorrectie uitvoerde en dus dan maar langst de andere kant van de baan uitweek. Ik ben dan één meter voor zo van die oude betonnen lichtpalen (waarbij ik enorm geluk had dat ik daar niet knal op zat!) in de gracht gereden om vervolgens er uit te schieten en nog eens overkop te gaan.

Alles gaat trouwens zodanig snel dat je het ook maar half beseft. Ik herinner me ook enkel nog het beeld voor me dat ik overkop ging en dat ik dacht er aan te zijn. Misschien ook maar positief dat ik niet meer weet hoe het allemaal aanvoelde.

Ik heb wel enorm geluk gehad want het enige dat ik had waren glas scherven in mijn been en wat schrammetjes en de volgende dag hevige spierpijn.

Mijn airbags waren ook niet afgegaan wat ook wel bizar was. Franse auto's voor iets dan maar zeker :unsure:

ChfZ | Hanky

Legacy Member
santa run en die tweeling aan de jeneverstand halverwege de run :hug::love:

Cadiuro

Legacy Member
Karre zei:
Wanneer ik van de fitness kom reed ik altijd op een baan tussen boerenvelden naar huis omdat dat korter was. Maar vorig jaar in november rond 9 uur (toen het dus al donker was) sprong er plots een hond voor mijn auto. Omdat ik die niet echt had zien aankomen en die al vlak voor mijn auto was verschoot ik en week ik uit naar links. Maar dan merkte ik dat ik mijn controle kwijt was en ik wou dat corrigeren door naar rechts te willen gaan, wat eigenlijk er op neerkwam dat ik een overcorrectie uitvoerde en dus dan maar langst de andere kant van de baan uitweek. Ik ben dan één meter voor zo van die oude betonnen lichtpalen (waarbij ik enorm geluk had dat ik daar niet knal op zat!) in de gracht gereden om vervolgens er uit te schieten en nog eens overkop te gaan.

Ik heb wel enorm geluk gehad want het enige dat ik had waren glas scherven in mijn been en wat schrammetjes en de volgende dag hevige spierpijn.

Mijn airbags waren ook niet afgegaan wat ook wel bizar was. Franse auto's voor iets dan maar zeker :unsure:

Het voordeel is nu dat ik zo'n slipsituatie al eens meegemaakt heb. Zelfs al is er maar één van de nodige handelingen blijven hangen, het kan genoeg zijn om een heel verschil te maken e.

R3L4X

Legacy Member
Karre zei:
Wanneer ik van de fitness kom reed ik altijd op een baan tussen boerenvelden naar huis omdat dat korter was. Maar vorig jaar in november rond 9 uur (toen het dus al donker was) sprong er plots een hond voor mijn auto. Omdat ik die niet echt had zien aankomen en die al vlak voor mijn auto was verschoot ik en week ik uit naar links. Maar dan merkte ik dat ik mijn controle kwijt was en ik wou dat corrigeren door naar rechts te willen gaan, wat eigenlijk er op neerkwam dat ik een overcorrectie uitvoerde en dus dan maar langst de andere kant van de baan uitweek. Ik ben dan één meter voor zo van die oude betonnen lichtpalen (waarbij ik enorm geluk had dat ik daar niet knal op zat!) in de gracht gereden om vervolgens er uit te schieten en nog eens overkop te gaan.

Alles gaat trouwens zodanig snel dat je het ook maar half beseft. Ik herinner me ook enkel nog het beeld voor me dat ik overkop ging en dat ik dacht er aan te zijn. Misschien ook maar positief dat ik niet meer weet hoe het allemaal aanvoelde.

Ik heb wel enorm geluk gehad want het enige dat ik had waren glas scherven in mijn been en wat schrammetjes en de volgende dag hevige spierpijn.

Mijn airbags waren ook niet afgegaan wat ook wel bizar was. Franse auto's voor iets dan maar zeker :unsure:

Wow, daar hebt ge inderdaad serieus chance gehad dat ge niet op diene paal zijt geknald.

Ik vraag me wel af wat ik in zo'n situatie zou doen, uiteindelijk kan je beter tegen zo'n beest rijden (ja, ik weet het, das mentaal gezien niet oké en daar gaan mensen misschien ook niet goed van zijn) dan dat je jezelf en andere mensen op de baan in gevaar brengt.

Jimmeh

Legacy Member
Airbag gaat enkel af wanneer hij hoort af te gaan (bv. wanneer je frontaal ergens tegenaan rijd). Als je overkop gaat heb je niets aan je airbag en kan het zelfs gevaarlijk zijn.

Karre

Legacy Member
R3L4X zei:
Wow, daar hebt ge inderdaad serieus chance gehad dat ge niet op diene paal zijt geknald.

Ik vraag me wel af wat ik in zo'n situatie zou doen, uiteindelijk kan je beter tegen zo'n beest rijden (ja, ik weet het, das mentaal gezien niet oké en daar gaan mensen misschien ook niet goed van zijn) dan dat je jezelf en andere mensen op de baan in gevaar brengt.

Dat is dan ook het beste wat je kan doen, dat beest omver rijden en terwijl gewoon remmen. Maar helaas had ik nu wel een andere reflex. Is ook iets wat ik me blijf afvragen, wat zou ik in het vervolg doen.

Jimmeh zei:
Airbag gaat enkel af wanneer hij hoort af te gaan (bv. wanneer je frontaal ergens tegenaan rijd). Als je overkop gaat heb je niets aan je airbag en kan het zelfs gevaarlijk zijn.

Oké, maar horen de zijdelingse airbags niet af te gaan dan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan