Archief - Meest efficiente leger in de geschiedenis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Mijn grootvader heeft voor meerdere legers gediend, dus zowel geallieerde als duitse leger.

Timmie

Legacy Member
Gromme zei:
Mijn grootvader heeft voor meerdere legers gediend, dus zowel geallieerde als duitse leger.
Hebt ge wat meer informatie?
Waar precies, welke eenheden, wanneer, ...?

User_BELGIUM

Legacy Member
Ik vraag mij af wat da leger hier nu al zit uit te steken zeg (Harelbeke) ze zetten het stadspark af met prikkeldraad, bezetten een stuk van natuurdomein Gavers voor al hun materiaal, ze staan met hum metrailleurs te zwaaien bij den apotheker en het gemeentehuis en dorjust zijn ze zelfs begonne losse flodders schiete. geezes..

Timmie

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
Ik vraag mij af wat da leger hier nu al zit uit te steken zeg (Harelbeke) ze zetten het stadspark af met prikkeldraad, bezetten een stuk van natuurdomein Gavers voor al hun materiaal, ze staan met hum metrailleurs te zwaaien bij den apotheker en het gemeentehuis en dorjust zijn ze zelfs begonne losse flodders schiete. geezes..
Als ze "niks" doen is het niet goed, maar als ze een oefening houden is het ook niet goed.

De zielige houding van Belgische bevolking tov haar strijdkrachten ...

Atrox

Legacy Member
Idd, irriteer ik mij enorm aan. Altijd ma zeveren en lachen met het Belgisch leger. Die mannen doen goei werk.
Da ze te weinig doen is nie hun schuld, maar eerder van de overheid.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Inderdaad, het belgisch leger is niet slechter dan een ander leger. Onze officierenopleiding is zelfs één van de betere in de wereld, waarom zitten er anders zoveel Afrikanen op de KMS.

User_BELGIUM

Legacy Member
Timmie zei:
Als ze "niks" doen is het niet goed, maar als ze een oefening houden is het ook niet goed.

De zielige houding van Belgische bevolking tov haar strijdkrachten ...

da is het just, ze staan daar maar.. na 3dagen zijn ze eindelijk eens een oefening begonnen mor die is alweer afgelopen..

*edit* en sinds wanneer mogen ze met hun metrailleurs naar voorbijrijdende auto's richten..

dadash

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
da is het just, ze staan daar maar.. na 3dagen zijn ze eindelijk eens een oefening begonnen mor die is alweer afgelopen..

*edit* en sinds wanneer mogen ze met hun metrailleurs naar voorbijrijdende auto's richten..

Zolang het bij richten blijft lol.

Atrox

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
da is het just, ze staan daar maar.. na 3dagen zijn ze eindelijk eens een oefening begonnen mor die is alweer afgelopen..

*edit* en sinds wanneer mogen ze met hun metrailleurs naar voorbijrijdende auto's richten..

Zal wel onbewust geweest zijn, of mss leek het zo.
Het lijkt me sterk dat een militair zomaar zijn vuurwapen op een burger mag richten, zeker tijdens een oefening.

Wie zegt dat die mannen daar "gewoon staan". Kan zijn dat ze gewoon als oefening patrouilleren of contact leggen met de bevolking, net zoals ze in het buitenland doen ...

Timmie

Legacy Member
Inderdaad, zo'n oefeningen zijn meestal ingericht als voorbereiding op de zongenaamde peacekeeping opdrachten. In Afghanistan, Libanon, ... mengen onze soldaten zich ook tussen de bevolking om hun opdrachten uit te voeren. Het heeft dus alleen maar voordelen om dat hier ook te doen. Tegelijkertijd ziet de bevolking ook nog eens dat het Belgische leger wel degelijk iets doet en niet alleen in hun kazernes zit te niksen (zoals velen denken).

Over dat richten: ik ben er zeker van dat ze niet bewust hebben gericht, en ik ben er nog zekerder van dat hun wapens niet meer dan losse flodders bevatten.

kenaney

Legacy Member
_DM_ zei:
Zonder twijfel het Romeinse Leger.

Voor die tijd was dat ongezien, zo'n gigantisch en georganiseerd leger.
tuurlijk was dat zo voor de mensen in het westen alleen! Ge moe keer de chinezen horen, tot 1 milioen soldaten hadden sommige chineze dynasty's!

www.chinahistoryforum.com daar moede es gaan kijken, chinesen moesten al meer dan 2000 jaar geleden familienamen hebben terwijl dat da hier maar 200 jr geleden geintroduceerd werd door napoleon!

Ook ne chineze generaal Sun tzu die leefde xx voor christus had ne boek geschreven over militaire arsenaal ofzo, die nu nog wordt toegepast door de amerikaans (en chinese) leger.

kenaney

Legacy Member
Om mijn top legers te vormen;

-de hunnen; het eerste vorm van "blitzkrieg" in Eu, in china waren ze dat al gewoon :D, mijn favoriet leiders zijn Attila en zen vader Touman
-de mongolen; eigenlijk ne tweede hunnisch rijk maar beetjen bevorderden en groter dan hen, mijn favoriete mongoolse leiders en generalen, chinghiz khan, subedey khan, kublai khan.
-de Ottomanen; eerste grootschalig gebruik van canonnen in oorlogen, grootste en de langste emporium die opgericht is door de Turken (er wordt ook gezegd dat de eerste grootste en de langste chinese emporium was ook opgericht door de Turken ondanks de titel hun leiders gebruikten "tengriqut"-zie zhou dynasty 800-1000 jaar) mijn favoriete Ottomaanse sultans zijn, II Murad die de rijk "heroprichtte" na verwoesting van Timur, de zoon van II Murad - II mehmed of zoals we hem kennen Fatih Sultan Mehmed die Istanbul veroverde van de Ooster Romeinen en derna zichzelf de titel gaf "qayser-i Rûm" = Roman emperor!, kanuni sultan suleyman of Suleiman the lawyer wie bekend staat voor zijn wetten en gedichten en roem, Yavuz Sultan Selim wie Iran binnenviel waarna hij schaken speelde en won tegen de Safavvi shah Ismail :D en daarna ten einde bring aan Mameluke rijkdom in Egypte, Sultan II abdulhamid die geniaal was om de Ottomaanse rijk nog 33 jaar langer te laten bestaan.
-Tang dynasty; mijn favoriete chinese dynasty, ze hadden goeie relaties me Turken!! :P mijn favoriete chinese leider is "Li shimin", groot en geavanceerde leger.

de rest zal nog komen...

User_BELGIUM

Legacy Member
Timmie zei:
Inderdaad, zo'n oefeningen zijn meestal ingericht als voorbereiding op de zongenaamde peacekeeping opdrachten. In Afghanistan, Libanon, ... mengen onze soldaten zich ook tussen de bevolking om hun opdrachten uit te voeren. Het heeft dus alleen maar voordelen om dat hier ook te doen. Tegelijkertijd ziet de bevolking ook nog eens dat het Belgische leger wel degelijk iets doet en niet alleen in hun kazernes zit te niksen (zoals velen denken).

Over dat richten: ik ben er zeker van dat ze niet bewust hebben gericht, en ik ben er nog zekerder van dat hun wapens niet meer dan losse flodders bevatten.

nice try

mor het moest een evacuatie-oefening voorstellen :)

vyeate

Legacy Member
kenaney zei:
tuurlijk was dat zo voor de mensen in het westen alleen! Ge moe keer de chinezen horen, tot 1 milioen soldaten hadden sommige chineze dynasty's!

www.chinahistoryforum.com daar moede es gaan kijken, chinesen moesten al meer dan 2000 jaar geleden familienamen hebben terwijl dat da hier maar 200 jr geleden geintroduceerd werd door napoleon!

Ook ne chineze generaal Sun tzu die leefde xx voor christus had ne boek geschreven over militaire arsenaal ofzo, die nu nog wordt toegepast door de amerikaans (en chinese) leger.

Manschappen =/ effecient

''An unorganised mob is a army as a heap of buildingmaterials is a house''

Of zoiets in dien aard :P

Conradus

Legacy Member
kenaney zei:
tuurlijk was dat zo voor de mensen in het westen alleen! Ge moe keer de chinezen horen, tot 1 milioen soldaten hadden sommige chineze dynasty's!

www.chinahistoryforum.com daar moede es gaan kijken, chinesen moesten al meer dan 2000 jaar geleden familienamen hebben terwijl dat da hier maar 200 jr geleden geintroduceerd werd door napoleon!

Ook ne chineze generaal Sun tzu die leefde xx voor christus had ne boek geschreven over militaire arsenaal ofzo, die nu nog wordt toegepast door de amerikaans (en chinese) leger.

Point being? Xerxes kon volgens Herodotos ook 1 tot 1,5 miljoen man bijeen brengen om Griekenland binnen te vallen. De westerse legers waren door tactieken en wapengebruik lange tijd superieur aan de oosterse. Beiden gebruikten ook andere harnassen, vechtstijlen,...
Was Sun Tzu een chinees of een jap?

Over Hunnen en Mongolen kan'k natuurlijk enkel akkoord gaan. De Ottomanen hebben een mooi rijkje uitgebouwd, maar gelukkig niet verder in Europa kunnen doordringen dan Wenen.

Gromme

Legacy Member
vyeate zei:
Manschappen =/ effecient

''An unorganised mob is a army as a heap of buildingmaterials is a house''

Of zoiets in dien aard :P

Idd, en het Romeins leger was toch, voor zover ik weet, heel gedisciplineerd en georganiseerd of vergis ik me hierin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan