Archief - Telenet verdrievoudigt capaciteit kabelnetwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burny

Legacy Member
De snelheid ligt voor de meeste mensen al lang hoog genoeg, tis de datalimiet waar het wringt. En toch maar weer die snelheid verhogen.
Daar zal veel betere reclam mee te maken zijn zeker?

freeza

Legacy Member
van mij mogen ze gerust de snelheid terugschroeven naar de helft ofzo enkel die limiet moet wat omhoog
(ik deel het internet hier met nog 2 andere computers en wij moeten goed opletten om niet over de 10gb te gaan :()

Pippoken

Legacy Member
allemaal goed en wel, maar wanneer komt er eens een andere 'provider' via de kabel?? maw, wanneer komt die markt vrij??

Genious

Legacy Member
Gavin zei:
woooo!

in 2008 zullen ze dan een nog sneller geel autootje kunnen gebruiken in hun reclames
helaas blijft de breedte vand e kamer waarin hij rijdt even groot
ubervergelijking :bow:

Het is zoals de meesten zeggen, zonder extra toegestane trafiek is het nutteloos zijt ge daar niets mee en natuurlijk zwijgen ze juist daar over... (toch in de Standaard), anders kon je toch al gezellig een servertje gaan hosten voor nogal wat volk.

PapaGanz

Legacy Member
Waarom blijven jullie altijd zeggen dat je sneller aan jullie limiet zitten?
't Is precies alsof jullie graag lang downloaden.
Als jullie nu je demo's sneller downloaden is het nog niet goed genoeg, dus ga je even lang demo's zitten downloaden ofzo?

Sneller internet betekenet niet sneller op smallband.
Jonges toch :)

eniac

Legacy Member
Osi` zei:
Rapper aan uw limiet wilt voor mij zeggen, dat je sneller aan het einde van je limiet komt?

Wrong, je haalt bv een bestand van 20 MB VEEL sneller binnen, maar dat wilt niet zeggen dat uw limiet ook sneller bereikt wordt.
Leer jij eens "denken" misschien? ;)

Leer eens tussen de regels lezen. Wat gezegd wordt is: "het is niet sneller downloaden dat we willen, maar gewoon meer downloaden". Iets dat Telenet niet wil inzien (of waar ze niets aan willen veranderen), en dat is ook de reden dat ik geen klant meer ben.

marle

Legacy Member
PapaGanz zei:
Waarom blijven jullie altijd zeggen dat je sneller aan jullie limiet zitten?
't Is precies alsof jullie graag lang downloaden.
Als jullie nu je demo's sneller downloaden is het nog niet goed genoeg, dus ga je even lang demo's zitten downloaden ofzo?

Sneller internet betekenet niet sneller op smallband.
Jonges toch :)

Normaal gezien ga je hierdoor niet sneller downloaden,
als ik mijn demo's trailers ect download, download ik die max tegen 800 kb/s, en ik heb een lijntje van 3.3 Mb, als ik nu een lijntje van 100 Mb/s ga hebben.
Ga ik nog altidj tegen 800 kb/s die demo downloaden, of je moet torrents downloaden, maar met die limiet is dat ook niet zo handig :)

CyberLama

Legacy Member
PapaGanz zei:
Waarom blijven jullie altijd zeggen dat je sneller aan jullie limiet zitten?
't Is precies alsof jullie graag lang downloaden.
Als jullie nu je demo's sneller downloaden is het nog niet goed genoeg, dus ga je even lang demo's zitten downloaden ofzo?

Sneller internet betekenet niet sneller op smallband.
Jonges toch :)


Als het sneller en gemakkelijker gaat ga je het meer doen. Logisch toch? Als je dan bijvoorbeeld de quicktime hd trailers rechtstreeks kan streamen ipv eerst nog vijf minuten te wachten, dan ga ik dat meer doen.
Of download jij nog altijd maar evenveel als toen je met een inbelmodem surfte? "want je download toch gewoon evenveel?"

Quilombo

Legacy Member
Pippoken zei:
allemaal goed en wel, maar wanneer komt er eens een andere 'provider' via de kabel?? maw, wanneer komt die markt vrij??

providers genoeg,
bij belgacom en adsl betaal je gewoon voor de reclame

als je zo per se van die limiet af wil pak dan een andere provider (dommel etc.), gebruik search maar, al genoeg threads over geweest

BraveHeart

Legacy Member
Wat moet voor mij internet zijn.
Stabiel & snel.
Wat ik nooit heb gehad in het verleden.

Voor al die warezapen hier met hun o zo slechte verbinding met een o zo laag volume.

De oplossing...

Stap1:
Neem de telefoon, 1 telefoontje volstaat om van uw problemen verlost te zijn.
Het beste nog van alles ze doen het voor niks, uw probleem het huis uitzwieren.

Stap2: goedkoper internet zonder downloadlimiet

Ga naar uw zolder of de plaats waar je nog een oude 56kps modem hebt liggen of stap naar de winkel.

Hang m op uw pc.
Vraag zo'n belgacom startpakket bij een belgacom shop aan.
Installeer dat ding en zie daar je droomverbinding.
Veel plezier met je analoge verbinding met hoge uitval, snelheid is niet belangrijk dus je hebt tijd van de wereld om een ISO te leachen.
Het prijskaartje van 300 € per maand aan telefoonkosten krijg je er voor nop bij :cool: :niceone:


Raar toch dat ik nooit klaag over telenet.
Het beste wat ik ooit in huis gehad heb.
Nooit gene zever, goede helpdesk.
Kies het abonnement naar je behoeften.
De snelheid die na zoveel jaren de hoogte ingaat.
Geen lopende meter maar een meter reset.

In het slechtste geval een defecte modem, maar die is ook vlug vervangen en het kost mij niks, kabel krijg ik ook voor nop meters lang.

Wat een kutverbinding heb ik toch en de werkers van de technische dienst zijn toch smeerlappen :ironic:

:rofl:

KN-StrideR

Legacy Member
holy war zei:
great.. nu kunnen we nog wa rapper aan onze limiet graken. :ironic:
quoted for the absolute truth


'kvind het wel grappig dat er mensen zijn die de mensen die "meer voor hetzelfde" geld willen liggen belachelijk te maken door te verwijzen naar een oude 56k modem.
Ik wil gerust tegen 200-400kb/s surfen zolang ik maar limietloos kan gaan.

hoewel dat telenet natuurlijk wel ligt te pochen met "de snelste" who cares? op volle snelheid kan je er welgeteld 1-2 dagen van genieten en dan zit je aan de limiet.

FUP! zegge'k FUP!

Burny

Legacy Member
BraveHeart zei:
Wat moet voor mij internet zijn.
Stabiel & snel.
Wat ik nooit heb gehad in het verleden.

Voor al die warezapen hier met hun o zo slechte verbinding met een o zo laag volume.

De oplossing...

Stap1:
Neem de telefoon, 1 telefoontje volstaat om van uw problemen verlost te zijn.
Het beste nog van alles ze doen het voor niks, uw probleem het huis uitzwieren.

Stap2: goedkoper internet zonder downloadlimiet

Ga naar uw zolder of de plaats waar je nog een oude 56kps modem hebt liggen of stap naar de winkel.

Hang m op uw pc.
Vraag zo'n belgacom startpakket bij een belgacom shop aan.
Installeer dat ding en zie daar je droomverbinding.
Veel plezier met je analoge verbinding met hoge uitval, snelheid is niet belangrijk dus je hebt tijd van de wereld om een ISO te leachen.
Het prijskaartje van 300 € per maand aan telefoonkosten krijg je er voor nop bij :cool: :niceone:


Raar toch dat ik nooit klaag over telenet.
Het beste wat ik ooit in huis gehad heb.
Nooit gene zever, goede helpdesk.
Kies het abonnement naar je behoeften.
De snelheid die na zoveel jaren de hoogte ingaat.
Geen lopende meter maar een meter reset.

In het slechtste geval een defecte modem, maar die is ook vlug vervangen en het kost mij niks, kabel krijg ik ook voor nop meters lang.

Wat een kutverbinding heb ik toch en de werkers van de technische dienst zijn toch smeerlappen :ironic:

:rofl:

Gij zijt precies totaal nie mee hé.

En als ge in uwe spoiler RealDSL, Dommel of Edpnet had vernoemd was het nog informatief. Nu komt het gewoon dom over :s

Pippoken

Legacy Member
Quilombo zei:
providers genoeg,
bij belgacom en adsl betaal je gewoon voor de reclame

als je zo per se van die limiet af wil pak dan een andere provider (dommel etc.), gebruik search maar, al genoeg threads over geweest


dat is nu bij ons een probleem, aangezien we allemaal een gsm hebben hebben we in ons (ondertussen 2 jaar oud huis) geen telefoonlijn binnengepakt :'(


@ BraveHeart: zeg dan direct dat we naar nederland moeten verhuizen he, datalimiet genoeg en goede snelheden ook..............

passero

Legacy Member
KN-StrideR zei:
FUP! zegge'k FUP!

Zoek eens de betekenis op van FUP...

Ik denk dat 70% (mss wel meer) van de mensen die klagen over hun limiet niet echt in aanmerking komen voor FUP... warez, torrents,....

Ik download ook af en toe warez, geef ik gerust toe maar mij hoor je niet klagen over de limiet. Heb toch beetje geduld, een maand is zo om.

BraveHeart

Legacy Member
marle zei:
Mja, als al gezegd.
Demo's, trailers ect zijn ook nietmeer van de kleinste.

Koop dan af en toe een PCGameplay Magazine met CD/DVD.
Waarom je zuurverdiende volume omzeephelpen aan demo's voor 1malig gebruik en ze zijn tegenwoordig boven de 800mb groot.
Wil je ze op een andere pc zetten kan je 2 dingen doen.
Je verkwist er een CD/DVD-R aan.
Of je download heel die zooi opnieuw.
Deed ik vroeger ook, ben daar mee gestopt.
Sinds de eerste PCGameplay in de winkel heb ik het Magazine in huis.
Bespaart mij 4.5GB iedere maand aan zooi wat je op schijf hebt staan.
De overige demo's kan je dan nog steeds van het internet plukken.
GB's verknoeien aan 1 lvl demotjes die tijd is al lang voorbij.

Ik gebruik mijn verbinding dan ook het laatste half jaar meer als multimedia verbinding & gaming.

Ik volg tv shows, luister naar radio streams wereldwijd, en ik game ook nog eens online.
Ik kan dingen bekijken, beluisteren zonder naar een andere regio te gaan.
Lekker in je luie zetel naar een DJ set luisteren terwijl je in een spel ene aan het fraggen bent.
Gaat zonder (s)lag of stoot.
Vroeger kon ik dat niet met Telenet mono, 10GB met een slechte upload van een paar kb/s.
Sinds ik Turbo heb weet ik wat plezier beleven is online, alles werkt zoals het moet en je hebt met niks problemen.
Nu ik lees dat Telenet zijn snelheid nog de hoogte instuurt, dit is dit nog beter nieuws.
Als dit zo door gaat hebben we binnen een paar jaar geen TV meer nodig.
Kan je alles bezichtigen aan je pc in hoge beeld en geluidskwaliteit.
Gewoon te mooi voor waar te zijn.
:applause:

Stancke

Legacy Member
Het feit dat ik steeds over m'n limiet zit is omdat mijn modem graag uitvalt,allemaal nutteloze verspilling anders zou ik wel toekomen met 20gig....

In de vakantie loopt het vaak op naar 75gig/maand maar dat is dan omdat ik het dan eens goed van neem:)

KN-StrideR

Legacy Member
passero zei:
Zoek eens de betekenis op van FUP...

Ik denk dat 70% (mss wel meer) van de mensen die klagen over hun limiet niet echt in aanmerking komen voor FUP... warez, torrents,....

Ik download ook af en toe warez, geef ik gerust toe maar mij hoor je niet klagen over de limiet. Heb toch beetje geduld, een maand is zo om.



Heb net nen xbox 360 gekocht en ik download graag demo's ... dead rising: 1,2 gig ... en dat is GEEN uitzondering :rofl:
En er komen regelmatig nieuwe demo's uit.

Fair user policy ... denkt gij dat wij NU torrents en warez mogen doen? nee hoor, met of zonder fup, het mag nooit slimme...Fup wilt gewoon zeggen dat ge "zolang het het netwerk niet teveel belast ge uwe gang moogt gaan" dus nog altijd volgens de discretie van den ISP maar wel zonder die dreiging van tot dan en smallband (die overigens absurd streng is ook nog eens) boven uwe kop.
Achja, die volumepacks zijn voor telenet PURE winst
1€ - 1 gig? POKKEDUUR man

Gavin

Legacy Member
14-24 augustus
demo
vandaag nog demo just cause late we zeggen een schappelijke 500?
gratis game FEAR: 1800
Demo Paraworld: 320
Demo stranger: 890
Demo sudden strike 3: 130
Demo Caesar 4: 450
Demo bad day in LA: 260
Demo Maelstrom: 401

- gratis gamemateriaal op de telenet server in 10dagen: +- 4750MB

- (HD-)trailers van games en films die 10dagen: 1000?

-patches van uw games/programmas/updates/firmware: 100?

6 van de 10gb opgebruikt zonder dat ge ook maar iets hebt gedaan op het internet
tel daar nog de itunes en gamestores en ge zult rap aan uw 10 zitten.


als dan de oplossing "neem een ander abonnement" of "je hoeft al die dingen niet te downloaden eh" is..wel amai dan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan