Kipp^Smith zei:
Daar zoudt ge nog eens van durven opkijken. Vergeet niet dat men hier op een gameforum zit en dat de meesten onder ons hopen demo's downloaden. De doorsnee surfer houdt zich niet bezig met zo'n zaken. Ik zit dagelijk op het internet, maar mijn limiet komt nooit boven de 30%.
En zoals men reeds zei, wacht dan toch gewoon even, de maand is zo voorbij. Of
moet ge echt die film of die demo nog hebben?
Nu ja, 't kan natuurlijk nooit geen kwaad dat ze de limiet opheffen.
Ik kijk zeker niet alleen naar gamers op deze site (die zijn al aan het klagen sinds de limiet bij telenet ingevoerd is zoveel jaar geleden, maar met die groep zal nooit echt rekening houden omdat het misschien 0,01% van de telenetters is).
Het is gewoon een feit dat meer en meer mensen nu nog maar beginnen ontdekken wat je allemaal meer kan met internet dan enkel maar surfen en mailen. 5 jaar geleden hoorde je (buiten de gamers en andere zware verbruikers) niemand klagen, maar nu is dat toch zeker niet meer zo; er zijn veel mensen die intensief gebruik maken van hun internet en dan is het zeker niet vanzelfsprekend dat je met een fractie van 10gb al genoeg hebt.
Als je eens kijkt wat er de laatste jaren allemaal uitgevonden is en populair geworden is; het internet staat tegenwoordig vol van blogs met foto's,filmpjes,muziek, websites zoals google video en youtube met tonnen aan filmpjes die ongelooflijk populair zijn, tv kijken via internet, webcammen met familie/vrienden in het buitenland, internetradio, podcasts, live webcams van tvprogramma's en evenementen, muziek online kopen en downloaden, consoles die je tegenwoordig ook al kunt aansluiten op het internet...
Je moet nog maar een paar van die applicaties leren kennen en plots wordt die limiet al helemaal niet zo vanzelfsprekend meer. Al zeker niet als je met meerdere mensen die limiet van 10gb moet delen, wat waarschijnlijk het geval is bij zo goed als alle gezinnen met internet.
v1sioNz zei:
Vind die opmerking in de trend van "nu krijgen we sneller internet om nog sneller aan onze limiet te geraken" toch wel de grootste larie ooit hoor... Het is toch niet dat je sneller internet krijgt dat je opeens meer moet gaan downloaden? Waar slaat dat nu op?
Dat is geen zever, het is gewoon een manier om te stellen dat het belachelijk is dat telenet opnieuw geld zal investeren in hogere snelheid terwijl ze blijkbaar nog altijd niet kunnen garanderen dat hun netwerk nog vlot zal werken moest er iets meer verbruik zijn.
Ik zou echt eens willen weten hoe telenet tot de conclusie is gekomen dat "het overgrote deel nog altijd liever extra snelheid heeft dan extra limiet" ; waarschijnlijk hebben ze een ongelooflijk neutrale enquete opgesteld ( :ironic: ) en dan nog toevallig vergeten te vermelden dat de snelheid nog maar es verhogen geen enkele invloed zal hebben op het gewoon rondsurfen van website naar website; wat 90% van de gemiddelde gebruikers toch niet weet tenzij je het duidelijk uitlegt dat het probleem van trage websites niet bij telenet ligt maar wel bij die websites zelf.
Het enige voordeel bij een nog hogere snelheid zal je ondervinden als je veel grote bestanden afhaalt... maar dat is dan weer uitgesloten door de limiet dus enorm hypocriet van telenet om te stellen dat hun klanten meer voordeel gaan hebben door een snelheidsverhoging, gewoon omdat dit hun goed uitkomt.