Archief - Telenet verdrievoudigt capaciteit kabelnetwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

byter

Legacy Member
Pippoken zei:
Bewijzen, enige research gedaan of gwn uit uwen duim gezogen?? Bijna in alle omringende buurlanden is er reeds limietloos downloaden, maar in belgie kan het niet hoor...., hier een overzichtspagina: http://www.geendatalimiet.be/?p=vgln

die overzichtspagina toont alleen aan hoe oppervlakkig GDL het bekijkt;
die providers hanteren bijna allemaal FUP ...dat zal niet vaak boven de 50/100gb zijn ...

wat je dus ook bij alternatieve .be providers kunt krijgen

GenesisX

Legacy Member
Als FasterFox misschien ook kan helpen ... doet wel 'iets' om pagina's rapper te laten weergeven mjah, tis ook al :p

GTM

Legacy Member
GenesisX zei:
Als FasterFox misschien ook kan helpen ... doet wel 'iets' om pagina's rapper te laten weergeven mjah, tis ook al :p
Staat hier ook op.
Telenet komt gemiddeld maar binnen rond de 1.520s, wat imo vrij traag is. Dat heb je met al die pop-ups (ja ik heb pop-up blockers, maar ik zet ze niet op, want dan werken flash applicaties niet).

Kipp^Smith

Legacy Member
.Memphis. zei:
Als je nog steeds geloof in het sprookje dat Telenet en co probeert levendig te houden ("diegene die meer dan 10gb nodig hebben zijn zo'n kleine groep dat we er geen rekening mee houden") dan is het tijd om u ogen es open te doen.

Daar zoudt ge nog eens van durven opkijken. Vergeet niet dat men hier op een gameforum zit en dat de meesten onder ons hopen demo's downloaden. De doorsnee surfer houdt zich niet bezig met zo'n zaken. Ik zit dagelijk op het internet, maar mijn limiet komt nooit boven de 30%.

En zoals men reeds zei, wacht dan toch gewoon even, de maand is zo voorbij. Of moet ge echt die film of die demo nog hebben?

Nu ja, 't kan natuurlijk nooit geen kwaad dat ze de limiet opheffen. :)

_DM_

Legacy Member
GenesisX zei:
Als FasterFox misschien ook kan helpen ... doet wel 'iets' om pagina's rapper te laten weergeven mjah, tis ook al :p

Ik had al de indruk dat die DTA m'n pagina's sneller liet laden.
Nu ja, heb hier amper plugins, mss eens uitproberen :)

TeknomanFan

Legacy Member
wel, net zoals zovelen hier al hebben gezegd, een grotere limiet vindt ik belangrijker dan een grotere max. snelheid.

En bedankt voor de tip over de DTA-plugin. Kga da direct ne keer uitproberen :)

GenesisX

Legacy Member
GTM zei:
Staat hier ook op.
Telenet komt gemiddeld maar binnen rond de 1.520s, wat imo vrij traag is. Dat heb je met al die pop-ups (ja ik heb pop-up blockers, maar ik zet ze niet op, want dan werken flash applicaties niet).
Een forumpagina laad hier zo rond de 0.953s. Maar tkan ook 7 seconden zijn ze.

_DM_ zei:
Ik had al de indruk dat die DTA m'n pagina's sneller liet laden.
Nu ja, heb hier amper plugins, mss eens uitproberen :)
DTA is om te downloaden :D Down-Them-All! downloadmanager.. :p

v1sioNz

Legacy Member
Vind die opmerking in de trend van "nu krijgen we sneller internet om nog sneller aan onze limiet te geraken" toch wel de grootste larie ooit hoor... Het is toch niet dat je sneller internet krijgt dat je opeens meer moet gaan downloaden? Waar slaat dat nu op?

Persoonlijk had ik wel liever een verhoging in het download/upload-volume gezien, maar extra snelheid is ook altijd mooi meegenomen. :)

holy war

Legacy Member
v1sioNz zei:
Vind die opmerking in de trend van "nu krijgen we sneller internet om nog sneller aan onze limiet te geraken" toch wel de grootste larie ooit hoor... Het is toch niet dat je sneller internet krijgt dat je opeens meer moet gaan downloaden? Waar slaat dat nu op?

de limiet blijft hetzelfde, dus hoe kun je nu meer downloaden?

mijn punt was gewoon dat die snelheid totaal nie nodig is, maar die limiet moet hoger/weg.

PhAnToM^

Legacy Member
holy war zei:
de limiet blijft hetzelfde, dus hoe kun je nu meer downloaden?

mijn punt was gewoon dat die snelheid totaal nie nodig is, maar die limiet moet hoger/weg.

idd, snelheid is goed zo, maar je kan hem niet ten volle benutten met een limiet van 10Gb imo :x

ZyphO

Legacy Member
Gewoon limiet weg en das alles. Kvindt het grote zever dat je dan zoveel moet betalen per maand i.v.m buurlanden en dan NOG een limiet op je kop krijgt.

Ik zeg gewoon dat het geldklopperij is.

eniac

Legacy Member
BraveHeart zei:
Iedere ISP heeft zijn beperkingen.
Is het niet de snelheid, is het volume.

Inderdaad. Jij kiest de snelheid, andere kiezen het volume. Respect hebben voor andermans keuze is bij jou geen optie ofzo? Zoals ik al eerder zei: blij dat jij tevreden bent met wat Telenet je biedt, maar ik ben (was) het niet.

Ik zie me het al voor me.
Onstabiel netwerk
Overbelastig met hoge uitval
Spellen en streams met veel uitval.
Leuk dat ongelimteerd internetten, nee bedankt :rofl:

Tja, ik weet dat ik gewoon werkelijk alles kan doen wat ik wil nu, met een stabiele connectie, zonder uitval, zonder hoge ping, ...

.Memphis.

Legacy Member
Kipp^Smith zei:
Daar zoudt ge nog eens van durven opkijken. Vergeet niet dat men hier op een gameforum zit en dat de meesten onder ons hopen demo's downloaden. De doorsnee surfer houdt zich niet bezig met zo'n zaken. Ik zit dagelijk op het internet, maar mijn limiet komt nooit boven de 30%.

En zoals men reeds zei, wacht dan toch gewoon even, de maand is zo voorbij. Of moet ge echt die film of die demo nog hebben?

Nu ja, 't kan natuurlijk nooit geen kwaad dat ze de limiet opheffen. :)
Ik kijk zeker niet alleen naar gamers op deze site (die zijn al aan het klagen sinds de limiet bij telenet ingevoerd is zoveel jaar geleden, maar met die groep zal nooit echt rekening houden omdat het misschien 0,01% van de telenetters is).

Het is gewoon een feit dat meer en meer mensen nu nog maar beginnen ontdekken wat je allemaal meer kan met internet dan enkel maar surfen en mailen. 5 jaar geleden hoorde je (buiten de gamers en andere zware verbruikers) niemand klagen, maar nu is dat toch zeker niet meer zo; er zijn veel mensen die intensief gebruik maken van hun internet en dan is het zeker niet vanzelfsprekend dat je met een fractie van 10gb al genoeg hebt.

Als je eens kijkt wat er de laatste jaren allemaal uitgevonden is en populair geworden is; het internet staat tegenwoordig vol van blogs met foto's,filmpjes,muziek, websites zoals google video en youtube met tonnen aan filmpjes die ongelooflijk populair zijn, tv kijken via internet, webcammen met familie/vrienden in het buitenland, internetradio, podcasts, live webcams van tvprogramma's en evenementen, muziek online kopen en downloaden, consoles die je tegenwoordig ook al kunt aansluiten op het internet...

Je moet nog maar een paar van die applicaties leren kennen en plots wordt die limiet al helemaal niet zo vanzelfsprekend meer. Al zeker niet als je met meerdere mensen die limiet van 10gb moet delen, wat waarschijnlijk het geval is bij zo goed als alle gezinnen met internet.

v1sioNz zei:
Vind die opmerking in de trend van "nu krijgen we sneller internet om nog sneller aan onze limiet te geraken" toch wel de grootste larie ooit hoor... Het is toch niet dat je sneller internet krijgt dat je opeens meer moet gaan downloaden? Waar slaat dat nu op?
Dat is geen zever, het is gewoon een manier om te stellen dat het belachelijk is dat telenet opnieuw geld zal investeren in hogere snelheid terwijl ze blijkbaar nog altijd niet kunnen garanderen dat hun netwerk nog vlot zal werken moest er iets meer verbruik zijn.

Ik zou echt eens willen weten hoe telenet tot de conclusie is gekomen dat "het overgrote deel nog altijd liever extra snelheid heeft dan extra limiet" ; waarschijnlijk hebben ze een ongelooflijk neutrale enquete opgesteld ( :ironic: ) en dan nog toevallig vergeten te vermelden dat de snelheid nog maar es verhogen geen enkele invloed zal hebben op het gewoon rondsurfen van website naar website; wat 90% van de gemiddelde gebruikers toch niet weet tenzij je het duidelijk uitlegt dat het probleem van trage websites niet bij telenet ligt maar wel bij die websites zelf.

Het enige voordeel bij een nog hogere snelheid zal je ondervinden als je veel grote bestanden afhaalt... maar dat is dan weer uitgesloten door de limiet dus enorm hypocriet van telenet om te stellen dat hun klanten meer voordeel gaan hebben door een snelheidsverhoging, gewoon omdat dit hun goed uitkomt.

KN-StrideR

Legacy Member
byterage zei:
die overzichtspagina toont alleen aan hoe oppervlakkig GDL het bekijkt;
die providers hanteren bijna allemaal FUP ...dat zal niet vaak boven de 50/100gb zijn ...

wat je dus ook bij alternatieve .be providers kunt krijgen



met 100 gigabyte per maand kan ik ruimschoots leven, zeker als het abbo op de koop toe nog eens goedkoper is ook!

Dan moet je al niet beginnen kreunen als je een avondje op youtube ligt te lachen (doe ik wel eens). Met telenet wel.

Mégane

Legacy Member
Waarom zou Telenet de limiet verhogen? Nu kunnen ze volumepacks verkopen, anders zijn ze die inkomsten kwijt. Ze gaan die limieten dus niet echt verhogen hoor, tenzij ze hierdoor veel klanten verliezen aan de concurrentie. Maar het is algemeen geweten dat zeer weinig klanten overstappen tenzij men echt heel ontevreden is.

Mij niet gelaten, ik ben tevreden gebruiker van Dommel ADSL :)

Racemaniac

Legacy Member
wa ik me afvraag, is hoe dat een verveelvoudiging is van de capaciteit van hun netwerk is.
onder de capaciteit van het netwerk versta ik hoeveel data het kan transporteren, ni hoe snel. Hoe snel ze de downloadsnelheid ook maken, als de limieten hetzelfde blijven gaat da netwerk gelijk belast blijven hoor....

CyberLama

Legacy Member
Dat zie je verkeerd hoor... Elk netwerk kan een terabit aan data versluizen, maar op de ene duurt het twee seconden en op de andere drie uur :-) Capaciteit is bits/s, en da's alles dat telt.

Racemaniac

Legacy Member
CyberLama zei:
Dat zie je verkeerd hoor... Elk netwerk kan een terabit aan data versluizen, maar op de ene duurt het twee seconden en op de andere drie uur :-) Capaciteit is bits/s, en da's alles dat telt.
idd, maar capaciteit is bits/s op grote schaal, ni op microschaal... als de capaciteit verdrievoudigd is, zouden ze onze limiet moeten kunnen verdrievoudigen zonder dat we een verschil merken, want enkel dan zou er 3 keer meer verbruikt worden.
als ze de limiet niet wijzigen blijft er per maand evenveel traffiek op het netwerk, imo geen verandering in de capaciteit hoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan