Archief - Telenet verdrievoudigt capaciteit kabelnetwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

passero

Legacy Member
Gavin zei:
14-24 augustus
demo
vandaag nog demo just cause late we zeggen een schappelijke 500?
gratis game FEAR: 1800
Demo Paraworld: 320
Demo stranger: 890
Demo sudden strike 3: 130
Demo Caesar 4: 450
Demo bad day in LA: 260
Demo Maelstrom: 401

- gratis gamemateriaal op de telenet server in 10dagen: +- 4750MB

- (HD-)trailers van games en films die 10dagen: 1000?

-patches van uw games/programmas/updates/firmware: 100?

6 van de 10gb opgebruikt zonder dat ge ook maar iets hebt gedaan op het internet
tel daar nog de itunes en gamestores en ge zult rap aan uw 10 zitten.


als dan de oplossing "neem een ander abonnement" of "je hoeft al die dingen niet te downloaden eh" is..wel amai dan

En hoeveel van deze mensen downloaden ALLES wat jij hebt opgesomd?

eniac

Legacy Member
BraveHeart zei:
Raar toch dat ik nooit klaag over telenet.
Het beste wat ik ooit in huis gehad heb.
Nooit gene zever, goede helpdesk.
Kies het abonnement naar je behoeften.
De snelheid die na zoveel jaren de hoogte ingaat.
Geen lopende meter maar een meter reset.

Bij dommel heb ik de helpdesk ook nog niet nodig gehad, het is retestabiel, nog geen gezever gemerkt, ik heb een abbo naar mijn behoeften en de voorwaarden zijn pakken beter dan de Mono die ik had en duurder was.

Prachtig voor jou dat je blij bent met je dure Telenet Turbo verbinding, maar er zijn nu eenmaal wel andere mensen dan jij en die vinden de prijs voor TT toch echt te hoog voor wat je er maar voor krijgt. Met een constante 400KB/s kan ik ook voorzien in alles wat ik nodig heb qua multimedia, en ik betaal zomaar even een heel pak minder.

"warezapen". Lol, je bent nog maar weinig veranderd wat betreft het spuien van gezever.

PapaGanz

Legacy Member
CyberLama zei:
Als het sneller en gemakkelijker gaat ga je het meer doen. Logisch toch? Als je dan bijvoorbeeld de quicktime hd trailers rechtstreeks kan streamen ipv eerst nog vijf minuten te wachten, dan ga ik dat meer doen.
Of download jij nog altijd maar evenveel als toen je met een inbelmodem surfte? "want je download toch gewoon evenveel?"

Die vergelijking is zo banaal als het maar kan.
Ik download echter evenveel als toen ik nog maar mono had, en toen ging het internet mara aan 500KB/sec.
Nu gaat het aan 20mbit/sec.

Als jij zo hersenloos je trailers bekijkt zonder dat je weet dat die 100MB groot zijn, ga je gang, ik denk daar bij na.

eniac

Legacy Member
PapaGanz zei:
Als jij zo hersenloos je trailers bekijkt zonder dat je weet dat die 100MB groot zijn, ga je gang, ik denk daar bij na.

Ik ga graag op internet zonder na te denken "oei, dat is veel MB, beter niet doen".

ComputerVISTA

Legacy Member
eniac zei:
Ik ga graag op internet zonder na te denken "oei, dat is veel MB, beter niet doen".


Idem maar zoals ik op het de eerste pagina al liet zien op een factuur betaal je daar dan ook voor, voor die luxe.

Kermit

Legacy Member
hier spreekt men van een vervijfvoudiging

Telenet belooft vervijfvoudiging van surfsnelheid
Sneller dan een doordeweekse netwerkkaart

Jamie Biesemans
24 augustus 2006
Bron: ZDNet


Telenet stelde vandaag ambitieuze plannen voor om tegen eind 2008 zijn netwerk tot vijf maal sneller te maken. Het Mach 3-initiatief zou de Vlaamse kabelaanbieder een aanzienlijke voorsprong geven op concurrenten die via het telefonienet breedband aanbieden.

Het fundament van het nieuwe netwerk is de Eurodocsis 3.0-standaard. Die belooft op papier downloadsnelheden tot 200 Mbps en uploadsnelheden tot 30 Mbps. Ook aan de capaciteit van het netwerk wordt gesleuteld, aldus Telenet. "Door de uitbreiding van het netwerkspectrum en door verbeterde coderingstechnieken verdriedubbelt de beschikbare digitale bandbreedte voor internet- en iDTV-toepassingen."


In realiteit zal de snelheidstoename vermoedelijk minder fors zijn, daar Telenet spreekt van een vervijfvoudiging van de surfsnelheid. Momenteel biedt het snelste abonnement bij Telenet 20 Mbps. Een vervijfvoudiging bedraagt dan 100 Mbps, niet 200 Megabit per seconde.

De Telenet-aankondiging zet Belgacom sterk onder druk om ook zijn netwerk op te waarderen. Net zoals de meeste ADSL-aanbieders wereldwijd pint het telecombedrijf zijn hoop op ADSL2+ en VDSL. Maar met deze laatste technologie is de maximale downloadsnelheid circa 50 Mbps. Dat is twee tot vier maal trager dan wat Telenet belooft - een gegeven dat het kabelbedrijf niet nalaat om te benadrukken in zijn communicatie.

Het snellere netwerk zal vooral belangrijk zijn voor de volgende generatie digitale televisiediensten. Met name voor het doorsturen van High Definition-beelden is heel wat bijkomende bandbreedte vereist. In een eerder gesprek met ZDNet zei Telenet dat het verwachtte in de loop van 2007 eerste experimenten met HD-content uit te voeren.

Maar de versnelling moet ook de surfer ten goede komen. Telenet verwacht dat thuisgebruikers steeds meer (video)content naar sites als YouTube gaan doorsturen. En ook dat vereist meer van het netwerk.

Het is dan ook nog afwachten of Telenet de weinig populaire downloadlimiet zal verruimen. Een aanpassing lijkt onvermijdelijk, want tegen een downloadsnelheid van 200 Mbps is in theorie de huidige limiet op Mach 3-snelheden opgesoupeerd in een kleine tien minuten.

De uitbouw van het Mach 3-netwerk zal in stappen gebeuren en zonder grote wegenwerken. Tegen eind 2008 zou het volledige netwerk operationeel moeten zijn.

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=59968&mxp=101

den Acid Burn

Legacy Member
limieten zijn gewoon niet meer van deze tijd.
en zeker geen limieten van 10GB.

maarja.
telenet en belgacom hebben hier een praktisch monopolie.
dus lekker uitmelken maar, die klanten :niceone:

Gavin

Legacy Member
passero zei:
En hoeveel van deze mensen downloaden ALLES wat jij hebt opgesomd?
dat is niet het punt

het punt is dat het gratis content is, 5000mb+ aan gratis content die in 10dagen op de --Telenetservers-- verschijnt die jij niet aankan met een connectie die je 40euro per maand kost van datzelfde Telenet

dat ze dan zeggen: alles wat van de telenetservers komt is telemeterfree
zou ge mij al heel wat minder horen klagen

PapaGanz

Legacy Member
eniac zei:
Ik ga graag op internet zonder na te denken "oei, dat is veel MB, beter niet doen".

Ik doe zoveel dingen graag, als je weet dat je moet oppassen moet je daar maar rekening meehouden..

eniac

Legacy Member
PapaGanz zei:
Ik doe zoveel dingen graag, als je weet dat je moet oppassen moet je daar maar rekening meehouden..

Als ik weet dat ik elders niet moet oppassen dan maak ik rap mijn conclusies en is Telenet een klant armer. Niet dat ze ervan gaan wakker liggen, maar er beginnen hier wel meer mensen over te stappen naar andere providers die veel meer bieden voor hetzelfde geld (uitgenomen in termen van pure snelheid natuurlijk, daarvoor blijft Telenet het best).

Ik ben altijd doodcontent geweest van Telenet, uitgenomen die limiet. Een limiet die in het jaar 2000 meer dan ruim was, maar zes jaar later toch veel te krap voor mij.

marle

Legacy Member
BraveHeart zei:
Koop dan af en toe een PCGameplay Magazine met CD/DVD.
Waarom je zuurverdiende volume omzeephelpen aan demo's voor 1malig gebruik en ze zijn tegenwoordig boven de 800mb groot.
Wil je ze op een andere pc zetten kan je 2 dingen doen.
Je verkwist er een CD/DVD-R aan.
Of je download heel die zooi opnieuw.
Deed ik vroeger ook, ben daar mee gestopt.
Sinds de eerste PCGameplay in de winkel heb ik het Magazine in huis.
Bespaart mij 4.5GB iedere maand aan zooi wat je op schijf hebt staan.
De overige demo's kan je dan nog steeds van het internet plukken.
GB's verknoeien aan 1 lvl demotjes die tijd is al lang voorbij.

Ik gebruik mijn verbinding dan ook het laatste half jaar meer als multimedia verbinding & gaming.

Ik volg tv shows, luister naar radio streams wereldwijd, en ik game ook nog eens online.
Ik kan dingen bekijken, beluisteren zonder naar een andere regio te gaan.
Lekker in je luie zetel naar een DJ set luisteren terwijl je in een spel ene aan het fraggen bent.
Gaat zonder (s)lag of stoot.
Vroeger kon ik dat niet met Telenet mono, 10GB met een slechte upload van een paar kb/s.
Sinds ik Turbo heb weet ik wat plezier beleven is online, alles werkt zoals het moet en je hebt met niks problemen.
Nu ik lees dat Telenet zijn snelheid nog de hoogte instuurt, dit is dit nog beter nieuws.
Als dit zo door gaat hebben we binnen een paar jaar geen TV meer nodig.
Kan je alles bezichtigen aan je pc in hoge beeld en geluidskwaliteit.
Gewoon te mooi voor waar te zijn.
:applause:

Ten eerste ik download niet veel demo's maar het is een voorbeeld.
Live video stream zuipt enorm veel gb's en dan zijn deze nog aan lage kwaliteit.

ten 2de, jij zegt/stelt voor dat ik een boekske moet gaan kopen voor demo's ect, terwijl ik dat op internet kan vinden.
Ik heb echt niets aan zo'n boekje, dus zie ik niet in waarom ik zhet zou kopen, omdat ik anders niet met mijn limiet zou omkomen?
Dat is de beste dat ik al in jaren heb gehoord.

Ik weet alleen dat ik al een paar maanden problemen heb gehad met mijn limiet zonder enige vorm van illegaal te downloaden, en dat vind'k ni normaal.
Met een normaal abbonoment zou je toch moetten rondkomen.

En ik zit niet te roepen achter 20 Gb, ik denk dat ik met 15 Gb wel zou rondkomen, ik zou het niet weten want ik probeer niet over de 10 Gb te graken, want ik zie me niet derect extra volume blokjes te kopen.
Wrshl omdat ik te gierig ben?, of omdat ik het belachelijk vind om nog bij te betalen op een abbonement.

maarja dat is dan weer mijn keuzen.

Towlie

Legacy Member
Met mijn 30 gig down en 10 gig up kom ik toch toe hoor voor een maand
maar ik download dan ik niet veel games of muziek (meer)
Toen ik vroeger enorm veel downloade kwam mijn up toch regelmatig int rood te staan, dus die mag wel wa verhoogd worden.

PapaGanz

Legacy Member
eniac zei:
Als ik weet dat ik elders niet moet oppassen dan maak ik rap mijn conclusies en is Telenet een klant armer. Niet dat ze ervan gaan wakker liggen, maar er beginnen hier wel meer mensen over te stappen naar andere providers die veel meer bieden voor hetzelfde geld (uitgenomen in termen van pure snelheid natuurlijk, daarvoor blijft Telenet het best).

Ik ben altijd doodcontent geweest van Telenet, uitgenomen die limiet. Een limiet die in het jaar 2000 meer dan ruim was, maar zes jaar later toch veel te krap voor mij.

Mjah, ik vind ook dat het zo niet zou mogen zijn, maar ja, veel kan je niet doen als je zelf niet de kostwinner bent thuis :p.

GTM

Legacy Member
PapaGanz zei:
Mjah, ik vind ook dat het zo niet zou mogen zijn, maar ja, veel kan je niet doen als je zelf niet de kostwinner bent thuis :p.
Overtuig uw ouders he. Print heel wa statistieken af die tonen dat Dommel (of ESP of whatever) een veel grotere limiet heeft, maar niet zoveel meer kost.
Een beetje verkoperstalent, en dat is zo geflikt.

CyberLama

Legacy Member
PapaGanz zei:
Die vergelijking is zo banaal als het maar kan.
Ik download echter evenveel als toen ik nog maar mono had, en toen ging het internet mara aan 500KB/sec.
Nu gaat het aan 20mbit/sec.

Als jij zo hersenloos je trailers bekijkt zonder dat je weet dat die 100MB groot zijn, ga je gang, ik denk daar bij na.

Jij denkt daar bij na, en beslist dan om het niet te doen? Daarvoor haalde ik geen breedband internet in huis. Eerder om het wél te doen. Zoals iemand de leuke vergelijking al maakte, het is een beetje als een supersportwagen te kopen, en dan maar maandelijks tien liter benzine kunnen verrijden.

Ik kan best begrijpen dat je tevreden bent van je turbo abonnement, als je al eens 720 euro per jaar eraan hangt... Dat is voor aardig wat mensen een half maandloon. Dan kies ik liever Dommel aan de helft van die prijs.

hatetn

Legacy Member
net al meer dan ne dag zonder internet gezeten door hun werkzaamheden
en nog een heel eind zonder tv(like we care) en altijd maar rapper en rapper willen
me het hd formaat van tegenwoordig hebben we toch wel een limiet van 50gig nodig en geen 100mbit want 99% van het internet haalt da toch nie

Virz

Legacy Member
Ik krijg mijn telemeter max 20% vol :woohoo: meestal staat die leeg. Achja ik kan dan ook net niet van p2p dlen, maar gamen voor 30min(meer dan genoeg hoor!!), 10min msn( meer dan 10, straks word hje nog sociaal!11) en de volle helft van een gwn file van internet dl net voordat ie uitvalt.

Heil this shit. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan