Archief - Telenet verdrievoudigt capaciteit kabelnetwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PapaGanz

Legacy Member
CyberLama zei:
Jij denkt daar bij na, en beslist dan om het niet te doen? Daarvoor haalde ik geen breedband internet in huis. Eerder om het wél te doen. Zoals iemand de leuke vergelijking al maakte, het is een beetje als een supersportwagen te kopen, en dan maar maandelijks tien liter benzine kunnen verrijden.

Ik kan best begrijpen dat je tevreden bent van je turbo abonnement, als je al eens 720 euro per jaar eraan hangt... Dat is voor aardig wat mensen een half maandloon. Dan kies ik liever Dommel aan de helft van die prijs.

Mjah, dat is dan het verschil hé, ik klik niet gewoon op alles wat er te zien is op het internet :p

den Acid Burn

Legacy Member
kijk eens naar prijzen van ons omringende landen.
(die hebben dan nog geen limiet niet meer).

en vergelijk dat eens met uw factuurke;
als ge dan nog tevreden zijt, zijt ge ofwel naief ofwel wilt ge gewoon misbruikt worden...

GaMe®

Legacy Member
den Acid Burn zei:
kijk eens naar prijzen van ons omringende landen.
(die hebben dan nog geen limiet niet meer).

en vergelijk dat eens met uw factuurke;
als ge dan nog tevreden zijt, zijt ge ofwel naief ofwel wilt ge gewoon misbruikt worden...
Mensen van america lachen mij uit met mijn 12 gb limiet en 10mbps en de hoge prijs :(

_DM_

Legacy Member
den Acid Burn zei:
kijk eens naar prijzen van ons omringende landen.
(die hebben dan nog geen limiet niet meer).

en vergelijk dat eens met uw factuurke;
als ge dan nog tevreden zijt, zijt ge ofwel naief ofwel wilt ge gewoon misbruikt worden...

Dikke vette ², zodra ik alleen woon is het bye bye telenet.

CyberLama

Legacy Member
Die lijnen in het buitenland hebben vaak wel een slechte reputatie op het vlak van helpdesk en stabiliteit, maar de verschillen in limiet, snelheden en prijs zijn inderdaad wel énorm hoog.

chosen1

Legacy Member
juist 1GB bijgekocht omdat ik op smallband zat!

dan krijgt ge een melding voor ge kunt verdersurfen, dan klik ik op 'uitbreiden maandelijks volume' dan voeg ik mijn login en pass in, en krijg ik een foutmelding!

dan maar via Mijn Telenet gedaan

ontopic:

ik snap nog altijd niet waarom die downloadlimiet er is! ok wij zitten geregeld aan onze limiet maar er zijn nog altijd oudere mensen met telenet die alleen hun mails na kijken en eventueel informatie opzoeken! dus die komen aan 10%!
als ze die limiet dan zouden weghalen dan zouden wij die mensen compenseren en zo toch nie teveel van telenet hun systeem vragen!

maar dan verlieze ze al het geld dat ze binnen krijgen via uitbreiding van volume

GenesisX

Legacy Member
sash1m1 zei:
de maximum downloadsnelheid ligt voor 99% af van de downloadserver en da komt bijna nooit boven 1mbit uit dus what the hell maakt het uit.
Ongeveer op elke site die ik tegenkom download ik aan m'n max (2,6mb/s) met de DTA extension in firefox, gewoon omdat die extra gebruikt maakt en echt álles gebruikt om tot z'n recht te komen.

En tzal nog wel een paar jaar duren eer ze de volumes gaan vergroten, ze willen nl eerst de concurrentie 'verbrijzelen' door de snelheid tot het maximum te drijven. Die uploadsnelheid mocht idd ook wat opgeschroefd worden imo.

En dan zodra ze weer een monopolie hebben op de internetmarkt (qua snelheid), zullen ze waarschijnlijk iets doen aan het volumetekort waarover men klaagt.

Verhoogde snelheid heeft niet zozeer een inpakt op hun netwerk, het is het aantal gedownloade data die het hem doet.

En nu ga ik hier reactie op krijgen si :p

LSDsmurf

Legacy Member
chosen1 zei:
juist 1GB bijgekocht omdat ik op smallband zat!

dan krijgt ge een melding voor ge kunt verdersurfen, dan klik ik op 'uitbreiden maandelijks volume' dan voeg ik mijn login en pass in, en krijg ik een foutmelding!

dan maar via Mijn Telenet gedaan
Die foutmelding krijg ik ook al een tijdje :s

Hetgeen ik ook niet begrijp is waarom Mijn Telenet niet tegen breedbandsnelheid bezocht kan worden als je op smalband zit. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik minutenlang moest wachten en de pagina een paar keer moest herladen voordat die site wilt laden.

chosen1

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Die foutmelding krijg ik ook al een tijdje :s

Hetgeen ik ook niet begrijp is waarom Mijn Telenet niet tegen breedbandsnelheid bezocht kan worden als je op smalband zit. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik minutenlang moest wachten en de pagina een paar keer moest herladen voordat die site wilt laden.

die site verschilt dan ook niet van eender welke andere site!

.Memphis.

Legacy Member
Ongelooflijk in feite hoeveel mensen er hier precies 'gebrainwashed' zijn door Telenet.

Meer dan 40€ per maand betalen om op het internet te kunnen en het dan nog vanzelfsprekend vinden dat je constant moet zitten rekenen en selecteren om toch maar terug binnen de limiet te blijven.

"waarom haal je ook al die demo's binnen", "waarom bekijk je dan ook een trailer van 100mb groot",... hilarisch gewoonweg.
Als al die dingen er zijn in hoge kwaliteit en gratis, waarom zouden Belgische internetters dan als enige zich moeten tevreden stellen zonder gratis content en zonder hoge kwaliteitstrailers, omdat telenet het zegt zeker? :rofl:

Als je nog steeds geloof in het sprookje dat Telenet en co probeert levendig te houden ("diegene die meer dan 10gb nodig hebben zijn zo'n kleine groep dat we er geen rekening mee houden") dan is het tijd om u ogen es open te doen.

Moest het inderaad zo zijn dat het hier om een belachelijk kleine groep gaat die constant dezelfde eis blijft stellen; wat zou dan in godsnaam het probleem zijn voor telenet/belgacom om vb de limiet te verhogen naar 25gb.
In 1 klap hebben ze een enorm voordeel op de concurrent en aangezien het toch over zo'n kleine minderheid gaat die meer dan 10gb gaat gebruiken zullen ze absoluut geen last ondervinden van die enkelingen die nu 25 ipv 10gb verbruiken.

Het is gewoon een feit dat ze bakken geld verdienen aan die veel te dure volumeblokken en dankzij hun monopoliepositie die de Belgische staat heel vriendelijk laat voortduren hoeven ze zich dus absoluut niks aan te trekken van de klachten van hun gebruikers.

PhAnToM^

Legacy Member
.Memphis. zei:
Ongelooflijk in feite hoeveel mensen er hier precies 'gebrainwashed' zijn door Telenet.

Meer dan 40€ per maand betalen om op het internet te kunnen en het dan nog vanzelfsprekend vinden dat je constant moet zitten rekenen en selecteren om toch maar terug binnen de limiet te blijven.

"waarom haal je ook al die demo's binnen", "waarom bekijk je dan ook een trailer van 100mb groot",... hilarisch gewoonweg.
Als al die dingen er zijn in hoge kwaliteit en gratis, waarom zouden Belgische internetters dan als enige zich moeten tevreden stellen zonder gratis content en zonder hoge kwaliteitstrailers, omdat telenet het zegt zeker? :rofl:

Als je nog steeds geloof in het sprookje dat Telenet en co probeert levendig te houden ("diegene die meer dan 10gb nodig hebben zijn zo'n kleine groep dat we er geen rekening mee houden") dan is het tijd om u ogen es open te doen.

Moest het inderaad zo zijn dat het hier om een belachelijk kleine groep gaat die constant dezelfde eis blijft stellen; wat zou dan in godsnaam het probleem zijn voor telenet/belgacom om vb de limiet te verhogen naar 25gb.
In 1 klap hebben ze een enorm voordeel op de concurrent en aangezien het toch over zo'n kleine minderheid gaat die meer dan 10gb gaat gebruiken zullen ze absoluut geen last ondervinden van die enkelingen die nu 25 ipv 10gb verbruiken.

Het is gewoon een feit dat ze bakken geld verdienen aan die veel te dure volumeblokken en dankzij hun monopoliepositie die de Belgische staat heel vriendelijk laat voortduren hoeven ze zich dus absoluut niks aan te trekken van de klachten van hun gebruikers.

da is verdomme goed gezegd :bow:

maar wat kunnen we ertegen doen? :(

CyberLama

Legacy Member
Overschakelen hé :-) Dommel, edpnet...

Oja, beetje lollig wel dat juist door hun dure volumeblokken, telenet dit forum kan onderhouden, maargoed ;)

BraveHeart

Legacy Member
eniac zei:
"warezapen". Lol, je bent nog maar weinig veranderd wat betreft het spuien van gezever.
Zever ?
Tegenwoordig zijn PC games DVD te koop, 8GB voor een game is geen uitzondering.
Heb je ook nog een omgebouwde console is het hek pas echt van de dam.
Ffe een zoektocht doen en je bent bezig als je wil.
Vroeger sleurde ik ook zo maar eens een paar GB door mijn mono abo.
Wil je nu warezen, kom je niet toe met 10GB, wat ik hier schrijf is niet uit mijn duim gezogen.
Spellen zijn tegenwoordig op DVD te koop, de tijd van 650/700MB per image is zo stillaan voorbij aan het gaan.
Kon je vroeger nog een paar full games van het internet afhalen met een gewone mono abo, moet je dit nu zeker niet proberen of je hangt op smalband.
Neem nu die spel demo's, 900MB+, haal er zo een paar af en je bent een halve DVD kwijt.

Dan moet je mij toch eens vertellen waarom ik hier met Turbo ruimschoots toe kom.


1 PC, 1 Laptop.
2 Laptops van mijn broer
1 PS2

Deze dingen worden regelmatig online gebruikt.

TV streams
Video streams
Radio broadcasts
Een paar uur MMORPG of een FPS online.
Mijn broer's download gedrag, als m 1 van zijn laptops aanzet is m bezig.

Op einde van de reis steekt de meter nog niet boven de 90% uit.

Hmm, ik zie dat al doen met dat 400Kbps geval van u.
3 computers online smijten, 2 zitten daar zwaar te downloaden.
1 computer draait een radio stream op hoge kwaliteit of je bent een video stream aan het volgen van een concert terwijl je een spel speelt (FPS game zonder lag).
Gaat allemaal hier.

Moest ik vroeger niet proberen met mijn mono.
Ik kon vroeger maar een ding met telenet, downloaden, multimedia, vergeet het maar, ja op lage kwaliteit naar blokjes kijken en troebele muziek luisteren.
Ik had ook 400Kbps, moest er ene online (2 computers) kon de ene alles en de andere minder of helemaal niks.

Nu kan ik zeggen, ik heb een internet verbinding wat zijn geld waard is.
Hoe zwaar ik het ook belast, blijft bollen.
Daar betaal ik voor, niet voor belgacom jaren stillekes toestanden waar je de modem ieder uur moet resetten.
Geloof me ik heb die tijd gekend.
Als je denkt dat Telenet duur is, ik geef je graag mijn oude modem.
Mag je 300 € per maand betalen, ongelimiteerd downloaden, alleen het prijskaartje moet je er maar bijnemen :$

Niks voor niks, Eniac.

Ongelimiteerd internet is zoals vragen achter ongelimiteerd geld van je rekening afhalen.

Iedere ISP heeft zijn beperkingen.
Is het niet de snelheid, is het volume.

Ik vind het niet meer dan normaal dat Telenet die limiet nog hanteert, het zou er nog aan mankeren, gaat hier een chaos worden.

Ik zie me het al voor me.
Onstabiel netwerk
Overbelastig met hoge uitval
Spellen en streams met veel uitval.
Leuk dat ongelimteerd internetten, nee bedankt :rofl:

Pippoken

Legacy Member
BraveHeart zei:
Ik zie me het al voor me.
Onstabiel netwerk
Overbelastig met hoge uitval
Spellen en streams met veel uitval.
Leuk dat ongelimteerd internetten, nee bedankt :rofl:


Bewijzen, enige research gedaan of gwn uit uwen duim gezogen?? Bijna in alle omringende buurlanden is er reeds limietloos downloaden, maar in belgie kan het niet hoor...., hier een overzichtspagina: http://www.geendatalimiet.be/?p=vgln

GTM

Legacy Member
BraveHeart zei:
Zever ?
...
[blablabla...gezanik...]
...
Ja zever. Ipv alles in het belachelijke te trekken en ellenlange, nutteloze replies te schrijven die toch niemand leest kan je misschien beter eens wat research doen voor je je ongebaseerde claims hier komt uitspuwen.
In het buitenland kan het wel zonder datalimiet, waarom hier dan niet?

NapalmBenny.

Legacy Member
Gebruikt volume voor deze maand 70 GB 687 MB 446 KB 912 Bytes :p

slash

Legacy Member
GTM zei:
Ja zever. Ipv alles in het belachelijke te trekken en ellenlange, nutteloze replies te schrijven die toch niemand leest kan je misschien beter eens wat research doen voor je je ongebaseerde claims hier komt uitspuwen.
In het buitenland kan het wel zonder datalimiet, waarom hier dan niet?

nie genoeg concurentie zeker

_DM_

Legacy Member
GenesisX zei:
Ongeveer op elke site die ik tegenkom download ik aan m'n max (2,6mb/s) met de DTA extension in firefox, gewoon omdat die extra gebruikt maakt en echt álles gebruikt om tot z'n recht te komen.

En tzal nog wel een paar jaar duren eer ze de volumes gaan vergroten, ze willen nl eerst de concurrentie 'verbrijzelen' door de snelheid tot het maximum te drijven. Die uploadsnelheid mocht idd ook wat opgeschroefd worden imo.

En dan zodra ze weer een monopolie hebben op de internetmarkt (qua snelheid), zullen ze waarschijnlijk iets doen aan het volumetekort waarover men klaagt.

Verhoogde snelheid heeft niet zozeer een inpakt op hun netwerk, het is het aantal gedownloade data die het hem doet.

En nu ga ik hier reactie op krijgen si :p

Merci, ik wist ni wat die DTA plugin was, gedownload en al direct het verschil merkbaar. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan