Archief - Welke iPhone-apps raad jij aan?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dekon7

Legacy Member
camino zei:
Mijn 2 nieuwe iphone apps; cut the rope:experiments
shift 2 unleashed (orld).
mplayer
silent ops

Van silent ops heb ik al minder goede commentaar gehoord.

BoseBeats

Legacy Member
TomTom zuigt de batterij van een iPhone gewoon leeg. En hij wordt ook zeer warm. Maarja, dat is bij alle gps programma's. Persoonlijk gebruik ik liever Navigon :D
Zonder jailbreak zal je denk ik mogen betalen of roamen.

MorGo7h

Legacy Member
Kheb waze gedownload en dat ziet er wel geestig uit. En ook nog zo'n ander gratis gps programma. Navfree ofzo. Kga die is testen als da wa deftig is.

camino

Legacy Member
BoseBeats zei:
TomTom zuigt de batterij van een iPhone gewoon leeg. En hij wordt ook zeer warm. Maarja, dat is bij alle gps programma's. Persoonlijk gebruik ik liever Navigon :D
Zonder jailbreak zal je denk ik mogen betalen of roamen.

Navigon en TT zijn in feite gelijk maar hetgeen voor mij het verschil maakt is bij tomtom hun traffic gedoe waarvoor je wel jaarlijks moet dokken dat wel maar das een keuze die je zelf moet maken dan. Niks is perfect natuurlijk, er is een autosnelweg afgesloten en de ene staat erin en vraagt deze om een andere baan te kiezen en een andere staat er helaas niet in en heb je pech maar das bij alle gpsen het geval maar alles is gewoon duidelijker als je TT hebt. Overlaatst fille naar blankeneberge op die dinsdag waar het nog eens lekker weertje was, welnu, tomtom liet me dit fijntjes weten en vroeg me om een andere baan te nemen en heb dit gedaan en heb me er toch wat tijd mee uitgespaard.
Ook als er een wagen staat te flitsen kan je zeer snel op de radar knop op je schermpje drukken en ook dat werkt goed, enige nadeel is natuurlijk maar daar kan TT maar weinig aan doen is dat je niet weet wanneer die wagen weg is of niet ;), maar safety voor alles natuurlijk.

Navigon is goed en goedkoop maar tt is duurder maar toch tikkeltje beter vind ik maar geen enkele gps is perfect voor mij.

MorGo7h

Legacy Member
Heeft er iemand goeie apps/sites waar de promoties opstaan van apps uit de store?

Sommige apps worden een voor een dag/weekend gratis/goedkoper en dan is het wel leuk om die promo's in de gaten te kunnen houden.

Kheb nu free app a day, maar dat trekt op niveel :s

EDIT: Hier zitten er precies wel deftige tussen: http://www.makeuseof.com/tag/paid-iphone-apps-free/

Als iemand nog aanraders heeft, laat maar komen.

camino

Legacy Member

MorGo7h

Legacy Member
Merci!

Heb ondertussen zelf wat apps getest en hier een paar apps die voor mijn onmisbaar zijn op de iPhone

  • Light (LED gebruiken die achteraan in de iPhone zit, geef veel licht als zaklamp)
  • Viber (gratis telefoneren naar andere Viber gebruikers, volledig gratis)
  • Whatsapp (80cent, maar je kunt er gratis mee sms'en naar andere whatsapp gebruikers)
  • Dropbox (altijd uw docs binnen handbereik)
  • Cloudette (foto's uploaden en simpel sharen, zeer handing als je een foto maakt met de iphone en ge wilt die direct sharen via PC)
  • Photosynth (zotte panorama foto's)
  • DerManDar (panorama foto's maken, wel anders dan photosynth)
  • Tapatalk (ideaal om 9lives en andere fora te lezen die tapatalk ondersteunen)
  • Mobile RSS (beste RRS reader imo. Gratis versie voldoet perfect. Enkel een paar adds)
  • De Standaard (het nieuws in uw broekzak)
  • Het laatste nieuws (sensatie in uw broekzak)
  • F1.com 2011 (volg alles ivm de F1, incl livetiming en text report)
  • StuBru (radio streamen. Wel kwaliteit op high zetten of trekt op niks. Ni echt aan te raden zonder wifi denk ik)
  • Bpost app (1000x gebruikvriendelijker dan hun website. Vind rode bussen, postkantoren en tarieven in 3sec)
  • Shazam (ideaal als je wilt weten hoe het liedje noemt dat je hoort op de radio, fuif, ... en hij bewaart uw geschiedenis. Altijd handig als ge ne zatte kloot zijt)
  • Speakers (Hang uw iPhone aan uw muziek installatie en stream muziek van uw laptop naar uw muziek installatie)
  • Evernote (snel notities maken en ze syncen met andere toestellen)
  • Plex (pauzeer uw favoriete serie en kijk verder op't wc, ook handig als remote maar ik gebruik liever de fysieke apple remote)

Social apps:
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Foursquare
  • Gowalla
  • Google+
  • GetGlue (share welke films, series, ... ge kijkt)

sanzo

Legacy Member
Gebruikt er iemand hier Kik? Het is gelijkaardig aan Huddle van Google+ maar wel beter vind ik. Alleen lukt het mij niet om Push aan te laten staan, en krijg ik dus dat cirkeltje met aantal nieuwe berichten nooit. Telkens ik Kik aan zet probeert hij te verbinden (terwijl hij verbonden zou moeten blijven) Iemand enig idee?

Implar

Legacy Member
MorGo7h zei:
StuBru (radio streamen. Wel kwaliteit op high zetten of trekt op niks. Ni echt aan te raden zonder wifi denk ik)

Als je graag naar de radio luistert kan je anders eens Radio.be testen, heb je meer stations :)

MorGo7h

Legacy Member
Implar zei:
Als je graag naar de radio luistert kan je anders eens Radio.be testen, heb je meer stations :)

Merci, maar kluister eigenlijk bijna nooit naar de radio, behalve in de auto soms is. Alsk naar de radio is het wel altijd stu bru. Enige zender die int geheugen van m'n auto zit :p

camino

Legacy Member
Implar zei:
Als je graag naar de radio luistert kan je anders eens Radio.be testen, heb je meer stations :)

Allemaal kut vind ik :), de beste is tunein radio pro, pakken beter met meer opties enz... :niceone:

camino

Legacy Member
MorGo7h zei:
Merci!

Heb ondertussen zelf wat apps getest en hier een paar apps die voor mijn onmisbaar zijn op de iPhone

  • Light (LED gebruiken die achteraan in de iPhone zit, geef veel licht als zaklamp)
  • Viber (gratis telefoneren naar andere Viber gebruikers, volledig gratis)
  • Whatsapp (80cent, maar je kunt er gratis mee sms'en naar andere whatsapp gebruikers)
  • Dropbox (altijd uw docs binnen handbereik)
  • Cloudette (foto's uploaden en simpel sharen, zeer handing als je een foto maakt met de iphone en ge wilt die direct sharen via PC)
  • Photosynth (zotte panorama foto's)
  • DerManDar (panorama foto's maken, wel anders dan photosynth)
  • Tapatalk (ideaal om 9lives en andere fora te lezen die tapatalk ondersteunen)
  • Mobile RSS (beste RRS reader imo. Gratis versie voldoet perfect. Enkel een paar adds)
  • De Standaard (het nieuws in uw broekzak)
  • Het laatste nieuws (sensatie in uw broekzak)
  • F1.com 2011 (volg alles ivm de F1, incl livetiming en text report)
  • StuBru (radio streamen. Wel kwaliteit op high zetten of trekt op niks. Ni echt aan te raden zonder wifi denk ik)
  • Bpost app (1000x gebruikvriendelijker dan hun website. Vind rode bussen, postkantoren en tarieven in 3sec)
  • Shazam (ideaal als je wilt weten hoe het liedje noemt dat je hoort op de radio, fuif, ... en hij bewaart uw geschiedenis. Altijd handig als ge ne zatte kloot zijt)
  • Speakers (Hang uw iPhone aan uw muziek installatie en stream muziek van uw laptop naar uw muziek installatie)
  • Evernote (snel notities maken en ze syncen met andere toestellen)
  • Plex (pauzeer uw favoriete serie en kijk verder op't wc, ook handig als remote maar ik gebruik liever de fysieke apple remote)

Social apps:
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Foursquare
  • Gowalla
  • Google+
  • GetGlue (share welke films, series, ... ge kijkt)

Ik zal er nog enkele opnoemen die mss wel handig zijn;

tvgids.tv belgie; steengoeie tv programma gids, kan je ook herinneringen enzo instelle en je favorieten enz...gebruik da regelmatig eens, ben soms vergeetachtig, heeft me al meermaals gered :)

q-flits; waar snelheidscontroles staan maar zeg er wel bij je der zeker geen 100% op kan voortgaan omdat bepaalde controles zeker op kleinere wegen meestal nie worden aangegeven.
Overlaatst stonden ze in wetteren en die stond er nie in, ik had deze snel aangegevn via mijn tomtom gps op de iphone.

photosync; steengoeie app om draadloos je foto's naar je iphone te zetten of omgekeerd, werkt uitstekend, gebruik ik ook af en toe eens, geen kabel nodig met deze.

mical: gebruik ik als calender en daar stel ik bv mijn afspraken in en de voetbalmatchen die verlegd zijn van dag en uur enz.....

djay; beste djay app op de iphone en alsook ipad en die op de iphone spotgoekdoop is.

puffin; af en toe kom je wel flash filmpjes tegen die je nie an afspelen alsook flashsites en dan heb je pech, deze app is de oplossing en werkt ook nog redelijk snel ook.

Euromillions; (formigas); steengoeie app vind ik als je met euromillions meedoet, ik speel altijd mee dezelfde nummers en deze app geeft je via pushberichten meteen aan dat de nummers beschikbaar zijn en of je gewonnen hebt of niet enz.....

Pushbirthdays 3: naam zegt het zelf, ik steek in deze iedereen z'n verjaardag, lekker makkelijk.

icebird for twitter; vind ik de beste twitter app maar ieder heeft z'n eigen mening erover ;p.

movie player; niks makkelijkers dan een film downloaden en deze binnen de 2min in deze app zetten en kijken maar.

speedtest.net; beste die er is voor mij.

postcard; app van bpost, ik zat in spanje, had een mooie foto getrokken en deze doorgestuurd en 2dagen nadien had mijne maat mijn kaartje ontvangen (kost 2.39 euro).

tgc_9012

Legacy Member
camino zei:
postcard; app van bpost, ik zat in spanje, had een mooie foto getrokken en deze doorgestuurd en 2dagen nadien had mijne maat mijn kaartje ontvangen (kost 2.39 euro).
Hoe gebeurt de betaling van zo een postkaart?

MorGo7h

Legacy Member
@Camino: Thanks! Zitten nog een paar goeie bij. En ik vraag me ook af hoe je die Bpost kaart betaald. Aangerekend op telefoon rekening, paypal, ...?

camino

Legacy Member
Gaat gewoon net zoals de apps van mijn visa rekening, dat is dus gewoon per kaartje 2.39 die van je kaart afgaat of je geld die je hebt staan afgaat :-).

Als je natuurlijk op reis bent zorg dat je met je iphone/ipad op wifi ofzo kan want uiteraard werkt dit via data verkeer :-).

MorGo7h

Legacy Member
Ah ok. Das wel nog handig. Alleen jammer dat ge geen itunes credit kunt kopen met paypal. Maar soit, in iedere supermarkt hebben ze die kaarten wel, dus het is niet echt lastig om er aan te geraken.

Bouver

Legacy Member
Als ik op m'n iphone een abonnement voor iCoyote aanschaf (via zo'n in-app aankoop), kan ik dat dan ook op m'n moeders iphone zetten? Of moeten we 2 abonnementen nemen.

De 2 iphones hebben apps via hetzelfde itunes account.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan