Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ondanks dat wij veel te veel elektriciteit produceren, die we nooit verbruiken?
Ik dacht in ons geval, als de teller terugdraait ieder jaar, dat we letterlijk nul euro zouden moeten betalen per maand. Voor elektriciteit
Den Deze zei:Vroeger veranderden wij jaarlijks van energieleverancier, maar sinds onze zonnepanelen (november 2018) hebben we dit niet meer gedaan.
Enige verschil lijkt me de promo op de jaarlijkse vergoeding dat de meeste leveranciers geven?
Gaat om 50€/jaar, lijkt me nu niet de moeite om hier jaarlijks voor te gaan veranderen?
S.conceiçao7 zei:hmmm van die omvormer taks (prosumenten tarief) had ik al gehoord, maar 50 euro vaste eneco kosten is mij toch nieuw....
ik heb vorige week ook zonnepanelen gelegd. 2900 Kwu, met een omvormer van 2600.
dus relatief bescheiden maar we zijn ook maar met 2...
Welke leverancier zou ik dan best nemen, gezien ik vrijwel geen elektriciteit meer zal kopen, maar eerder nipt over zal hebben, maar liefst geen vaste kosten .
Ja, welkomstkorting is idd hetgeen je moet pakken om maximaal voordeel van de swap te halen.SomeDude zei:50/jaar vaste vergoeding is wel veel. Maar denk dat je via mijnenergie ook nog extra welkomstkorting kan krijgen die dan van uw prosumententarief ook af gaat.
dee zei:Vreg vtest.
Enige site dat je moet kennen.
Ik heb mijn gegevens ingegeven. Zit nu bij Essent.
Als ik een contract van Eneco kies komt er inderdaad 40-50€ vaste kosten bij.
Zorba zei:Toch wel opmerkelijk dat men niet weet welke kosten er bij een contract komen kijken. Zoiets onderteken je toch niet zomaar?
.Frado2005 zei:Als je echt véél terugdraait tov je gebruik heb je gewoon teveel panelen/te grote omvormer liggen. Meestal doet men wat onderdimensionering zodat je prosumententarief ook iets lager uitvalt. Je theoretisch max ligt dan wel lager ( op de pieken), maar je 'wint' dit terug met je lagere prosumenten taks.
Als je leverancier wilt zonder enige vaste kosten kan je ook naar ecopower gaan ( moet je wel in deel inkopen). Ikzelf kijk gewoon elk jaar op mijnenergie naar een leverancier die geen vaste vergoeding rekent. Alle andere kosten zijn toch dezelfde ongeacht leverancier.
taylor zei:Is dat niet minder relevant met de introductie van de digitale meter? Zoals ik het begrepen kan het nieuwe nettariefsysteem voordeliger zijn voor mensen die overdag veel thuis zijn (en ook geen onderdimensionering nodig dan)
Voor mensen die niet overdag thuis zijn zal het prosumentensysteem nog voordeliger zijn. Een optie kan wel zijn, wanneer je installatie van degelijke grote is, is na te gaan of een batterij + kleine omvormer een goede terugverdientijd heeft. Wel pas wanneer de omvormer sowieso al vervangen zou moeten worden.
Volgens mij mogen ze geen korting geven op het prosumententarief omdat dit een heffing is. Ze mogen enkel kortingen geven op de elektriciteitsprijs zelf.SomeDude zei:50/jaar vaste vergoeding is wel veel. Maar denk dat je via mijnenergie ook nog extra welkomstkorting kan krijgen die dan van uw prosumententarief ook af gaat.
Petter zei:Offerte gekregen voor:
12X Sunpower Performance 3 (P19) - 325 Full Black
omvormer SMA Sunny Boy 3.0 (3 kW)
alle werken en installaties (zwarte profielen), aanmelding dossier + keuring etc.
Jaarlijkse productie: 3542 kWh
Westelijk georiënteerd, geen schaduw ofzo
5795,08 EUR (incl. 21% btw)
Any thoughts?
incl btw