Archief - Zonnepanelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sinvayne

Legacy Member
Volgende offertes ontvangen:
- 16 panelen (315wp/paneel: 5040 WP totaal) + Huawei omvormer: €5300
Prijs per WP: 1,05
- 16 panelen "design black" panelen (350wp/paneel 5600 WP totaal) + Huawei omvormer: €6900
Prijs per WP: 1,23

Remake

Legacy Member
sinvayne zei:
Volgende offertes ontvangen:
- 16 panelen (315wp/paneel: 5040 WP totaal) + Huawei omvormer: €5300
Prijs per WP: 1,05
- 16 panelen "design black" panelen (350wp/paneel 5600 WP totaal) + Huawei omvormer: €6900
Prijs per WP: 1,23

Welk merk panelen is dat dan?

Herman De Croo

Legacy Member
Heb je iets speciaal qua verbruik waardoor je zo'n grote installatie nodig hebt?

MaximumOfBass

Legacy Member
Kent iemand een goed adres voor zonnepanelen regio Hasselt - Bilzen - Hoeselt -...?
Zouden graag wat offertes opvragen, maar geen idee voor goei adreskes :p

Klopgeest

Legacy Member
MaximumOfBass zei:
Kent iemand een goed adres voor zonnepanelen regio Hasselt - Bilzen - Hoeselt -...?
Zouden graag wat offertes opvragen, maar geen idee voor goei adreskes :p

Wegblijven van Opteco, zoek een lokalere zonder gladde verkopers en eigen plaatsers.

sinvayne

Legacy Member
Het zijn panelen van Izen.
Wij werken met een warmtepomp, dus alles draait bij ons op elektriciteit.
Misschien daarom aan het twijfelen om niet nog een paar extra te leggen doordat we in de toekomst ons ook aan elektrische fietsen, auto,... verwachten.
Jammer genoeg is dat momenteel wel overkill dan.
En een omvormer "op groei" kopen is ook not done dacht ik hé?

Herman De Croo

Legacy Member
Iemand al ervaring met een installatie >10kW als investering?

Plutus

Legacy Member
sinvayne zei:
Het zijn panelen van Izen.
Wij werken met een warmtepomp, dus alles draait bij ons op elektriciteit.
Misschien daarom aan het twijfelen om niet nog een paar extra te leggen doordat we in de toekomst ons ook aan elektrische fietsen, auto,... verwachten.
Jammer genoeg is dat momenteel wel overkill dan.
En een omvormer "op groei" kopen is ook not done dacht ik hé?
Hangt er van af wat je bedoelt met 'toekomst'. Met wat je dit jaar legt klik je het systeem van TDT - ik denk niet je de komende jaren vlotjes kan uitbreiden binnen hetzelfde systeem.
Als die dingen van toepassing zullen zijn binnen max enkele jaren zou ik nu al extra leggen. Als je spreekt over binnen 10j... mja, dat is lastiger.

Herman De Croo zei:
Iemand al ervaring met een installatie >10kW als investering?
Welke grootte heb je in gedachten? Want >10kW kan 11 kW zijn, maar kan ook 11.000 kW zijn :p

Herman De Croo

Legacy Member
5 mei wordt de dag met de hoogste dagopbrengst dit jaar bij mij. 5.3 kWh/kWp
O-W-opstelling op een plat dak.

MaTi

Legacy Member
MaximumOfBass zei:
Hier hebben we inderdaad al een aanvraag voor een offerte ingediend. Zelf ervaring mee?

Enkel offerte laten maken omdat ze vorig jaar geen airco meer konden zetten tor na september. Daarom ook geen zonnepanelen gelegd toen.

Zorba

Legacy Member
Herman De Croo zei:
5 mei wordt de dag met de hoogste dagopbrengst dit jaar bij mij. 5.3 kWh/kWp
O-W-opstelling op een plat dak.

Bij ons waarschijnlijk beste dag sinds installatie (eind 2018). Vorig record was 24 mei 2019 6,080kWh/kWp en we zitten nu aan 6,040.

Tomski

Legacy Member
Bij ons was gisteren geen recorddagje, de ochtend is maar traag op gang gekomen (beetje mistig). Gisteren 5,65kWh/kWp gehaald. Maar vandaag gaat beter zijn als ik de grafiek bekijk. Gisteren om 6u 's ochtends haalden we nog maar amper een halve kwh terwijl we vandaag al op 1,4 stonden op hetzelfde tijdstip.

Cerv.Be

Legacy Member
Ik had het nog niet opgemerkt maar gisteren was hier ook de beste dag van het jaar (25,1 kWh). We gaan daar vandaag en/of morgen wel over gaan vermoed ik. :applause:

Frado2005

Legacy Member
Cerv.Be zei:
Ik had het nog niet opgemerkt maar gisteren was hier ook de beste dag van het jaar (25,1 kWh). We gaan daar vandaag en/of morgen wel over gaan vermoed ik. :applause:

22,57 hier met mijn 14 panelen. Ook de beste dag tot nu toe:)

StarSeeker

Legacy Member
Beetje pijnlijk om die reports van opwekking hier te zien, terwijl ik nog altijd aan het wachten ben op de installatie van mijn zonnepanelen in m'n nieuwbouw.

Nu ja, het gaat sowieso toch nog een maand ofzo duren eer de meterkast binnen kan worden geplaatst.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan