Na het zien van de show kom ik tot de conclusie dat sony het eerste jaar al, veel meer games in de pijplijn heeft dan ten tijde van de ps4. Bij de ps4 had je killzone, resogun, driveclub. Paar maanden later infamous, nog iets later the order. Maar als je nu kijkt naar ps5. Damn!
Bij launch heb je spiderman. Wat er echt heel goed uitziet. Een spel dat een groot publiek aanspreekt.
Dan heb je ook nog Demon souls. En shit, ziet dat er goed uit! Een spel voor een kleinere groep. Maar dit zijn hardcore gamers die echt enorm uitkijken naar dit spel. Waaronder mezelf.
En een leuke afwisseling is destruction all stars. Een mengeling van rocket league, fortnite(met de skins, the look) en twisted metal. Dit spel lijkt me megafun met maten online!
Voor de kids heb je dan nog sackboy.
Plus alle third party games. Echt wel een goede launch als je het mij vraagt!
Maar kijk dan naar 2021, holy fuck!
Eerst helft 2021:
Ratchet and clank
ghostwire
gran turismo 7
returnal
Kena
deathloop(timed exclusive)
2de helft waarschijnlijk:
Horizon(komt ook naar ps4, dus deze komt sowieso in 2021)
God of war ragnorak!
Toch echt wel een mooie line up het eerste jaar. Ik was ook verrast hoeveel footage ze lieten zien van final fantasy 16. Maar die zal 2021 waarschijnlijk wel niet halen.