Archief - [PC] [FS2004] Post je FS Passenger flights :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eagle-Eye

Legacy Member
Zelete zei:
MAAR 4u? En dat met een 767 Extended Range :p
My sentiments exactly. Zo'n 763ER smeekt toch gewoon om minstens de Atlantic over te steken, richting Jamaica? (9 à 10h vliegen, afhankelijk van de wind boven de oceaan; omgekeerd is het 8 à 9h vliegen, als je gebruikt maakt van de jetstream)
Waarschijnlijk kun je met de ER zelfs nog wat verder gaan, meer richting Sao Paulo.

SilentSpring

Legacy Member
128MB zei:
hebde gij 4u voor u pc staan staren? :p ik kom zot na een halfuur
'k denk wel dat de meeste hier ondertussen iets anders doen eens ze op cruise zitten.

Langste vlucht hier was net geen 2u, maar 'k blijf wel de ganse tijd bij de pc.
Soms surf ik wat, maar meestal is't gewoon alles in de gaten houden:)

Eagle-Eye

Legacy Member
Den Freddie zei:
'k denk wel dat de meeste hier ondertussen iets anders doen eens ze op cruise zitten.
Hangt ervanaf hoe lang de vlucht duurt, maar vooral ook met welk toestel je vliegt. Als je met een B744/B763 vliegt, is het inderdaad gewoon automatische piloot aan, eens je de 1500ft passeert, en gaat die niet meer af tot je land. Vlieg je echter met een iets ouder toestel (say B707) en moet je van VOR naar VOR navigeren, dan ben je toch wel heel de vlucht zoet met het manueel veranderen van headings, intercept bearings, frequency changes, ... Als je dan nog eens op IVAO vliegt, is het helemaal in orde, aangezien je dan nog eens de R/T moet doen ook.:p

SilentSpring

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
Hangt ervanaf hoe lang de vlucht duurt, maar vooral ook met welk toestel je vliegt. Als je met een B744/B763 vliegt, is het inderdaad gewoon automatische piloot aan, eens je de 1500ft passeert, en gaat die niet meer af tot je land. Vlieg je echter met een iets ouder toestel (say B707) en moet je van VOR naar VOR navigeren, dan ben je toch wel heel de vlucht zoet met het manueel veranderen van headings, intercept bearings, frequency changes, ... Als je dan nog eens op IVAO vliegt, is het helemaal in orde, aangezien je dan nog eens de R/T moet doen ook.:p
idd.
M'n CRJ-700 heeft ook een FMC, en damn, da's handig.
Gewoon instellen, intercepten en op 1500ft de AP aan en ge kunt relaxen:D
Het enige dat je nog in de gaten moet houden is uw snelheid, want die CRJ heeft geen autothrottle geloof ik. Al is er in de FMC plaats voorzien voor die snelheden enzo en er is een AP knopje voor speed ook, 'k zou dat eens moeten uittesten.

Alles manueel heb ik ook gedaan met alle kleinere toestellen voor deze.

pr0ph3t

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
My sentiments exactly. Zo'n 763ER smeekt toch gewoon om minstens de Atlantic over te steken, richting Jamaica? (9 à 10h vliegen, afhankelijk van de wind boven de oceaan; omgekeerd is het 8 à 9h vliegen, als je gebruikt maakt van de jetstream)
Waarschijnlijk kun je met de ER zelfs nog wat verder gaan, meer richting Sao Paulo.

gasten, tis een spel? doe normaal al wast vliegde met ne spaceshuttle van brussel naar oostende. en ja ik zit daar dus idd vier uur naar te staren ja :D :crazy: soit ja, kheb der nog twee.

ondertussen ga ik meestal naar de winkel btw:)


Flight ctb6648 flight report logDate October 10 2009


Flight ID: ctb6648
Pilot: a de smet
Company: brussels airlines
Aircraft: Level D Simulations B767-300ER - CityBird -
Flight Date: October 10 2009
Departure: 14h00 (13h00 GMT)
Arrival: 17h38 (18h39 GMT)
From: EBBR - Brussels Natl - Belgium
To: GBYD - Banjul Intl - Gambia
Nbr of Passengers: 199
Report:
Flight Distance: 2,478 Nm Landing Speed: 129.91 kt
Time Airborne: 05h21:49 Landing Touchdown: -148.5 ft/m (kiss)
Flight Time (block): 05h43:28 Landing Pitch: 6.07°
Time On Ground: 00h24:26 Landing Weight: 329097 lbs
Average Speed: 461.91 kt Total Fuel Used: 72071 lbs
Max. Altitude: FL 340 Fuel Not Used: 89646 lbs
Climb Time: 00h16:55 Climb Fuel Used: 12055 lbs
Cruise Time: 04h38:49 Cruise Fuel Used: 56005 lbs
Average Cruise Speed: 487.11 kt (M0.79) Cruise fuel/hour: 12052 lbs (calc)
Descent Time: 00h26:05 Descent Fuel Used: 4010 lbs

Passenger Opinion: Exceptional flight (100%)
-Were highly entertained by the movie.
-Were in a better mood because they had food.
-Were pleased by the music on ground. A very nice addition to their flying experience.
Financial Report:
Ticket Income: +$54,463 (2,478 Nm)
Cargo Income: +$30,611 (9180 lbs)
Services Income: +$3,304 (1 sandwich 1 hot food 2 drink)
Services Cost: -$3,148 (100% quality)
Fuel Cost: -$21,655 (72071 lbs Jet-A1)
Airport Taxes: -$545 (Heavy Aircraft)
Insurance Costs: -$6,887 (4.32% rate)
Total Real Income: $56,143
Total Income:$2,807,150 (real x50)
Fleet Bonus:$415,151 (2 aircraft)
Total Sim Income: $3,222,301 (total income+fleet bonus)
Company Reputation:
Considering that the flight was perfect the ticket price very low, the service price good and the service quality perfect, passengers on this flight think that your company's reputation should be 100%
Your company reputation is now: 76% (+2.31 increase)

Overall Flight Result: Perfect
Pilot Bonus points: 548 points
You made a very smooth landing. (+50)
Perfect Flight, no problems and very satisfied passengers. (+150)
You landed at the scheduled airport. (+30)
Long flight (05h21) without using time acceleration, without any problems and with satisfied passengers. (+268)
Very bad weather conditions during take-off, but a safe landing and satisfied passengers. (+50)
--------------------------------------------

Flight CTB9864 End of flight reportDate October 24 2009


Mode realistic - Flight already registered



Flight ID: CTB9864
Pilot: a de smet
Company: brussels airlines
Aircraft: Level D Simulations B767-300ER - CityBird -
Flight Date: October 24 2009
Departure: 12h56 (13h57 GMT)
Arrival: 14h30 (15h30 GMT)
From: GBYD - Banjul Intl - Gambia
To: GVAC - Amilcar Cabral Intl - Cape Verde Islands
Nbr of Passengers: 195
Report:
Flight Distance: 417 Nm Landing Speed: 105.93 kt
Time Airborne: 01h22:14 Landing Touchdown: -289.23 ft/m (nice)
Flight Time (block): 01h38:15 Landing Pitch: 8.16°
Time On Ground: 00h19:30 Landing Weight: 260048 lbs
Average Speed: 304.61 kt Total Fuel Used: 16223 lbs
Max. Altitude: FL 240 Fuel Not Used: 32290 lbs
Climb Time: 00h06:44 Climb Fuel Used: 5134 lbs
Cruise Time: 00h47:11 Cruise Fuel Used: 6981 lbs
Average Cruise Speed: 353.57 kt (M0.55) Cruise fuel/hour: 8878 lbs (calc)
Descent Time: 00h28:19 Descent Fuel Used: 4107 lbs

Passenger Opinion: Exceptional flight (100%)
-Are relieved to have landed safely after the extreme weather they experienced during landing.
-Were in a better mood because they had food.
-Were pleased by the music on ground. A very nice addition to their flying experience.
Financial Report:
Ticket Income: +$16,881 (417 Nm)
Cargo Income: +$1,115 (1058 lbs)
Services Income: +$992 (1 sandwich 0 hot food 1 drink)
Services Cost: -$883 (100% quality)
Fuel Cost: -$5,132 (16223 lbs Jet-A1)
Airport Taxes: -$371 (Heavy Aircraft)
Insurance Costs: -$777 (4.32% rate)
Total Real Income: $11,825
Total Income:$591,250 (real x50)
Fleet Bonus:$87,440 (2 aircraft)
Total Sim Income: $678,690 (total income+fleet bonus)
Company Reputation:
Considering that the flight was perfect the ticket price very low, the service price good and the service quality perfect, passengers on this flight think that your company's reputation should be 100%
Your company reputation is now: 79% (+2.10 increase)

Overall Flight Result: Perfect
Pilot Bonus points: 330 points
You made a very nice landing. (+50)
Perfect Flight, no problems and very satisfied passengers. (+150)
You landed at the scheduled airport. (+30)
Extreme weather conditions during approach, but a safe landing and satisfied passengers. (+100)

Caecilia

Legacy Member
Hallo

Kan iemand mij helpen. Ik ben in FSX bezig met Passenger flights en ben begonnen met de Cessna Skyhawk en dat ging steeds goed. Maar sinds kort heb ik een Beech Baron 58 en als ik een vlucht doe (pas van Los Angeles naar Phoenix gevlogen) en ik ben geland zegt hij steeds dat ik mijn flaps niet goed heb bij take off.

Mijn gewicht met pax en brandstof is 99%. Ik heb al verschillende flaps standen geprobeerd.


kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt
Caecilia

Eagle-Eye

Legacy Member
Flaps tijdens take-off zet ik meestal op de eerste of tweede stand bij kleinere toestellen. Eens je met grotere toestellen begint (B737 and the like) begin je meer naar de derde of zelfs vierde stand te gaan.

Ik weet wel niet hoeveel graden dat dan precies geeft...

SilentSpring

Legacy Member
Hier meestal ook 1ste/2de. Nu een CRJ700 en dan pak ik wel de 2de.
'k denk dat 1ste stand op kleinere props ergens 5-10 graden is.

Caecilia

Legacy Member
Bedankt het gaat nu weer goed. Ik krijg geen melding meer dat de flaps niet goed staan.

Bedankt

Eagle-Eye

Legacy Member
Zelete zei:
Takeoff flaps van 747 zet ik meestal op 10°, soms 5°.
In de PMDG krijg ik hem in FMC zelfs niet ingesteld op 5°. Moet dus wel altijd 10° nemen.:unsure: En o wee, mijn oren dan, als ik toch probeer op te stijgen met 5°. :p

Reggaesmurf

Legacy Member
Ziekik da nu goe... Caecilla is ne verse :)
Soigneert da menneke maar.
De wederopstanding van het flight sim forum is begonnen!

Caecilla, veel vliegplezier toegewenst en als ge vragen hebt moogde ze altijd hier komen stellen ;)
(Zelete is zo vriendelijk om 24/7 standby te staan--> kwestie van der iets voor over te hebbe e)

Caecilia

Legacy Member
Het gaat nog steeds goed met de flaps en ben nu inmiddels op C5 aangekomen. Maar vlieg nog steeds met de Beech Baron 58. Ik ben nu bezig met de oude nederlands-Indië vlucht (alleen jammer dat ik die oude fokker er niet in heb) Ben via Amsterdam naar Leipzig, Boedapest, Belgrado en dan net aangekomen in Athene. Morgen ga ik naar Merza Matruh en Caïro vliegen.

128MB

Legacy Member
ff fs terug wa leven aant inblazen.

Ben terug begonnen met fs 2k4, fsx had ik ervoor niet legaal maar die is onderweg samen met wat meer saitek toestanden...

En ben zowa stap voor stap alles aant leren ipv gwn rondjes te draaien en loopings te maken in een 777 :unsure:

ben klein bezig met nog maar kleine vluchtjes rond belgie en consoorten, ik denk morgen eens de grens over te gaan en zo telkens op te bouwen. Momenteel ifr en vfr vluchtjes, poepsimpel enzo, en met veranderend weer is ook leuk :)

questie van zoveel mogelijk landen te oefenen want dat is het moeilijkste wat er is imo.

Eagle-Eye

Legacy Member
128MB zei:
ff fs terug wa leven aant inblazen.

Ben terug begonnen met fs 2k4, fsx had ik ervoor niet legaal maar die is onderweg samen met wat meer saitek toestanden...

En ben zowa stap voor stap alles aant leren ipv gwn rondjes te draaien en loopings te maken in een 777 :unsure:

ben klein bezig met nog maar kleine vluchtjes rond belgie en consoorten, ik denk morgen eens de grens over te gaan en zo telkens op te bouwen. Momenteel ifr en vfr vluchtjes, poepsimpel enzo, en met veranderend weer is ook leuk :)

questie van zoveel mogelijk landen te oefenen want dat is het moeilijkste wat er is imo.
Looping in een 777?

Zit je daar nog maar? Nog zoveel te leren... :sad:

128MB

Legacy Member
haha :p

kzou graag ne boek ofzoiets willen waar uitlegt wat vor's en die hele prul zijn ^^

heb vanalles besteld van http://www.flightstore.co.uk/ maar ze sturen geen mails terug op mijn vragen, kmoet weten hoeveel mijne juiste prijs is die ik moet storten in € :s

Caecilia

Legacy Member
Ben er weer en natuurlijk weer een flaps probleem :lol:. Ik vlieg nu eindelijk in een bombardier en jullie raden het al mijn flaps staan weer niet goed. Met opstijgen heb ik hem op stand 2 en met landen ook. Maar nu is mijn vraag met welke snelheid moet ik de flaps intrekken en uitzetten. kom nu ook steeds te hard naar de grond zodat er een band kapot gaat.

Met de nederlands-Indië vlucht gaat het heel goed (vlieg nog wel daar met de Beech Baron 58) ben inmiddels in Iran aangekomen. Irak was erg moeilijk werd steeds beschoten maar toch veilig geland.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan