Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

?therapy?

Legacy Member
SusieQ zei:
Nah, ik vind dat onterechte "cliche" commentaar, eerst en vooral, dit is GEEN release en GEEN nieuwe mmo maar een RE-release waarop een nieuw team is gezet omdat het vorige 1.0 team is buitengezwierd wegens onkunde.

En net omdat het vorige dev team (1.0) er niets van terecht bracht hebben ze er een volledig nieuw team op gezet, dus je zou toch denken dat ze alles beter inplannen.

Ze zeggen zelf dat dit door de massale toeloop is op hun servers, maar dan kan je toch:

A. Zorgen dat je genoeg extra backup servers hebt die op een maintance van 3 uur kunnen geimplementeerd worden.
(al genoeg andere mmo's die dat gedaan hebben)

B. Meer spelers toegelaten hebben in de beta, want een echte stress test is er niet geweest, ik heb in beta alleszins geen enkele queue gezien bij het inloggen van mijn char.

C. Meer en betere communicatie verzorgen naar de community, want nu is het al dagen chaos, en moet iedereen alles zelf uitvogelen.

Zelfs de forum thread "Being adressed" of "revolved issues" hebben geen enkele info vanuit de devs...

Het is zo dat 1.0 is beginnen scheef gaan ook, door geen communicatie.. en iedereen bleef maar aanhouden hopend op oplossingen.. tot het uiteindelijk teveel werd voor de meesten.
Tis nu nog maar de eerste dagen dus loopt nu nog zo geen vaart maar ik den kdat ik niet de enige 1.0 user ben die op zo een momenten een serieus deja-vu gevoel krijgt :s

Wat ze dan wel doen is marketing filmpjes maken waarbij "unboxing" van een CE wordt getoont.. pls invest YOUR time an OUR money in gamebreaking stuff zou ik zo zeggen :)
A. Bullshit, voorbeelden?
B. Open beta (Phase 4 dus) is stress test en iedereen kon joinen.
C. Dat is wel waar.

Het is weldegelijk een nieuwe release. Nieuw team en nieuwe servers en nieuwe game. Alles dat maakt dat het een nieuwe release is.

Piekatsjoe

Legacy Member
Plus het is het NA team die er momenteel een soepke van aan het maken is...

SusieQ

Legacy Member
?therapy? zei:
A. Bullshit, voorbeelden?
B. Open beta (Phase 4 dus) is stress test en iedereen kon joinen.
C. Dat is wel waar.

Het is weldegelijk een nieuwe release. Nieuw team en nieuwe servers en nieuwe game. Alles dat maakt dat het een nieuwe release is.

Dat is geen bullshit... ik speel al jaren mmo's en heb de meeste geprobeerd, alpha, beta of retails en al dikwijls gevallen gehad waar ze na paar dagen miserie plotseling meer servers hadden, aub zeg! Iedereen die al lang en veel mmo's speelt zal dat kunnen beamen.
1 waar ik het me van herriner was "rift". Die hadden dan zelfs de beta verlengd.

En soz dat ik me niet meer voorbeelden voor de geest haal, maar dat zijn nu niet de dingen waar ik maanden en jaren later nog mee bezig loop. Mijn eerste mmo was UO en is ondertussen al 17 jaar geleden, en de meeste zaken zal ik geen 2 jaar onthouden lol

Open beta kon iedereen joinen die een account kon aanmaken en blijkbaar ben je al vergeten hoeveel mensen dat zelfs niet lukte, of die patcher en laucher shice hadden... ...

En ik ga geen discussie houden om te discussieren, maar als ik spreek over GEEN NIEUWE mmo dan bedoel ik dat ze al eens door dit alles zijn moeten gaan, met andere mensen maar wel met dezelfde franchise... nogmaals ik ben een FAN hoor en niet iemand die gaat beginnen van "ik ga terug naar wow of zo". Maar ik ben wel een 1.0 fan die dit al eens zien gebeuren heeft.

Louistje

Legacy Member
SusieQ zei:
Dat is geen bullshit... ik speel al jaren mmo's en heb de meeste geprobeerd, alpha, beta of retails en al dikwijls gevallen gehad waar ze na paar dagen miserie plotseling meer servers hadden, aub zeg!

En soz dat ik me geen voorbeelden voor de geest haal, maar dat zijn nu niet de dingen waar ik maanden en jaren later nog mee bezig loop. Mijn eerste mmo was UO en is ondertussen al 17 jaar geleden, en de meeste zaken zal ik geen 2 jaar onthouden lol

Open beta kon iedereen joinen die een account kon aanmaken en blijkbaar ben je al vergeten hoeveel mensen dat zelfs niet lukte, of die patcher en laucher shice hadden... ...

En ik ga geen discussie houden om te discussieren, maar als ik spreek over GEEN NIEUWE mmo dan bedoel ik dat ze al eens door dit alles zijn moeten gaan, met andere mensen maar wel met dezelfde franchise... nogmaals ik ben een FAN hoor en niet iemand die gaat beginnen van "ik ga terug naar wow of zo". Maar ik ben wel een 1.0 fan die dit al eens zien gebeuren heeft.
Ze moeten de balans zoeken tussen zoveel mogelijk winst maken en toch iedereen content kunnen doen. Dat is zeer moeilijk om in te schatten.

Gij verwoord de dingen alsof ze supermakkelijk zijn, en zo op te lossen zijn. Dat is het allesbehalve

SusieQ

Legacy Member
Louistje zei:
Ze moeten de balans zoeken tussen zoveel mogelijk winst maken en toch iedereen content kunnen doen. Dat is zeer moeilijk om in te schatten.

Gij verwoord de dingen alsof ze supermakkelijk zijn, en zo op te lossen zijn. Dat is het allesbehalve

Wat verwoord ik als "makkelijk"? .. gij kunt ook nogal zever uitslaan hoor!
Als je doelt op mijn extra servers voorbeeld, dan is dat makkelijk,gewoon meer van hetzelfde!

Maar ge moet ze wel voorzien hebben.. en daar ligt het probleem wellicht ;)

Ik geef vorbeelden op therapy zijn reply en ervoor kaart ik zaken aan die er gaande zijn en vergelijkingen met de miserie toen 1.0 er was (voor over het gebrek aan communicatie).

Ik denk echt dat je onderschat hoe nefast dit "kan" zijn voor een nieuw spel! Wacht maar op de reviews "als" dit nog 2 dagen verder gaat! En alles dat daar uit voorkomt...

Vanbil

Legacy Member
6 EU servers en 19 NA servers :help:


Heb server Shiva kunnen nemen, stond even in que maar krijg nu heel de tijd bericht dat the world full is en dat ik later opnieuw moet proberen :(

Louistje

Legacy Member
SusieQ zei:
Wat verwoord ik als "makkelijk"? .. gij kunt ook nogal zever uitslaan hoor!
Als je doelt op mijn extra servers voorbeeld, dan is dat makkelijk,gewoon meer van hetzelfde!

Maar ge moet ze wel voorzien hebben.. en daar ligt het probleem wellicht ;)

Ik geef vorbeelden op therapy zijn reply en ervoor kaart ik zaken aan die er gaande zijn en vergelijkingen met de miserie toen 1.0 er was (voor over het gebrek aan communicatie).

Ik denk echt dat je onderschat hoe nefast dit "kan" zijn voor een nieuw spel! Wacht maar op de reviews "als" dit nog 2 dagen verder gaat! En alles dat daar uit voorkomt...
Dat bedoelde ik idd met makkelijk: die servers.

?therapy?

Legacy Member
SusieQ zei:
Dat is geen bullshit... ik speel al jaren mmo's en heb de meeste geprobeerd, alpha, beta of retails en al dikwijls gevallen gehad waar ze na paar dagen miserie plotseling meer servers hadden, aub zeg! Iedereen die al lang en veel mmo's speelt zal dat kunnen beamen.
1 waar ik het me van herriner was "rift". Die hadden dan zelfs de beta verlengd.

En soz dat ik me niet meer voorbeelden voor de geest haal, maar dat zijn nu niet de dingen waar ik maanden en jaren later nog mee bezig loop. Mijn eerste mmo was UO en is ondertussen al 17 jaar geleden, en de meeste zaken zal ik geen 2 jaar onthouden lol

Open beta kon iedereen joinen die een account kon aanmaken en blijkbaar ben je al vergeten hoeveel mensen dat zelfs niet lukte, of die patcher en laucher shice hadden... ...

En ik ga geen discussie houden om te discussieren, maar als ik spreek over GEEN NIEUWE mmo dan bedoel ik dat ze al eens door dit alles zijn moeten gaan, met andere mensen maar wel met dezelfde franchise... nogmaals ik ben een FAN hoor en niet iemand die gaat beginnen van "ik ga terug naar wow of zo". Maar ik ben wel een 1.0 fan die dit al eens zien gebeuren heeft.
Als ge met "backup server" zoiets bedoelt ok, ja dan wel. Vrije foute benaming gewoon. :p Heeft niets met backup te maken.

Ze zijn al door dit alles moeten gaan? Ja, andere mensen zijn door dit allemaal al gegaan en zij niet. Dus die redenering gaat niet op.

En ik ook speel al jaren mmo's en heb al tientallen launches meegemaakt, allemaal normale zaken voorlopig.

Veruca

Legacy Member
Ik merk trouwens dat Cerberus en vooral Phoenix meestal wel toegankelijk zijn. Anders moeten de mensen van 9l die op Shiva zitten opnieuw beginnen op één van die servers? Dan kan de rest er ook bij. :p

sashakepoes

Legacy Member
't schijnt staan de US servers gewoon in Europa dus ge kunt best op een US server spelen.
Geen last van hoge latency en geen last van Duitsers en Franse chat

Crosserke

Legacy Member
Alle NA/EU servers staan in Montreal Canada.

Besides US server heeft nadelen, als je aan endgame contenct denkt, vergeet niet dat die mannen 6 tot 8u achterlopen, dus als je wil kan je raiden om 2 of 4u snachts.

A_Bug

Legacy Member
Heb enkele uurtjes kunnen spelen zonder probleem.
Enkele minuten geleden geboot en constant error 90000 en 10102: Connection with the server was lost.
Server: Odin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan