Archief - thread voor allerlei nieuws en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DontKnow_id

Legacy Member
Ik koop regelmatig gewoon gameplay, nog een degelijk tijdschrift.

50Euro

Legacy Member
Ik heb Power unlimited.. Normaal heb je bij abo digitale versie ook maar dat werkt niet in België. Kostprijs is meer dan €1 maar met die acties die ze elke maand doen is dat relatief.. Vorige maand was het MGS V bij jaarabonnement voor €52,5.

Ze hebben ook website pu.nl

Gentei

Legacy Member
Een vriend van mij wilt een gaming center starten, beetje zoals outpost in Antwerpen, maar dan met een focus op E-sports met consoles en pc-gaming. Vraagt aan mij of ik wil investeren. Ik heb wel wat geld opzij maar ik ben zelf niet zeker of zo'n zaak wel succes zou hebben in de hedendaagse markt. ...
Langs de andere kant ken ik die vriend sinds het 3de middelbaar...

StanTem

Legacy Member
Gentei zei:
Een vriend van mij wilt een gaming center starten, beetje zoals outpost in Antwerpen, maar dan met een focus op E-sports met consoles en pc-gaming. Vraagt aan mij of ik wil investeren. Ik heb wel wat geld opzij maar ik ben zelf niet zeker of zo'n zaak wel succes zou hebben in de hedendaagse markt. ...
Langs de andere kant ken ik die vriend sinds het 3de middelbaar...

't Is niet omdat ge iemand lang kent, dat ge geld moet geven in iets waarvan ge ferm twijfelt hé.

MrKend54l

Legacy Member
Gentei zei:
Een vriend van mij wilt een gaming center starten, beetje zoals outpost in Antwerpen, maar dan met een focus op E-sports met consoles en pc-gaming. Vraagt aan mij of ik wil investeren. Ik heb wel wat geld opzij maar ik ben zelf niet zeker of zo'n zaak wel succes zou hebben in de hedendaagse markt. ...
Langs de andere kant ken ik die vriend sinds het 3de middelbaar...

Ik zou het alvast niet doen. E-sport in België stelt weinig voor.

Gentei

Legacy Member
Kiiilerke zei:
toch niet in belgie

Yep...

StanTem zei:
't Is niet omdat ge iemand lang kent, dat ge geld moet geven in iets waarvan ge ferm twijfelt hé.
Zowiezo leen ik geen geld uit aan vrienden.
Maar dit is iets totaal anders.
Die vraagt om te investeren lol.

MrKend54l zei:
Ik zou het alvast niet doen. E-sport in België stelt weinig voor.

Yep dit is wat mij voornamelijk tegenhoudt.

Kiiilerke

Legacy Member
echt niet doen :p de belgen die goed zijn in e sports die wonen niet eens meer in belgie maar amerika of duitsland voor league of legends :unsure:

MrKend54l

Legacy Member
Gentei zei:
Yep...


Zowiezo leen ik geen geld uit aan vrienden.
Maar dit is iets totaal anders.
Die vraagt om te investeren lol.



Yep dit is wat mij voornamelijk tegenhoudt.
Ik denk dat je best uw vriend tegen zichzelf beschermt. Het is vrij zeker dat er geen markt is voor dergelijke shop/cafe of etablissement.

Xtralecherus

Legacy Member
Gentei zei:
Een vriend van mij wilt een gaming center starten, beetje zoals outpost in Antwerpen, maar dan met een focus op E-sports met consoles en pc-gaming. Vraagt aan mij of ik wil investeren. Ik heb wel wat geld opzij maar ik ben zelf niet zeker of zo'n zaak wel succes zou hebben in de hedendaagse markt. ...
Langs de andere kant ken ik die vriend sinds het 3de middelbaar...

Gaat alvast niet goed komen, heeft hij wel al een deftig marktonderzoek gedaan of zelf gewoon eens een enquête gedaan fzo?

Gentei

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Gaat alvast niet goed komen, heeft hij wel al een deftig marktonderzoek gedaan of zelf gewoon eens een enquête gedaan fzo?

Yep ik heb de enquete zelf gezien het ergste van al is dat die enquete positief is lol....

MrKend54l

Legacy Member
Gentei zei:
Centrum Antwerpen.
Hmm dat is een goede locatie dat wel. Ik dacht in Scheldewindeke ofzo
emoji14.png

Xhizor

Legacy Member
Gentei zei:
Een vriend van mij wilt een gaming center starten, beetje zoals outpost in Antwerpen, maar dan met een focus op E-sports met consoles en pc-gaming. Vraagt aan mij of ik wil investeren. Ik heb wel wat geld opzij maar ik ben zelf niet zeker of zo'n zaak wel succes zou hebben in de hedendaagse markt. ...
Langs de andere kant ken ik die vriend sinds het 3de middelbaar...

Dat e sport geen hol voorstelt in belgie dat weet iedereen wel. Maar wat ga hij precies verkopen zal hij zich enkel focussen op e sport ? Of zal hij ook computers verkopen en andere zaken ?

Ik zou er wel potentieel in zien mocht hij bv lan tournamenten zelf organiseren met een mooie prijzenpot, de reden waarom belgie niks voorsteld kwa e sport is ook omdat er niks georganiseerd wordt hier rond. Af en toe wordt er wel iets gedaan en moet eerlijk zijn zo'n evenementen lokken wel nog tamelijk veel volk, zoiets gebeurd wel zeer zelden in belgie.

Fifa tournamenten lokken altijd volk maar om volk te lokken moet er toch een mooie prijs aan verbonden zijn, en zou ook niet weten hoe je er geld zou moeten uit slaan. Vanmits ge geld begint te vragen gaan de meesten al afhaken

Maar sowieso zou ik niks investeren, risico op falen is gewoon veel te groot. Vooral als de organisatie moet komen van een snotneus met zero connecties. Srry dat het wat grof overkomt maar zijn gewoon de feiten. Volg ook stantem hierin tis niet omdat het uw maat is dat je verplicht bent om te investeren, vooral als ge dan nog eens enorme twijfels hebt :p

Gentei

Legacy Member
Xhizor zei:
Dat e sport geen hol voorstelt in belgie dat weet iedereen wel. Maar wat ga hij precies verkopen zal hij zich enkel focussen op e sport ? Of zal hij ook computers verkopen en andere zaken ?

Ik zou er wel potentieel in zien mocht hij bv lan tournamenten zelf organiseren met een mooie prijzenpot, de reden waarom belgie niks voorsteld kwa e sport is ook omdat er niks georganiseerd wordt hier rond. Af en toe wordt er wel iets gedaan en moet eerlijk zijn zo'n evenementen lokken wel nog tamelijk veel volk, zoiets gebeurd wel zeer zelden in belgie.

Fifa tournamenten lokken altijd volk maar om volk te lokken moet er toch een mooie prijs aan verbonden zijn, en zou ook niet weten hoe je er geld zou moeten uit slaan. Vanmits ge geld begint te vragen gaan de meesten al afhaken

Maar sowieso zou ik niks investeren, risico op falen is gewoon veel te groot. Vooral als de organisatie moet komen van een snotneus met zero connecties. Srry dat het wat grof overkomt maar zijn gewoon de feiten. Volg ook stantem hierin tis niet omdat het uw maat is dat je verplicht bent om te investeren, vooral als ge dan nog eens enorme twijfels hebt :p

Tis uitgebreid ze.
Hij is van plan om wedstrijden te organiseren met prijzen. hij zou dan ook een soort lan willen houden met bekende teams waar ze kunnen "trainen" en slapen. Geen pc's verkopen maar gewoon drank en snacks.
Hij heeft het concept wel goed uitgewerkt en alles maar ik betwijfel dat hij volk gaat vinden als je ze laat betalen idd om mee te doen met die wedstijden enzo.

Ik voel mij ook niet verplicht ze maar ik wou is gwn weten wat het merendeel hier vindt van zoiets.

MaximumOfBass

Legacy Member
Er is hier waarschijnlijk wel een markt voor, maar ik zou er toch wel op aandringen om eerst een deftig en héél uitgebreid businessplan te maken. Want het is niet zo maar iets dat je van dag een op dag twee opstart, zeker en vast ook om de risico's in kaart te brengen waar hijzelf (en zijn mede-investeerders) aan verbonden zijn.

Xhizor

Legacy Member
Gentei zei:
Tis uitgebreid ze.
Hij is van plan om wedstrijden te organiseren met prijzen. hij zou dan ook een soort lan willen houden met bekende teams waar ze kunnen "trainen" en slapen. Geen pc's verkopen maar gewoon drank en snacks.
Hij heeft het concept wel goed uitgewerkt en alles maar ik betwijfel dat hij volk gaat vinden als je ze laat betalen idd om mee te doen met die wedstijden enzo.

Ik voel mij ook niet verplicht ze maar ik wou is gwn weten wat het merendeel hier vindt van zoiets.

Hoe gaat ie die teams overtuigen om af te komen ? Denk dat die gasten al lang hun eigen locatie hebben waar ze kunnen trainen en slapen. En die gasten wonen ook niet allemaal dichtbij antwerpen dus waarom zouden ze dan nog eens in hun auto springen voor iets dat ze dichter bij huis kunnen doen :)

Persoonlijk zou ik er wel potentieel in zien als hij zich ook zou focussen op pc verkoop en consoles, en dan nog eens de combinatie met de mogelijkheid met tournamenten voor leuke prijzen. Bv ge koopt daar je console dan kan kan je eens gratis mee spelen met een tournament. Zelfde met pc

Zo laat je de mensen ook eens proeven van zoiets, terwijl je er toch iets aan hebt verdient. Enkel focussen op drank en snack verkoop zie ik niet goed komen, tenzij ge maandelijks enorm veel volk kan lokken :D

TotallyZen

Legacy Member
Eindelijk, na slechts 1,5u refreshen de OnePlus 2 64gig kunnen bestellen. :crazy:

StanTem

Legacy Member
TotallyZen zei:
Eindelijk, na slechts 1,5u refreshen de OnePlus 2 64gig kunnen bestellen. :crazy:

Had een invite gekregen van OnePlus zelf, maar uiteindelijk toch niet gekocht.
Ben nog tevreden met de OnePlus One, dus...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan