Archief - thread voor allerlei nieuws en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LazloCootmans

Legacy Member
StanTem zei:
Dacht al...
Voor die prijs haal je gewoon niets beter in huis. Moest de OPT 200 euro duurder zijn, dan is het uiteraard een ander verhaal.
't Is gewoon de prijs die het hem doet.

Ik twijfel(de) trouwens om weer voor iPhone te gaan. Maar ja...
iPhone. Dat is nu eens iets dat ik niet begrijp dat mensen daar nog voor kiezen. Oké, soms hebben ze wat betere apps, maar over het algemeen denk ik dat prijs/ kwaliteit er betere toestellen zijn.

LazloCootmans

Legacy Member
Jonas89 zei:
Ohnee, daar gaan we weer. Android vs iOS...
Goh niet per sé. Meer Apple vs. De rest
emoji14.png

StanTem

Legacy Member
LazloCootmans zei:
iPhone. Dat is nu eens iets dat ik niet begrijp dat mensen daar nog voor kiezen. Oké, soms hebben ze wat betere apps, maar over het algemeen denk ik dat prijs/ kwaliteit er betere toestellen zijn.

Tgoh ja, heb een iPhone gehad (eerst 3GS en dan de 4S) en sindsdien de OnePlus One. Ik weet niet hoe het komt, maar loop er wel warm van.
Nu goed, de twijfel is erg groot, want ik heb er nog gene hé :p

LazloCootmans

Legacy Member
StanTem zei:
Tgoh ja, heb een iPhone gehad (eerst 3GS en dan de 4S) en sindsdien de OnePlus One. Ik weet niet hoe het komt, maar loop er wel warm van.
Nu goed, de twijfel is erg groot, want ik heb er nog gene hé
emoji14.png
En ooit aan ne Samsung gedacht?

Jonas89

Legacy Member
Ik heb nog nooit iets anders gehad dan iOS. Oh jawel, paar jaar geleden eens een Samsung Galaxy gekocht maar terug snel verkocht.

Ik kan niet gewoon worden aan Android.

Maar idd Apple is duur, maar hun waarde blijft langer behouden. Ik gebruik nu iPhone/iPad/MacBook en zit in volledig in het Apple-netwerk als ik het zo mag zeggen...

Het blijft een eeuwige discussie: Apple vs de rest :p wie kopieert wie... Enz...

MrKend54l

Legacy Member
LazloCootmans zei:
iPhone. Dat is nu eens iets dat ik niet begrijp dat mensen daar nog voor kiezen. Oké, soms hebben ze wat betere apps, maar over het algemeen denk ik dat prijs/ kwaliteit er betere toestellen zijn.

Verdiep u maar eens in de werking en policy van Apple. Elke keer ios een update krijgt moeten alle apps 100% compatibel zijn met deze nieuwe ios, is dit niet dan worden ze uit de store gegooid. Apple stelt ook zware eisen voor apps, om rotzooi te vermijden.

Ook werkt elk OS van Apple gewoon veel vlotter en intuïtiever. Het is totaal andere beleving. Een beleving die je alleen maar kan begrijpen als je eenmaal zelf in het Apple ecosystem zit.

Je kan ook moeilijk prijs/kwaliteit vergelijken want het is een ander os, en deze benut zijn resources anders. De iPhone 5 had een dual core, terwijl alle Android phoons een quad core hadden. Toch was de A5 chip op veel vlakken sneller.

Ik begrijp waarom mensen (niet het plebs die meelopen) een iPhone kopen. Ook al is het allemaal zeer duur, je krijgt wel een hele hoop kwaliteit terug.
Heb zelf een mackbook pro van 6jaar oud. Toen ik hem kocht kon je een Windows laptop met de same specs voor 350€ goedkoper kopen. Maar mijn laptop draait osx 10.10 zeer vlot en is nog altijd even crisp als toen ik hem net kocht.

Ik schrijft dit stukje nu wel met een nexus 5
emoji14.png

LazloCootmans

Legacy Member
MrKend54l zei:
Verdiep u maar eens in de werking en policy van Apple. Elke keer ios een update krijgt moeten alle apps 100% compatibel zijn met deze nieuwe ios, is dit niet dan worden ze uit de store gegooid. Apple stelt ook zware eisen voor apps, om rotzooi te vermijden.

Ook werkt elk OS van Apple gewoon veel vlotter en intuïtiever. Het is totaal andere beleving. Een beleving die je alleen maar kan begrijpen als je eenmaal zelf in het Apple ecosystem zit.

Je kan ook moeilijk prijs/kwaliteit vergelijken want het is een ander os, en deze benut zijn resources anders. De iPhone 5 had een dual core, terwijl alle Android phoons een quad core hadden. Toch was de A5 chip op veel vlakken sneller.

Ik begrijp waarom mensen (niet het plebs die meelopen) een iPhone kopen. Ook al is het allemaal zeer duur, je krijgt wel een hele hoop kwaliteit terug.
Heb zelf een mackbook pro van 6jaar oud. Toen ik hem kocht kon je een Windows laptop met de same specs voor 350€ goedkoper kopen. Maar mijn laptop draait osx 10.10 zeer vlot en is nog altijd even crisp als toen ik hem net kocht.

Ik schrijft dit stukje nu wel met een nexus 5
emoji14.png
Ik wil zeker niet Apple-bashen of zo hoor
emoji4.png
Tijdens mijn opleidingen werkte ik gewoon al vaker met Apple-producten en ben ze nooit echt gaan appreciëren. Ik weet dat het bedrijf wel goede dingen doet, maar de filosofie van er zoveel geld voor te vragen terwijl het vaak over in theorie evidente diensten gaat EN van vaste klanten te verwachten geregeld een nieuw toestel aan te schaffen terwijl hun oudere systemen eigenlijk nog goed zou moeten werken, daar kan ik gewoon niet in komen waarom mensen daarvoor zouden kiezen. Ook de strategie van alles direct te gaan patenteren tot op de kleinste handeling aan, vind ik overdreven.

Wat Apple maakt is goed, maar alles daarrond houdt me tegen ooit zelf geld eraan te hangen.

MrKend54l

Legacy Member
LazloCootmans zei:
Ik wil zeker niet Apple-bashen of zo hoor
emoji4.png
Tijdens mijn opleidingen werkte ik gewoon al vaker met Apple-producten en ben ze nooit echt gaan appreciëren. Ik weet dat het bedrijf wel goede dingen doet, maar de filosofie van er zoveel geld voor te vragen terwijl het vaak over in theorie evidente diensten gaat EN van vaste klanten te verwachten geregeld een nieuw toestel aan te schaffen terwijl hun oudere systemen eigenlijk nog goed zou moeten werken, daar kan ik gewoon niet in komen waarom mensen daarvoor zouden kiezen. Ook de strategie van alles direct te gaan patenteren tot op de kleinste handeling aan, vind ik overdreven.

Wat Apple maakt is goed, maar alles daarrond houdt me tegen ooit zelf geld eraan te hangen.

Waar verplichten ze u dan een nieuw toestel te kopen? Mijn macbook is 6 jaar oud en ik draai de nieuwste osx hoor
emoji14.png

Met iphones is het iets anders aangezien deze evolutie zeer snel gaat en elke nieuwe ios de nieuwe functies benut. Maar dit is hetzelfde bij Android hoor. Als uw toestel 2 jaar oud is krijg je ook geen updates meer (soms nog veel sneller).

En ze vragen inderdaad een bepaalde meerkost voor R&D en design. Dat klopt wel. Maar je kan een Apple apparaat niet vergelijken met een Android of Windows apparaat.

Gavin

Legacy Member
Als ik geen zelfvertrouwen had, zou ik ook een Apple kopen om ergens bij te horen.

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeet. :unsure:

StanTem zei:
32GB. Da's geen 64 zoals bij de OnePlus-toestellen waarmee vergeleken wordt.
Ik heb mijn One Plus One voor 300 gekocht. De Two kost er 400.
Moeilijke mens. :unsure:

Dat is wel het nadeel van zo een one body GSM. Bij de vorige Galaxies was het gewoon een goedkoop SD-kaartje erinrammen en ge had 64GB. Nu wordt ge, net zoals bij andere fabrikanten, gewoon afgezet met extra geheugen.

LazloCootmans

Legacy Member
MrKend54l zei:
Waar verplichten ze u dan een nieuw toestel te kopen? Mijn macbook is 6 jaar oud en ik draai de nieuwste osx hoor
emoji14.png

Met iphones is het iets anders aangezien deze evolutie zeer snel gaat en elke nieuwe ios de nieuwe functies benut. Maar dit is hetzelfde bij Android hoor. Als uw toestel 2 jaar oud is krijg je ook geen updates meer (soms nog veel sneller).

En ze vragen inderdaad een bepaalde meerkost voor R&D en design. Dat klopt wel. Maar je kan een Apple apparaat niet vergelijken met een Android of Windows apparaat.
Had het met dat kopen over de iPhones inderdaad :) daar merk ik toch dat iPhones sneller aftakelen tegenover andere toestellen.

Een Mac is indd wel wat anders, maar je kan die toestellen perfect vergelijken met een zelfde prijsklasse pc en dan merk je toch dat de prijs een tikje te hoog ligt. Allez ja, toch naar mijn mening
emoji14.png

Xtralecherus

Legacy Member
Mijn iPhone 4S voldoet nog altijd. Kzie niet in waarom ik persé moet upgraden. Alles werkt nog perfect zoals het moet. En de prijzen van de huidige en nieuwe iPhones zijn zo belachelijk duur dat ik liever nog 2 jaar wacht voor iets nieuws te kopen. De helft die ieder jaar nen nieuwe iPhone koopt wilt hem gewoon omdat het "nieuw" is en dan kan er de helft nog niet deftig mee omgaan..

LazloCootmans

Legacy Member
Oeioei, ik heb hier precies nogal iets ontketend :p

Ik ken enkele mensen die snel begonnen te klagen over hun iPhone, vooral wanneer er een nieuwe update verschijnt valt op dat oudere toestellen weer wat trager beginnen te lopen. Ik weet dat dat langs een kant de way of life is voor zo een toestellen, maar vind dat dat wel zeer snel gaat bij die iPhones. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle iPhones zo snel aftakelen hé :p

StanTem

Legacy Member
LazloCootmans zei:
Oeioei, ik heb hier precies nogal iets ontketend :p

Ik ken enkele mensen die snel begonnen te klagen over hun iPhone, vooral wanneer er een nieuwe update verschijnt valt op dat oudere toestellen weer wat trager beginnen te lopen. Ik weet dat dat langs een kant de way of life is voor zo een toestellen, maar vind dat dat wel zeer snel gaat bij die iPhones. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle iPhones zo snel aftakelen hé :p

Mijn iPad 2 werkt nochtans deftig hoor met de nieuwste update. Oké, hij is trager, maar storen doet het niet aangezien het niet zoveel is.

Xtralecherus

Legacy Member
MrKend54l zei:
En ze vragen inderdaad een bepaalde meerkost voor R&D en design. Dat klopt wel. Maar je kan een Apple apparaat niet vergelijken met een Android of Windows apparaat.

Daar twijfel ik echter aan. Apple wordt niet echt rijker als de meerkost van R&D en design hun hoger uitkomt, ze hebben daarvoor een vast budget hé. Veel vernieuwing is daar toch niet meer aan hoor. En dat de nieuwste iPhone die nu €749 kost is ook belachelijk duur zeker als het klopt dat het toestel ongeveer €220 kost om te produceren. Maar moet ook redelijke blijven qua prijzen hé. Binnen enkele jaren betaal je €1000 voor de nieuwste iPhone, rofl. En waarom zou je überhaupt geen Apple met een Windows of Android OS smartphone kunnen vergelijken..

LazloCootmans zei:
Oeioei, ik heb hier precies nogal iets ontketend :p

Ik ken enkele mensen die snel begonnen te klagen over hun iPhone, vooral wanneer er een nieuwe update verschijnt valt op dat oudere toestellen weer wat trager beginnen te lopen. Ik weet dat dat langs een kant de way of life is voor zo een toestellen, maar vind dat dat wel zeer snel gaat bij die iPhones. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle iPhones zo snel aftakelen hé :p

Ik zit nog met mijn iphone of iOS 7. De reden waarom ik nog niet direct update is omdat ik vind dat het nog niet echt nodig is. Idem met mijn Ipad 2 zit ik zelf nog iOS 6. Alhoewel ik twijfel voor een update, wil ik eerder wat vergelijkingen zien met de oudere ivm snelheid en batterijlevensduur enz.

MrKend54l

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Daar twijfel ik echter aan. Apple wordt niet echt rijker als de meerkost van R&D en design hun hoger uitkomt, ze hebben daarvoor een vast budget hé. Veel vernieuwing is daar toch niet meer aan hoor. En dat de nieuwste iPhone die nu €749 kost is ook belachelijk duur zeker als het klopt dat het toestel ongeveer €220 kost om te produceren. Maar moet ook redelijke blijven qua prijzen hé. Binnen enkele jaren betaal je €1000 voor de nieuwste iPhone, rofl. En waarom zou je überhaupt geen Apple met een Windows of Android OS smartphone kunnen vergelijken..



Ik zit nog met mijn iphone of iOS 7. De reden waarom ik nog niet direct update is omdat ik vind dat het nog niet echt nodig is. Idem met mijn Ipad 2 zit ik zelf nog iOS 6. Alhoewel ik twijfel voor een update, wil ik eerder wat vergelijkingen zien met de oudere ivm snelheid en batterijlevensduur enz.

Klopt. Maar ze spenderen toch een bepaald bedrag aan R&D. Dat is een reden waarom hun producten sowieso al duurder zijn. Ze gebruiken ook meer hoogwaardige grondstoffen voor hun producten. Los daarvan betaal je natuurlijk een extra voor het appeltje. Maar als je dan verder gaat kijken dan krijg je er ook gebruiksgemak voor terug.

En omdat puur op specs een Android telefoon altijd de bovenhand zal nemen. Maar zoals ik al zei was de A5 dual core chip sneller dan de quad cores van Android telefoons.
Puur op specs zou je zeggen "hey ik betaal 600€ voor een dual core, terwijl ik voor 500€ een Android met quad core kan kopen". Maar op prestaties zien we dan wel dat deze dual-core de vloer aanveegt met die quad-cores. Daarom mag je niet vergelijken met Windows of Android. Puur omdat je andere value krijgt voor dezelfde specificaties.

Jersy

Legacy Member
StanTem zei:
Mijn iPad 2 werkt nochtans deftig hoor met de nieuwste update. Oké, hij is trager, maar storen doet het niet aangezien het niet zoveel is.

mijn ipad air (1) werkt wel degelijk trager dan voor de update hoor
heb ergens es gelezen dat apple wat zit te foefelen in het os zodat oude apparaten last van hebben

Dutz

Legacy Member
Een Iphone is een handig ding als je ermee kan werken ...
Ik heb lang een 4S gehad maar was alles kwijt tijdens een update :doh:. Ik heb daarna geweigerd om nog updates te doen tot ik natuurlijk niet anders kon. Ik heb dan om zeker te zijn icloud en gans den boel in orde gebracht maar dat heeft ook even geduurd eer ik dat begreep. Muziek op die gsm zetten (die niet via itunes aangekocht was) heb ik nooit gekund... Tot hij na de laatste update hier en daar al eens durfde uitvallen en meneer het welletjes vond... Heb nu een Samsung S4 mini en so far so good :bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan