Archief - Uw laatste retro-aankoop - Part III

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Die charme van die oude PC's is ongenaakbaar, maar dat hangt samen met nostalgie :)

Ik vind het ook gewoon leuk om nog eens in MS/DR Dos te werken. Je zat daar vroeger voor je PC'tje en een zwart scherm en ergens bovenaan had je die C-prompt. De commando's die je dagelijks gebruikte waren beperkt, maar af en toe kon je het toch niet laten om wat te 'moosen' in config-files :)

Ooit hadden we een spel (was iets van 'International Soccer') opgestart: het scherm werd zwart en heel die PC deed raar. Plots startte die opnieuw op en de instellingen van de CMOS waren gewist. Nu moet ge weten: auto-config bestond nog niet. Hoe lang we niet try and error gespeeld hebben om alles terug in orde te krijgen :D

sluysen

Legacy Member
Had geen idee wat het was maar de verkoper gaf wat uitleg en het sprak me wel aan. Nu nog tijd vinden om te spelen :)

Verstuurd van mijn Blade met Tapatalk

Pyrox

Legacy Member
als ik nog een tip mag geven, probeer deze op xbox te spelen met een nieuwe controller of toch eentje waarvan de trigger goed stroef zitten...

als je eenmaal aan het spelen bent zal je mij wel snappen :) extra challenge

Dustar

Legacy Member
De eerste C&C nog zien liggen vandaag, wel enkel ( dubbele jewel case ). Covert Ops uitbreiding was er ook bij, 3euro dacht ik.

Vroeger kreeg je idd dikwijls veel waar voor je geld. Broken Sword had een pocket boekje met daarin een verhaal over de Tempeliers, Warcraft had zo een boek waarin de hele achtergrond van het verhaal beschreven werd, LucasArts gaf bij z'n Archives ook altijd extra's...



Thin Liz zei:
Een PC-klassieker:

http://img823.imageshack.us/img823/8572/20130309142109.jpg

Voorlopig nog zonder doosje, maar dat komt hopelijk nog: :)

http://imageshack.us/a/img822/3485/20130309150156.jpg

Wie nu nog liever een digitale versie heeft boven een fysieke... : ;)

http://imageshack.us/a/img42/6043/20130309150521.jpg

(dit was inderdaad hoe standaard games soms verkocht werden).

Krueger F

Legacy Member
In navolging van:

Krueger F zei:
Eén van mijn nieuwste aanwinsten, ok geen game maar toch :D:

Photo%206-03-13%2009%2025%2039%20%28Small%29.jpg

De andere aanwinsten van de voorbij week:

Photo%209-03-13%2023%2003%2020%20%28Small%29.jpg

CIB

Photo%209-03-13%2023%2005%2051%20%28Small%29.jpg

Beide games CIB

Photo%209-03-13%2023%2008%2016%20%28Small%29.jpg


Photo%206-03-13%2021%2035%2000%20%28Small%29.jpg

Werkend :D

Photo%2026-02-13%2019%2058%2058%20%28Small%29.jpg

Eveneens werkend, foto van bij de vorige eigenaar, zelf nog geen deftige foto kunnen nemen omdat ik hem niet boven krijg :doh: Zal dus eerst uit mekaar moeten...

Toch wel "redelijk" tevreden :p:lol:

junglist_clint

Legacy Member
damn! die klok en de snes demostand. Wohaaa! :D waar heb je die nog kunnen vinden? echt bangelijk

Private Joker

Legacy Member
Stevige aankopen KreugerF! Toch tijd om die Sega Game Gear promo stand weg te doen want dat steekt af tegen al dat Nintendo geweld, niet? ;)

Krueger F

Legacy Member
Thanks guys :D

Die snes display (US Model trouwens), dat spellenrekje incl. de spellen, die klok en de Mario wekker komen allemaal van dezelfde persoon. Die man heeft vroeger voor Nintendo gewerkt en had dat allemaal thuis staan maar aangezien hij binnenkort verhuist mocht het allemaal weg. Een kameraad van hem wist dat ik een verzamelaar was en vroeg of ik er interesse in had, dat heeft hij natuurlijk maar één keer moeten vragen :p

PJ: De GG promo stand steekt inderdaad redelijk af... als jij mij een GB demopod in ruil kunt aanbieden kunnen we misschien wel iets overéén komen ;)

Was ik trouwens m'n gameroom net aan het opruimen, staat ze terug (over)vol... :ironic:

highlandcattle

Legacy Member
tumblr_mjfvn2HuUd1s2df8po1_1280.jpg


Uit japan op ebay gekocht. De Art Alive was maar 0.01 dollar cent dus dat valt wel mee. Voor Dick tracy heb ik bijna 10 euro betaald das dus wel veel maar het waren impuls aankopen. Art alive is ook echt niet meer waard dan die cent!

Private Joker

Legacy Member
Ik zal eens rondkijken voor zo'n demopod ;)

Mijn laatste aankoop was een GG setje:

4KtgFzR.jpg


Console en doos zijn mint met alles erop en eraan. Meeste games wel in slechte staat buiten diegene die ertoe doen (Bart vs The World en Itchy & Scratchy).

105/195 games compleet nu

Krueger F

Legacy Member
Aight ;)
De GG demostand is trouwens al terug ingepakt ingepakt en weer veilig opgeborgen, kwestie dat hij nieuw blijft :D

Mooi lotje!
Heb je nu zo geen twee boxed stroomadaptors in je collectie? Die mis ik namelijk nog (hinthint :p)

Murugan

Legacy Member
Thin Liz zei:
Die charme van die oude PC's is ongenaakbaar, maar dat hangt samen met nostalgie :)

Ik vind het ook gewoon leuk om nog eens in MS/DR Dos te werken. Je zat daar vroeger voor je PC'tje en een zwart scherm en ergens bovenaan had je die C-prompt. De commando's die je dagelijks gebruikte waren beperkt, maar af en toe kon je het toch niet laten om wat te 'moosen' in config-files :)

Ooit hadden we een spel (was iets van 'International Soccer') opgestart: het scherm werd zwart en heel die PC deed raar. Plots startte die opnieuw op en de instellingen van de CMOS waren gewist. Nu moet ge weten: auto-config bestond nog niet. Hoe lang we niet try and error gespeeld hebben om alles terug in orde te krijgen :D

Thin Liz, gij hebt echt fantastisch gerief liggen!!! Zowel big boxes als hardware.

Ik denk dat de meeste (jeugdige) gamers/pc gebruikers zouden afknappen op MS-DOS nu :)
Dat was iets anders dan gewoon een CD'ke insteken en installeren.
Te weinig XMS, EMS, free mem, config.sys wat tweaken, memmaker,....om uiteindelijk dat spel toch niet in gang te krijgen omdat die je die extra 2KB RAM toch niet kon vrijmaken.

Elite 2 Frontier was zo een moeilijke om in gang te krijgen.

Samen met Dustar heb ik een lot oude PC-hardware gekocht.
Nu alles nog compleet en werkend krijgen.

Private Joker

Legacy Member
Krueger F zei:
Aight ;)
De GG demostand is trouwens al terug ingepakt ingepakt en weer veilig opgeborgen, kwestie dat hij nieuw blijft :D

Mooi lotje!
Heb je nu zo geen twee boxed stroomadaptors in je collectie? Die mis ik namelijk nog (hinthint :p)

Dat klopt inderdaad. Shipping vanuit Zweden zou het wel niet goedkoop maken. Ik kan die wel opzij houden voor je, maar volgende keer dat ik in België ben zal pas binnen een 3-4 maand zijn denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan