Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FEW

Legacy Member
sandervdw zei:
Ja dat moet, wat is uw vraag juist?
Hier op het werk zouden er binnenkort ook bedrijfswagens gekozen kunnen worden, dit zonder tankkaart, enkel benzine en elektrisch. Ik hoopte dat VAA niet van toepassing zou zijn als ik toch zelf mijn brandstof en kilometers betaal, of zou ik die dan ook gewoon kunnen inbrengen in de belastingen? Met wat chance zou dat een nuloperatie zijn.

De kans is wel groot dat zo'n lease sowieso niets voor mij is, vermits ik stilaan aan het kijken ben om een Mondeo ecoboost 240 oid te kopen... Zal niet te betalen zijn via het werk.

eniac

Legacy Member
FEW zei:
Hier op het werk zouden er binnenkort ook bedrijfswagens gekozen kunnen worden, dit zonder tankkaart, enkel benzine en elektrisch. Ik hoopte dat VAA niet van toepassing zou zijn als ik toch zelf mijn brandstof en kilometers betaal, of zou ik die dan ook gewoon kunnen inbrengen in de belastingen? Met wat chance zou dat een nuloperatie zijn.

Er is geen VAA op een tankkaart, wel op een wagen. Als je een wagen zonder tankkaart krijgt is de regeling fiscaal dus net hetzelfde als voor wie een wagen met tankkaart krijgt.

berenod

Legacy Member
FEW zei:
Hier op het werk zouden er binnenkort ook bedrijfswagens gekozen kunnen worden, dit zonder tankkaart, enkel benzine en elektrisch. Ik hoopte dat VAA niet van toepassing zou zijn als ik toch zelf mijn brandstof en kilometers betaal, of zou ik die dan ook gewoon kunnen inbrengen in de belastingen? Met wat chance zou dat een nuloperatie zijn.

De kans is wel groot dat zo'n lease sowieso niets voor mij is, vermits ik stilaan aan het kijken ben om een Mondeo ecoboost 240 oid te kopen... Zal niet te betalen zijn via het werk.

Als er een eigen bijdrage is is het weer iets anders natuurlijk.

Dus, tankkaart heeft geen effect op VAA, de wagen wel.

Indien u een maandelijkse eigen bijdrage levert (dus zelfde brutoloon als voordien, maar er wordt een bepaald bedrag aangerekend voor de wagen) , dan mag deze afgetrokken worden van de VAA. Indien eigen bijdrage gelijk of hoger is dan de VAA dan komt deze op nul te staan.

Indien uw werkgever u minder brutoloon geeft in ruil voor de wagen, dan kan de fiscus niet zien dat het voor een wagen is, en ga je dus nog steeds VAA aangerekend krijgen!

FEW

Legacy Member
berenod zei:
Als er een eigen bijdrage is is het weer iets anders natuurlijk.

Dus, tankkaart heeft geen effect op VAA, de wagen wel.

Indien u een maandelijkse eigen bijdrage levert (dus zelfde brutoloon als voordien, maar er wordt een bepaald bedrag aangerekend voor de wagen) , dan mag deze afgetrokken worden van de VAA. Indien eigen bijdrage gelijk of hoger is dan de VAA dan komt deze op nul te staan.

Indien uw werkgever u minder brutoloon geeft in ruil voor de wagen, dan kan de fiscus niet zien dat het voor een wagen is, en ga je dus nog steeds VAA aangerekend krijgen!

Zal waarschijnlijk het 2de geval zijn, moet ook nog officieel gecommuniceerd worden. Merci voor het duidelijke antwoord :)

MrKend54l

Legacy Member
HUSKE zei:
Met of zonder, blijft er even triestig uitzien...

Op de 4 reeks is er al een volledig digitaal bord te krijgen.

Het systeem van VAG is inderdaad wel imposanter. Beter zal een beetje van smaak afhangen. Ik hoef geen grote kaart achter mijn stuur, daar dient mijn infotainment voor. Maar buiten dat kan het BMW systeem exact hetzelfde.

Musk

Legacy Member
Ik heb dat, tellers veranderen navenant de mode van de wagen. Dat zal wel aan te passen zijn wss maar ik vind ze het leukst in comfort, is vrij standaard.

Dat rood in sport mode is ferm... Als ik een M4 had ofzo :p

desolation

Legacy Member
Tis een fijn gadget maar als ik moet kiezen tussen digitale tellers en een HUD dan kunnen die tellers mij gestolen worden :)

Musk

Legacy Member
desolation zei:
Tis een fijn gadget maar als ik moet kiezen tussen digitale tellers en een HUD dan kunnen die tellers mij gestolen worden :)

Ja HUD is ferm, heb dat wel alleen nog maar bij Audi ervaren. Alleen die dure voorruit is dan weer een nadeel :p (Maja, een auto met HUD als optie zal je normaal ook wel minstens een klein omnium op nemen dus dat maakt eigenlijk niet uit)

horste

Legacy Member
horste zei:
óf optie 2:
Superb 1.6 automaat
Style pack
style gps
style comfort
Corporate pack
Light Assist, Lane assist & Blind spot detectie
Trekhaak
Style premium 2 uitvoering (lederen interieur)
Canton Sound system
Adaptive cruise control


alvast bedankt voor de meningen!

Gaat dus deze worden :) kan de opties niet laten liggen, maken het veel aangenamer. En aangezien ik toch 80% van de tijd gewoon autostrade doe heb ik liever het comfort.
Bedankt voor de input van iedereen! Nu wachten tot oktober :(

MrKend54l

Legacy Member
desolation zei:
Tis een fijn gadget maar als ik moet kiezen tussen digitale tellers en een HUD dan kunnen die tellers mij gestolen worden :)

Ligt eraan welke hud. Die van BMW is wel top.
Maar persoonlijk vindt ik het een vrij dure optie, terwijl de 6wb veel goedkoper is en dezelfde of zelfs meer functies heeft.

whoopie

Legacy Member
Kwestie van gewenning denk ik.

Zelf geef ik de voorkeur aan digitale tellers, met fullscreen de kaart voor u.
Alle info die ge nodig hebt recht voor u neus.

Scherm in het midden kan dan staan op u media dat uw passagier dan kan bedienen zonder dat gij een moment u info verliest.

Tumi

Legacy Member
De HUD van Audi, BMW en Mercedes zijn weinig verschillend.
Gebruiken volgens mij dezelfde toeleverancier en technologie.

Zelfs met die 2 12,3" schermen voor mijn neus kijk ik meer naar de HUD dan naar die schermen.

desolation

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ligt eraan welke hud. Die van BMW is wel top.
Maar persoonlijk vindt ik het een vrij dure optie, terwijl de 6wb veel goedkoper is en dezelfde of zelfs meer functies heeft.

De 6WB cluster is niet goedkoper dan een HUD afaik, tenzij ge hem in dat technology pack neemt

cege

Legacy Member
Tumi zei:
De HUD van Audi, BMW en Mercedes zijn weinig verschillend.
Gebruiken volgens mij dezelfde toeleverancier en technologie.

Zelfs met die 2 12,3" schermen voor mijn neus kijk ik meer naar de HUD dan naar die schermen.

Ik ben wel dikke fan van de digital display met online gedoe die in Audi A4 zit. Paar weken geleden op reis naar Italie en die display is zoooo veel added benefit om de reis aangenamer te maken.

De HUD voor je neus heeft GPS overzicht en radio etc. De passagier kan op de centrale console op de kaart al wat naar voor kijken voor een wc stop, wanneer er een afrit is, hoe een rare afslag binnen 20k er uit ziet, waar er restaurant is. Als dat klaar is, de krant lezen, brandstofprijzen bekijken etc. Genoeg om je af en toe een kwartiertje bezig te houden om de tijd te doden. Voor de rest cruise control aan op auto strade en bollen.

Je rijdt 12h en je bent niet over vermoeid of pissig op elkaar uit verveling. Dat is zijn extra euro's meer dan waard geweest.

Gentei

Legacy Member
cege zei:
Ik ben wel dikke fan van de digital display met online gedoe die in Audi A4 zit. Paar weken geleden op reis naar Italie en die display is zoooo veel added benefit om de reis aangenamer te maken.

De HUD voor je neus heeft GPS overzicht en radio etc. De passagier kan op de centrale console op de kaart al wat naar voor kijken voor een wc stop, wanneer er een afrit is, hoe een rare afslag binnen 20k er uit ziet, waar er restaurant is. Als dat klaar is, de krant lezen, brandstofprijzen bekijken etc. Genoeg om je af en toe een kwartiertje bezig te houden om de tijd te doden. Voor de rest cruise control aan op auto strade en bollen.

Je rijdt 12h en je bent niet over vermoeid of pissig op elkaar uit verveling. Dat is zijn extra euro's meer dan waard geweest.

Ik snap niet waarom of hoe een digital display kan voorkomen dat je pissig bent op elkaar na een lange reis....?

desolation

Legacy Member
Ik kan zelfs niet snappen dat je na een lange rit gefrustreerd en pissig op mekaar bent, roadtrippen is toch gewoon plezier maken? Hoe ga je het in godsnaam nog de rest van de vakantie met mekaar uithouden als de rit al niet lukt :D

berenod

Legacy Member
desolation zei:
Ik kan zelfs niet snappen dat je na een lange rit gefrustreerd en pissig op mekaar bent, roadtrippen is toch gewoon plezier maken? Hoe ga je het in godsnaam nog de rest van de vakantie met mekaar uithouden als de rit al niet lukt :D

Haha, helemaal akkoord, en trouwens voor al die zaken zoals krant lezen, brandstofprijzen bekijken en dergelijke heeft men echtgenote een deftige tablet die mee op reis gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan