Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
desolation zei:
Ik kan zelfs niet snappen dat je na een lange rit gefrustreerd en pissig op mekaar bent, roadtrippen is toch gewoon plezier maken? Hoe ga je het in godsnaam nog de rest van de vakantie met mekaar uithouden als de rit al niet lukt :D

Bwah als je net 3u hebt stilgestaan aan de gothard kan het roadtripgevoel wel eens even op de achtergrond geraken :D

Tumi

Legacy Member
Liever kilometers extra maken maar rijden dan stilstaan in de file. Zo leer je nieuwe plaatsen kennen tijdens je roadtrip.

HUSKE

Legacy Member
Heb de HUD niet genomen want dat is het geld niet waard bij VW, maar heb wel het AiD (tegenhanger van VC van Audi) en dat werkt echt prettig.

Je kan de GPS map erop zetten, de extra pijlen met de afslagen en er komt nog een (nutteloos) klokje met hoever je in de rit zit.
Digitale snelheid en versnelling zijn dan wel heel klein mazr nog steeds duidelijk. Je hebt natuurlijk ook nog de nagemaakte analoge wijzers voor RPM en snelheid.

Ook als ik niet navigeer staat de GPS map daar, enkel als ik ACC gebruik zet ik de hulpmiddelen daar.
Allemaal perfect te doen nu ik mijn 20 knopjes op mijn stuur onder de knie heb :p.

desolation

Legacy Member
Snap ik, de HUD van Vortwagen is zo een stuk plastieken brol dat uitklapt ipv projectie op de ruit. Heb ermee gereden op een testrit, kunt even goed zo een stickertje kopen en uw gsm er tegen leggen :)

HUSKE

Legacy Member
desolation zei:
Snap ik, de HUD van Vortwagen is zo een stuk plastieken brol dat uitklapt ipv projectie op de ruit. Heb ermee gereden op een testrit, kunt even goed zo een stickertje kopen en uw gsm er tegen leggen :)

De vooruit is dan wel goedkoper natuurlijk, ook al zit er sowieso een camera in (lane en dynamic light assist). Maar vond het er gewoon niet uitzien idd.
Ben voor de rest wel content van die vortwagen, beter/mooier dan zo een 13 in een dozijn BMW 3 met 16" velgen, halogeenlampen en stoffen zetels... :). Hoop dat ik ooit eens kan kiezen icm de lancering van de BMW3/4 zodat ik daar ook eens een deftig model kan kiezen.

sandervdw

Legacy Member
Persoonlijk heb ik geen nood aan een HUD en digitale tellers. Ik vind het idee dat mijn snelheidsmeter/toerenteller niet altijd even groot zijn, zelfs lastig. Ik ben meer fan van echte tellers.

Ivm HUD, die van de huidige BMW 5 is zowat class-leading, maar dan nog projecteert hij op de onderkant van uw voorruit. Het scheelt dus eigenlijk maar een klein stukje tov de tellers. Oké, het helpt, maar imo het geld niet echt waard.

desolation

Legacy Member
Die HUD gebruik ik amper voor snelheid (hoewel het handig is), maar continu voor navigatie en media info. Bij BMW moet je daar wél de professional navi voor hebben of alle functionele info komt er niet op :)

Shaguar

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ligt eraan welke hud. Die van BMW is wel top.
Maar persoonlijk vindt ik het een vrij dure optie, terwijl de 6wb veel goedkoper is en dezelfde of zelfs meer functies heeft.

Ik heb die innovation pack op m'n 325d. Heerlijk ding wel, het is een optie die ik direct terug zou nemen eigenlijk. Vooral op navigatie enzo werkt dat wel goed, ik heb er wel de snelheidsaanwijzing afgenomen want die klopt vaak niet.

BMW is nog niet ge-update dat buiten kom 70 is en geen 90 haha.

Ik heb mezelf voorgenomen als freelancer om niet in die val te vallen van een super dure wagen te nemen, dus ik neem gewoon alles rond de 3 serie / A4 / C klasse met een deftige motorisatie en veel opties hehe. Maar daar boven weg blijven. Zo val je ook iets minder op want: Met wat rij je man? Ja een 3 touring, ahja zoals half leasend België dus. Maar de details moeten niet geweten zijn :)

sandervdw

Legacy Member
druid zei:
Ik heb die innovation pack op m'n 325d. Heerlijk ding wel, het is een optie die ik direct terug zou nemen eigenlijk. Vooral op navigatie enzo werkt dat wel goed, ik heb er wel de snelheidsaanwijzing afgenomen want die klopt vaak niet.

BMW is nog niet ge-update dat buiten kom 70 is en geen 90 haha.

Ik heb mezelf voorgenomen als freelancer om niet in die val te vallen van een super dure wagen te nemen, dus ik neem gewoon alles rond de 3 serie / A4 / C klasse met een deftige motorisatie en veel opties hehe. Maar daar boven weg blijven. Zo val je ook iets minder op want: Met wat rij je man? Ja een 3 touring, ahja zoals half leasend België dus. Maar de details moeten niet geweten zijn :)

Dat is een goed plan, maar imo valt een 325d met al die opties al wel in de categorie "super duur" hoor :p

Shaguar

Legacy Member
sandervdw zei:
Dat is een goed plan, maar imo valt een 325d met al die opties al wel in de categorie "super duur" hoor :p

Ja super duur ik weet niet. Ik heb die wagen genomen om dat het een showroom model was en er veel kortingen vielen te genieten. Er is iets van een 10k afgegaan dat is toch zeer aanzienlijk hoor.
Ik dacht de volgende zelfs naar de 330d - 330i haha :p. Of eeuwig wachten op de plug-in 3 touring.

We zullen zien... Nog 4 jaar genieten van deze.


Edit: Super duur had ik eerder zoiets van het type: Q7, Fully loaded Touareg, Macan, Cayenne; GLE. Zo zie ik heel veel freelancers/zelfstandigen hoor. Pak daar nog de M2 / M3 bij die er ook veel hebben. Dat zijn wagens die boven de 80-90k gemakkelijk gaan met opties. Ik zit daar nog vollen bak onder met de mijne en zelfs ook met een 330i met dezelfde opties als nu.

VAA gewijs zal het altijd wel betalen zijn :(

HUSKE

Legacy Member
sandervdw zei:
Persoonlijk heb ik geen nood aan een HUD en digitale tellers. Ik vind het idee dat mijn snelheidsmeter/toerenteller niet altijd even groot zijn, zelfs lastig. Ik ben meer fan van echte tellers.

Die kunnen altijd groot zijn, maar dan verlies jz wel wat map space natuurlijk. Ik vind de kleine versie handiger, al zou ik liever de audi versie zien (dus heel klein).
Dat kan dan weer niet. Ik denk overigens dat ik daar geen eigen centen voor zou neertellen...

striva

Legacy Member
striva zei:
Nieuwe wagen besteld. :)

VW Arteon R-line
· Pack Travel: Verdonkerde zijruiten AR en achterruit 65%, Verkeerserkenning, Rear View, App Connect, Navigatiesysteem 'Discover Media'
· Active Info Display
· Lederen bekleding 'Nappa'
· Voorruit draadloos verwarm.+infrarood reflecterend
· Dynamische onderstelregeling DCC

Vrijdag ophalen :O Spannend!

sandervdw

Legacy Member
druid zei:
Ja super duur ik weet niet. Ik heb die wagen genomen om dat het een showroom model was en er veel kortingen vielen te genieten. Er is iets van een 10k afgegaan dat is toch zeer aanzienlijk hoor.
Ik dacht de volgende zelfs naar de 330d - 330i haha :p. Of eeuwig wachten op de plug-in 3 touring.

We zullen zien... Nog 4 jaar genieten van deze.


Edit: Super duur had ik eerder zoiets van het type: Q7, Fully loaded Touareg, Macan, Cayenne; GLE. Zo zie ik heel veel freelancers/zelfstandigen hoor. Pak daar nog de M2 / M3 bij die er ook veel hebben. Dat zijn wagens die boven de 80-90k gemakkelijk gaan met opties. Ik zit daar nog vollen bak onder met de mijne en zelfs ook met een 330i met dezelfde opties als nu.

VAA gewijs zal het altijd wel betalen zijn :(

Maar voor een 330i met veel opties zit je ook ergens 50-60k. Ik zit met de mijne nog onder de 30k en ik geraak ook overal. Binnen 3/4 jaar (dus na deze) zal ik dan wel eens zien wat er in de hogere prijsklasse te zien is. Een goed uitgeruste 3-serie met stevige motor valt gewoon al wel in de klasse "duur". Er zijn ongetwijfeld mensen met een Tesla die vinden dat hij ook goedkoop is, in vergelijking met een Ferrari... :p

Shaguar

Legacy Member
sandervdw zei:
Maar voor een 330i met veel opties zit je ook ergens 50-60k. Ik zit met de mijne nog onder de 30k en ik geraak ook overal. Binnen 3/4 jaar (dus na deze) zal ik dan wel eens zien wat er in de hogere prijsklasse te zien is. Een goed uitgeruste 3-serie met stevige motor valt gewoon al wel in de klasse "duur". Er zijn ongetwijfeld mensen met een Tesla die vinden dat hij ook goedkoop is, in vergelijking met een Ferrari... :p

Correct, alhoewel ik als zelfstandige 60k betaalbaar vind op financiële renting. Daar begint het pas vanaf een goed uitgeruste 5 of hoger waar de vele mee rijden.

Elke keer toen ik hem samenstelde kwam uit rond de 60-62k, dat was een maand bedrag (ruw geschat ) van ongeveer 780 excl.

sandervdw

Legacy Member
druid zei:
Correct, alhoewel ik als zelfstandige 60k betaalbaar vind op financiële renting. Daar begint het pas vanaf een goed uitgeruste 5 of hoger waar de vele mee rijden.

Elke keer toen ik hem samenstelde kwam uit rond de 60-62k, dat was een maand bedrag (ruw geschat ) van ongeveer 780 excl.

Dat is betaalbaar, maar toch nog steeds een substantieel deel van uw inkomsten. Ik betaal bvb 327€ incl BTW (wel 7000€ als eerste betaling gedaan). Ik ken ook freelancers die in een serieus andere klasse zijn gaan shoppen (hun goed recht he) maar persoonlijk wacht ik liever tot ik een echt realistisch beeld heb van mijn inkomsten :p

Shaguar

Legacy Member
sandervdw zei:
Dat is betaalbaar, maar toch nog steeds een substantieel deel van uw inkomsten. Ik betaal bvb 327€ incl BTW (wel 7000€ als eerste betaling gedaan). Ik ken ook freelancers die in een serieus andere klasse zijn gaan shoppen (hun goed recht he) maar persoonlijk wacht ik liever tot ik een echt realistisch beeld heb van mijn inkomsten :p

Inderdaad op die manier heb ik iets meer risico genomen inderdaad. Langs de andere kant heb nu al een verlenging tot eind dit jaar gekregen met een verhoogde dagprijs. Dus so far so good :). Gokje goed gezet.
Ik vermoed zelfs dat ik daarna nog een jaar zal verlengd worden wegens de grote van de projecten waar ik op zit.

ThekillingGoku

Legacy Member
Nu ja ... hoe hoger het aankoopbedrag ... hoe hoger de VAA.
En als je dan ook meteen nog es stevige motoren wil ... nog hogere VAA.

't Is niet omdat ge zelfstandig zijt dat ge ineens geen VAA meer aan uw laars hebt natuurlijk. Dus nen M3/4 op de zaak ... 'k weet het ni ze.

En dien'n taks ... jah ... die is nog steeds privé te slikken. Hoeveel inkomsten er ook in de zaak binnen komen (bruto).

Ik merk dat ook steeds op als ik begin rond te kijken/klikken voor de keuze van m'n volgende wagen te bezien. Weliswaar niet als zelfstandige, zoals men hier wel al weet. :p
Dus zelfs al zou men mij een Ferrari op de zaak willen geven (never gonna happen, but still) ... dan nog zou ik het eigenlijk niet willen want ik betaal er me gewoonweg blauw aan als vaderke staat langs de kassa passeert.

sandervdw

Legacy Member
ThekillingGoku zei:
Nu ja ... hoe hoger het aankoopbedrag ... hoe hoger de VAA.
En als je dan ook meteen nog es stevige motoren wil ... nog hogere VAA.

't Is niet omdat ge zelfstandig zijt dat ge ineens geen VAA meer aan uw laars hebt natuurlijk. Dus nen M3/4 op de zaak ... 'k weet het ni ze.

En dien'n taks ... jah ... die is nog steeds privé te slikken. Hoeveel inkomsten er ook in de zaak binnen komen (bruto).

Ik merk dat ook steeds op als ik begin rond te kijken/klikken voor de keuze van m'n volgende wagen te bezien. Weliswaar niet als zelfstandige, zoals men hier wel al weet.
emoji14.png

Dus zelfs al zou men mij een Ferrari op de zaak willen geven (never gonna happen, but still) ... dan nog zou ik het eigenlijk niet willen want ik betaal er me gewoonweg blauw aan als vaderke staat langs de kassa passeert.
Ik krijg die vraag zowat dagelijks over mijn wagen omdat het een sportwagen is. De realiteit is dat ik 30 euro minder VAA betaal dan bij mijn Skoda Superb. Ik heb veel meer CO2 uitstoot, maar de catalogusprijs is zodanig veel lager dat dat neutraliseert.
Het is dus echt de combinatie duur en sportief die veel kost. Een FWD hot hatch (geen m140i, a45 of RS3) kost echt niet meer in VAA dan de meeste 318's die je ziet rondrijden

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Shaguar

Legacy Member
ThekillingGoku zei:
Nu ja ... hoe hoger het aankoopbedrag ... hoe hoger de VAA.
En als je dan ook meteen nog es stevige motoren wil ... nog hogere VAA.

't Is niet omdat ge zelfstandig zijt dat ge ineens geen VAA meer aan uw laars hebt natuurlijk. Dus nen M3/4 op de zaak ... 'k weet het ni ze.

En dien'n taks ... jah ... die is nog steeds privé te slikken. Hoeveel inkomsten er ook in de zaak binnen komen (bruto).

Ik merk dat ook steeds op als ik begin rond te kijken/klikken voor de keuze van m'n volgende wagen te bezien. Weliswaar niet als zelfstandige, zoals men hier wel al weet. :p
Dus zelfs al zou men mij een Ferrari op de zaak willen geven (never gonna happen, but still) ... dan nog zou ik het eigenlijk niet willen want ik betaal er me gewoonweg blauw aan als vaderke staat langs de kassa passeert.

Ja man, dat had ik een pagina geleden al gezegd. VAA betalen zal altijd hetzelfde blijven, betalen zal je hem doen. De VAA voor een M3 is 1100 euro per maand, dat is zot inderdaad en toch kom ik wat volk tegen dat geen problemen heeft omdat er aan te geven. Maar daar gaat het hem in feite niet om...

Ik had gezegd dat ik als zelfstandige nooit hoger zal gaan dan type 3 Serie/A4/C-Klasse, die zijn tot op de rand nog betaalbaar met een prettige motor er in. En ja ge betaald VAA ja, Misschien een pak minder voor een C Break omdat die in plug-in bestaat.

Welke taks privé te slikken? Je bedoelt hiermee dan de VAA? Wordt bijgeteld op uw bruto loon dat je jezelf wilt uitkeren inderdaad en daar betaal je de taksen op (voorheffing).


sandervdw zei:
Ik krijg die vraag zowat dagelijks over mijn wagen omdat het een sportwagen is. De realiteit is dat ik 30 euro minder VAA betaal dan bij mijn Skoda Superb. Ik heb veel meer CO2 uitstoot, maar de catalogusprijs is zodanig veel lager dat dat neutraliseert.
Het is dus echt de combinatie duur en sportief die veel kost. Een FWD hot hatch (geen m140i, a45 of RS3) kost echt niet meer in VAA dan de meeste 318's die je ziet rondrijden

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Helaas kinderen en hobby's zijn niet te combineren met zo'n hot hatch, ik heb echt een break of ruime berline nodig. Niet dat een 3 Touring super ruim is, maar toch ruim genoeg. Ik had hiervoor een 418d GC bij m'n werkgever en die viel goed mee qua binnenruimte. Soms wat wringen met de koffer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan