Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HUSKE

Legacy Member
sandervdw zei:
Dat is dan ook geen sedan maar een hatchback ;). Het is niet omdat het eruit ziet als een sedan, dat het ook een sedan is ;).

Een beetje de shemale van de auto's... Het ziet er wel zo uit, maar is het niet :). Nu, bij de auto heeft het WEL voordelen :D.

sandervdw

Legacy Member
HUSKE zei:
Een beetje de shemale van de auto's... Het ziet er wel zo uit, maar is het niet :). Nu, bij de auto heeft het WEL voordelen :D.
Als het een 3GT is, zie je ook nog wel dat er iets mis mee is
emoji14.png

(Maar ik gok dat het een 4gc is)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Musk

Legacy Member
sandervdw zei:
Als het een 3GT is, zie je ook nog wel dat er iets mis mee is
emoji14.png

(Maar ik gok dat het een 4gc is)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Da's toch een Arteon?

sandervdw

Legacy Member
Musk zei:
Da's toch een Arteon?

De moment waarop ge auto's op basis van de binnenkant van de koffer begint te herkennen, begint het wel freaky te worden :D Achterlichten leken mij BMW te zijn, vandaar mijn gok :P

HUSKE

Legacy Member
sandervdw zei:
De moment waarop ge auto's op basis van de binnenkant van de koffer begint te herkennen, begint het wel freaky te worden :D Achterlichten leken mij BMW te zijn, vandaar mijn gok :P

Denk dat Musk gewoon weet dat ik idd een Arteon rijd.
De wagen is dus ook een Arteon :).

Wat moet er trouwens mis zijn met de koffer?

Musk

Legacy Member
HUSKE zei:
Denk dat Musk gewoon weet dat ik idd een Arteon rijd.
De wagen is dus ook een Arteon :).

Wat moet er trouwens mis zijn met de koffer?

Neenee wist ik niet, ben gewoon een kenner :unsure:

Btw ik heb nu geen cijfers, maar ik vind de koffer van m'n. 4GC gigantisch.

sandervdw

Legacy Member
HUSKE zei:
Denk dat Musk gewoon weet dat ik idd een Arteon rijd.
De wagen is dus ook een Arteon :).

Wat moet er trouwens mis zijn met de koffer?

Oei, denk dat ik iets gemist heb? Er is helemaal niks mis met een hatchback/liftback (ik vind het absurd dat er nog zoveel echte sedans zijn...). Het valt me wel op dat uw bodem precies zo hoog zit tov uw zetels? Verstelbare kofferbodem?

Musk

Legacy Member
sandervdw zei:
Oei, denk dat ik iets gemist heb? Er is helemaal niks mis met een hatchback/liftback (ik vind het absurd dat er nog zoveel echte sedans zijn...). Het valt me wel op dat uw bodem precies zo hoog zit tov uw zetels? Verstelbare kofferbodem?

Jep da's bij de meeste VW's, best handig.

Zal ook wel afhangen of je een volwaardig reservewiel hebt of niet.

In de GTI gaat een 19" velg liggen normaalgezien dus ik ben benieuwd wat er nog overschiet van koffer :D

HUSKE

Legacy Member
sandervdw zei:
Oei, denk dat ik iets gemist heb? Er is helemaal niks mis met een hatchback/liftback (ik vind het absurd dat er nog zoveel echte sedans zijn...). Het valt me wel op dat uw bodem precies zo hoog zit tov uw zetels? Verstelbare kofferbodem?

Nee, niet verstelbaar, er zit immers een vrij huge reservewiel onder... Vorig jaar met de Skoda 4h aan de kant gestaan met een klapband in de winter, geen 2de keer meer .

De laatste 20 cm's van de koffer gaan omhoog om dan 1 lijn te vormen met de zetels als je ze neergeklapt hebt. Snap ook niet goed waarom ze dat gedaan hebben want dat is echt met zo opvulschuim erachter en dient tot niets. Misschien wilde ze de koffer niet nog meer volume geven :p.
Het is dat wat je ziet.

Musk zei:
Neenee wist ik niet, ben gewoon een kenner :unsure:

Btw ik heb nu geen cijfers, maar ik vind de koffer van m'n. 4GC gigantisch.

De Arteon is 20cm langer denk ik, mijn koffervolume is 563 liter, die van de A5 sportback en 4GC zaten rond de 480 liter.

Musk zei:
In de GTI gaat een 19" velg liggen normaalgezien dus ik ben benieuwd wat er nog overschiet van koffer :D

Bij mij ligt er een 18" wiel in met een band die 245mm breed is (dat is meer dan de GTI). Dus dat zal wel meevallen.

Musk

Legacy Member
HUSKE zei:
Nee, niet verstelbaar, er zit immers een vrij huge reservewiel onder... Vorig jaar met de Skoda 4h aan de kant gestaan met een klapband in de winter, geen 2de keer meer .

De laatste 20 cm's van de koffer gaan omhoog om dan 1 lijn te vormen met de zetels als je ze neergeklapt hebt. Snap ook niet goed waarom ze dat gedaan hebben want dat is echt met zo opvulschuim erachter en dient tot niets. Misschien wilde ze de koffer niet nog meer volume geven :p.
Het is dat wat je ziet.



De Arteon is 20cm langer denk ik, mijn koffervolume is 563 liter, die van de A5 sportback en 4GC zaten rond de 480 liter.



Bij mij ligt er een 18" wiel in met een band die 245mm breed is (dat is meer dan de GTI). Dus dat zal wel meevallen.

Ah klopt idd wel, gaat een 225/35/19 opliggen zie ik, dat valt mee.

_ns_

Legacy Member
Mijn oude strijder heeft afgelopen nacht zijn laatste strijd gestreden vermoed ik.

Iemand enig idee of 400 a 500 per maand een realistisch budget is voor een deftige wagen (hatchback a la golf/BMW 1/...) inzake leasing/renting/... (voorschot van paar K altijd mogelijk)? Dit exclusief onderhoud/benzine/banden natuurlijk.

Ik ben zelfstandige met BTW-nummer en al wat aan het rondkijken naar de meest interessante pistes op dit vlak (binnenkort ook overleg met boekhouder).

Misschien een heel ruime vraag/weinig informatie, maar ik ben momenteel alles aan het bekijken en krijg moeilijk zicht op wat ik kan/mag verwachten.

sandervdw

Legacy Member
_ns_ zei:
Mijn oude strijder heeft afgelopen nacht zijn laatste strijd gestreden vermoed ik.

Iemand enig idee of 400 a 500 per maand een realistisch budget is voor een deftige wagen (hatchback a la golf/BMW 1/...) inzake leasing/renting/... (voorschot van paar K altijd mogelijk)? Dit exclusief onderhoud/benzine/banden natuurlijk.

Ik ben zelfstandige met BTW-nummer en al wat aan het rondkijken naar de meest interessante pistes op dit vlak (binnenkort ook overleg met boekhouder).

Misschien een heel ruime vraag/weinig informatie, maar ik ben momenteel alles aan het bekijken en krijg moeilijk zicht op wat ik kan/mag verwachten.
Mijn i30n kost minder (wel eerste betaling van 7k) dus ja, dat is een heel realistisch budget :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

swibbie

Legacy Member
_ns_ zei:
Mijn oude strijder heeft afgelopen nacht zijn laatste strijd gestreden vermoed ik.

Iemand enig idee of 400 a 500 per maand een realistisch budget is voor een deftige wagen (hatchback a la golf/BMW 1/...) inzake leasing/renting/... (voorschot van paar K altijd mogelijk)? Dit exclusief onderhoud/benzine/banden natuurlijk.

Ik ben zelfstandige met BTW-nummer en al wat aan het rondkijken naar de meest interessante pistes op dit vlak (binnenkort ook overleg met boekhouder).

Misschien een heel ruime vraag/weinig informatie, maar ik ben momenteel alles aan het bekijken en krijg moeilijk zicht op wat ik kan/mag verwachten.

De nieuwe nissan leaf (indien je dagelijks niet meer dan 250 km bolt)?

sandervdw

Legacy Member
_ns_ zei:
Zou leuke optie zijn (buiten de combo 25j/250pk/verzekering :unsure:)

Valt mogelijk nog mee hoor ;). 1400€ voor iemand van 30 voor de 275PK versie.

Maar een Golf kan je dus zeker ook binnen budget krijgen. Een BMW 1 wordt al iets nipter. De i30N kostte namelijk wel minder dan een vrij basic Golf.

_ns_

Legacy Member
swibbie zei:
De nieuwe nissan leaf (indien je dagelijks niet meer dan 250 km bolt)?

Een model dat mijn op het eerste zicht totaal niet aanspreekt, maar fiscaal wel heel interessant natuurlijk.

sandervdw zei:
Valt mogelijk nog mee hoor ;). 1400€ voor iemand van 30 voor de 275PK versie.

Maar een Golf kan je dus zeker ook binnen budget krijgen. Een BMW 1 wordt al iets nipter. De i30N kostte namelijk wel minder dan een vrij basic Golf.

Dat valt inderdaad zeer goed mee. Maar ik ken mij zelf: een wagen met dat vermogen ga de komende jaren voorbij laten gaan.

Maar een golf draagt inderdaad mijn voorkeur. Eens je een 1 wat begint uit te rusten, loopt dat heel snel op :crazy:. (en geen zin om x aantal euro neer te leggen elke maand voor een kale versie waar alle pwc'erkes mee rijden).

Optie B is eigenlijk de wagen voor mijn zus overnemen, zijnde ne mini van zeker 10k waarde voor een prijsje.

(maar ik heb dat altijd ne jeanettenbak gevonden)


Iemand trouwens een mening over aardgas?

sandervdw

Legacy Member
_ns_ zei:
Een model dat mijn op het eerste zicht totaal niet aanspreekt, maar fiscaal wel heel interessant natuurlijk.



Dat valt inderdaad zeer goed mee. Maar ik ken mij zelf: een wagen met dat vermogen ga de komende jaren voorbij laten gaan.

Maar een golf draagt inderdaad mijn voorkeur. Eens je een 1 wat begint uit te rusten, loopt dat heel snel op :crazy:. (en geen zin om x aantal euro neer te leggen elke maand voor een kale versie waar alle pwc'erkes mee rijden).

Optie B is eigenlijk de wagen voor mijn zus overnemen, zijnde ne mini van zeker 10k waarde voor een prijsje.

(maar ik heb dat altijd ne jeanettenbak gevonden)

Die Nissan Leaf moet je eigenlijk niet onderschatten. Die is eigenlijk heel goed gezien zijn prijs. Het vorige model was ronduit lelijk, maar die nieuwe is echt nog wel oké.

Als merk er niet toe doet, en je zit niet teveel in met je wagen, zou ik echt eens kijken naar de goeikopere merken (Hyundai, KIA, Ford eventueel, ...) De restwaarde is lager, maar doordat uw catalogusprijs zoveel lager is, zakt uw VAA wel serieus.

swibbie

Legacy Member
_ns_ zei:
Een model dat mijn op het eerste zicht totaal niet aanspreekt, maar fiscaal wel heel interessant natuurlijk.



Dat valt inderdaad zeer goed mee. Maar ik ken mij zelf: een wagen met dat vermogen ga de komende jaren voorbij laten gaan.

Maar een golf draagt inderdaad mijn voorkeur. Eens je een 1 wat begint uit te rusten, loopt dat heel snel op :crazy:. (en geen zin om x aantal euro neer te leggen elke maand voor een kale versie waar alle pwc'erkes mee rijden).

Optie B is eigenlijk de wagen voor mijn zus overnemen, zijnde ne mini van zeker 10k waarde voor een prijsje.

(maar ik heb dat altijd ne jeanettenbak gevonden)


Iemand trouwens een mening over aardgas?

ik denk dat de leaf tot 70-80 per uur die wagens met veel vermogen vlotjes achter zich laat. Zeker eens overwegen, en al helemaal als zelfstandige! Vorige lease was trouwens een mooi uitgeruste golf (wonende in het stad). Als je kan en je bent fan van golf, zeker voor een benzinemotor/egolf/gte gaan.

Veel plezier met de zoektocht!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan