Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

berenod

Legacy Member
sandervdw zei:
Die Nissan Leaf moet je eigenlijk niet onderschatten. Die is eigenlijk heel goed gezien zijn prijs. Het vorige model was ronduit lelijk, maar die nieuwe is echt nog wel oké.

Als merk er niet toe doet, en je zit niet teveel in met je wagen, zou ik echt eens kijken naar de goeikopere merken (Hyundai, KIA, Ford eventueel, ...) De restwaarde is lager, maar doordat uw catalogusprijs zoveel lager is, zakt uw VAA wel serieus.

Al eens mee gereden met zo een leaf?

Van die middenformaat elektrische wagens heb ikzelf alleen nog maar met een BMW i3 gereden, en ik vond dat eigenlijk niet zo aangenaam.

Goed vermogen en fantastisch koppel vanaf stilstand, dat wel, maar qua comfort was het een zware tegenvaller. In de stad aan lage snelheid viel dat best nog mee, maar aan hogere (90 en meer) vond ik hem weinig vertrouwen geven, een beetje een zwalpend zwevend gevoel.

Komt waarschijnlijk door die zeer smalle lage rolweerstand banden die ze op die kleine elektrische wagens plaatsen.

Autosnelweg comfort was ondermaats en nogal vermoeiend.

swibbie

Legacy Member
berenod zei:
Al eens mee gereden met zo een leaf?

Van die middenformaat elektrische wagens heb ikzelf alleen nog maar met een BMW i3 gereden, en ik vond dat eigenlijk niet zo aangenaam.

Goed vermogen en fantastisch koppel vanaf stilstand, dat wel, maar qua comfort was het een zware tegenvaller. In de stad aan lage snelheid viel dat best nog mee, maar aan hogere (90 en meer) vond ik hem weinig vertrouwen geven, een beetje een zwalpend zwevend gevoel.

Komt waarschijnlijk door die zeer smalle lage rolweerstand banden die ze op die kleine elektrische wagens plaatsen.

Autosnelweg comfort was ondermaats en nogal vermoeiend.

bij de i3 klopt dat wel. Het comfort van rijden is eigenlijk groter bij een leaf :), zeker zo comfortabel als een golf (minus de luchtweerstandgeluiden).
Auto met langere wielbasis rijdt sowieso veel aangenamer. Maar in hatch is dat moeilijk te vinden...

HUSKE

Legacy Member
swibbie zei:
bij de i3 klopt dat wel. Het comfort van rijden is eigenlijk groter bij een leaf :), zeker zo comfortabel als een golf (minus de luchtweerstandgeluiden).
Auto met langere wielbasis rijdt sowieso veel aangenamer. Maar in hatch is dat moeilijk te vinden...

Blijkbaar is mijne auto een hatchback, denk niet dat ge eentje gaat vinden met langere wielbasis :p

sandervdw

Legacy Member
swibbie zei:
bij de i3 klopt dat wel. Het comfort van rijden is eigenlijk groter bij een leaf :), zeker zo comfortabel als een golf (minus de luchtweerstandgeluiden).
Auto met langere wielbasis rijdt sowieso veel aangenamer. Maar in hatch is dat moeilijk te vinden...
Dat klopt wel. De i3 is echt "springerig" geen idee of de leaf dit ook heeft (nog niet mee gereden, maar de reviews zeggen veel).
De Ioniq heeft het bvb ook veel minder dan de i3.

@HUSKE: de Superb en Mondeo misschien
emoji14.png


Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

eniac

Legacy Member
sandervdw zei:
De Ioniq heeft het bvb ook veel minder dan de i3.

@HUSKE: de Superb en Mondeo misschien
emoji14.png


Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

De Insignia komt op een paar mm.

Noctilucus

Legacy Member
Musk zei:
Neenee wist ik niet, ben gewoon een kenner :unsure:

Btw ik heb nu geen cijfers, maar ik vind de koffer van m'n. 4GC gigantisch.

480 liter geloof ik, zonder neergeklapte achterbank. Dus een pak groter dan die 530e (400 liter) maar minder dan een gewone 5-reeks (530) of een Arteon (563)
Maar de vorm doet ook veel, of de vloer vlak is en dingen zoals breedte van de opening, hoogte van de dorpel.

The Prophet

Legacy Member
Hoe zit dat met het VAA bij een eenmans BVBA? Wordt die gelijkgesteld met een eensmanszaak die geen VAA moet betalen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

sandervdw

Legacy Member
The Prophet zei:
Hoe zit dat met het VAA bij een eenmans BVBA? Wordt die gelijkgesteld met een eensmanszaak die geen VAA moet betalen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
VAA bij een ebvba is exact hetzelfde als bij werknemer.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

The Prophet

Legacy Member
sandervdw zei:
VAA bij een ebvba is exact hetzelfde als bij werknemer.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Gebeurt het dan niet veel in de praktijk dat mensen een eenmanszaak oprichten gewoon om hun dure wagen in te schrijven en zorgen voor een paar fakturen per jaar naar hun eigen vennootschap?


Sent from my iPhone using Tapatalk

sandervdw

Legacy Member
The Prophet zei:
Gebeurt het dan niet veel in de praktijk dat mensen een eenmanszaak oprichten gewoon om hun dure wagen in te schrijven en zorgen voor een paar fakturen per jaar naar hun eigen vennootschap?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat zou je daarmee winnen?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Nineshots

Legacy Member
Wat is het verschil met gewoon privé een auto aan te schaffen dan? Dat geld moet er dus nog steeds zijn. Dan lijkt het mij eenvoudiger en vaak goedkoper om de auto gewoon op de vennootschap te kopen.

sandervdw

Legacy Member
The Prophet zei:
Geen VAA betalen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vanaf je een wagen gebruikt om privé mee te rijden, moet je VAA betalen. Als uw ene vennootschap hem verhuurt aan uw andere, moet je nog altijd VAA betalen. De meeste zelfstandigen kopen gewoon sportievere wagens omdat ze meer inkomsten hebben en wat "overschot" hebben om het te kunnen doen.

FlatSix

Legacy Member
Als je nu een beetje van auto's kent maar nu ook weer niet zoveel zou je je nog afvragen of dit nu een Passat of een Talisman is...

sandervdw

Legacy Member
xTwL- zei:
Als je nu een beetje van auto's kent maar nu ook weer niet zoveel zou je je nog afvragen of dit nu een Passat of een Talisman is...
Of een A5

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

MrKend54l

Legacy Member
xTwL- zei:
Als je nu een beetje van auto's kent maar nu ook weer niet zoveel zou je je nog afvragen of dit nu een Passat of een Talisman is...

Het is een Passat coupe :P dus ze zouden nog niet verkeerd zijn.
In deze kleur en uitvoering vindt ik hem persoonlijk maar vrij saai er uitzien. Zo een gele R-line op 20 duimers daarentegen is wel een genot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan