berenod
Legacy Member
sandervdw zei:Die Nissan Leaf moet je eigenlijk niet onderschatten. Die is eigenlijk heel goed gezien zijn prijs. Het vorige model was ronduit lelijk, maar die nieuwe is echt nog wel oké.
Als merk er niet toe doet, en je zit niet teveel in met je wagen, zou ik echt eens kijken naar de goeikopere merken (Hyundai, KIA, Ford eventueel, ...) De restwaarde is lager, maar doordat uw catalogusprijs zoveel lager is, zakt uw VAA wel serieus.
Al eens mee gereden met zo een leaf?
Van die middenformaat elektrische wagens heb ikzelf alleen nog maar met een BMW i3 gereden, en ik vond dat eigenlijk niet zo aangenaam.
Goed vermogen en fantastisch koppel vanaf stilstand, dat wel, maar qua comfort was het een zware tegenvaller. In de stad aan lage snelheid viel dat best nog mee, maar aan hogere (90 en meer) vond ik hem weinig vertrouwen geven, een beetje een zwalpend zwevend gevoel.
Komt waarschijnlijk door die zeer smalle lage rolweerstand banden die ze op die kleine elektrische wagens plaatsen.
Autosnelweg comfort was ondermaats en nogal vermoeiend.
, zeker zo comfortabel als een golf (minus de luchtweerstandgeluiden).
