berenod
Legacy Member
HUSKE zei:Bij ons was de A5 zelfs niet mogelijk, zelfs niet in de goedkoopste variant, ik had daar anders toch nog wel eens over moeten nadenken. Maar zelfs de A4 berline (wat ook een kanshebber was voor mij) kon ik niet hetzelfde uitrusten omdat we op VW zoveel meer korting krijgen dan bij VW. Catalogusprijs ontlopen de A4 en de Arteon elkaar niks, leaseprijs was iets anders.
Een BMW 4GC (niet op de lijst maar wel een offerte binnen te brengen) was ook een optie maar doordat deze kaal was en de Arteon toch een goede uitrusting heeft ben ik daarvoor gegaan. Het zijn keuzes die je moet maken en in coupé-stijl leek me de ruimere Arteon (tov de BMW 4GC) praktischer, komende van een skoda break toch. Qua grootte (dat is ook het enigste) zit de Arteon veel dichter bij de Audi A7 (+10cm) dan bij de Audi A5 (-20 cm).
Uiteindelijk is het niet uw eigen 50k die je ertegen smijt en dus van returnwaarde moet je je niets aantrekken en de Arteon is echt niet slecht. Geen topwagen wat betreft rij dynamiek en ook niet subliem in comfort maar wel een goede middenmoot en een goede cruiser. De motor (2.0TDI) icm DSG doet zijn werk goed en stil.
Moet wel zeggen dat de R-line velgen op een donkere Arteon veel beter uitkomen dan op mijn zilvere. Lijkt beter in proportie zo. Maar een donkere wagen is mij teveel werk om te onderhouden.
Mijne Arteon leasebak staat er zo bij (beetje te hoog, mja), bij mij zijn trouwens alle glossy onderdelen behandelt met XPEL folie tegen het krassen:
Ik weet dat velen geen fan zijn van de velgen, maar ikzelf wel en dat lijkt me het belangrijkste
![]()
Ik heb hem nu net in het echt zien rijden (in witte uitvoering), en ik vond die platte randen rond de wielkassen echt enorm in het oog vallen, in negatieve zin. Vooral de voorste dan.
Leek mij precies alsof een doe-het-zelver er wat grotere wielkassen had opgezet

Toch wel een stevige schoonheidsfout (voor mij persoonlijk natuurlijk) op een voor de rest zeer mooie wagen!
) zit de Arteon veel dichter bij de Audi A7 (+10cm) dan bij de Audi A5 (-20 cm).
).
) waardoor je zelfs bij 1 wagen veel korting krijgt. Idem voor Ford en Volvo bvb. VAG, BMW en Mercedes kijken naar aantal VAG-/BMW/Merc-wagens binnen uw bedrijf en maken daar afspraken rond het aantal af te nemen wagens/jaar. Dan zijn er nog merken die kijken naar het algemene wagenpark (Renault bvb dacht ik) omdat ze dit zien als mogelijk afzetmarkt.