Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

berenod

Legacy Member
HUSKE zei:
Bij ons was de A5 zelfs niet mogelijk, zelfs niet in de goedkoopste variant, ik had daar anders toch nog wel eens over moeten nadenken. Maar zelfs de A4 berline (wat ook een kanshebber was voor mij) kon ik niet hetzelfde uitrusten omdat we op VW zoveel meer korting krijgen dan bij VW. Catalogusprijs ontlopen de A4 en de Arteon elkaar niks, leaseprijs was iets anders.

Een BMW 4GC (niet op de lijst maar wel een offerte binnen te brengen) was ook een optie maar doordat deze kaal was en de Arteon toch een goede uitrusting heeft ben ik daarvoor gegaan. Het zijn keuzes die je moet maken en in coupé-stijl leek me de ruimere Arteon (tov de BMW 4GC) praktischer, komende van een skoda break toch. Qua grootte (dat is ook het enigste :p) zit de Arteon veel dichter bij de Audi A7 (+10cm) dan bij de Audi A5 (-20 cm).
Uiteindelijk is het niet uw eigen 50k die je ertegen smijt en dus van returnwaarde moet je je niets aantrekken en de Arteon is echt niet slecht. Geen topwagen wat betreft rij dynamiek en ook niet subliem in comfort maar wel een goede middenmoot en een goede cruiser. De motor (2.0TDI) icm DSG doet zijn werk goed en stil.

Moet wel zeggen dat de R-line velgen op een donkere Arteon veel beter uitkomen dan op mijn zilvere. Lijkt beter in proportie zo. Maar een donkere wagen is mij teveel werk om te onderhouden.

Mijne Arteon leasebak staat er zo bij (beetje te hoog, mja), bij mij zijn trouwens alle glossy onderdelen behandelt met XPEL folie tegen het krassen:
Ik weet dat velen geen fan zijn van de velgen, maar ikzelf wel en dat lijkt me het belangrijkste :p
28400649708_208daba5b0_c.jpg

Ik heb hem nu net in het echt zien rijden (in witte uitvoering), en ik vond die platte randen rond de wielkassen echt enorm in het oog vallen, in negatieve zin. Vooral de voorste dan.
Leek mij precies alsof een doe-het-zelver er wat grotere wielkassen had opgezet :D

Toch wel een stevige schoonheidsfout (voor mij persoonlijk natuurlijk) op een voor de rest zeer mooie wagen!

HUSKE

Legacy Member
berenod zei:
Ik heb hem nu net in het echt zien rijden (in witte uitvoering), en ik vond die platte randen rond de wielkassen echt enorm in het oog vallen, in negatieve zin. Vooral de voorste dan.
Leek mij precies alsof een doe-het-zelver er wat grotere wielkassen had opgezet :D

Toch wel een stevige schoonheidsfout (voor mij persoonlijk natuurlijk) op een voor de rest zeer mooie wagen!

Vermoed dat het is om de wagen een zo breed mogelijk uiterlijk te geven, mij stoort dat nu niet maar ben ook wel fan van smalle wielkastranden en grote velgen waarvan de band net niet in de wielkast ligt. Voor mij zou de Arteon dus nog 6cm lager mogen liggen ook, maar dat zijn dingen die nu niet kunnen op een leasewagen.

All-in-all is de Arteon een leuke en goede wagen maar hij is particulier toch wel overprized, je zit in de range van de BMW 4-serie, vermoed dat je voor 51k (de prijs incl de velgen) ook wel een mooie BMW 4-serie of Audi A5 rijdt met een 150pk motor en automaat. Daar moeten dan aan beide kanten wel nog wat korting af want niemand betaald de catalogusprijs uiteraard.

Musk

Legacy Member
52K hier (na kortingen) voor een goed uitgeruste 4GC (m pack, prof navigatie, 190pk, leder, 19" velgen, ...)

Anoniem09

Legacy Member
HUSKE zei:
All-in-all is de Arteon een leuke en goede wagen maar hij is particulier toch wel overprized.

Vind ik nu ook wel, vorige week in de showroom gaan kijken maar toch serieus verschoten van de (hoge) prijs! Benieuwd als die op onze lijst komt binnenkort..

HUSKE

Legacy Member
Musk zei:
52K hier (na kortingen) voor een goed uitgeruste 4GC (m pack, prof navigatie, 190pk, leder, 19" velgen, ...)

Na Korting was de Arteon nog 38k met de standaard 18" velgen, dan is het verschil met 14k wel substantieel natuurlijk, me de 190pk was dat nog 12k geweest, maar die kon niet ivm CO2 limiet.Maar particulier ga je nooit 20% korting krijgen op een nieuw model, daarmee dat ik zeg dat de particuliere prijs echt wel te hoog is tov de BMW 4GC en A5 sportback.
Ik heb geen leder maar dat was ook geen wens maar voor de rest zit daar alles op, ik vind de alcantara/leder zetels mooier en minder warm/koud in de desbetreffende seizoenen.

ThekillingGoku

Legacy Member
HUSKE zei:
Na Korting was de Arteon nog 38k met de standaard 18" velgen, dan is het verschil met 14k wel substantieel natuurlijk, me de 190pk was dat nog 12k geweest, maar die kon niet ivm CO2 limiet.Maar particulier ga je nooit 20% korting krijgen op een nieuw model, daarmee dat ik zeg dat de particuliere prijs echt wel te hoog is tov de BMW 4GC en A5 sportback.
Ik heb geen leder maar dat was ook geen wens maar voor de rest zit daar alles op, ik vind de alcantara/leder zetels mooier en minder warm/koud in de desbetreffende seizoenen.

Jah ... bij ons zijn er hier ook die 20% of meer kregen of hun VW. Ik persoonlijk zou toch nog steeds liever een A5 hebben dan een Arteon.
Een 4GC ook, maar da's eigenlijk wat te veel 'hetzelfde' dan mijn huidige 3-reeks.

Wreed veel andere keuze dan die big 3 zie ik niet voor mezelf. Wetende dat we in principe hier ook niet echt veel Audi contacten hebben, maar vooral veeeeel VW ('t is allemaal D'Ieteren natuurlijk & fleet is van daar, niet de garage, dus ergens ... we'll see).
1 ding is zeker ... moest ik bij VW mijn goesting vinden zou ik daar sowieso het meeste korting krijgen. Too bad da ne VW over 't algemeen allemaal competent is, maar niets spannends te vinden is.

Technisch gezien zou Merc ook wel lukken heb ik hier al horen vliegen, maar hoogswss met veel minder korting dan VW/BMW (en, de eerste 4-deurs coupé daar is ne CLS, prijsvergelijk met nen A7 ... duuuus ... not gonna happen :evil:).
Wss zal ik op een BMW/Audi de mogelijke kortingen van VW niet kunnen evenaren, maar toch ... Arteon is voor mij in dat lijstje eerder de laatste voorkeur.

Moesten de kortingen op Audi zo zeer tegen vallen tegenover BMW zal de voorkeur mogelijks toch nog overgaan naar een 4GC.


I know I know ... technisch gezien nog veel andere merken op de markt, maar niet echt iets waar we hier op 't bedrijf echt contacten mee hebben.
Nu ja ... als ge kunt leven met het gebrek aan korting moogt ge hier toch zo wel een beetje vanalles kiezen.

Maar stel dat ik morgen in mijne kop krijg da'k een XE/XF wil hebben ... ik denk niet dat Jaguar gaat staan springen om direct hoge fleet kortingen te geven voor 1 bakske kwijt te spelen (en XF kost te vele, komt snel nog hoger uit dan een A5 :D).


Luxe problemen zekers. Te bezien in detail als 't zover is.

sandervdw

Legacy Member
ThekillingGoku zei:
Jah ... bij ons zijn er hier ook die 20% of meer kregen of hun VW. Ik persoonlijk zou toch nog steeds liever een A5 hebben dan een Arteon.
Een 4GC ook, maar da's eigenlijk wat te veel 'hetzelfde' dan mijn huidige 3-reeks.

Wreed veel andere keuze dan die big 3 zie ik niet voor mezelf. Wetende dat we in principe hier ook niet echt veel Audi contacten hebben, maar vooral veeeeel VW ('t is allemaal D'Ieteren natuurlijk & fleet is van daar, niet de garage, dus ergens ... we'll see).
1 ding is zeker ... moest ik bij VW mijn goesting vinden zou ik daar sowieso het meeste korting krijgen. Too bad da ne VW over 't algemeen allemaal competent is, maar niets spannends te vinden is.

Technisch gezien zou Merc ook wel lukken heb ik hier al horen vliegen, maar hoogswss met veel minder korting dan VW/BMW (en, de eerste 4-deurs coupé daar is ne CLS, prijsvergelijk met nen A7 ... duuuus ... not gonna happen :evil:).
Wss zal ik op een BMW/Audi de mogelijke kortingen van VW niet kunnen evenaren, maar toch ... Arteon is voor mij in dat lijstje eerder de laatste voorkeur.

Moesten de kortingen op Audi zo zeer tegen vallen tegenover BMW zal de voorkeur mogelijks toch nog overgaan naar een 4GC.


I know I know ... technisch gezien nog veel andere merken op de markt, maar niet echt iets waar we hier op 't bedrijf echt contacten mee hebben.
Nu ja ... als ge kunt leven met het gebrek aan korting moogt ge hier toch zo wel een beetje vanalles kiezen.

Maar stel dat ik morgen in mijne kop krijg da'k een XE/XF wil hebben ... ik denk niet dat Jaguar gaat staan springen om direct hoge fleet kortingen te geven voor 1 bakske kwijt te spelen (en XF kost te vele, komt snel nog hoger uit dan een A5 :D).


Luxe problemen zekers. Te bezien in detail als 't zover is.
17% voor een xe. (Tov 6% bij BMW voor 1 wagen). Er zijn best veel merken waar het aantal wagens geen rol speelt.

En VW en Audi gaat identiek zijn

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

desolation

Legacy Member
koenpje zei:
Vind ik nu ook wel, vorige week in de showroom gaan kijken maar toch serieus verschoten van de (hoge) prijs! Benieuwd als die op onze lijst komt binnenkort..

en dat ligt niet in lijn met de rest van hun gamma ofzo?
VW is gewoon zeer duur als particulier en dat is ook hun zakenmodel. ze onderstrepen het nog extra door bv in de passat die Business versies aan te bieden die wél vrij interessant geprijsd zijn, maar niet bestelbaar als je geen bedrijf bent

Musk

Legacy Member
desolation zei:
en dat ligt niet in lijn met de rest van hun gamma ofzo?
VW is gewoon zeer duur als particulier en dat is ook hun zakenmodel. ze onderstrepen het nog extra door bv in de passat die Business versies aan te bieden die wél vrij interessant geprijsd zijn, maar niet bestelbaar als je geen bedrijf bent

Klopt wel, de korting op onze VW kon je als particulier enkel maar van dromen, terwijl die fleetkorting zonder enige onderhandeling meteen royaal was.

desolation

Legacy Member
Is een beetje dezelfde lijn binnen de hele VAG groep hoor. Mijn ouders gaan kijken voor een Q5, die kregen de volle 9% korting.
Ik ga horen voor een A4, we zijn bij die garage nog geen klant met de firma, van de eerste offerte bijna 20% gehad.

Nu heel dat kortingengedoe ben ik ook niet zo voor te vinden hoor. Volvo bv. Hun catalogusprijzen zij behoorlijk hoog, maar ik hoor dan soms van mensen "jamaar bij Volvo heb ik bijna 30% gekregen, da ziede van hier dat ik dan ne Mercedes ga kopen met maar 12% korting!"
Maak uw catalogusprijzen netjes en correct indicatie en werk dan met kleinere kortingen. Hoe kunt ge nu autos vergelijken qua budget op die manier...

sneax

Legacy Member
ThekillingGoku zei:
Jah ... bij ons zijn er hier ook die 20% of meer kregen of hun VW. Ik persoonlijk zou toch nog steeds liever een A5 hebben dan een Arteon.
Een 4GC ook, maar da's eigenlijk wat te veel 'hetzelfde' dan mijn huidige 3-reeks.

Wreed veel andere keuze dan die big 3 zie ik niet voor mezelf. Wetende dat we in principe hier ook niet echt veel Audi contacten hebben, maar vooral veeeeel VW ('t is allemaal D'Ieteren natuurlijk & fleet is van daar, niet de garage, dus ergens ... we'll see).
1 ding is zeker ... moest ik bij VW mijn goesting vinden zou ik daar sowieso het meeste korting krijgen. Too bad da ne VW over 't algemeen allemaal competent is, maar niets spannends te vinden is.

Technisch gezien zou Merc ook wel lukken heb ik hier al horen vliegen, maar hoogswss met veel minder korting dan VW/BMW (en, de eerste 4-deurs coupé daar is ne CLS, prijsvergelijk met nen A7 ... duuuus ... not gonna happen :evil:).
Wss zal ik op een BMW/Audi de mogelijke kortingen van VW niet kunnen evenaren, maar toch ... Arteon is voor mij in dat lijstje eerder de laatste voorkeur.

Moesten de kortingen op Audi zo zeer tegen vallen tegenover BMW zal de voorkeur mogelijks toch nog overgaan naar een 4GC.


I know I know ... technisch gezien nog veel andere merken op de markt, maar niet echt iets waar we hier op 't bedrijf echt contacten mee hebben.
Nu ja ... als ge kunt leven met het gebrek aan korting moogt ge hier toch zo wel een beetje vanalles kiezen.

Maar stel dat ik morgen in mijne kop krijg da'k een XE/XF wil hebben ... ik denk niet dat Jaguar gaat staan springen om direct hoge fleet kortingen te geven voor 1 bakske kwijt te spelen (en XF kost te vele, komt snel nog hoger uit dan een A5 :D).


Luxe problemen zekers. Te bezien in detail als 't zover is.

Waarom niet proberen? Die contacten met die andere merken zijn ook ooit allemaal één keer begonnen. Kan zijn dat Jaguar of kweenie wie toch wel een mooie korting geeft met de gedachte dat die wagen op jullie parking anderen misschien zal aanzetten om er ook één te kiezen van dat merk.

Je weet nooit hé, je kan het altijd proberen en zien waar je uit komt en anders val je gewoon terug op de vertrouwde merken.

sandervdw

Legacy Member
sneax zei:
Waarom niet proberen? Die contacten met die andere merken zijn ook ooit allemaal één keer begonnen. Kan zijn dat Jaguar of kweenie wie toch wel een mooie korting geeft met de gedachte dat die wagen op jullie parking anderen misschien zal aanzetten om er ook één te kiezen van dat merk.

Je weet nooit hé, je kan het altijd proberen en zien waar je uit komt en anders val je gewoon terug op de vertrouwde merken.

Bij Jaguar is het sowieso een goeie korting, zij kijken namelijk naar de vloot van het bedrijf dat de wagen koopt (de leasingmaatschappij dus ;) ) waardoor je zelfs bij 1 wagen veel korting krijgt. Idem voor Ford en Volvo bvb. VAG, BMW en Mercedes kijken naar aantal VAG-/BMW/Merc-wagens binnen uw bedrijf en maken daar afspraken rond het aantal af te nemen wagens/jaar. Dan zijn er nog merken die kijken naar het algemene wagenpark (Renault bvb dacht ik) omdat ze dit zien als mogelijk afzetmarkt.

Het scheelt dus enorm. En ik ben absoluut voorstander om met "iets anders" te rijden dan al de rest!

HUSKE

Legacy Member
Opel kijkt ook naar de totale vloot en niet naar het aandeel opels. Opel is immers een niet zoveel gekozen wagen, enkel de Astra vind wat afzetmarkt.

FlatSix

Legacy Member
sandervdw zei:
Bij Jaguar is het sowieso een goeie korting, zij kijken namelijk naar de vloot van het bedrijf dat de wagen koopt (de leasingmaatschappij dus ;) ) waardoor je zelfs bij 1 wagen veel korting krijgt. Idem voor Ford en Volvo bvb. VAG, BMW en Mercedes kijken naar aantal VAG-/BMW/Merc-wagens binnen uw bedrijf en maken daar afspraken rond het aantal af te nemen wagens/jaar. Dan zijn er nog merken die kijken naar het algemene wagenpark (Renault bvb dacht ik) omdat ze dit zien als mogelijk afzetmarkt.

Het scheelt dus enorm. En ik ben absoluut voorstander om met "iets anders" te rijden dan al de rest!

Voor zowel Mercedes als BMW kan ik dat bevestigen. Wij hebben in de laatste paar maanden onze vloot met Mercedessen zien verdubbelen en hoe later je zit in de rij hoe dikker ze komen. Daarentegen zijn we BMW aan het afbouwen, en wilde eentje toch nog een 2-coupé nemen en die komt nu redelijk 'bedrogen' uit omdat BMW ook wel door zal hebben dat we er binnenkort geen meer hebben.

ThekillingGoku

Legacy Member
sneax zei:
Waarom niet proberen? Die contacten met die andere merken zijn ook ooit allemaal één keer begonnen. Kan zijn dat Jaguar of kweenie wie toch wel een mooie korting geeft met de gedachte dat die wagen op jullie parking anderen misschien zal aanzetten om er ook één te kiezen van dat merk.

Je weet nooit hé, je kan het altijd proberen en zien waar je uit komt en anders val je gewoon terug op de vertrouwde merken.

Oh I know I can do that. 't Is letterlijk 'mijn fout' dat er nu zoveel BMW's op den hof staan bij ons. Der stonden 0,0 BMW's 4,xx jaar geleden en ik wou nen BMW (& geen hatchbackske).
Ik ben dan zelf den tocht beginnen doen & uiteindelijk bleek wel dat de garages geen fleet gaven zolang er niet minimum 3 wagens werden aangekocht.

Nu ja ... ik wist da'k toen den enigste ni was die op zoek was natuurlijk, dus heb anderen gevonden die mee in het verhaal wouden stappen, zelfs de persoon die de wagens aan diende te kopen zag dat wel zitten, want die was ook op zoek.

Lang verhaal kort ... nu staan er zowaar 7 of 8 voor de deur denk ik.

Zelfde reden ook ... toen was het bedrijf een en al VW ... ik wou gene Golf of zo wete.


Nu ja ... ik ben in eerste instantie wel fan van de XF, maar ben momenteel toch eerder wel geïnteresseerd in de A5 Sportback. Weliswaar niet dat 1.4 dingske, wel de 2l nafte 190PK versie (vs de 420 GC dus).
Zonder korting, en zoals ik em (realistisch gezien) wil en zonder zware compromissen (bv. geen S-line of lederen zetels of zo) zou het hoogstwss 'No Go' zijn. Maar met wat deftige korting, a la wat we hebben bij VW ... kan dat mogelijks wel lukken zonder al te veel compromissen.

Nog enkele maandjes mannen ... wss rond september zal het de moment zijn om effectief de garages af te lopen, testrit, offertes etc. De 'interne besprekingen' etc.
Wetende dat die wagen in principe in februari voor de deur zou moeten staan (einde 5j) & dat Audi niet echt gekend is om de kortste levertijden.

Ik wil er toch wel echt nog eens mee gaan rijden natuurlijk. Ik ben ondertussen de achtertractie zeker wel gewoon natuurlijk ... om dan op voortractie over te schakelen ... wil het wel eerst eens gewaar worden.
Dat machien kunt ge ook krijgen in Quattro ... zou zeker leuk zijn, maar da's natuurlijk geen optie, want da's meteen enkel het topmodel, net onder de S5. Ook heel zware CO2 footprint, dus that's not gonna happen.

Dan ja ... TBD e, hopen op 't beste, baas blijft baas e om ja/nee te zeggen ... afhankelijk van kortingen, testrit e.d. zou mijn huidige gedacht mogelijks nog kunnen worden beïnvloed natuurlijk. Maar 'k vind het een 'schuun karre', zowel van binnen als van buiten. En die 4-deurs coupés zijn zowel mooi, sportief als praktisch. Dus wel mijn goesting.

striva

Legacy Member
Tiens, die 190pk A5 kwam toch ook in quattro? Heb hem zo alleszins kunnen configureren in onze tool. Spijtig dat ik dan te weinig budget voor opties die ik er echt op wou had... Ik ben gaan testrijden met een voorwielaangedreven A5, 150 pk denkek? Ik merkte het verschil wel met de 420d waarmee ik reed, maar voornamelijk in de pk's, minder in de rijstijl. Het verschil was er uiteraard, maar ik vind het niet echt noemenswaardig, denk dat het vooral int kopke zat. :-D

ThekillingGoku

Legacy Member
striva zei:
Tiens, die 190pk A5 kwam toch ook in quattro? Heb hem zo alleszins kunnen configureren in onze tool. Spijtig dat ik dan te weinig budget voor opties die ik er echt op wou had... Ik ben gaan testrijden met een voorwielaangedreven A5, 150 pk denkek? Ik merkte het verschil wel met de 420d waarmee ik reed, maar voornamelijk in de pk's, minder in de rijstijl. Het verschil was er uiteraard, maar ik vind het niet echt noemenswaardig, denk dat het vooral int kopke zat. :-D

Enkel in diesel vorm kunt ge Quattro krijgen met lage PK's. Voor de naft versie ... direct 252PK als enige optie.
Nu ja ... zoals ge zegt ... in normaal gebruik ... I wonder ... of ik 't echt zwaar zou merken dat het voortractie is tegenover mijn huidige achtertractie.

Als ge wilt gaan driften of racen of zo, fine, dan gaat da zeker opvallen, maar in normaal every day use op een Belgische baan ... kweenie ze.
Daarom da'k weliswaar nog eens zal moeten gaan proberen he.

En uiteraard ... discussiëren over d'opties. :D

NOTE: Who buys diesel anymore anyway? You'd have to be craaaaaaazy. :doh:

berenod

Legacy Member
ThekillingGoku zei:
NOTE: Who buys diesel anymore anyway? You'd have to be craaaaaaazy. :doh:

Niet altijd te kiezen als leasebak hé.
Aan +30,000 km/jaar gaan er al veel leasebedrijven u naar diesel pushen, dat diesel nu evenveel kost als benzine is hun probleem niet.

Pas vanaf dat de algemene mentaliteit qua levensduur benzine vs diesel gaat veranderen zullen de leasemaatschappijen volgen...

Er zit nog steeds een mentaliteit in dat een dieselwagen met 150,000 km op de teller nog veel langer kan meegaan dan een benzinewagen met evenveel km, wat zich vertaald in hogere restwaardes, dus interessanter voor de leasebedrijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan