Archief - De bedrijfswagen topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nineshots

Legacy Member
druid zei:
De VAA voor een M3 is 1100 euro per maand, dat is zot inderdaad en toch kom ik wat volk tegen dat geen problemen heeft omdat er aan te geven. Maar daar gaat het hem in feite niet om...

Tja, wat moet je anders als je een M3 wilt rijden :D . Dat geld eerst naar privé overzetten en dan pas de M3 aanschaffen kost je vaak meer in belastingen en heb je geen onkosten meer om af te schrijven.

Shaguar

Legacy Member
Nineshots zei:
Tja, wat moet je anders als je een M3 wilt rijden :D . Dat geld eerst naar privé overzetten en dan pas de M3 aanschaffen kost je vaak meer in belastingen en heb je geen onkosten meer om af te schrijven.

Is dat zo? haha

Ik zou eigenlijk totaal niet weten (stel dat je zo'n auto wilt) wat goedkoper zou zijn, privé of op de zaak? Je wordt sowieso toch al afgestraft door onze opper bevelhebbers voor een mooie wagen te hebben.

GADGET

Legacy Member
Is imo geen uitgemaakte zaak.

Soms is dat voordeliger op de vennootschap en in ander geval misschien toch prive.
Zijn wel wat meer parameters dan 'vaa' waar je naar moet (kan) kijken.

desolation

Legacy Member
Ge kunt dat geld uit uw vennootschap halen met winstdeling en hem dan terug verhuren aan uw vennootschap. is wel vrij edgy :)

swibbie

Legacy Member
horste zei:
Zou graag even de meningen horen over het volgende:
Qua bedrijfswagen zal de volgende (vrij zeker) de Superb worden, ben Audi/VW ook gaan doen maar de Superb ben ik het meest fan van. Naar budget toe is het wat passen met al grootste verschil de motorisatie. Ik heb een testrit gedaan met de 1.6 manueel en deze vond ik nét te licht uitvallen. Verandert dit veel als je naar automatisch gaat? Opties zouden 1 van volgende 2 zijn:

Optie 1;
Superb 2.0 manueel
Ambition uitvoering
Corporate pack
Ambition GPS
Ambition Comfort pack
Trekhaak

Is een mooi uitgeruste wagen standaard dus bovenstaande kan ik zeker mee leven

óf optie 2:
Superb 1.6
Style pack
style gps
style comfort
Corporate pack
Light Assist, Lane assist & Blind spot detectie
Trekhaak
Style premium 2 uitvoering (lederen interieur)
Canton Sound system
Adaptive cruise control

Bij die laatste zit zowat alles dat ik zou willen hebben er dus op. Ik neig dus eerder naar die optie (ook voor de automatic), tenzij het echt niets van verschil maakt met de manuele, dan twijfel ik echt over of de motorisatie gaat volstaan. Tis niet dat ik er zot mee wil doen, als hij vlot meegaat in het verkeer ipv dat ik telkens een aanloop moet pakken om iemand in te halen is het wat mij betreft al voldoenden.

alvast bedankt voor de meningen!

twee jaar geleden voor quasi dezelfde keuze gestaan. Ik heb de tweede optie gekozen. ACC icm dsg is hemels

swibbie

Legacy Member
ThekillingGoku zei:
Nu ja ... hoe hoger het aankoopbedrag ... hoe hoger de VAA.
En als je dan ook meteen nog es stevige motoren wil ... nog hogere VAA.

Voor mijn madam gisteren de 530e besteld. Komt goedkoper uit in VAA dan zo goed als alle dieselbakken, zonder in te boeten op prestaties. Nadeel indien het hoofdvervoermiddel is: kleine koffer.

MrKend54l

Legacy Member
swibbie zei:
Voor mijn madam gisteren de 530e besteld. Komt goedkoper uit in VAA dan zo goed als alle dieselbakken, zonder in te boeten op prestaties. Nadeel indien het hoofdvervoermiddel is: kleine koffer.

Kleiner dan een gewone 5. Maar toch niet klein in het algemeen?
Allez bij een 330e merk je wel de batterij en het verlies van kofferruimte. Maar is nog altijd wel vrij oké. Bij een 5 stoort die batterij toch niet?

Tumi

Legacy Member
Het stoort in een grote wagen.

De 530e en een Golf hatchback hebben ongeveer een even grote koffer.
De batterij neemt meer dan 100 liter in.

sandervdw

Legacy Member
Tumi zei:
Het stoort in een grote wagen.

De 530e en een Golf hatchback hebben ongeveer een even grote koffer.
De batterij neemt meer dan 100 liter in.
En 99% van de tijd doet dat er niet toe als je geen kleine kinderen moet vervoeren

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

berenod

Legacy Member
Tumi zei:
Het stoort in een grote wagen.

De 530e en een Golf hatchback hebben ongeveer een even grote koffer.
De batterij neemt meer dan 100 liter in.

sandervdw zei:
En 99% van de tijd doet dat er niet toe als je geen kleine kinderen moet vervoeren

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Steek jij die in de koffer misschien ? :D

MrKend54l

Legacy Member
Tumi zei:
Het stoort in een grote wagen.

De 530e en een Golf hatchback hebben ongeveer een even grote koffer.
De batterij neemt meer dan 100 liter in.

Op papier kan dat allemaal wel goed zijn. Maar in de realiteit kan je toch al serieus uit de voeten hiermee.
141550-cars-hands-on-bmw-530e-electric-hybrid-review-image11-gaehkcfnim.jpg


Voor wat je een sedan gebruikt is dat echt wel een koffer die er mag zijn hoor. Kan je perfect mee op reis en naar de winkel. Verhuizen of echt veel stuff vervoeren gaat een probleem vormen. Maar wie doet dit nu ook met een sedan?

Tumi

Legacy Member
MrKend54l zei:
Op papier kan dat allemaal wel goed zijn. Maar in de realiteit kan je toch al serieus uit de voeten hiermee.

Voor wat je een sedan gebruikt is dat echt wel een koffer die er mag zijn hoor. Kan je perfect mee op reis en naar de winkel. Verhuizen of echt veel stuff vervoeren gaat een probleem vormen. Maar wie doet dit nu ook met een sedan?

Een koffer van een Golf hatchback is ook bruikbaar, en je kunt er evenveel in stoppen.

Voor zijn segment is de koffer gewoon klein, hoe je het ook verkoopt.
Beslissing van de koper om dat te kiezen of niet.

sandervdw

Legacy Member
berenod zei:
Steek jij die in de koffer misschien ? :D
Nee, maar de buggy wel
emoji14.png

En Dan is een sedan koffer een probleem. Die van de gewone 5 ook trouwens ...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Tumi

Legacy Member
Wij hebben een Mountain buggy. Plooit mooi samen.
Maar met nog wat koffers en zakken erbij vult een koffer wel.

ThekillingGoku

Legacy Member
Goh ... als ge écht op zoek zijt naar gigantisch veel koffer ruimte dan koop je ook een ander type wagen he.
Een touring variant eventueel of een GT variant is ook redelijk ruimtevol.

En als 't nog iets meer moet zijn ... jah ... een camionette? :D
Dan liever toch iets a la nen Dodge RAM ... dan hebt ge er nog wel wa leute aan.

Mor soit ... denk niet dat ge een sedan/berline/coupé koopt voor de koffer ruimte.

Verder is de koffer van ne 5 reeks toch nog zo klein ni vind ik.

horste

Legacy Member
swibbie zei:
twee jaar geleden voor quasi dezelfde keuze gestaan. Ik heb de tweede optie gekozen. ACC icm dsg is hemels

blij om de bevestiging nogmaals te krijgen :) gaat het ook worden!

desolation

Legacy Member
Elke pickup is onpraktisch. Je hebt een gigantische laadruimte die slecht bereikbaar is en vierkantig open staat. Dan kan je er een bedcover van meer dan 1000 EUR over hangen, maar dan zit je vrij beperkt in hoogte en is het nog altijd lastig in gebruik.
Vertel uw vrouw maar eens dat ze vanaf nu haar boodschappen met de RAM moet doen, zet uw zakken in de "koffer" en tegen dat ge thuis zijt ligt alles verspreid over die laadbak.

HUSKE

Legacy Member
sandervdw zei:
Nee, maar de buggy wel
emoji14.png

En Dan is een sedan koffer een probleem. Die van de gewone 5 ook trouwens ...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

De ene sedan is de andere niet... :p
Niet op het gras in de koffer letten, heb gisteren gras gemaaid en de koffer zat redelijk vol met zakken gras maar de koffer nog niet gestofzuigd... :$

27314117317_66a1ecd0a8_z.jpg

sandervdw

Legacy Member
HUSKE zei:
De ene sedan is de andere niet... :p
Niet op het gras in de koffer letten, heb gisteren gras gemaaid en de koffer zat redelijk vol met zakken gras maar de koffer nog niet gestofzuigd... :$

27314117317_66a1ecd0a8_z.jpg

Dat is dan ook geen sedan maar een hatchback ;). Het is niet omdat het eruit ziet als een sedan, dat het ook een sedan is ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan