Archief - De "kijk-wat er te koop staat" thread - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Ik denk niet dat ze een nieuw blok gebruiken, want zoals je zelf al zegt: die bouwen ze niet meer.
Zoiezo maakt het niet zoveel uit, aangezien bijna het hele blok inwedig moet verandert worden om zoveel pk's eruit te halen.


Tuning van Japanse wagens enzo leeft in de UK uiteraard veel meer als hier in België
We hebben een hele kleine afzetmarkt (in de 30 wagens rijden er hier in België rond als je alle types van skylines telt)

Is voor een stuk ook normaal:
1) Wagen is rechts gestuurd
2) Lang wachten op papieren (in de UK de volle 2-3 dagen)
3) Onderdelen aankopen en importeren neemt heel veel tijd in beslag (mijn velgen vb 3 maanden bij de douane gelegen)
4) Tuningwetgeving is hier echt om van te bleiten

Terror Factor

Legacy Member
Die hele rompslomp he :( waarom hebben ze die auto's hier niet gewoon verkocht:D

Ne supra werd hier wel verkocht zeker, he?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Terror Factor zei:
Die hele rompslomp he :( waarom hebben ze die auto's hier niet gewoon verkocht:D

Ne supra werd hier wel verkocht zeker, he?

Ja die werden hier wel verkocht.

Guardian-X-

Legacy Member
[B]Rocketeer;11186638 zei:
Ik denk niet dat ze een nieuw blok gebruiken, want zoals je zelf al zegt: die bouwen ze niet meer.
Zoiezo maakt het niet zoveel uit, aangezien bijna het hele blok inwedig moet verandert worden om zoveel pk's eruit te halen.


Tuning van Japanse wagens enzo leeft in de UK uiteraard veel meer als hier in België
We hebben een hele kleine afzetmarkt (in de 30 wagens rijden er hier in België rond als je alle types van skylines telt)

Is voor een stuk ook normaal:
1) Wagen is rechts gestuurd
2) Lang wachten op papieren (in de UK de volle 2-3 dagen)
3) Onderdelen aankopen en importeren neemt heel veel tijd in beslag (mijn velgen vb 3 maanden bij de douane gelegen)
4) Tuningwetgeving is hier echt om van te bleiten

Moet de wagen eigenlijk gehomologeerd worden ongeacht uit welk land hij komt ? ( buiten belgië natuurlijk )

Tis idd nogal een ambetante zaak als ge veel aftermarket dingen er achteraf nog eens bijkoopt.

Zou het iets uitmaken dat de wagen uit de UK komt ipv rechtstreeks uit japan ?

ben zo weer wa aant twijfelen hé voor ne import :s. Normaal ging ik voor ne Evo 8-9 / Wrx Sti uit BE gaan maarja kan geen goeie deals vinden daarvoor.

Alsook stel dat ge ene koopt met pakweg 400PK ( R33GT-R ) en ge gaat daarmee naar de keuring wat gebeurt er dan ? Doen ze de motorkap open en sturen ze u direct wandelen door al de mod's ? Of ist gewoon emissie / lichten / remmen / vering / chassis en gaan ?

GADGET

Legacy Member
Guardian-X- zei:
Moet de wagen eigenlijk gehomologeerd worden ongeacht uit welk land hij komt ? ( buiten belgië natuurlijk )

Tis idd nogal een ambetante zaak als ge veel aftermarket dingen er achteraf nog eens bijkoopt.

Zou het iets uitmaken dat de wagen uit de UK komt ipv rechtstreeks uit japan ?

ben zo weer wa aant twijfelen hé voor ne import :s. Normaal ging ik voor ne Evo 8-9 / Wrx Sti uit BE gaan maarja kan geen goeie deals vinden daarvoor.

Alsook stel dat ge ene koopt met pakweg 400PK ( R33GT-R ) en ge gaat daarmee naar de keuring wat gebeurt er dan ? Doen ze de motorkap open en sturen ze u direct wandelen door al de mod's ? Of ist gewoon emissie / lichten / remmen / vering / chassis en gaan ?

als die mods zichtbaar zijn moogde naar huis gaan ja :p

tenzij ge ene hebt die het super cool vindt en u erdoor laat. Maar dan is het weer ieder jaar hopen da ge weer die gast hebt..

[B]Rocketeer

Legacy Member
Guardian-X- zei:
Moet de wagen eigenlijk gehomologeerd worden ongeacht uit welk land hij komt ? ( buiten belgië natuurlijk )

Tis idd nogal een ambetante zaak als ge veel aftermarket dingen er achteraf nog eens bijkoopt.

Zou het iets uitmaken dat de wagen uit de UK komt ipv rechtstreeks uit japan ?

ben zo weer wa aant twijfelen hé voor ne import :s. Normaal ging ik voor ne Evo 8-9 / Wrx Sti uit BE gaan maarja kan geen goeie deals vinden daarvoor.

Alsook stel dat ge ene koopt met pakweg 400PK ( R33GT-R ) en ge gaat daarmee naar de keuring wat gebeurt er dan ? Doen ze de motorkap open en sturen ze u direct wandelen door al de mod's ? Of ist gewoon emissie / lichten / remmen / vering / chassis en gaan ?


Elke wagen die niet in België verkocht is geweest moet gehomologeerd worden.

Maakt dus niet uit van waar je de Skyline hebt (buiten 1 die al op Belgische papieren staat uiteraard), zijn hier nooit niet officiëel verkocht, dus homologatie.


Keuring zal u normaal niet wandelen sturen aangezien zij zelf niet weten in welke staat de wagen gehomologeerd is.

Dat is dan weer het voordeel dat je hebt met unieke homologatie.

Kwertie

Legacy Member
Audi coupe 2.3 10v met 36d km :p
Audi

Jarenlang kosteloos rijplezier, al vind ik de vraagprijs toch nog steeds teveel... :$.

Guardian-X-

Legacy Member
[B]Rocketeer;11187064 zei:
Keuring zal u normaal niet wandelen sturen aangezien zij zelf niet weten in welke staat de wagen gehomologeerd is.

Dat is dan weer het voordeel dat je hebt met unieke homologatie.

Dus dan bekijken ze de wagen van onder tot boven tijdens de homologatie? Of is dit enkel papierwerk?

Zit al efkes te zoeken wat ze allemaal doen tijdens homologeren maar kan er weinig of niks van vinden ..

Jack-in-the-box

Legacy Member
Kwertie zei:
Audi coupe 2.3 10v met 36d km :p
Audi

Jarenlang kosteloos rijplezier, al vind ik de vraagprijs toch nog steeds teveel... :$.

Damn, 36k km is wel héél weinig, als het zo is, en ik zou genoeg geld hebben, dan zouk hem kopen.
Maar dat rode lijntje past er niet echt goed bij :(

Stancke

Legacy Member
Kwertie zei:
Audi coupe 2.3 10v met 36d km :p
Audi

Jarenlang kosteloos rijplezier, al vind ik de vraagprijs toch nog steeds teveel... :$.

Das überveel ivg met wat ik vertelde over die Coupé tegen u gisteren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan