Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Renegadexxripxx

Legacy Member
SDEC zei:
Oranje = Rood zolang je kan stoppen. Mensen die de neiging hebben gas bij te geven en dan een accident veroorzaken zullen op niet te veel sympathie mogen rekenen.

Normaal gezien hoort daar nog veilig tussen te staan. En dat is hetgeen het ambetant maakt en waarom je mensen juist gas ziet bijgeven.

hiernaast is het gewoon makkelijker om te weten wanneer je effectief aan het tis om miserie vragen gas geven moment zou zitten.

Xiao

Legacy Member
Ben ooit gevallen met te proberen stoppen voor een oranje licht omdat het te nat was (paniekreactie en te hard voorrem doorgeknepen). Sindsdien bepaal ik altijd ver op voorhand vanaf welk punt ik nog zou stoppen indien het oranje wordt.

Gisteren onverwacht tegen 90 km/u door een plas smeltsneeuw van 3-4 cm gereden, ik dacht dat ik mijn broek ging volschijten. Veel geluk gehad dat het op een recht stuk was.

En een paar 100 meter verder heb je dan zo'n kloof tussen 2 baanvakken die je schuin moet oversteken. Extra spannend als het glad is. Google maps

senjeno

Legacy Member
na 2 weken nog altijd geen nummerplaat te bespeuren..
Belt een mens dan naar DIv, en krijg je als antwoord: "ja mijnheer, da is hier goed toegekomen hoor, het ligt klaar op m'n bureau"

'aaah, leuk om te horen, en hoelang gaat de plaat nog op zich laten wachten'
" gohjah, dat zal zeker nog een week duren hoor"
'.... *piep* telefoon ingehaakt'

en dan vragen die ambtenaren zich af hoe ze aan hun reputatie komen...

WeedJunk

Legacy Member
Denk dat ik hier toch eens gaat kijken of ik hier iets schoons van moto kan huren in Australië. 't Weer is fantastisch; en het links rijden ben ik ondertussen al gewoon met de auto hier :p

Renegadexxripxx

Legacy Member
senjeno zei:
na 2 weken nog altijd geen nummerplaat te bespeuren..
Belt een mens dan naar DIv, en krijg je als antwoord: "ja mijnheer, da is hier goed toegekomen hoor, het ligt klaar op m'n bureau"

'aaah, leuk om te horen, en hoelang gaat de plaat nog op zich laten wachten'
" gohjah, dat zal zeker nog een week duren hoor"
'.... *piep* telefoon ingehaakt'

en dan vragen die ambtenaren zich af hoe ze aan hun reputatie komen...

Bij ons in de limburg had ik het 3 dagen later. Dus niet alle ambtenaren over dezelfde kam scheren hé :d

Robust²

Legacy Member
Ik dacht dat rijden aan 4-5° wel ging meevallen na een weekje skiën aan -10 a -20°. Niet dus, dju toch kou gehad aan mijn handen :p

Deed deugd om nog eens gas te geven en veel geluid te maken, hoewel het in het begin wat onwennig was na een paar weken niet te rijden.

koebeest

Legacy Member
Ik weet niet welke afstanden dat je doet maar van zodra de temperatuur onder de 5 graden blijft neem ik de auto. 50 km autosnelweg is moordend voor mijn handen met die temperaturen. De tranen komen er van in mijn ogen. Heb al zitten denken om eventueel aftermarket windbeschermers te kopen voor op mijn stuur. Niet mooi op zo'n moto maar ik zou ze er dan ook afnemen als het warmer wordt. Bij RAD verkopen ze dat precies niet. Ik zou eens wat meer moeten zoeken.

Caracalla

Legacy Member
Wie van de drie?

Vind ze alledrie zeer vet. Prijs is krak hetzelfde.
SP-1 (links) heeft PU sliders op de schouders en is iets veiliger, maar is een iets ouder model.
De Carvers zijn dus nieuwer, maar geen PU sliders. Betere ventilatie naar't schijnt.
Carver is low-end begin mid-range.
SP-1 is full mid-range.

alpinestars%20carver.jpg

Robust²

Legacy Member
Rechts hier. Maar ik zou meer afgaan op hoe het zit en hoe goed het aanvoelt als je ze aanhebt dan op uiterlijk en specificaties op papier :)

Caracalla

Legacy Member
Feit, maar midden en rechts zijn hetzelfde pak.

Ben er gerust in dat de fitment goed zal zijn.
Qua maat heb ik ongetwijfeld een 48 na het lezen van talloze reviews, charts, mensen met eigen ervaringen, ...
En een ééndelig pak zit sowieso vééél beter dan een 2-delig pak.

Robust²

Legacy Member
Caracalla zei:
Feit, maar midden en rechts zijn hetzelfde pak.

Ben er gerust in dat de fitment goed zal zijn.
Qua maat heb ik ongetwijfeld een 48 na het lezen van talloze reviews, charts, mensen met eigen ervaringen, ...
En een ééndelig pak zit sowieso vééél beter dan een 2-delig pak.

Ah juist jij hebt al een 2-delige alpinestars zeker? Zoniet zou ik qua fitment op niets buiten eigen ervaring vetrouwen. Er mogen nog oneindig veel andere mensen zeggen dat die maat voor hun past, iedereen is qua bouw anders.

Waarom zou een 1-delig beter zitten trouwens?

Caracalla

Legacy Member
2-delig Richa, maar heb al alpinestars aangehad.

Gewoon, 1-delig is veel beweeglijker, sluit beter aan, zit gewoon beter :)
Moeilijk uit te leggen anders.
De vorm en opbouw van een 1-delig pak is ook heel anders.
Veel meer comfort om ook plat te liggen door stretchpanels aan de onderrug.
Zeker ook nu met m'n Level2 backprotector...

Toegegeven, sommige 2-delige pakken zoals de GP-Pro of Tech-1R zullen ook wel goed zitten, maar toch zit je beperkter qua beweeglijkheid en pasvorm.

*edit*
En iedereen blijft maar een ander pak kiezen :p
Momenteel evenveel stemmen op allemaal :p (facebookstemmen included lol)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan