Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gonzo

Legacy Member
Caracalla zei:
En iedereen blijft maar een ander pak kiezen :p
Momenteel evenveel stemmen op allemaal :p (facebookstemmen included lol)

Interessant.
Mogen we ook stemmen op wa ge morgen op uwen boterham doet? :/

Caracalla

Legacy Member
Gonzo zei:
Interessant.
Mogen we ook stemmen op wa ge morgen op uwen boterham doet? :/

Lol, ik ga me niet echt laten beïnvloeden door wat anderen denken, maar was wel eens benieuwd.
Ik vind alle drie die pakken even vet, en ze kosten allemaal even veel, dus daar is niets doorslaggevend.
Qua protectie zijn ze ook nagenoeg hetzelfde. Enkel die PU-sliders op de schouders van de SP-1 zijn een extra veiligheid. Maar toch is een SP-1 mid-range en een carver entry level... Een carver is dan een generatie nieuwer en schijnt een tikkeltje beter te ventileren.

M'n lichte voorkeur gaat naar die gele, maar ik vrees dat het een beetje een modekleur gaat zijn en binnen 3 jaar al outdated gaat lijken...

Uit alle pakken en merken zijn dat de drie die overschieten en ik weet het niet :)

Sballato

Legacy Member
Ik zou de SP1 kiezen.
Eendelig zit zowiezo veel beter dan een 2delig. Heb een tijdje geleden een eendelige A* aangehad en wat een verschil met mijn 2delige Berik. Met mijn ervaringen nu ging ik in den tijd nooit een 2delig pak gekocht hebben.
Ik zou ook graag een ééndelig pak aanschaffen voor trackdays. Ik twijfel tussen de SP1 en de Atem. Maar vraag me af of de Atem echt de opleg waard is.

Caracalla

Legacy Member
Voila, de gele carver besteld :p
Bij m'n eerste gedacht gebleven :D

Hij was op stock en morgen wordt ie verzonden!

GS|Demogorgon

Legacy Member
Ik heb ook net een 1delig pak gekocht, maar ik vind mijn 2delig toch echt wel massa's comfortabeler hoor.
Ik heb nogal lange benen, dus dat pak is een redelijke nut-crusher bij mij.
Moest je het ook gebruiken om op de baan te rijden, is het ook een pak ambetanter om eens effe iets te gaan drinken tijdens een rit, gezien je geen jas hebt die je gewoon kan uitdoen.
Qua smaak : het middelste.

koebeest

Legacy Member
Zat daarstraks wat filmpjes te kijken op youtube van knee down bochten scheuren in de Alpen. Die kerel zei dat het mooie bochten waren maar dat er toch veel steentjes in de bochten lagen... vraag me dan af hoe nefast dat dat is. Als je knee down door een bocht gaat en er liggen wat steentjes ligt ge toch keihard op uw gezicht?

Robust²

Legacy Member
Tgoh, dat hangt er sterk van af hoe je kneedowns doet denk ik :p Als je dat doet door je motor compleet geforceerd een bocht in te duwen waarschijnlijk wel ja. Als dat gewoon het gevolg is van goede lichaamshouding, techniek en snelheid (zoals het zou moeten) dan gaat dat evenveel effect hebben als in normale bochten.

Kneedown =/= op de grens rijden he.

Caracalla

Legacy Member
Mjah, maar zelfs met correcte lichaamspositie is een kneedown redelijk extreem qua hellingshoek hoor.
Op de openbare weg, met keien... riskant hoor. Zelfs met goede techniek.

GS|Demogorgon

Legacy Member
koebeest zei:
Zat daarstraks wat filmpjes te kijken op youtube van knee down bochten scheuren in de Alpen. Die kerel zei dat het mooie bochten waren maar dat er toch veel steentjes in de bochten lagen... vraag me dan af hoe nefast dat dat is. Als je knee down door een bocht gaat en er liggen wat steentjes ligt ge toch keihard op uw gezicht?

De bedoeling van knee down een bocht door te gaan, is om de moto RECHTER te kunnen houden dan "conventioneel", waardoor hogere bochtsnelheden kunnen gehaald worden. Tuurlijk, tegen 20km/h kun je geen knie leggen hé, dus als je van zin bent om heel voorzichtig over de steentjes te rijden is knee down geen optie, maar in een gewone bocht is knee down dus eigenlijk wel "beter" gezien het contactoppervlak met de band, en de hellingshoek van de moto minder is dan -met dezelfde snelheid- een bocht "gewoon" aan te steken.

Vliegende Cisse

Legacy Member
Betreffende de pakken van Caracalla : passen is de boodschap, als ge het dan goedkoper via het net kan kopen, go for it.
Aankopen zonder ooit gedragen te hebben is in mijn opinie gewoon dom.

Over die kneedown op straat : 't straat is geen circuit é. voor mijn part doet ge een kneedown, maar als ge zo rijdt op de openbare weg, zal het vroeg of laat mispakken.

beemer036

Legacy Member
Vliegende Cisse zei:
Betreffende de pakken van Caracalla : passen is de boodschap, als ge het dan goedkoper via het net kan kopen, go for it.
Aankopen zonder ooit gedragen te hebben is in mijn opinie gewoon dom.

Over die kneedown op straat : 't straat is geen circuit é. voor mijn part doet ge een kneedown, maar als ge zo rijdt op de openbare weg, zal het vroeg of laat mispakken.

Hangt allemaal van de omstandigheden af vind ik, nu verklaar ik u goed zot, maar in de zomer bv....
In mooie middelmatige bochten durf ik het wel, in een bocht die ik niet ken is het wat minder.

GS|Demogorgon

Legacy Member
Ik leg ook geen knie op de gewone weg hoor. Alleen soms op een zondag in een industrieterrein. Er moet maar eens een snul zijn die zijn bocht afsnijdt, en gij zat net op de buitenkant van de lijn... Vergeet ook niet dat een circuit iets van een 7 meter breed is hé, een rijbaan 2.5m ofzo.

Robust²

Legacy Member
Dju toch, ik was alweer vergeten hoe goed het voelt om eens goed een paar versnellingen tot de redline te trekken :love:

Snaggit

Legacy Member
Robust² zei:
Dju toch, ik was alweer vergeten hoe goed het voelt om eens goed een paar versnellingen tot de redline te trekken :love:

Ik was vergeten hoe goed het voelt om nog eens motor te rijden. :love:
Al een tijdje niet meer gereden. Was wat wennen in het begin. :)

Ga me wel nieuwe handschoenen moeten halen want de huidige knellen mij toch wel wat... Chance dat ze niet zoveel gekost hebben.

Robust²

Legacy Member
Snaggit zei:
Ik was vergeten hoe goed het voelt om nog eens motor te rijden. :love:
Al een tijdje niet meer gereden. Was wat wennen in het begin. :)

Ga me wel nieuwe handschoenen moeten halen want de huidige knellen mij toch wel wat... Chance dat ze niet zoveel gekost hebben.

Ja dat ook :p Maar op het einde om naar huis te geraken eventjes nog eens een wat grotere baan genomen zodat ik nog eens veiliger kon doortrekken en direct terug serieuze lach op m'n gezicht (ondanks de frisse pollekes tegen dan).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan