Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koebeest

Legacy Member
Robust² zei:
Ja dat ook :p Maar op het einde om naar huis te geraken eventjes nog eens een wat grotere baan genomen zodat ik nog eens veiliger kon doortrekken en direct terug serieuze lach op m'n gezicht (ondanks de frisse pollekes tegen dan).

Robust , ik heb u trouwens een paar dagen geleden een pm gestuurd ;)

Xplod

Legacy Member
beemer036 zei:
Hangt allemaal van de omstandigheden af vind ik, nu verklaar ik u goed zot, maar in de zomer bv....
In mooie middelmatige bochten durf ik het wel, in een bocht die ik niet ken is het wat minder.

.... maar dan is er nog de smurrie op de baan waaraan je je niet verwacht ... olie, gelekte diesel .... :unsure:

Faun

Legacy Member
Sinds kort voel ik als ik van neutraal naar eerste ga, en van eerste naar 2e precies dat het niet zo vloeiend gaat. Het hapert ergens. Mijn ketting wordt wel komende maand vervangen, kan dat aan de ketting liggen?

Gonzo

Legacy Member
Wat hapert er? De shift lever blijft hangen tussen 1 en 2? Ne schok als ge op de gas gaat?

koebeest

Legacy Member
Ik heb soms ook dat ik hem niet in eerste krijg. Moet de koppeling even laten komen en nog eens duwen en dan gaat het zonder problemen. Weet ook niet hoe dat komt en/of dat normaal is.

Gonzo

Legacy Member
Da 's normaal, kan bij elke moto wel eens gebeuren.
Zoals ge zegt, koppeling een beetje laten komen, en dan klikt hij er wel in :)

TekkaBlade

Legacy Member
Faun zei:
Sinds kort voel ik als ik van neutraal naar eerste ga, en van eerste naar 2e precies dat het niet zo vloeiend gaat. Het hapert ergens. Mijn ketting wordt wel komende maand vervangen, kan dat aan de ketting liggen?

Koppelingskabel terug wat aanspannen kan redelijk helpen... Kijk eens in welke positie uw hendel staat wanneer uw koppeling begint aan te grijpen?

Robust²

Legacy Member
koebeest zei:
Robust , ik heb u trouwens een paar dagen geleden een pm gestuurd ;)

Juist, ik stuur straks terug!

Faun zei:
Sinds kort voel ik als ik van neutraal naar eerste ga, en van eerste naar 2e precies dat het niet zo vloeiend gaat. Het hapert ergens. Mijn ketting wordt wel komende maand vervangen, kan dat aan de ketting liggen?

Als dat nog steeds dezelfde ketting is, zou het wel eens goed daaraan kunnen liggen ja :p Die moet nu toch wel serieus aan vervangen toe zijn? Anders wat de rest hier zegt: koppelingskabel juist spannen en olie eens vervangen als het daarvoor bijna tijd is.

beemer036

Legacy Member
ProjectW zei:
Ja idd, kben der juist omgeweest :woohoo:

Wou ook gaan, zag dat zo'n Nitro nog mee valt van prijs (tov een Yuasa), maar lees er helaas niet zo'n goede ervaringen over.
Toch nog maar effe doorsparen.
Maar begin deze winter kostte de Yuasa bij Rad, 199, toen 179 en nu 139.
Chance dat ik ze niet heb gekocht toen ze 199 was...

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Juist, ik stuur straks terug!



Als dat nog steeds dezelfde ketting is, zou het wel eens goed daaraan kunnen liggen ja :p Die moet nu toch wel serieus aan vervangen toe zijn? Anders wat de rest hier zegt: koppelingskabel juist spannen en olie eens vervangen als het daarvoor bijna tijd is.

Sinds wij elkaar vorige keer gezien hebben quasi niet meer gereden :)

Faun

Legacy Member
Gonzo zei:
Wat hapert er? De shift lever blijft hangen tussen 1 en 2? Ne schok als ge op de gas gaat?

Moeilijk uit te leggen. Hij blijft inderdaad wat hangen tussen 1 en 2 en het klinkt niet zo gezond als ik hem dan doorduw. Precies of ik het een beetje moet forceren.

gumball4000

Legacy Member
Grote kortingen op onderhoudsstukken voor de moto bij RAD.
Dan maar voor 140eur aan onderhoudsstukken bestelt: Oliefilter, luchtfilter, 3 sets remblokken en 4 bougies. Kga het niet onmiddelijk plaatsen, maar dan heb ik ze al met korting kunnen kopen :).
Nu wachten tot ze olie met korting verkopen :p

Hoe lang kunt ge olie eigenlijk bijhouden in gesloten verpakking net zoals in de winkel?

beemer036

Legacy Member
gumball4000 zei:
Grote kortingen op onderhoudsstukken voor de moto bij RAD.
Dan maar voor 140eur aan onderhoudsstukken bestelt: Oliefilter, luchtfilter, 3 sets remblokken en 4 bougies. Kga het niet onmiddelijk plaatsen, maar dan heb ik ze al met korting kunnen kopen :).
Nu wachten tot ze olie met korting verkopen :p

Hoe lang kunt ge olie eigenlijk bijhouden in gesloten verpakking net zoals in de winkel?

Luchtdicht in principe bijna onbeperkt, maar ik vertrouw het toch niet.
Ik werk in de olie sector en soms moeten wij olie vernietigen die er al een tijdje staat, soms zitten daar dan zo'n soort "klontjers" in omdat de samenstelling uit elkaar aan het vallen is.
Uiteraard zijn er ook bepaalde soorten die wel een beperkte datum hebben, maar dat zijn meestal produkten voor de voedingsindustrie.

gumball4000

Legacy Member
beemer036 zei:
Luchtdicht in principe bijna onbeperkt, maar ik vertrouw het toch niet.
Ik werk in de olie sector en soms moeten wij olie vernietigen die er al een tijdje staat, soms zitten daar dan zo'n soort "klontjers" in omdat de samenstelling uit elkaar aan het vallen is.
Uiteraard zijn er ook bepaalde soorten die wel een beperkte datum hebben, maar dat zijn meestal produkten voor de voedingsindustrie.

spreken we hier dan over enkele maanden of enkele jaren?:)

gumball4000

Legacy Member
beemer036 zei:
Jarrrrrrrrrrrren :)

Thanks! :p

Voila eerste rit in de sneeuw zit erop :). Was wel super chill rijden tegen 20 km/h aan 2000rpm in 2de en constant met mn 4 pinkers aan. En bochten zo stijf mogelijk proberen te pakken :). Nooit uitgegleden, ma wel dom da ze ni strooien --'
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan