Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer036

Legacy Member
gumball4000 zei:
Heb zeker en vast vertrouwen in RAD, altijd snelle leveringen en snel antwoord op mails.
Eerder minder vertrouwen in DPD, daar zijn die leveranciers niet echt vriendelijk. Maar het zal wel opgelost raken.
Heb ook het tracking nr gegeven zodat ze mee kunnen volgen, moest er een probleem zijn :).

Vind gewoon dat DPD mij had kunnen bellen, aangezien mn gsm nr op het pak staat

DPD ( en alle andere koeriers...) is; rap rap rap rap rap.
Ik laat de meeste van m'n pakjes opsturen naar het werk, daar moeten ze dan aanmelden op de receptie...
Heb nu al 2x gehad dat de chauffeur binnenkomt, ziet dat er teveel volk voor hem staat (naar zijn goesting), zich gewoon omdraait en terug buitenwandeld.
Dan ga je online kijken en zie je status "afwezig of niemand thuis"...

TekkaBlade

Legacy Member
badboyss zei:
verwarmde handvaten zijn zo een luxe met dit weer :-p

gumball4000 zei:
Handvaten blijken minder efficiënt te zijn dan verwarmde handschoenen :)

Dju, bestelling staat nu als retourzending. Toch weer snel een mail gestuurd naar RAD se

Heb al met verwarmde handvaten gereden hoor... Doet me weinig. Mijn handpalmen hebben niet echt koud tijdens het rijden.

Verwarmde handschoenen lijken me wel leuk, maar ergens vind ik de mix van handen, elektriciteit en regen niet zo ideaal. Ik zou ook niet weten hoe ik het allemaal moet aansluiten :p

Xiao

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Op den duur zit je met een kletsnatte handschoen je vizier 'droog' te wrijven :') M'n pinlock deed zijn werk goed tbh.
M'n handen hebben toen afgezien. De rest had geen last van de kou.

Mijn pinlock werkt heel goed in de regen en zolang het niet vriest, maar als ik bij vriesweer aan een rood licht sta, dan wordt de binnenkant van mijn vizier zijknat van de condens :(
Heb hem al eens opnieuw gemonteerd, maar zonder resultaat.

Kan natuurlijk ook zijn dat hij zijn beste tijd gehad heeft en dat hij in de zomer ook niet meer werkt :p

@Hierboven over DPD:
Zo te horen moogt ge al blij zijn dat de zending retour is gegaan en dat ze het niet open en bloot voor uw voordeur hebben gelegd zoals bij ons :D

Zo hebben ze ook eens iets bij ons achter het huis gedropt toen er niemand was, afgemeld als 'afgetekend' en dat bleek dan achteraf fout geleverd te zijn :D Meneer kwam de volgende dag vriendelijk zijn pakje terugvragen, maar dat hadden we zelf al op het juiste adres gaan afgeven.

Robust²

Legacy Member
dacuba zei:
Robust, jij werkt bij RAD?

Ik studeer nog, maar als ik werk in de zomer of tijdens het jaar is het bij RAD ja. Goed mogelijk dat ik al een paar keer de pakjes voor members hier uit de rekken heb gehaald. :p

gumball4000

Legacy Member
beemer036 zei:
DPD ( en alle andere koeriers...) is; rap rap rap rap rap.
Ik laat de meeste van m'n pakjes opsturen naar het werk, daar moeten ze dan aanmelden op de receptie...
Heb nu al 2x gehad dat de chauffeur binnenkomt, ziet dat er teveel volk voor hem staat (naar zijn goesting), zich gewoon omdraait en terug buitenwandeld.
Dan ga je online kijken en zie je status "afwezig of niemand thuis"...

Inderdaard. Vroeger liet ik Proteïneshakes vanuit NL brengen en dat waren ook mensen van DPD die kwamen leveren. Zelfs geen "hallo", ze stompen het pak in uw handen en ge moet tekenen en ze zijn weg..

Deze ochtend bericht van RAD gekregen dat ze het pakket 5km verder hebben proberen te leveren, in een andere gemeente. Er staat duidelijk "Herent" en dan gaat een snol in "Wilsele" leveren.
Bon, moest het pakket terug naar RAD gestuurd worden, zullen ze het terug sturen.

Gisteren was mijn status bij DPD "bestellingsretour", vandaag "Aanvullende informatie MAILAD". Wss betekent dit dat er contact is geweest per mail, wss met RAD. Op mijn mail naar DPD heeft het bedrijf wel nog niet gereageerd..

Caracalla

Legacy Member
Moto begon weer te stotteren deze week en het werkte echt op m'n zenuwen.
Moto liep te arm hadden ze gezien op de testbank, en ik dacht even de luchtfilter te bekijken. Hoewel, als die te vuil zou zijn, hij eerder te rijk zou lopen...

Luchtfilter was dus gewoon gescheurd... Verstorven door de leeftijd (wtf??) en was ook écht vuil.
Natuurlijk veel vuil in de luchtfilterbox e.d.

Ben dus achter een nieuwe luchtfilter geweest, heel de luchtfilterbox uitgekuist en wat ik kon van de carbs zonder ze eraf te halen ook wat opgekuist. Ondertussen van de eerste keer nieuwe bougies gestoken terwijl ik bezig was.
Wel het iets onderschat qua tijd, toch een 3-tal uurkes in totaal mee bezig geweest. Maar't is wel geen moeilijk werk.

Moto draait weer véééél beter. Start veel sneller, stottert niet meer in lage toeren, stottert niet meer in hoge toeren en in hoge toeren krijgt hij véél harder z'n vermogen. In 2de gaat het voorwiel terug van de grond aan ongeveer 120km/h, as it should be :D

Dus zal wel een combinatie van luchtfilter/bougies geweest zijn. En ik denk dat de carbs niet vervuild zijn.
Had ook een naftfilter mee, maar het was de verkeerde, die is voor volgende week dan.

Robust²

Legacy Member
Van de Z of van je R6? Zo dingen mogen toch eigenlijk niet voorkomen als je gewoon je onderhoudsschema volgt?

Hier ook mijn luchtfilter vervangen. Nu pas gezien dat ik eigenlijk nog 1000km mocht wachten, maar de vorige zag toch al serieus grauw. Hopelijk daalt m'n verbruik nu weer wat want ik had de indruk dat dit de laatste tijd langzaam omhoog ging zonder agressiever te rijden.

Sharky

Legacy Member
De eerste 40 km zitten erop se :)
Wel serieus koud ...

Iemand enig idee wat ik kan doen tegen het aan aandampen van mijn vizier?
Bij hogere snelheid (+- 90km/u) heb ik dit wel niet, maar bij een 50km/u komt dit vrij frequent voor ... :/

gumball4000

Legacy Member
Sharky zei:
De eerste 40 km zitten erop se :)
Wel serieus koud ...

Iemand enig idee wat ik kan doen tegen het aan aandampen van mijn vizier?
Bij hogere snelheid (+- 90km/u) heb ik dit wel niet, maar bij een 50km/u komt dit vrij frequent voor ... :/

Woot? Nu koud? Heel de tijd op de snelweg gereden, deze keer zonder verwarmde handschoenen en het was goed warm :)
Rijd wel met een Gore-Tex jas :)

Robust²

Legacy Member
GS|Demogorgon zei:
Of niet met een Shark rondrijden.
Hebt ge een Shark?

Klinkt sterk als een heel merk ongefundeerd afschrijven wegens persoonlijke ervaringen...
Mijn Shark dampt maar zeer zelden aan en dan denk ik niet dat enig ander merk zonder pinlock het beter zou doen. Ik ken redelijk wat mensen met Sharks die dezelfde ervaring hebben als mij, dus geen reden om het op Shark te steken imo.

j3T

Legacy Member
Mijn X-lite dampt zelfs met pinlock aan, dusja. Merk zegt inderdaad weinig.

j3T

Legacy Member
'T is mijne pinlock zelf die aandampt, aan de binnenkant. Tussen scherm en pinlock is er niets te zien. Gebeurt vooral als het rond het vriespunt en kouder is dat het onderaan nat en damperig te worden.

WeedJunk

Legacy Member
Robust² zei:
Klinkt sterk als een heel merk ongefundeerd afschrijven wegens persoonlijke ervaringen...
Mijn Shark dampt maar zeer zelden aan en dan denk ik niet dat enig ander merk zonder pinlock het beter zou doen. Ik ken redelijk wat mensen met Sharks die dezelfde ervaring hebben als mij, dus geen reden om het op Shark te steken imo.

This, met mijne Shark RSI absoluut nog geen nood gehad aan pinlock... .

gumball4000

Legacy Member
Heb een LS2 mono single carbon en mn vriendin ook een LS2, maar niet in carbon, maar qua vormgeving exact hetzelfde model en die dampt aan, terwijl mijne da ni doet :). Is volgens mij helm gebonden en niet merk gebonden :)

beemer036

Legacy Member
j3T zei:
'T is mijne pinlock zelf die aandampt, aan de binnenkant. Tussen scherm en pinlock is er niets te zien. Gebeurt vooral als het rond het vriespunt en kouder is dat het onderaan nat en damperig te worden.

Dan denk ik toch ook dat uwe pinlock niet 100% goed zit, moet maar een heeeeeeeeeeeel klein fitje zijn en kan aandampen.
Heb tijdje rondgereden met een Schubert c2, dampte ook snel aan (ondanks de speciale coating die erop zou zitten), die heeft dan een "stadsstand", vizier staat dan een heel klein beetje open, maar dan regent het binnen langs de bovenzijde en van zodra er water aan de binnenkant zit..... ziet ge helemaal niets niemeer.
Dan heb ik ook nog een tijdje rondgereden met een Shark (s900), hield het een klein beetje langer vol, maar ook snel damp.

Nu rijd ik al effe rond met een HJC RPHA 10, met pinlock, weeeeeereld van verschil, had al veel vroeger pinlock moeten nemen. (en zo'n helm) Heb al in verschillende weersomstandigheden gereden en steeds perfect zicht.
Soms is het rondom de pinlock helemaal damp en pinlock zelf perfect zicht, gelukkig is die breed genoeg :).
Ben zeer tevreden van die HJC RPHA 10, ten 1ste weegt hij bijna niks (Schubert weegt precies 2x zo zwaar), voldoende vulling binnenin, goed sluitsysteem (en lang genoeg..), word geleverd met 2 vizieren, pinlock en tear off voorbereiding.
Helm van +-400 euro, maar als je geen replica moet hebben ofzo te vinden rond de 200euro in normale kleurkes.
Als ik dan bv zie naar m'n Schubert c2, kostte destijds net geen 600euro, en achteraf gezien echt kut helm...

Xiao

Legacy Member
Heb hetzelfde met mijn Pinlock hoor. Door het jaar als het regent werkt dat ding perfect, maar in de winter als het echt vriest en ik sta te wachten voor een licht vormt er soms condens aan de binnenkant (dus niet tussen de pinlock en het vizier, maar aan de binnekant van de helm :p).
Heb de pinlock al een paar keer opnieuw gemonteerd en vind ook geen fit.

Ik weet dat die dingen maar een beperkte houdbaarheid hebben, maar heb die van mij nu nog geen jaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan