Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frey

Legacy Member
gumball4000 zei:
Mjaa oké das misschien wat ver :p. Koop dan verwarmde handschoenen? Kosten "maar" 100eur.

Aha, dus het is toch nogmaal dat banden na een tijdje zelf wat minder druk gaan hebben? Had dit onlangs ook voor, maar dacht dat het kwam door de prop die ik er in had laten zetten..

Hangt ervan af,
Mijne ging van 2.8 bar naar 0.5 bar op 3 dagen, denk da er dan wel iets mis is :<
Heb de fit nog altij ni gevonde, maar hij was toch al aan vervanging toe

gumball4000

Legacy Member
Frey zei:
Hangt ervan af,
Mijne ging van 2.8 bar naar 0.5 bar op 3 dagen, denk da er dan wel iets mis is :<
Heb de fit nog altij ni gevonde, maar hij was toch al aan vervanging toe

Bij mij van 2,5 naar 0,5 (waar ik wss al eventjes mee reed) na 3 maand opgemerkt. Ge voelde het achterste fel zakken bij volgas

Xiao

Legacy Member
Mijn achterste band staat nu op 1.9 ipv 2.0, maar hij voelt nog steeds aan alsof hij een beetje heen en weer schuift. Ik hoop dat het opgelost is met hem op 2.0 of 2.1 te zetten :s

koebeest

Legacy Member
Zeker dat hij niet meer moet hebben? Ik lees meestal waarden tussen 2.5 en 2.7. 2.0 lijkt me laag?

Robust²

Legacy Member
Hangt ervanaf hoe/waar/wat je rijdt en persoonlijke voorkeur. 2.0 is idd wel redelijk laag, kijk eens wat er officieel wordt aangeraden voor die band/motor he (ipv te gokken) en dan kan je van daaruit nog aanpassen naar je voorkeur.

beemer036

Legacy Member
Xiao zei:
Mijn achterste band staat nu op 1.9 ipv 2.0, maar hij voelt nog steeds aan alsof hij een beetje heen en weer schuift. Ik hoop dat het opgelost is met hem op 2.0 of 2.1 te zetten :s

Mee welke moto rijd je en welke maat is je band?
2 Bar'kes is idd nogal weinig voor de gewone baan.

Xiao

Legacy Member
Het is een 125cc (Varadero), vandaar de lage spanning. Bij mijn YBR 125 was het ook iets rond de 2 bar.
Heb die 2 bar uit de gebruikershandleiding gehaald.

Er zitten nu wel andere banden op dan het origineel, maar ik veronderstel dat die spanning hetzelfde blijft? Of kan ik dat best eens opzoeken?

TooChé

Legacy Member
De mijnen heeft ook nog geen zin om te starten. Straks eens den booster erop zetten en toerke mee doen :)

Caracalla

Legacy Member
Vanavond na het werk ook eens het nieuw pak aandoen en een toerke gaan doen!

Angel Of Mercy

Legacy Member
Zo kan uw leder al beetje soepel worden :)
Tmijn hangt daar al 2 maand in de kast, ook ke werk moeten van maken als we beter zijn

Mikkel

Legacy Member
Gisteren een ritje gedaan van een kleine 100km
Deed meer deugd dan dak had verwacht, voor mij en voor de moto ;)
Lichaam had goed warm in leren pak, maar mn handen vroren er bijna af, eens kijken voor andere handschoenen >_>

TooChé

Legacy Member
My god, ik was bijna vergeten hoe plezant mijn duc en ermee rijden is :o
Heerlijk weertje, geen beetje koud

Snaggit

Legacy Member
Al die motards vandaag zien rondrijden en ik maar binnen zitten studeren :(
Als het morgen nog zo deftig weer is, ga ik toch ook wat rondrijden. 't Is al een week geleden ondertussen.

Caracalla

Legacy Member
Angel Of Mercy zei:
Zo kan uw leder al beetje soepel worden :)
Tmijn hangt daar al 2 maand in de kast, ook ke werk moeten van maken als we beter zijn

Yep, ongeveer 45 min weest rijden en hij begint zich al wat te zetten.
Za-lig!
'k Had veel te warm eigenlijk. Zalig weer!

Angel Of Mercy

Legacy Member
Denk zelf binne week of 3 terug te rijden.
Als mijne naftetank terug komt van herstelling :p

Robust²

Legacy Member
Ik kan bevestigen wat iedereen hier boven zegt, heerlijk weer en zalig om nog eens te rijden! :love:

Faun

Legacy Member
Mijn achterband is 2.9 bar, voorband is 2.5 bar.

Vanmorgen was het echt nog BITTERKOUD. -2 toen ik vanmorgen van de kust naar Gent reed. Rond 17u terug naar huis was een pak zaliger!

koebeest

Legacy Member
Ik ga vanavond met de moto gaan werken (de nacht op). Ik ging eerst gisteren ook gaan maar had me bedacht na de laatste update van het KMI. Ze gaven plots vriestemperaturen. Tijdens het patrouilleren vorige nacht zag ik langzaam alle auto's dichtvriezen en was ik blij dat ik voor de auto had gekozen. Deze nacht geven ze vrij zacht waardoor ik de kans om met de moto te gaan met beide handen ga grijpen :D

w3bb3r

Legacy Member
toertje gedaan :) zalig

plots heb ik geen last meer van de motor die zich inhoud tussen 6k en 8k tr/min :s

nuja, der zat een brok in zijn keel zeker :unsure:
kheb es in 4de 30km gereden en goed doorgeblazen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan