Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
Damn, gister was al plezant maar vandaag de bandjes eens goed warm en rond rijden met wat minder volk op de baan was toch nog plezanter :D

koebeest

Legacy Member
Ik heb nogal grote sissy randen op mijn banden door de vele autostradekilometers. Nu nam ik gisteren een rondpunt vrij gezwind en ik had het gevoel dat mijn achterband wat wegschoof en daarna weer grip had. Kan dat zijn dat die plattere banden het "leggen in de bochten" stroever en plotser (alsof dat niet mooi rond is) laten verlopen?

Edit:
Heb gisteren ook eens het stof uit mijn uitlaat geblazen (:p). Alleen jammer dat die standaard uitlaat van een GSX F het geluid geeft van een Dyson Stofzuiger

Mikkel

Legacy Member
Als je veel autostrade doet dan zal het midden van je band sneller verslijten dan de buitenste randen waardoor je een soort van "vervierkantisering" van je band krijgt en dat zal zich wel laten voelen in de bochten als je eens dieper gaat.
Het kan natuurlijk ook liggen aan je "schaamranden", dit zijn stukken band waar het rubber nog niet is "gebruikt" en ook nog geen optimale grip levert.

Caracalla

Legacy Member
Ben zeer content van m'n Diablo Rosso II.
Meer dan van m'n Pilot Power 2ct.

Rosso II heeft zich ook goed gehouden op circuit.
En't ziet ernaar uit dat ik toch dubbel zoveel km's eruit ga halen als uit de PP2ct

w3bb3r

Legacy Member
- sissy randen
- schaamranden

:lol:

ik heb er ook :sad:
ik heb ook nog maar 1 maand mijn volwaardig rijbewijs kunnen gebruiken en 't zijn ook allemaal autosnelweg kilometers.

j3T

Legacy Member
Meh, wat maakt het uit dat ge randen hebt? Belangrijkste is dat ge u amuseert op de motor en ge niet in het decor belandt.

beemer036

Legacy Member
koebeest zei:
Ik heb nogal grote sissy randen op mijn banden door de vele autostradekilometers. Nu nam ik gisteren een rondpunt vrij gezwind en ik had het gevoel dat mijn achterband wat wegschoof en daarna weer grip had. Kan dat zijn dat die plattere banden het "leggen in de bochten" stroever en plotser (alsof dat niet mooi rond is) laten verlopen?

Edit:
Heb gisteren ook eens het stof uit mijn uitlaat geblazen (:p). Alleen jammer dat die standaard uitlaat van een GSX F het geluid geeft van een Dyson Stofzuiger

Lijkt me idd typisch gevalleke van vierkante band te zijn, rijd heel erg kut , vooral in bochten.
Als je van te voren weet dat je heel veel autostrade doet best een band nemen met harde middenstrook, bv een sportband rijd je zo binnen de korste keren kapoetski.

Frey

Legacy Member
Caracalla zei:
Ben zeer content van m'n Diablo Rosso II.
Meer dan van m'n Pilot Power 2ct.

Rosso II heeft zich ook goed gehouden op circuit.
En't ziet ernaar uit dat ik toch dubbel zoveel km's eruit ga halen als uit de PP2ct

Ik heb Rosso Corsa II's, maar eigelijk zijn die al een beetje overkill daar ik geen trackdays doe :<
Voor de rest ni te klagen over grip :D ze mochten wel wa duurzamer.

Volgende da ik leg (na een verse corsa da ik klaar heb ligge) worde wss ook gewone Diablo Rosso's.

On a side note: iemand een bandenmachine en/of balanceermachine in regio Turnhout/Antwerpen die ik eens mag komen benuttigen?

Pompi

Legacy Member
2 things:

Gisteren brussel buiten rijden me 2 duc's en ne KTM dan voelde u dwaas op nen er6n (ik kon wel vlotter tussen de wagens moesten de grote jongens mij nie ophouden)

vanochtend toekomen op het werk en parkeren naast de Z800. must have now :x wa een brutaal ding!

Terror Factor

Legacy Member
Vandaag het eerste (noob)wheelieke gezien van het seizoen!
Prachtig weer ook wel om te rijden :love: /houdt zich in bedwang

Caracalla

Legacy Member
Vandaag ook mooi ritje gedaan.
De vriendin begint al wat vertrouwd te raken met de Z. Ze durft al wa hoger in toeren gaan :) 7 - 8k is ze toch al geweest. (redline = 11k)

En man man, dat eendelig pak.
Zoveel beweeglijkheid, 't is ongelofelijk. Kan m'n been véél meer naar buiten steken dan met m'n 2-delig pak.

Maar SPANNEN dat da doet. Vooral m'n knieën. 't Is echt de protector die veel druk uitoefent op m'n knieschijf.
't Is wel al beter aan het worden ondertussen. Heb het pak tenslotte nog maar een 3-tal uur aangehad nu.
Maar morgen gaan m'n knieën echt nog pijn doen :p

Nu, heb al gelezen op internet dat de "break-in period" ongeveer 15 uur is. En eens in de regen rijden zou ook wonderen doen. Daarnaast kun je nog altijd de rits onderaan een paar centimeter minder ver toe doen, zodat je het pak hoger kan schuiven in je botten.
Dus gewoon ff doorbijten denk ik :p


Haha, en ook wel grappig. Tussen knokke en sluis was er grenscontrole.
Had net nog even opengetrokken en de 230 zien staan. Dus ze hebben me zeker horen afkomen :)
Ze vonden het wel grappig eigenlijk omdat'k dan zo heel braaf tot bij hen reed :p

Robust²

Legacy Member
Ik betwijfel of ik beweeglijk zou opgeven voor druk/pijn van de protectoren hoor :unsure: Mijn range of motion is mss beperkt met m'n huidige pak, maar ik kan dat gerust 10u aan een stuk aanhouden zonder iets van last.

koebeest

Legacy Member
Weekje kunnen cruisen , gaat het volgende week weer vriezen en sneeuwen. Buuuh.

Robust²

Legacy Member
Bon, eens beginnen kijken hoe ik m'n broer zijn Duke 690 hier geïmporteerd krijg en k'heb al door dat dat een serieus geloop gaat zijn... Voordeel is wel dat ik nu meer papieren heb dan een normale koper, er zitten papieren tussen die je normaal gezien niet meekrijgt in een verkoop en opnieuw moet aanvragen.
Eens dat gebeurd is gaat hij de verkoop in (of rij ik er mss nog zelf eventjes mee), dus als er members geïnteresseerd zijn in een Duke III :)

beemer036

Legacy Member
Robust² zei:
Ik betwijfel of ik beweeglijk zou opgeven voor druk/pijn van de protectoren hoor :unsure: Mijn range of motion is mss beperkt met m'n huidige pak, maar ik kan dat gerust 10u aan een stuk aanhouden zonder iets van last.

Zoals hij zelf al zegt is het nog nieuw, ik had dat ook in het begin, na nen tijd past dat zich idd nog wat aan.

Robust²

Legacy Member
beemer036 zei:
Zoals hij zelf al zegt is het nog nieuw, ik had dat ook in het begin, na nen tijd past dat zich idd nog wat aan.

Natuurlijk, maar er is daar ook een grens aan. Van wat vervelend/krap kan je gerust naar comfortabel gaan, maar van pijnlijk ga je bijna nooit naar echt comfortabel kunnen gaan. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het effectief is, maar wonderen moet je daar nu toch ook niet van verwachten imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan