Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xplod

Legacy Member
Idem hier met mijn Shoei Qwest.
Een klein fitje en ook bij mij dampte alles aan en het was nog niet eens aan het vriezen.
Eens die siliconen rand op de pinlock beschadigd is, bij mij waarschijnlijk door met mijn handschoen het vizier open en dicht te doen, is het om zeep. De siliconen rand was vervormd en dat kwam niet meer goed.
Gelukkig had ik er nog één liggen die nog op mijn vriendin haar helm eigenlijk moest maarja, als bijrijder heb je zo'n pinlock toch niet echt nodig. Heb die dan maar op de mijne gemonteerd.
Die dingen kostten trouwen nog ferm veel geld imho :ironic:

Faun

Legacy Member
Ik zou graag binnenkort mijn taartschep eraf doen en een mooiere nummerplaathouder eraan hangen. Terwijl ook led-verlichting steken achteraan. Mijn pinkers zitten ook wel vast in deze schep. Ik heb er wel geen enkele ervaring mee, dus iemand die weet waar ik meer info kan vinden zonder mij blauw te betalen?

TekkaBlade

Legacy Member
Aan de mensen wiens pin-lock bedampt. Ademen jullie door je neus of mond?

Mijn model zit er al 4 jaar op en dampt nooit aan...

Faun

Legacy Member
Wat doen jullie trouwens tegen een loopneus tijdens langere ritjes? Ik vind dat echt bijzonder vervelend.

koebeest

Legacy Member
Nog geen last van gehad. Ik zou gewoon eens stoppen om de neus te snuiten? Ik vind het beginnen jeuken van een helm irritant op de autostrade :p. Probeer daar dan maar keer iets aan te doen.

j3T

Legacy Member
Faun zei:
Wat doen jullie trouwens tegen een loopneus tijdens langere ritjes? Ik vind dat echt bijzonder vervelend.

400.jpg

Jimmeh

Legacy Member
Ik heb mijn staart van ebay besteld, koste zo'n 75 euro, bleek achteraf wel dat die niet gemaakt was voor EU nummerplaten dus heb ik nog een deel zelf moeten maken maar al bij al ziet het er nu wel 100% beter uit.

Xiao

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Aan de mensen wiens pin-lock bedampt. Ademen jullie door je neus of mond?

Mijn model zit er al 4 jaar op en dampt nooit aan...

Het is bij allebei.

Faun zei:
Wat doen jullie trouwens tegen een loopneus tijdens langere ritjes? Ik vind dat echt bijzonder vervelend.

Zeker als je een bivakmuts op hebt :(

GS|Demogorgon

Legacy Member
Robust² zei:
Klinkt sterk als een heel merk ongefundeerd afschrijven wegens persoonlijke ervaringen...
Mijn Shark dampt maar zeer zelden aan en dan denk ik niet dat enig ander merk zonder pinlock het beter zou doen. Ik ken redelijk wat mensen met Sharks die dezelfde ervaring hebben als mij, dus geen reden om het op Shark te steken imo.

En wat is er mis met het ventileren van een persoonlijke ervaring.
Ik heb vorig jaar een Shark Vision R gekocht, en daar voor de eerste keer mee op circuit gereden.
Na ronde 2 begon dat spel langst alle kanten aan te dampen, dat het levensgevaarlijk werd om verder te rijden.
Dan heb ik er naderhand een Raleri in laten steken, en dan was het iets beter maar hij bleef aandampen.
Ik heb naderhand horen zeggen dat dat een veel voorkomend probleem is bij Shark, en dat kwam van iemand met een winkel.

Ik heb altijd met een Scorpion EXO 1000 rondgereden zonder pinlock, en nooit last gehad van aandampen.
Ik heb nu een Bell X5, zonder pinlock, en ook daar geen last van aandampen.

TekkaBlade

Legacy Member
Merk het verschil op tussen:
-Shark is brol
en
-Toen ik mijn Shark model ABC had en er trackdays mee deed begon het vizier te bedampen.

Samen met all of the above posts waar de ene zijn pinlock wel werkt en de ander niet. Enerzijds door foutief gebruik, anderzijds door einde datum of pech. Niemand heeft hier al gezegd: Pinlock is brol.

Maar goed, niet iedereen kan dergelijke nuances waarnemen.
De ruit in mijn auto dampt ook niet aan als er circulatie is rond de voorruit. Zet ik die ventilatie af en praat je wat, dan dampt die aan. Is de wagen daarom slecht? Neen.

Aandampen is vochtige, warme lucht die snel afkoelt.
Als je door je neus ademt, dan gaat die lucht niet richting vizier en is de kans kleiner dat die condenseert. Als je echter de onderkant van je help zo goed als hermetisch afsluit, dan blijft de lucht in je helm en dan is er niet veel keus. Tenzij je ventilatieopeningen hebt of een pinlock.

Xiao

Legacy Member
Iedereen die hier 'nooit last heeft van aandampen' heeft toch al bij vriesweer en in de regen gereden hé? :p

En de momenten waar mijn pinlock aandampt is het echt zo koud buiten dat het niet uitmaakt waardoor je ademt. Dan zie ik de rook gewoon naar boven gaan en tegen mijn vizier veranderen in druppels.

beemer036

Legacy Member
Xiao zei:
Iedereen die hier 'nooit last heeft van aandampen' heeft toch al bij vriesweer en in de regen gereden hé? :p

Nope enkel in de zomer bij +-20/25 graden :).
Lol, dat zou het wel zijn he.
Mijn pinlock zit er zelfs alleen maar op in de herfst/lente/winter periode, in de zomer rijd ik zonder, regent het dan eens dan zet ik hem desnoods op een klein spleetje.

Renegadexxripxx

Legacy Member
GS|Demogorgon zei:
En wat is er mis met het ventileren van een persoonlijke ervaring.
Ik heb vorig jaar een Shark Vision R gekocht, en daar voor de eerste keer mee op circuit gereden.
Na ronde 2 begon dat spel langst alle kanten aan te dampen, dat het levensgevaarlijk werd om verder te rijden.
Dan heb ik er naderhand een Raleri in laten steken, en dan was het iets beter maar hij bleef aandampen.
Ik heb naderhand horen zeggen dat dat een veel voorkomend probleem is bij Shark, en dat kwam van iemand met een winkel.


Ik heb altijd met een Scorpion EXO 1000 rondgereden zonder pinlock, en nooit last gehad van aandampen.
Ik heb nu een Bell X5, zonder pinlock, en ook daar geen last van aandampen.

Ik heb momenteel zo'n een vision R. De basisversie van die vision is zonder pinlock. En dat dampte aan ja. Maar toen ik die pinlock heb gemonteerd dampt dat quasi niet meer aan. Of ik moet die ventilatieknopjes dicht hebben gezet.

TekkaBlade

Legacy Member
Xiao zei:
Iedereen die hier 'nooit last heeft van aandampen' heeft toch al bij vriesweer en in de regen gereden hé? :p

En de momenten waar mijn pinlock aandampt is het echt zo koud buiten dat het niet uitmaakt waardoor je ademt. Dan zie ik de rook gewoon naar boven gaan en tegen mijn vizier veranderen in druppels.

TekkaBlade zei:

Does this answer your question?

koebeest

Legacy Member
Ga hem seffes eens van stal halen om de bandenspanning te gaan controleren. Ondertussen ook eens een klein ritje doen om te kijken of het vanavond zou te doen zijn om naar het werk te rijden. Volgens mij is het nog net iets te koud en zouden mijn vingers weer kunnen afvriezen :p

gumball4000

Legacy Member
koebeest zei:
Ga hem seffes eens van stal halen om de bandenspanning te gaan controleren. Ondertussen ook eens een klein ritje doen om te kijken of het vanavond zou te doen zijn om naar het werk te rijden. Volgens mij is het nog net iets te koud en zouden mijn vingers weer kunnen afvriezen :p

WAT?! :p Te koud?xD Ik reed vroeger zonder mn verwarmde handschoenen ook als het -10 was :p. Is je werk ver ofzo? :)

koebeest

Legacy Member
57 km aan 120 km/u. (enkele rit). Trage snelheden zijn te verdragen. Maar constant zo'n koudestroom op de handen is echt pijnlijk.


Edit: Bandjes gaan controleren na winterstop. 1.9 . Heb ze maar terug bijgeblazen naar 2.7 :p

gumball4000

Legacy Member
koebeest zei:
57 km aan 120 km/u. (enkele rit). Trage snelheden zijn te verdragen. Maar constant zo'n koudestroom op de handen is echt pijnlijk.


Edit: Bandjes gaan controleren na winterstop. 1.9 . Heb ze maar terug bijgeblazen naar 2.7 :p

Mjaa oké das misschien wat ver :p. Koop dan verwarmde handschoenen? Kosten "maar" 100eur.

Aha, dus het is toch nogmaal dat banden na een tijdje zelf wat minder druk gaan hebben? Had dit onlangs ook voor, maar dacht dat het kwam door de prop die ik er in had laten zetten..

Hollow

Legacy Member
Crap, dacht vandaag voor het eerst in een maand nog is met de motto te rijden maar hij wil niet starten. Op den duur was de batterij af en zelfs met aanlopen lukt het niet. :sop:

Robust²

Legacy Member
Mijn Shark zit wel véél dichter tegen mijn mond dan enige andere helm dan ik al heb aangehad. Mijn lippen zitten een cm van de binnenkant ofzo, dus dan is het ook wel iets logischer dat hij iets rapper zou aandampen.
Zolang het geen hondenweer is buiten, heb ik daar achter nooit last van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan