Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Katoom

Legacy Member
beemer036 zei:
Die grote helemaal in het begin (komende van Wortel/Merksplas)? Die veranderd int midden van hoek.
Ne kameraad van iemand die ik ken is daar het maisveld al eens ingedoken, ook rijdend naar richting Rijkevorsel.
Of bedoel je nog een andere?

Jij en Katoom kennen de streek hier wat, wat ik bv ook een leuke baan vind is van Meerle dorp richting Breda, zitten ook paar leuke bochten in.
meerle - Google Maps
Foto bedriegt, is korte scherpe S.
Baantje volgen tot brug van snelweg, 1ste rotonde 1ste eraf en dan ga richting Turnhout.
meerle - Google Maps
Vanaf hier begint de fun, 3 of 4 zo'n lange snelle bochten, nadeel is hier wel dat je hier soms asociaal snel rijd.
Wel zien dat je dan ofwel smorgensvroeg komt, of savondslaat, anders meestal veel te druk.
Baantje volgen, en dan vlak voor het dorpje heb je een zijweg aan rechterkant, staat bordje richting Meerle.
meerle - Google Maps

Baantje in en dat is een slingerweggeske binnendoor en dan kom je terug in Meerle dorp uit :)
meerle - Google Maps
Tegen de grens en over de grens is het te doen. Buiten den Bolksendijk en de baan van Wortel naar Merksplas is het hier toch gene vette. :)

Ik rij altijd binnendoor richting de Mosten (bij dien appelboer indraaien op de weg van Minderhout naar Meerle)en dan naar Hazeldonk. (uw industriebochtje ligt dus aan de andere kant, kan je makkelijk bereiken via de voetgangerstunnel naast de McDonalds of de brug over de autostrade)

Vanaf daar kan je richting de hazeldonksestraat Praktisch geen verkeer en goeie propere asfalt. :)
Je kan net voor die boch ook naar links dan kom je op een baantje naast de autostrade uit. Weeral geen verkeer met propere asfalt, kot opengooien dus. ;) Als ge dien weg volgt en links aflsaat kom je hier op uit. :)
Ik rij dan gewoon lijk via de zandstraat terug naar de Hazeldonkstraat maar dat is wss geen weg voor uwen brommer. :p
En zo zijn er nog leuke stukjes in die regio, gewoon wat rondcrossen daar dan kom je vanalles tegen. Ik mijd de hoofdwegen tegenwoordig omdat er toch alleen maar verkeer is dat de pret dukt. :)

Dit stukje zul je ook wel kennen. Veel (blinde en gevaarlijke) korte bochtjes tot je uiteindelijk op deze overzichtelijke lange draaier uitkomt. Waarna je dus op de strijbeekseweg uitkomt. :p (die slinger weg die jij poste) Daar ga ik dan links, volg tot aan het rondepunt en daar ga ik de eerste afslag rechts. Dan de 2e oprit richting Breda en knooppunt St. Anna er weer af. En dan in Breda de afrit nemen en binnendoor terug. Of als ik een langer toerke maak rij ik richting Hank/Werkendam. Drimmelen, Hoge- en Lage Zwaluwen zijn ook interessant. :) (die pak ik dan meestal mee op de terugweg) Die dijk en polderwegen zijn geen Ardennen maar er zijn toch veel leuke bochten en zeker betere asfalt als bij ons... Die wegen hebben ook praktisch geen snelheids controles en er komt alleen maar plaatselijk verkeer. :)

Bushido

Legacy Member
Morgen heel goed weer, toerke doen dus! Als er leden mee willen rijden? Ik vertrek vanuit Stekene voor een ritje van +- 120km door Belgie en Nederland. Tempo zal vlot, sportief zijn niet asociaal... Uur van vertrek: ik kan me aanpassen dus wat voor de rest past...

beemer036

Legacy Member
Katoom zei:
Tegen de grens en over de grens is het te doen. Buiten den Bolksendijk en de baan van Wortel naar Merksplas is het hier toch gene vette. :)

Ik rij altijd binnendoor richting de Mosten (bij dien appelboer indraaien op de weg van Minderhout naar Meerle)en dan naar Hazeldonk. (uw industriebochtje ligt dus aan de andere kant, kan je makkelijk bereiken via de voetgangerstunnel naast de McDonalds of de brug over de autostrade)

Vanaf daar kan je richting de hazeldonksestraat Praktisch geen verkeer en goeie propere asfalt. :)
Je kan net voor die boch ook naar links dan kom je op een baantje naast de autostrade uit. Weeral geen verkeer met propere asfalt, kot opengooien dus. ;) Als ge dien weg volgt en links aflsaat kom je hier op uit. :)
Ik rij dan gewoon lijk via de zandstraat terug naar de Hazeldonkstraat maar dat is wss geen weg voor uwen brommer. :p
En zo zijn er nog leuke stukjes in die regio, gewoon wat rondcrossen daar dan kom je vanalles tegen. Ik mijd de hoofdwegen tegenwoordig omdat er toch alleen maar verkeer is dat de pret dukt. :)

Dit stukje zul je ook wel kennen. Veel (blinde en gevaarlijke) korte bochtjes tot je uiteindelijk op deze overzichtelijke lange draaier uitkomt. Waarna je dus op de strijbeekseweg uitkomt. :p (die slinger weg die jij poste) Daar ga ik dan links, volg tot aan het rondepunt en daar ga ik de eerste afslag rechts. Dan de 2e oprit richting Breda en knooppunt St. Anna er weer af. En dan in Breda de afrit nemen en binnendoor terug. Of als ik een langer toerke maak rij ik richting Hank/Werkendam. Drimmelen, Hoge- en Lage Zwaluwen zijn ook interessant. :) (die pak ik dan meestal mee op de terugweg) Die dijk en polderwegen zijn geen Ardennen maar er zijn toch veel leuke bochten en zeker betere asfalt als bij ons... Die wegen hebben ook praktisch geen snelheids controles en er komt alleen maar plaatselijk verkeer. :)

Jajajaja, kanten van Galder enzo, da's idd ook een leuk baantje.
Vlak voor de brug (richting Breda) indraaien en dan kom je idd die hele lang bocht tegen, en daarna al die kleine bochtjes.
En dan kom ik idd ook soms via industrie Hazeldonk bij die bocht van Hereijgers.
Zondags rijden daar wel veel fietsers.

En idd soort motor speelt ook wel nen rol, zo rijd ik met de CBR andere baantjes dan dat ik deed met de Bandit.
En met de fiets nog andere :)
staakheuvel - Google Maps
Voorbeeldje van de fiets (groene bloso route, trainingsparcourke voor Herentals)

Faun

Legacy Member
Bushido zei:
Morgen heel goed weer, toerke doen dus! Als er leden mee willen rijden? Ik vertrek vanuit Stekene voor een ritje van +- 120km door Belgie en Nederland. Tempo zal vlot, sportief zijn niet asociaal... Uur van vertrek: ik kan me aanpassen dus wat voor de rest past...

Verdomme, superveel zin. Maar kan niet door thesis.
Mss sowieso geen goed idee gezien ik juist nieuwe remblokken heb gestoken. ik moet het beetje kalm aan doen :p

Caracalla

Legacy Member
Sballato zei:
Caracalla,

Goh er zijn er wel een paar te vinden hier hé.
Doornstraat - Sijsele
Retranchementstraat - Sluis
Wellingstraat - Beernem
Philipsweg - Waterlandkerkje

Laten we anders met z'n allen wat leuke baantjes posten!! :)

Doornstraat: gvd, nog noois gereden! :o
Retranchementstraat moet je asociale snelheden behalen regio 150 - 160km/h en dan nog ga je niet met je knie aan de grond gaan. Dat is een zone 60.
Wellingstraat zijn de bochten te flauw en zit je ook rap tegen de 200.
Die Philipsweg is ook véél te flauw om aan een normale snelheid (van om en bij de 100km/h) een knie neer te leggen.

Bushido

Legacy Member
Faun zei:
Verdomme, superveel zin. Maar kan niet door thesis.
Mss sowieso geen goed idee gezien ik juist nieuwe remblokken heb gestoken. ik moet het beetje kalm aan doen :p


Thesis gaat natuurlijk voor :)

Straks mijn kostuum eens aantrekken en vertrekken!

Robust²

Legacy Member
Angel Of Mercy zei:
@ robust² ik ga ook soms eens wa toeren langs die kanten van expo. De oefeningen staan 2 maal uitgetekent op parkings.
Moest ge ooit keer goesting hebben, moet maar iets laten weten :)

Ik ben ook zeer vaak langs de kanten van Merelbeke, Bottelare, Munte, Vurste, etc. te vinden, waar jij wss ook wel thuis bent gezien je locatie :) Wil gerust wel eens samen rijden. Met welke motor rij jij weer juist? :unsure:

beemer036 zei:
Daarstraks nog is gaan toeren, dit jaar de knie nog niet tegen de grond gekregen (nog niet veel gereden ook).
Vorig weekend eigenlijk al eens goed gaan oefenen op kijktechniek en zithouding, toen lukte het al weer een beetje.
Vandaag nog eens goed op de kijktechniek en zithouding geoefend en t'knie'ke gaat weer vlotjes op de grond, altijd weer wat inkomen :)
Toen ik in de verte 2 zwaantjes zag aankomen ben ik maar gestopt :).

Ik ken genoeg banen in de buurt waar ik denk dat het veilig mogelijk is (weinig zin om ze atm op Google Maps op te zoeken, als iemand er perse wil weten kan ik later wel eens kijken :p), maar ik zou echt eens iemand moeten vinden die het goed kan om eens mee te rijden met mij om m'n lichaamshouding te bekijken en wat tips te geven.
Rondpunten vind ik trouwens veel lastiger om een goede kijktechniek op te houden dan gewone bochten gezien je referentie punt continu verplaatst

Angel Of Mercy

Legacy Member
Robust² zei:
Ik ben ook zeer vaak langs de kanten van Merelbeke, Bottelare, Munte, Vurste, etc. te vinden, waar jij wss ook wel thuis bent gezien je locatie :) Wil gerust wel eens samen rijden. Met welke motor rij jij weer juist? :unsure:

Ik woon in merelbeke zelf :) motor is witte fz8 ;)
Moet maar keer pm ofzo sturen moest keer passen voor tourke

Robust²

Legacy Member
Angel Of Mercy zei:
Ik woon in merelbeke zelf :) motor is witte fz8 ;)
Moet maar keer pm ofzo sturen moest keer passen voor tourke

Goed mogelijk dat ik je dan wel al eens ben tegengekomen onder de baan hoor :p Ikzelf ben van St-Denijs-Westrem maar de meeste van mijn moto rijdende vrienden wonen langs die kanten :)

Bushido

Legacy Member
Robust² zei:
Ik ken genoeg banen in de buurt waar ik denk dat het veilig mogelijk is (weinig zin om ze atm op Google Maps op te zoeken, als iemand er perse wil weten kan ik later wel eens kijken :p), maar ik zou echt eens iemand moeten vinden die het goed kan om eens mee te rijden met mij om m'n lichaamshouding te bekijken en wat tips te geven.
Rondpunten vind ik trouwens veel lastiger om een goede kijktechniek op te houden dan gewone bochten gezien je referentie punt continu verplaatst

Op straat vind ik het lastig, er zijn maar een paar bochten waar ik het doe omdat ik de baan heel goed ken. Maar rondepunten vind ik veel gemakkelijker... Anders eens komen oefenen in de speeltuin, daar is een heel groot mooi rondpunt.

Robust²

Legacy Member
Bushido zei:
Op straat vind ik het lastig, er zijn maar een paar bochten waar ik het doe omdat ik de baan heel goed ken. Maar rondepunten vind ik veel gemakkelijker... Anders eens komen oefenen in de speeltuin, daar is een heel groot mooi rondpunt.

Ik denk dat ik weet welk rondpunt je op doelt, daar hangt ook regelmatig volk van 2F4U rond zeker? Ligt wel niet altijd even proper voor zover ik het ken? Die op Flanders expo liggen imo beter, maar daar is er wel meer verkeer.
I

Elentrikkepaal

Legacy Member
Mijn moto is gestolen..Zilver metallic met rood Aprilia RSV v 2004.
KAK!!! Ik weet ff niet wat verder te zeggen tbh..

Elentrikkepaal

Legacy Member
Altijd..ma ne moto is nu eenmaal rap opgepikt.
Das trouwens al de 2de keer.

Elentrikkepaal

Legacy Member
Buiten een titanium Leovince en een Rossi sticker niets wat niet standaard is.
Gestolen in Begijnendijk uit mijn tuinhuis..kweet zelfs niet wanneer want besloot vandaag in den hof te werken,en merkte op dat alles opengebroken was..

Lexx

Legacy Member
Heb je hem ooit te koop gezet of iets in die aard?

Want ik denk niet dat je ergens in een tuinhuis gaat kijken (ad random) om dan tot je verbazing te komen dat er ineens een moto staat en denkt : ach waarom niet, ik pak hem ineens mee?

Je zal toch voorbereid moeten zijn denk ik om zomaar een moto te gaan meenemen (ivm stuurslot, het opladen..)

Of zit ik fout?

Robust²

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
hoe kunnen ze dat nu stelen ? Stond uw stuurslot niet op ?

Een stevige stamp en je stuurslot breekt gewoon los hoor. Dat houdt enkel mss wat vandalen tegen maar is een peulenschil voor echte dieven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan