Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer036

Legacy Member
Daarstraks nog is gaan toeren, dit jaar de knie nog niet tegen de grond gekregen (nog niet veel gereden ook).
Vorig weekend eigenlijk al eens goed gaan oefenen op kijktechniek en zithouding, toen lukte het al weer een beetje.
Vandaag nog eens goed op de kijktechniek en zithouding geoefend en t'knie'ke gaat weer vlotjes op de grond, altijd weer wat inkomen :)
Toen ik in de verte 2 zwaantjes zag aankomen ben ik maar gestopt :).

Katoom

Legacy Member
beemer036 zei:
Daarstraks nog is gaan toeren, dit jaar de knie nog niet tegen de grond gekregen (nog niet veel gereden ook).
Vorig weekend eigenlijk al eens goed gaan oefenen op kijktechniek en zithouding, toen lukte het al weer een beetje.
Vandaag nog eens goed op de kijktechniek en zithouding geoefend en t'knie'ke gaat weer vlotjes op de grond, altijd weer wat inkomen :)
Toen ik in de verte 2 zwaantjes zag aankomen ben ik maar gestopt :).
Nice, niet meer dan het knietje tegen de grond leggen he. ;)
Kijktechniek en zithouding zijn een never-ending leerproces, dat moet je echt constant onderhouden.
Dat gevoel als je een bocht perfect aanlegt en doorrijdt maakt het al de inspanningen wel waard. :love:

desolation

Legacy Member
Nice, Hypermotard 1100's beginnen goed in prijs te zakken. Ook een optie voor volgend jaar :)

Caracalla

Legacy Member
beemer036 zei:
Daarstraks nog is gaan toeren, dit jaar de knie nog niet tegen de grond gekregen (nog niet veel gereden ook).
Vorig weekend eigenlijk al eens goed gaan oefenen op kijktechniek en zithouding, toen lukte het al weer een beetje.
Vandaag nog eens goed op de kijktechniek en zithouding geoefend en t'knie'ke gaat weer vlotjes op de grond, altijd weer wat inkomen :)
Toen ik in de verte 2 zwaantjes zag aankomen ben ik maar gestopt :).

Vraag me écht af waar er openbare wegen zijn waar dit veilig mogelijk is :p
Hier zijn het om te beginnen zeer veel betonbanen.
Opritten aan autostrade vertrouw ik ni.
En de geasfalteerde boerenwegels liggen ofwel vol met slijk, ofwel liggen er steentjes in de bocht ofwel heb je niet genoeg overzicht.
De bochten die je dan wél zo kan nemen, zou je dan aan een ongelofelijk asociale snelheid moeten nemen om je knie neer te leggen.

Allé, dat is toch de situatie hier.
Heb je een google maps van waar je dat doet bvb?

Energised

Legacy Member
'n vraagje: Ik ben op zoek naar 'n poetsdoek om de velgen van mn motor te poetsen, ik wist de naam van het merk maar ben 't ff vergeten.. ik weet gewoon dat hoe smerig de velg ook was ivm remolie en weet ik veel wat erop zou komen dat dit doekje het perfect kan afwassen..

Renegadexxripxx

Legacy Member
ben daarin ook wel geïnteresseerd om te weten welk item dat is... zit momenteel te vloeken met een domme spons...

beemer036

Legacy Member
Caracalla zei:
Vraag me écht af waar er openbare wegen zijn waar dit veilig mogelijk is :p
Hier zijn het om te beginnen zeer veel betonbanen.
Opritten aan autostrade vertrouw ik ni.
En de geasfalteerde boerenwegels liggen ofwel vol met slijk, ofwel liggen er steentjes in de bocht ofwel heb je niet genoeg overzicht.
De bochten die je dan wél zo kan nemen, zou je dan aan een ongelofelijk asociale snelheid moeten nemen om je knie neer te leggen.

Allé, dat is toch de situatie hier.
Heb je een google maps van waar je dat doet bvb?

-Nieuw rond punt van snelweg Brecht, maar dat kan je niet vinden op google maps/streetview ;)
-Bolksedijk/Neerven, Wortel/Rijkevorsel
Bolksedijk neerven 1 - Google Maps
-Brusselstraat Meer, industrieterrein
Brusselstraat, Hoogstraten - Google Maps

-Wortel, Langenberg;
Langenberg, Hoogstraten - Google Maps

Ik doe het ook alleen maar op plaatsen die ik ken en waar ik eerst al effe een rondje heb gemaakt zenne, je weet idd nooit wat voor rotzooi er anders ligt.

En als laatste natuurlijk, Kallo;
Haandorpweg, Beveren - Google Maps
En als je naar Kallo rijd komende van Antwerpen via de expresweg, je gaat er daar de 1ste af (kan nu niet, zijn ze aant werken), dan kom je op de baan van pioneer enzo.
Heel lang recht stuk met een rotonde of 3, 4.
Kan je rustig elke rotonde een paar keer nemen :)

En oja, je moet niet altijd een asociale snelheid hebben hoor, in een lange snelle bocht wel, maar een trage scherpe... nope (bv rond punt)

Huasheng

Legacy Member
Energised zei:
'n vraagje: Ik ben op zoek naar 'n poetsdoek om de velgen van mn motor te poetsen, ik wist de naam van het merk maar ben 't ff vergeten.. ik weet gewoon dat hoe smerig de velg ook was ivm remolie en weet ik veel wat erop zou komen dat dit doekje het perfect kan afwassen..
Ik wil ook wel weten wat de naam is van dat magisch doekje :D

Momenteel gebruik 'k WD-40 voor mijn velgen. Erop spuiten, paar secondjes laten intrekken, afwrijven met een spons, en mijn velgen blinken weer ;)

Xiao

Legacy Member
Bolsedijk is een zalig motobaantje :)
Weet wel dat als je richting rijkevorsel rijdt er 1 bocht is die altijd scherper is dan hij lijkt, ik verschiet mij elke keer rot.

Caracalla

Legacy Member
beemer036 zei:

Oké, point taken :)
Ik kan mij hier in de omtrek geen enkele gelijkaardige baan voorstellen die kalm genoeg is en er goed genoeg bij ligt.

beemer036

Legacy Member
Xiao zei:
Bolsedijk is een zalig motobaantje :)
Weet wel dat als je richting rijkevorsel rijdt er 1 bocht is die altijd scherper is dan hij lijkt, ik verschiet mij elke keer rot.

Die grote helemaal in het begin (komende van Wortel/Merksplas)? Die veranderd int midden van hoek.
Ne kameraad van iemand die ik ken is daar het maisveld al eens ingedoken, ook rijdend naar richting Rijkevorsel.
Of bedoel je nog een andere?

Jij en Katoom kennen de streek hier wat, wat ik bv ook een leuke baan vind is van Meerle dorp richting Breda, zitten ook paar leuke bochten in.
meerle - Google Maps
Foto bedriegt, is korte scherpe S.
Baantje volgen tot brug van snelweg, 1ste rotonde 1ste eraf en dan ga richting Turnhout.
meerle - Google Maps
Vanaf hier begint de fun, 3 of 4 zo'n lange snelle bochten, nadeel is hier wel dat je hier soms asociaal snel rijd.
Wel zien dat je dan ofwel smorgensvroeg komt, of savondslaat, anders meestal veel te druk.
Baantje volgen, en dan vlak voor het dorpje heb je een zijweg aan rechterkant, staat bordje richting Meerle.
meerle - Google Maps

Baantje in en dat is een slingerweggeske binnendoor en dan kom je terug in Meerle dorp uit :)
meerle - Google Maps

Xiao

Legacy Member
Ik denk dat het deze is. Ziet er een belachelijk flauwe bocht uit :D Ik denk dat ik vooral telkens verschiet omdat de voorgaande bochten veel flauwer zijn en je dan op dat stuk makkelijk snelheid opbouwt.

Die baantjes in Meerle moet ik zeker eens gaan bezoeken, ben echt nog opzoek naar nieuwe baantjes hier in de buurt :)

Sballato

Legacy Member
Faun

Ik rij daar liever niet kotopen, heb daar eens een tankslapper gehad... Was er niet goed van.

Faun

Legacy Member
Sballato zei:
Faun

Ik rij daar liever niet kotopen, heb daar eens een tankslapper gehad... Was er niet goed van.

Serieus? Daar in de hoogstraat? Ik ga maar eens wat opletten dan :P

beemer036

Legacy Member
@Xiao, bwaa die bocht is denk ik maar een gewone, beetje verder zit er nog een rare (na R power).

@Sballato, idd ook leuke baantjes zo te zien. In iedere streek zullen er zo wel zijn, je moet ze enkel tegenkomen :).

Mss. Slash

Legacy Member
Euhm nog geen idee..
Beetje klein beginnen dus waarschijnlijk Suzuki Bandit 600 ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan