Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Ook wel zin in. Wel totaal geen circuitervaring.

Denk dat clubmot/inter-track dan mogelijk een van de betere is om mee te starten als je het kalm wil houden. Hun laagste niveau lijkt mij zeer kalmpjes te beginnen (ik zou voor 'High Velocity' gaan zelf) en het is zowel wat theorie als sessies rijden.

Ik ben trouwens redelijk vaak wel eens te vinden op Flanders-Expo, maar nu zal de volgende keer wss voor volgende week ergens zijn. Mogelijk donderdag eens even heel kort als ik de plaat voor die Duke op tijd heb, maar dan gaat het meer motor leren kennen zijn :p

WeedJunk

Legacy Member
Wel nasty, als die speculatie daar op het einde klopt.

En het zal de Ducati Diavel worden voor volgende week, nu hopelijk een dag kiezen met goed weer :unsure:

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Denk dat clubmot/inter-track dan mogelijk een van de betere is om mee te starten als je het kalm wil houden. Hun laagste niveau lijkt mij zeer kalmpjes te beginnen (ik zou voor 'High Velocity' gaan zelf) en het is zowel wat theorie als sessies rijden.

Ik ben trouwens redelijk vaak wel eens te vinden op Flanders-Expo, maar nu zal de volgende keer wss voor volgende week ergens zijn. Mogelijk donderdag eens even heel kort als ik de plaat voor die Duke op tijd heb, maar dan gaat het meer motor leren kennen zijn :p

Ik zit elke dag in Gent (werken+thesis). Keertje ontspannen met de moto op flanders expo is dus een welgekomen afwisseling. Stuur mij gerust nog smsje als je gaat. (heb je mn nr nog?)

Ivm die circuitdag, lijkt mij wel tof.. maar ik twijfel om dat gedoe met die vering erbij te nemen. Ik denk dat er eerst andere dingen te leren zijn voor mij (remblokken vervangen etc) dan mijn vering aanpassen.

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Ik zit elke dag in Gent (werken+thesis). Keertje ontspannen met de moto op flanders expo is dus een welgekomen afwisseling. Stuur mij gerust nog smsje als je gaat. (heb je mn nr nog?)

Ivm die circuitdag, lijkt mij wel tof.. maar ik twijfel om dat gedoe met die vering erbij te nemen. Ik denk dat er eerst andere dingen te leren zijn voor mij (remblokken vervangen etc) dan mijn vering aanpassen.

Ja je kan gerust zonder ook gaan he. Is ook niet even nuttig als je vering niet instelbaar is :p
Ik zou sowieso die workshop er wel bij willen nemen en een overnachting is handig dat ik s'ochtends niet meer moet rijden naar daar.

Ik heb je nummer nog idd, zal iets laten weten :)

Bushido

Legacy Member
Faun zei:
Ivm die circuitdag, lijkt mij wel tof.. maar ik twijfel om dat gedoe met die vering erbij te nemen. Ik denk dat er eerst andere dingen te leren zijn voor mij (remblokken vervangen etc) dan mijn vering aanpassen.

Langs de andere kant: remblokken kunde laten plaatsen maar vering moete zelf doen omdat ge dat moet aanvoelen..
En als ge uw remblokken wilt vervangen zijn er genoeg denk ik die u even willen assisteren...

Robust²

Legacy Member
Bushido zei:
Langs de andere kant: remblokken kunde laten plaatsen maar vering moete zelf doen omdat ge dat moet aanvoelen..
En als ge uw remblokken wilt vervangen zijn er genoeg denk ik die u even willen assisteren...

Ja en nee. Ik heb al veel tijd gespendeerd aan videos en artikels lezen over vering afstellen en hoe het moet voelen in theorie maar heb nog altijd enorm veel moeite om zelf aan te voelen op de motor hoe het effectief voelt. Iemand die daar ervaren mee is moet stationair de motor maar eens in z'n vering duwen en je banden bekijken om direct al de grote richting te bepalen.
Remblokken plaatsen kan iedereen, vering goed afstellen is echt geen kinderspel dat je eens eventjes doet als routine werkje.

Faun

Legacy Member
Mss es ideetje, maar met 9lives es een iets gelijkaardigs organiseren lijkt mij wel tof. In de voormiddag sleutelmomentje, waarbij iedereen van elkaar kan leren qua sleutelwerk en namiddag es toeren.

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
Ja en nee. Ik heb al veel tijd gespendeerd aan videos en artikels lezen over vering afstellen en hoe het moet voelen in theorie maar heb nog altijd enorm veel moeite om zelf aan te voelen op de motor hoe het effectief voelt. Iemand die daar ervaren mee is moet stationair de motor maar eens in z'n vering duwen en je banden bekijken om direct al de grote richting te bepalen.
Remblokken plaatsen kan iedereen, vering goed afstellen is echt geen kinderspel dat je eens eventjes doet als routine werkje.
^idd

Dat vergt toch wel veel kennis en ervaring om het goed te doen.

Yuut

Legacy Member
Gisteren bijna toch nog eens van de baan gereden geweest ..


ik kom af tuffen tegen 30-40 per uur, small straatje met overal geparkeerde auto's op straat. Kerel komt snel af en pakt breed genoeg zijn bocht. Nog kunnen uitwijken richting goot, had ik gereden aan de linkerkant van mijn "strook" zoals ge op een rechte baan doet lag ik tegen zijn ruit -.-

Robust²

Legacy Member
Plaat van Duke ontvangen en eens kort mee naar de winkel gereden. Damn, zo'n 1-cilinder roffel is nog uitdagender dan een 2-cilinder om continu aan het gas te hangen :p Wel serieus vaak schakelen om in het juiste toerengebied te blijven, zodra je wat te hoog gaat is het precies direct minder (of voelt het toch minder aan).

Ties

Legacy Member
Yuut zei:
Gisteren bijna toch nog eens van de baan gereden geweest ..


ik kom af tuffen tegen 30-40 per uur, small straatje met overal geparkeerde auto's op straat. Kerel komt snel af en pakt breed genoeg zijn bocht. Nog kunnen uitwijken richting goot, had ik gereden aan de linkerkant van mijn "strook" zoals ge op een rechte baan doet lag ik tegen zijn ruit -.-

Deze middag heb ik ook wat autorijkunsten bewonderd... blijven opletten dus :)

Ties

Legacy Member
Robust² zei:
Plaat van Duke ontvangen en eens kort mee naar de winkel gereden. Damn, zo'n 1-cilinder roffel is nog uitdagender dan een 2-cilinder om continu aan het gas te hangen :p Wel serieus vaak schakelen om in het juiste toerengebied te blijven, zodra je wat te hoog gaat is het precies direct minder (of voelt het toch minder aan).

Heb je geen enorme motorrem als je terugschakelt?

Gonzo

Legacy Member
Robust² zei:
Wel serieus vaak schakelen om in het juiste toerengebied te blijven, zodra je wat te hoog gaat is het precies direct minder (of voelt het toch minder aan).

Net als ge denkt 'nu komt het', valt alles weg en moet ge opschakelen :D
Doordat ge in lage toeren al zo doorsleurt, lijkt het alsof ge niemeer vooruit gaat in hogere toeren...

Ties zei:
Heb je geen enorme motorrem als je terugschakelt?
Da valt allemaal wel mee... 't Is nie zoals bij ne I4, maar 't is nu nie ook dat ge opeens 30 per uur minder rijdt.

Robust²

Legacy Member
Gonzo zei:
Net als ge denkt 'nu komt het', valt alles weg en moet ge opschakelen :D
Doordat ge in lage toeren al zo doorsleurt, lijkt het alsof ge niemeer vooruit gaat in hogere toeren...


Da valt allemaal wel mee... 't Is nie zoals bij ne I4, maar 't is nu nie ook dat ge opeens 30 per uur minder rijdt.

Inderdaad. Als je wat te hoog blijft hangen en vervolgens gas bijgeeft begin je te denken 'damn, is het dit maar?' om dan op te schakelen en weer een serieuze lap erop te kunnen geven :D Wel nog plezant tbh om onnozel te rijden :unsure:
Zit ook met een slipperkoppeling dus dat vangt die motorrem ook wel wat op. Mijn SV heeft sowieso ook al redelijk wat motorrem dus ik ben dat wel gewoon, stoort mij in ieder geval niet.

Katoom

Legacy Member
Bijna op mijn plaat door een loslopende hond. :doh:
Juist voor een bocht merk ik dat beest op terwijl het op zijn gemak de baan oversteekt. Boel dichtgegooid en met het achterwiel dat voorbij kwam de baan af. Gelukkig was er wat plek in de voorhof van ne mens dien daar woont en heb ik zijn bloemenperkje maar gebruikt om terug grip te krijgen. Sjans dat het nen hoogpoter is met noppen anders had ik er weer lief uit gezien. :sop:

Mee

Legacy Member
Robust² zei:
Inderdaad. Als je wat te hoog blijft hangen en vervolgens gas bijgeeft begin je te denken 'damn, is het dit maar?' om dan op te schakelen en weer een serieuze lap erop te kunnen geven :D Wel nog plezant tbh om onnozel te rijden :unsure:
Den diesel onder de moto's dus :unsure:.

Robust²

Legacy Member
Mee zei:
Den diesel onder de moto's dus :unsure:.

Nee, diesels hebben net last van een turbogat voor ze deftig op gang komen, beetje zoals vier-cilinders :unsure:

Moest onze auto hier thuis zo rijden als die KTM, verdomme ik zou plezier hebben op de baan :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan