Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Huasheng

Legacy Member
Mss. Slash zei:
JEUJ 6 rijlessen gedaan, theoretisch examen afgelegd en normaal morgen voorlopig rijbewijs van de moto!
Opgepast, nieuw gevaar op de baan :p
Proficiat! Welke moto zal het worden? :)

Ties

Legacy Member
Zalige rit gehad :) het is het weer ervoor!

enkele minpuntjes: GATKLEVERS

Is het nu zo erg om de toegelaten snelheid te rijden op een motor en niet sneller?

Hoe gaan jullie daarmee om?
Eerst druk ik rem lichtjes in om remlicht te laten flikkeren, als dat niet helpt eens boos kijken en als laatste (als het te erg wordt) me aan de kant zetten..

Angel Of Mercy

Legacy Member
Zo van die irritante mensen die in uw gat plakken omdat te traag gaat :D
Gewoon ook beetje beu doen :p
Effe vertragen en als ze proberen overtegaan, kot opensmijten zodat ze ni overkunnen en dan ke vriendelijk zwaaien :D

Glenn5

Legacy Member
ik laat me dan gewoon uitbollen of ga op de rem staan dat ze nog een beetje trager mogen rijden dan

Xiao

Legacy Member
Remmen doe ik niet, maar bollen wel.
Normaal als je achter je in de lucht tast, of een duwend gebaar achteruit maakt hebben ze het ook wel door en zullen de meesten wel afstand houden.

beemer036

Legacy Member
Lol, ik vandaag net het omgekeerde eigenlijk.

Rijd er iemand constant 50 op een baan waar je 90 mag. Ik steek hem normaal voorbij, en kom ook niet boven de 90 (aangezien meneer al zo traag rijd), gaat hem met zijn lichten flikkeren...???
Effe geremd om meneer dichter te laten komen maar meneer remde ook, denk dat hem al in zen broek scheet, duimpke omhoog gezet en m'n weg rustig voortgezet.

Weer zo nen "heilige" die denken dat ze goed bezig te zijn door overal 50 te rijden...

pws

Legacy Member
Wat een schoon weer om te gaan rijden en kan niet :(.
Zit aan mijn km's voor op eerste onderhoud te gaan.
Zit er zelf al paar km's er boven van de rodatie.

Met de lichten flikkeren moet je mee oppassen.
Had dat ook eens gedaan, maar was dan met de auto.
Was iemand aan het inhalen op de autostrade en hij met zijn bmw in mijn gat aan het plakke, ik ga opzij en dan hij van zijn oren aan het maken. Ik ******* met mijn licht en die gooit alles dicht die zot. Ik verschoot mij wel rot. Sinds dien doe ik dat niet meer. ( Was wel een buitenlander ) Maar dat maakt nog niks uit.
Dat hij geen andere mensen in gevaar moet brengen. De zot.
Ik ben ook geen engel, maar zie dat je de ander mensen niet in gevaar brengt.

@ Beemer

Triple Speed
+ Punten
- Voelt licht aan
- Wenbaar in bochten
- Koppel
- Zitpositie

- Punten

- spiegels op het stuur ( ik heb graag als ik een bocht neem dat ik nog ff kan zien dat ik op zij kan, dat lukt niet wanneer ze op stuur staan. Is ook ieder zijn voorkeur en mening. )
- Turbulentie ( eigen aan naked bike )
- veringen te hard

Faun

Legacy Member
Eerste flitsboete met de moto is ook een feit.
N49 Knokke-Maldegem (kilometerpaal 77)
Gemeten snelheid: 115, gecorrigeerd naar 108.
Minnelijke schikking van € 90

Robust²

Legacy Member
Ik was al vergeten hoe héér-lijk het is om bij ondergaande/lage zon een kalm ritje te doen tussen de velden en gewoon wat van het uitzicht en het weer te genieten. :love:

Edit: Aja ook naar de DIV gaan aanschuiven voor plaat aan te vragen, stond 3 man voor mij en was op een kwartiertje weer buiten \o/

WeedJunk

Legacy Member
Hmm, het kost een kleine 200EUR om een leuke moto hier te huren in Sydney voor 1 dag (100km inbegrepen). Helaas is de Panigale niet beschikbaar daar op dat moment, dus heb ik nog keuze tussen een Aprilia RSV mille R of een Duc Diavel. Diavel is niet direct mijn favoriet, maar zou ik wel eens willen proberen. Langs de andere kant zie ik net, dat de RSV onbeperkt is in km's (ook al een oudere bike natuurlijk), tot zover raad vragen dus hier want 't is al redelijk duidelijk voor mezelf :p

Ties

Legacy Member
deze man overtuigt je miss: A real rider's review of the Ducati Diavel Black Carbon. - YouTube

Ik vind het uiterlijk ook niet zo mooi maar het schijnt wel een enorm leuke rit te zijn :) Denk ook dat makkelijker ergens anders een testrit kan doen op een oude aprilia rsv mille dan op een ducati diavel?

Woon je in Syndey trouwens? Lijkt me geweldig om in Australië te wonen...
(check eens Ariderslife, australische motorvlogger :D)

WeedJunk

Legacy Member
Nee, ik ben hier op stage in Australië (3 maand, woensdag is m'n laatste 'werkdag'). Verblijf nu in Caloundra (Kings Beach); en zondag vertrek ik voor een week naar Sydney. Daarna nog een 10-tal dagen Cairns om vervolgens terug huiswaarts te keren :)

Straks eens checken zie, merci voor de tips!

Edit: een BMW s1000RR is ook een optie (als ie beschikbaar is), maar ik verkies eigenlijk wel een Italiaan :)

Robust²

Legacy Member
@Weedjunk: Ikzelf zou voor een Diavel gaan moest het voor een dagje zijn. Comfortabeler om dag mee te rijden en naar het schijnt écht een aangename moto waar serieus hard mee te rijden valt. Wel niet goedkoop tbh :x

Faun zei:
Guilty pleasure: op flanders expo gaan spelen na een werkdag!

Op het eind van m'n ritje ook nog eens gedaan, was absoluut niet veel volk meer op de baan tegen dan :)


http://www.clubmot.be/circuitmenu/118-circuit-vering-2-daagse.html
Serieus aan het overwegen om dit te boeken. Ik ben nog altijd niet helemaal tevreden over de afstelling van m'n vering en toch wel een mooie prijs gezien de overnachting en eten erbij.

WeedJunk

Legacy Member
Jimmeh zei:
Die bmw gaat u anders ook wel behoorlijk bekoren hoor :o
Helaas ook 100AUD duurder dan de andere, dus valt ie af.

Robust² zei:
@Weedjunk: Ikzelf zou voor een Diavel gaan moest het voor een dagje zijn. Comfortabeler om dag mee te rijden en naar het schijnt écht een aangename moto waar serieus hard mee te rijden valt. Wel niet goedkoop tbh :x
'k Zou graag eens met iets met een windscherm rijden ook, ben alleen nakeds en de SM gewoon. Maar ik ga waarschijnlijk toch eens rondkijken naar een Ducati 999s als ik terugben in België, dus we'll see. Choices... :unsure:

En over de prijs, de waarborg kan tot 5000AUD gaan las ik op de site...'k zal maar al kijken om mijn Visa-limiet te verhogen :p

Bushido

Legacy Member
Robust² zei:
Circuit Vering: 2-daagse
Serieus aan het overwegen om dit te boeken. Ik ben nog altijd niet helemaal tevreden over de afstelling van m'n vering en toch wel een mooie prijs gezien de overnachting en eten erbij.

Is vast wel eens interesant om te volgen! En de prijs lijkt me inderdaad ook wel ok!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan