Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer036

Legacy Member
Amaai nog een ferm racemachien zeg.

Weet zo ook nog een motor staan (Honda CBR) die al jaaaaaaaren onder een carport staat, banden plat, paar cm stof op enz..
Zonde eigenlijk.

Lexx

Legacy Member
Moto binnengebracht.. donderdagavond terug gaan halen, volledig ombouwd/ volledig inorde

ik kan al niemeer wachten :applause:

pws

Legacy Member
Juist terug thuis van 3 moto's te testen :).
Heb den Daytona 675R , tiger 800 en een Speed triple getest.
Het leukste was den Daytona en de tiger 800, alleen was den Tiger 800 persoonlijk het allerleukst wegens de comfort.
Maar ze reden alle 3 plezant.
Nu heb ik eens kunnen vergelijken met mijne gsx-r 750 en den daytona 675R.
En er zit niet veel verschil op vind ik persoonlijk.
Ze hadden allebij min en plus punten.
Maar rij toch liever met mijne gsxr :D.


Wel een schone Ducati. Is wel een zonde om zoiets te laten staan onder het stof.

j3T

Legacy Member
dacuba zei:
Nummerplaat aan politie doorgeven hé. Staat misschien als gepikt opgegeven ofzo.

Neenee, da's zeker het geval niet. Hij heeft een nummerplaat en hangt soms aan de druppellader dus is niet helemaal vergeten. Maar veel kilometers doet ie duidelijk ook niet :)

beemer036

Legacy Member
pws zei:
Juist terug thuis van 3 moto's te testen :).
Heb den Daytona 675R , tiger 800 en een Speed triple getest.
Het leukste was den Daytona en de tiger 800, alleen was den Tiger 800 persoonlijk het allerleukst wegens de comfort.
Maar ze reden alle 3 plezant.
Nu heb ik eens kunnen vergelijken met mijne gsx-r 750 en den daytona 675R.
En er zit niet veel verschil op vind ik persoonlijk.
Ze hadden allebij min en plus punten.
Maar rij toch liever met mijne gsxr :D.


Wel een schone Ducati. Is wel een zonde om zoiets te laten staan onder het stof.

Toevallig te Stabroek? (wel een eind rijden van Mechelen?)
Indien ja, om wat uur had je de rit met de Speed triple en was het de R?

Ik had vandaag namelijk een afspraak bij Thomas G te Stabroek om een Speed triple R te testen maar er was (typisch bij mij) een dubbele boeking geweest.
Heb er daar wel 1ne bezig gehoord over een GSXR 750, ging oa een volledige Yoshimura lijn steken enz...

In ieder geval test met de Speed triple R;
Komende van een Honda CBR is dat recht stuur heel hard wennen, zo'n Speed weegt precies niks, had bij elke bocht het gevoel dat ik hem los tegen de grond ging leggen, eens je aan de moto went is het denk ik een heel leuk speelding.
Trok goed op, remde heel goed.
Enkel de vering... veeeeeeeeeels te hard, op m'n CBR staat ze al hard (dacht ik), maar die Speed, bij elke oneffenheid vloog ik uit de zadel, kan uiteraard aangepast worden als ik er ooit 1 heb.
Uitlaten waren wel belachelijk luid, kheb het niet nagekeken maar denk db-killers eruit, heb er gewoon hoofdpijn van gekregen, zo luid.

Heel leuke rit over de haven, Speed komt bij op het lijstje van eventuele opvolgers.

pws

Legacy Member
beemer036 zei:
Toevallig te Stabroek? (wel een eind rijden van Mechelen?)
Indien ja, om wat uur had je de rit met de Speed triple en was het de R?

Ik had vandaag namelijk een afspraak bij Thomas G te Stabroek om een Speed triple R te testen maar er was (typisch bij mij) een dubbele boeking geweest.
Heb er daar wel 1ne bezig gehoord over een GSXR 750, ging oa een volledige Yoshimura lijn steken enz...

In ieder geval test met de Speed triple R;
Komende van een Honda CBR is dat recht stuur heel hard wennen, zo'n Speed weegt precies niks, had bij elke bocht het gevoel dat ik hem los tegen de grond ging leggen, eens je aan de moto went is het denk ik een heel leuk speelding.
Trok goed op, remde heel goed.
Enkel de vering... veeeeeeeeeels te hard, op m'n CBR staat ze al hard (dacht ik), maar die Speed, bij elke oneffenheid vloog ik uit de zadel, kan uiteraard aangepast worden als ik er ooit 1 heb.
Uitlaten waren wel belachelijk luid, kheb het niet nagekeken maar denk db-killers eruit, heb er gewoon hoofdpijn van gekregen, zo luid.

Heel leuke rit over de haven, Speed komt bij op het lijstje van eventuele opvolgers.

Dat was ik over die gsxr 750 dat een yoshimura ging laten steken.
En idd in Stabroek. Morge ga ik misschien trg ma dan ga men pa ook mee.
Van Mechelen na Stabroek een goei 40min.
De laatste rit heb ik met de speed triple gereden ma de gewone die in het gif geel groen.
Het was leuk om te doen
@ dacuba
Ieder zijn smaak. Ik vind gsxr mooier.

En in de supersport vind ik de fireblade de mooiste.

beemer036

Legacy Member
pws zei:
Dat was ik over die gsxr 750 dat een yoshimura ging laten steken.
En idd in Stabroek. Morge ga ik misschien trg ma dan ga men pa ook mee.
Van Mechelen na Stabroek een goei 40min.
De laatste rit heb ik met de speed triple gereden ma de gewone die in het gif geel groen.
Het was leuk om te doen
@ dacuba


Ieder zijn smaak. Ik vind gsxr mooier.

En in de supersport vind ik de fireblade de mooiste.

beemer036

Legacy Member
pws zei:
Dat was ik over die gsxr 750 dat een yoshimura ging laten steken.
En idd in Stabroek. Morge ga ik misschien trg ma dan ga men pa ook mee.
Van Mechelen na Stabroek een goei 40min.
De laatste rit heb ik met de speed triple gereden ma de gewone die in het gif geel groen.
Het was leuk om te doen
@ dacuba


En in de supersport vind ik de fireblade de mooiste.

Ah voila dan kan ik er een gezicht opplakken ;)

Had dus afspraak om 15u en uiteindelijk pas kunnen vertrekken om 16.25u....
M'n broer woont daar gelukkig vlakbij en ben dan zelf al maar wat gaan toeren in de haven.

Maar het moet lukken dat die "dubbele boekings" altijd bij mij gebeuren, vorig jaar KTM; persoon te laat voor z'n afspraak en ik goed op tijd, die persoon mocht dan mijn tijdslot nemen ik moest een uur wachten...
Tja als dat KTM zijn klantenservice is, simpel = KTM van het verlanglijstje geschrapt.
Ieder zijn smaak. Ik vind gsxr mooier.

Robust²

Legacy Member
Ik vind dat niet nakomen van afspraken en tijdstippen meestal afgrijselijk, ik hou van stiptheid. Beemer kon nu nog ergens terecht maar als je gewoon een uur lang moeten rondhangen in een garage of in de buurt als je op voorhand iets had afgesproken...

Speed en Street toch dringend ook eens moeten proberen :)

beemer036

Legacy Member
Robust² zei:
Ik vind dat niet nakomen van afspraken en tijdstippen meestal afgrijselijk, ik hou van stiptheid. Beemer kon nu nog ergens terecht maar als je gewoon een uur lang moeten rondhangen in een garage of in de buurt als je op voorhand iets had afgesproken...

Speed en Street toch dringend ook eens moeten proberen :)

Ah voila ze, ne mens met verstand ;)
Ik ben dan ook nog eens zo iemand dat wanneer ik een afspraak heb dat ik goed op tijd ben, meestal een 30tal minuten, dus een uur wachten word op die manier al snel 1.5u.

Waar ik helemaal niet tegenkan is bv als je een date hebt te laat komen.
Overlaatst ook weer zo iemand, spreekt ge af komen ze uiteindelijk meer als een half uur te laat, hatelijk!!!
Ik zeg het, eerstvolgende keer heeft ze pech, ik stap terug naar menne otto en dat ze hunne plan maar trekken :).

Oh en Robust², Speed/Street zeker eens testen ;)
Voorkeur ging eigenlijk uit naar de Street, heb ik meegereden en vond ik dik in orde, maar op aanraden van verkoper dan toch maar eens de Speed getest uiteindelijk en met mijn 1.90m zit/voelt die idd toch beter aan ;)
Wel kreeg/krijg ik ,dat wanneer je stilstaat met je beide voeten op de grond, steeds het gevoel dat ik van het zadel glij naar de tank toe. Eens je dan met beide voeten op de steunen staat is dat gevoel weg.
En oja, die tank, die is BREEEEEEEEEEEEEEEEED.

Want bv dat met KTM...
Ik heb een afspraak en ik ben op tijd... als de andere persoon dan te laat komt en daardoor zijn tijdslot mist is dat niet mijn probleem, goede klantenservice zou zijn dat alle tijdsloten blijven zoals ze zijn en dat die persoon die te laat is dan maar moet afwachten of tot er iemand niet komt opdagen of naar het einde van de dag, iemand anders die op tijd is moet niet boeten voor iemand die te laat is. Werkt op het werk op de juist zelfde manier, dus...

Robust²

Legacy Member
beemer036 zei:
Ah voila ze, ne mens met verstand ;)
Ik ben dan ook nog eens zo iemand dat wanneer ik een afspraak heb dat ik goed op tijd ben, meestal een 30tal minuten, dus een uur wachten word op die manier al snel 1.5u.

Waar ik helemaal niet tegenkan is bv als je een date hebt te laat komen.
Overlaatst ook weer zo iemand, spreekt ge af komen ze uiteindelijk meer als een half uur te laat, hatelijk!!!
Ik zeg het, eerstvolgende keer heeft ze pech, ik stap terug naar menne otto en dat ze hunne plan maar trekken :).

Oh en Robust², Speed/Street zeker eens testen ;)
Voorkeur ging eigenlijk uit naar de Street, heb ik meegereden en vond ik dik in orde, maar op aanraden van verkoper dan toch maar eens de Speed getest uiteindelijk en met mijn 1.90m zit/voelt die idd toch beter aan ;)
Wel kreeg/krijg ik ,dat wanneer je stilstaat met je beide voeten op de grond, steeds het gevoel dat ik van het zadel glij naar de tank toe. Eens je dan met beide voeten op de steunen staat is dat gevoel weg.
En oja, die tank, die is BREEEEEEEEEEEEEEEEED.

Ik ben wel iemand die meestal op het nippertje vertrekt, dus een half uur op voorhand toekomen doe ik ook weer niet :unsure:

Ik ben zelf ook net over de 1m90, maar ben wel kleine motos gewoon dus ik stoor me er meestal niet aan. In tegenstelling tot jou voel ik mij net ook thuis op iets met een breed stuur :p Jammer genoeg geen Triumph garages hier in de buurt, dan moet je altijd al testrijden in een buurt die je langs geen kanten kent en zorgen dat je op tijd de weg terug vindt.

beemer036

Legacy Member
Robust² zei:
dan moet je altijd al testrijden in een buurt die je langs geen kanten kent en zorgen dat je op tijd de weg terug vindt.

Meeste zijn onder begeleiding ;)

Mooie rit haven van Antwerpen, koprijder kende zijn weg er goed, stukken bij dat we 160 gingen.... euhm owkeey..

pws

Legacy Member
@ beemer
ze hadden de speed triple gepland voor 15u,
Dus het zou dan een mis verstand bij het schema gebeurt zijn dan.
Ik heb ook graag dat alles verloopt zoals het gepland is. Ik moest daar om 13u daar zijn en was daar al om12.15u.
Beter te vroeg dan te laat. Anders loop her voor iedereen in het dondert.
En wat vond je van de speed triple?


Send form my Xperia

beemer036

Legacy Member
pws zei:
@ beemer
ze hadden de speed triple gepland voor 15u,
Dus het zou dan een mis verstand bij het schema gebeurt zijn dan.
Ik heb ook graag dat alles verloopt zoals het gepland is. Ik moest daar om 13u daar zijn en was daar al om12.15u.
Beter te vroeg dan te laat. Anders loop her voor iedereen in het dondert.
En wat vond je van de speed triple?


Send form my Xperia

Vond de Speed zeker dik in orde, voelt heel erg licht aan.
Enkel als je een Honda vitessenbak gewoon bent zijn alle andere precies moeilijk te bedienen ;)

Pluspunten
-Voelt erg licht aan
-Koppel in overvloed
-Duidelijk display
-Komt mooi geluidje uit
-Fijne redelijk rechtop zithouding

Minpunten
-Vering stond erg hard afgesteld, instelling?
-Toch wel te luide uitlaten op de R versie (db killers?)
-Vitessenbak waar je wel moet laten zien wie de baas is

Maar kans is zeker reeel dat er 1ntje in de garage komt ;)
Ben er enkel nog niet uit of voor normaal straatgebruik de R versie de meerwaarde echt wel waard is.

Robust²

Legacy Member
beemer036 zei:
Meeste zijn onder begeleiding ;)

Mooie rit haven van Antwerpen, koprijder kende zijn weg er goed, stukken bij dat we 160 gingen.... euhm owkeey..

Aha, testritten op niet-opendeurdagen dat ik al heb gedaan was altijd vrij. Goed als je wat tijd hebt, maar op een half uurtje kan je niet te ver gaan en ben je al rap beperkt tot grote banen om je weg niet kwijt te raken.

Mss. Slash

Legacy Member
JEUJ 6 rijlessen gedaan, theoretisch examen afgelegd en normaal morgen voorlopig rijbewijs van de moto!
Opgepast, nieuw gevaar op de baan :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan