Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer036

Legacy Member
EvilSwordfish zei:
Eindresultaat: Toch maar eens beter opletten als je aan het rijden bent :P

Ow ow ow, is maar een voorbeeld zenne, zo ne stoot heb ik (gelukkig) nog niet voorgehad. :)

desolation

Legacy Member
dacuba zei:
Verzekeringen vergelijken blijft gevaarlijk. Je moet niet alleen rekening houden met de premie, maar ook de waarde die ze voor de auto rekenen, franchise en zoveel meer.

Yup, done that

Franchise nu 250EUR, franchise DVV: 650EUR
Beide 1 jaar volledige waarde, dan 1% per maand devaluatie

DVV heeft mij 1 keer een heel goed aanbod gedaan toen ik er in contact mee kwam via Best4U, daarna wast gedaan toen mijn contactpersoon er is gestopt met werken.
Ik heb echt ni louter naar de prijs gekeken, het was gewoon int algemeen een veel beter en goedkoper pakket.

skully25

Legacy Member
ex-moto van ne kameraad, niet de huidige verkoper maar de eigenaar daarvoor. niet ideaal voor op baan mee te sjeezen dat ding, effectief ne cross met lichten, en een 4 boîte... gene enduro zoals er nu gezegd wordt... en het merk is valenti racing... niet valentino... vraagt u soms af of mensen echt wel weten wat ze in huis hebben staan...

Lexx

Legacy Member
Gisteren langs verzekering geweest, vandaag zijn ze de plaat al komen afgeven! Rijbewijs heb ik ook al vast
en nu alleen de moto nog inorde zetten (voorvork moet gereviseerd worden, remblokken vervangen, olie/luchtfilter en nieuwe olie erin). Alles omzetten naar supermotard en dan is't zover. Hopelijk lukt da allemaal binnen 2 weken :applause:

Glenn5

Legacy Member
remblokken, olie, olie/luchtfilter en ombouwen kunde allemaal op 1nen dag :) de reviseren hangt af van waar je het laat doen/ of je het zelf doet.

Lexx

Legacy Member
Ik ken niets van onderhoud, vandaar..

Ik breng zondagmiddag mijn moto naar iemand die ik ken via een enduro forum.. vrijdag mag ik hem terug gaan halen (aangezien ik door de week in leuven zit kan ik hem niet eerder halen); dat is al 1 week

Dan wacht ik tot iemand hier in de buurt eens langskomt om te helpen met al die dingen, en ga er vanuit dat die niet direct kan langskomen en dus reken ik nog eens een week :P

Met wat chance is dus niet dit weekend, maar volgend weekend alles in orde :D

Lexx

Legacy Member
Ah echt? Van waar ergens? (ik woon tegen koersel kapelleke aan)
En zien misschien niet, met wat geluk wel eens horen :p

Lexx

Legacy Member
aah, da's die langs de schrikheide zeker? Ik woon in de naaldweg (vlak langst bos dus) :D

Gij hebt ook een moto, of?

[Az3r]

Legacy Member
izs5jc.jpg

Lexx

Legacy Member
Ja mannekes, u ga ik wel nie kunnen volgen ze :D

Ik kan proberen met de moto van mijn broer (kawa z750), of ge moogt anders ook is mee in't bos komen rijden
(kwestie van ieder 1x een 'advantage' te geven) :lol:

Schoon moto trouwens :drool:
Is da een 600, of een 1000? (of wat zijn de mogelijkheden weer bij die dingen? ben niet zo mee in heel dat suzuki gebeuren ;p)

Lexx

Legacy Member
Tja, ik weet nie hoe snel ik ga kunnen rijden, dat is hier nog één groot mysterie :p

Met mijn crossbanden haalde ik in't bos toch een goede 120/130 (op korte afstand, dus weet niet of het wat rapper kon)

Nu heb ik er een kleiner tandwiel (45) opliggen voor op straat. Zou dus iets rapper moeten gaan, maar ik ga geen mirakels verwachten. Ik gok 150/160 ofzo, eigenlijk geen idee :oink:

http://tinypic.com/view.php?pic=i4p8j6&s=4

Ik ga proberen in de nabije toekomst een ander kappenset te zoeken (dus dan heb ik er een aparte voor op de weg; moet mij nog iets schoon zoeken :))

skully25

Legacy Member
LeXx zei:
Ik ken niets van onderhoud, vandaar..

beke rare statement komende van ne gast die enduro rijdt vind ik toch zelf... meeste leren op dat vlak toch wel iets zelf doen qua onderhoud anders lopen de rekeningen snel op. zelfs om op korte termijn uwe moto deftig te houden moet ge toch iets zelf doen? luchtfilter kuisen bvb, want ene keer goe int stof rijden en uwe filter wordt al snel nen koek...

Lexx

Legacy Member
Jaja, zo die kleine prul weet ik nu wel ze

Ik ben nog maar net 18 geworden. Iedereen begint toch op een punt dat ge er niks van kent? Of zijt gij misschien geboren met alle kennis van de wereld? :p

Met 'onderhoud' bedoel ik een voorvork reviseren bv (logisch toch; want zoiets heb ik nog nooit gedaan dus kan ik het ook niet snappen). Alles komt met de tijd, elke ervaring die ik nu opdoe pak ik mee naar later. Hoe meer ik er nu mee bezig ga zijn, hoe rapper ik alles ga kennen/kunnen, dusja..

Ik zoek hier dan de eerste persoon die een moto kocht en direct ALLES wist ;)

Iemand in de buurt komt mij nu bv helpen met allerlei kleine zaken.. als ik zie hoe hij dat één keer doet, kan ik in't vervolg zelf mijn plan ook wel trekken. En na een tijd zal ik wel het meeste ook zelf kunnen..

skully25

Legacy Member
op die leeftijd wist ik toch al iets ja want ik was al een tijd bezig met aan brommers sleutelen. hier stond de eerste moto er maar pas toen ik 19 was dus prijs uzelf gelukkig dat ge vroeg de mogelijkheid hebt om te kunnen rijden. ik moest nog een jaar op m'n honger blijven zitten.

blokske zoals van de uwen ken ik ondertussen ook van buiten want 2 jaar geleden stond er hier nog een 530 in de garage, die jammergenoeg meer als ene keer heeft open gelegen....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan