Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
Caracalla zei:
Loooool en ik ging net komen posten wat voor een BEAST het is.
INSANE gewoon die panigale. Bijten bijten bijten als je uit de bocht komt.
Bergen koppel. Licht, wendbaar, smal en asociaal luid. Supervet lawaai.

Nu, ik ga er wel mee akkoord dat het geen machine is voor dagelijks gebruik :p

Ja daar ga ik wel mee akkoord hoor. Licht en smal en had niet echt het gevoel dat ik er niet kort mee kon draaien, gewoon de zithouding maakte dat lastig. Koppel ga ik ook zeker mee akkoord, je moet niet perse hoog in toeren zitten om vooruit te gaan. Maar de echte fun zit wel hoger he :p
Ik heb er ook zeker niet veel uitgehaald omdat ik die zithouding langs geen kanten gewoon ben (dat zal jij niet hebben)en ik ook al redelijk groot ben voor die motor wss.

Op het ritje dat ze ons lieten doen zaten er ook wat 1-vaks boerenbaantjes met grind en putten en dat was toch niet zo plezant op die Panigale imo (itt Multistrada, dat was daar ook al dikke fun). Ook omdat ik wist dat ik 195pk en +20.000€ onder mijn kont had zitten, dan pas je toch nog wat meer op vind ik :p

Op zich technisch een mooi ding he, maar een ramp gewoon voor het soort motorijden dat ik (graag) doe :p

Edit: Gaf naast lawaai ook serieus wat warmte af imo. Zelfs tijdens het rijden voelde ik m'n benen echt warm worden, wat ik op andere motos nooit echt heb gehad tenzij ik zeer traag ga.

Sballato

Legacy Member
De hitte van de Panigale is inderdaad een probleem. Zelfs tijdens het rijden voelde ik de warmte tussen m'n benen. Ik heb wat chance dat ik de gasten bij Hautekiet redelijk goed ken. Heb niet in groep moeten rijden, maar met twee. Zalig om eens goed te gassen met de Panigale!!! Dat geluid!!! Zo verslavend dat je gewoon wil blijven gas geven. :love: De zithouding is wel extreem... Na een half uurtje rijden had ik al last van mijn handpalmen.

Bushido

Legacy Member
gumball4000 zei:
Sttt^^
o
1,97m en een supersport?!oO
Met wat rijdt gij? Want enkele weken geleden bij Moto Deschouwer in Zemst langs geweest en daar raakten mn benen niet goed onder de benzinetank. ik zat met mn benen net niet aan de delen van de tank die uitsteken.

Nu rijd ik met een zx10r van 2006, vorige moto was een gsxr 600 van 2003... laatste generaties 600cc zijn echt wel te klein geworden voor mij. 1000 begint ook al... Maar de zx10r valt nog goed mee.

Caracalla

Legacy Member
Sballato zei:
De hitte van de Panigale is inderdaad een probleem. Zelfs tijdens het rijden voelde ik de warmte tussen m'n benen. Ik heb wat chance dat ik de gasten bij Hautekiet redelijk goed ken. Heb niet in groep moeten rijden, maar met twee. Zalig om eens goed te gassen met de Panigale!!! Dat geluid!!! Zo verslavend dat je gewoon wil blijven gas geven. :love: De zithouding is wel extreem... Na een half uurtje rijden had ik al last van mijn handpalmen.


Agreed. Best dat het ni in groep was hé voor ons :D
Nu, de zithouding was idd heel extreem, maar eenmaal je op't gas ging vielen alle puzzelstukjes mooi op z'n plaats.
Enja, een supersport draait inderdaad héél anders dan pakweg een naked :) Maar dat ding was écht vlot, wendbaar, licht, smal, agressief, ...
Hitte is wel een probleem idd.
't Is gewoon een niet zo alledaags ding die je vooral koopt als je geld hebt want de looks van dat ding is porno.
Ermee rijden is fun, voor een half uur en dan begint het pijn te doen :D
Op circuit gaan is geen optie, want dat ding maakt gewoon vééél te vééél lawaai.
Welja, vergelijken met een Ferrari zeker? Nutteloos, je gaat er niet mee naar een track, maar toch wil je het hebben :D

Heb trouwens ook gereden met de Duke 690 en MAN, wat een fucking teleurstelling.
Zéér braaf karakter, zeker geen koppelmonster in mijn ogen.
Smal, licht en wendbaar, oké. Maar komt écht wel vermogen te kort hoor.
Gigantische teleurstelling.
Ze wisten me wel te vertellen dat de SMC's eigenlijk de echte agressieve beesten zijn, maar daar hadden ze geen demo's van.

gumball4000

Legacy Member
Bushido zei:
Nu rijd ik met een zx10r van 2006, vorige moto was een gsxr 600 van 2003... laatste generaties 600cc zijn echt wel te klein geworden voor mij. 1000 begint ook al... Maar de zx10r valt nog goed mee.

Wel dacht het ook al een tijd, maar dacht dat het aan mij lag. De cbf600 f3's waren voor mij echt ruim en voelde me er daar zelfs niet zo gebogen op. En op de Zx6r zou ik zelf echt geen rit naar het buitenland kunnen doen.
De gsrx750 ging voor mn benen nog wel goed. Maar de nieuwe CBR's al helemaal ni.


Ben toch benieuwd wat mn moto binnen pakweg 2 jaar zal zijn :).
Moest'k nu een nieuwe kopen, twijfel'k tussen een Triple street/speed, Z1000 of de cb1000r..of een Dodge Ram Hemi (2dehands, lichte vracht)

gumball4000

Legacy Member
Oei ja, bedoelde dus die moto's of die "auto" :p.
Die dodge verbruikt wel massa's, maar die v8 klinkt zo mooi =(. En eens dak werk, weet ik niet of het zo handig is om dagelijks met de motorfiets naar het werk te komen.

Een goede 2dehands Dodge kost ergens tusse de 15000-20000eur. Nieuwe moto (genoemde modellen) rond de 10-12k euro..

gumball4000

Legacy Member
Caracalla zei:
of... 2dehands dodge én 2dehands moto? :)

Zou nogal duur uitkomen als beginnende werknemer binnen een bedrijf^^. Hah kzou wel blij zijn mochtk ooit een tankkaart krijgen terwijlk een dodge heb :p.

Maarja die dodge is een rustig cruise bakske dat stoer oogt omdat het zo groot is tov een gewone auto. Een moto trekt dan super goed op en verbruikt minder, maar ge wordt natuurlijk nat..

Caracalla

Legacy Member
Tgoh, waarom zou dat niet te doen zijn?

Mijn R6 was bij aankoop 3000 euro.
Gekoppeld aan m'n auto betaal ik ocharme 16 euro per maand verzekering.
En per jaar heb je maar iets van 60 euro taksen op een moto?

Die z750 erbij voelen wij tot nu toe financieel niet hoor, buiten de aankoop zelf dan natuurlijk.

Onderhoud doe ik wel zoveel mogelijk zelf, dat er wel bij zeggen :)

gumball4000

Legacy Member
Caracalla zei:
Tgoh, waarom zou dat niet te doen zijn?

Mijn R6 was bij aankoop 3000 euro.
Gekoppeld aan m'n auto betaal ik ocharme 16 euro per maand verzekering.
En per jaar heb je maar iets van 60 euro taksen op een moto?

Die z750 erbij voelen wij tot nu toe financieel niet hoor, buiten de aankoop zelf dan natuurlijk.

Onderhoud doe ik wel zoveel mogelijk zelf, dat er wel bij zeggen :)

Denk dat de Dodge qua verzekering (rijbewijs tegen dan 3-4 jaar in mijn bezit, maar nooit eigen auto gehad of officieel ingeschreven als 2de bestuurder) zwaar zou kunnen tegenvallen :(..
Bon sowieso LPG kit steken, want pakweg een reisje naar Zuid-FR zou al 400€ aan naft kosten mer gewone super benzine.
Maar een dodge lijkt me ook mooi als ik enkele jaren later toch van plan ben alleen te gaan wonen. Misschien moet ik dan zelfs geen verhuiswagen huren :).

Als ik dan een auto heb, kan ik het idd mss goedkoper verzekeren. Kzit nu aan 380€/jaar zonder auto (32€/maand) :)

desolation

Legacy Member
Laat dien dodge maar vallen, tenzij ge veel plezier hebt in bakken geld te betalen voor onderhoud. Uit eigen ervaring kan ik u zeggen dat het niet zozeer de brandstof is die veel geld kost op nen amerikaan, wél alle stukken om hem in orde te houden. Want alles moet ge laten overkomen en betaalde dik taksen op.

gumball4000

Legacy Member
desolation zei:
Laat dien dodge maar vallen, tenzij ge veel plezier hebt in bakken geld te betalen voor onderhoud. Uit eigen ervaring kan ik u zeggen dat het niet zozeer de brandstof is die veel geld kost op nen amerikaan, wél alle stukken om hem in orde te houden. Want alles moet ge laten overkomen en betaalde dik taksen op.

Hebben ze in Belgie geen third party onderdelen?:)
Heb wel gehoord dat sommige ram's niet echt betrouwbaar zijn natuurlijk..

desolation

Legacy Member
Jaat, allemaal import. Goedkoopste en snelste methode at the same time, want al die "dealers" en "us car experts" rippen u compleet (importeren zelf samen met autos onderdelen per container, duurt een eeuwigheid en ge dokt vaak meer), is rockauto.com

Ergste vooral is transport en taksen. Ik geef u een voorbeeld: 2 voorste remklauwen en blokskes was denk ik 100EUR. Kwam nog eens 150EUR transport en taksen bij.
Volledige uitlaat was 250EUR. Transport: 200EUR, taksen nog eens een goei 100EUR.

Betrouwbaar zijn ze allemaal hoor, het probleem is dat de meeste door bovenstaande reden echt ni goed onderhouden worden. Boite olie moet ge bv wisselen om de 30-40k km, de meeste doen het gewoon niet omdat de filter duur met al die extra kosten. Tzelfde voor oliefilter (hoewel ik gewoon ne k&n heb gestoken die ook pastte).
Daarnaast steekt iedereen er LPG in, maar zelfs op nen Dodge die al hardere klepzittingen hebben is da nefast voor kleppen en zittingen. Sommige wagens kunnen er goed tegen, mijne Chevy S10 had bv al gezarde zittingen standaard, maar de meeste hebben dat niet. Koprevisie na 200-250k km maw.

Tis heerlijk om mee te rijden, maar de kosten lopen wreed snel op, zelfs als ge het meeste zelf kunt doen.

beemer036

Legacy Member
Effe ivm die Dodge's, ik "denk" dat het ook een beetje een hype is/was.
Op een gegeven moment had een buur er hier 1 en altijd maar stoeffen dat die nauwelijks iets kost (aan taksen dan (lichte vracht)), met als gevolg dat er binnen de maand hier int straat nog 2 mensen zo'n wagen hadden.
Moet zeggen wel een schoon zicht (en geluid), ik spreek dan over de zomerperiode van vorig jaar.
Nu.... zie je er nog maar 1, die van de buur dat hem als 1ste had, die is ook wel zelfstandige dus dat zal er ook veel aan doen.
Maar zo goedkoop is hij idd blijkbaar toch niet.
Wagens lagen ook op lpg/lpi, maar kwa verbruikskost zit je dan nog vaak boven de prijs van wat een diesel verbruikt.

Als je het puur voor een licht vracht zou doen zijn er betere, goedkopere, oplossingen.

desolation

Legacy Member
Bwa, tis ook de enige manier om in lichte vracht 5 volwaardige plaatsen te hebben (ne pickup) en daarvoor nemen veel mensen het.

Xiao

Legacy Member
Ik dacht even aan parkeerplaatsen :D
Gaat ook wel op :p

Edit:
Heeft iemand hier ervaring met een 'sportmoto' verzekeren onder de 26 jaar?
Wil bij ethias online een offerte doen voor een GSX650F (wat in mijn ogen zelfs geen echte sportmoto is, maar soit) en om GSX-F te kunnen selecteren moet je klikken op 'Suzuki GSX-F/R/HAYABUSA'.
Ja, als ze een GSX650F gaan categoriseren onder de Hayabusas voel je je wel in't zak gezet.
Hierbovenop kreeg ik nog eens de melding dat ze geen sportmodellen verzekeren onder de 26 jaar.

Wilde eigenlijk gewoon maar kijken wat het mij zou kosten per jaar moest ik ooit iets gelijkaardigs kopen.

Kenneth124

Legacy Member
Xiao zei:
Ik dacht even aan parkeerplaatsen :D
Gaat ook wel op :p

Edit:
Heeft iemand hier ervaring met een 'sportmoto' verzekeren onder de 26 jaar?
Wil bij ethias online een offerte doen voor een GSX650F (wat in mijn ogen zelfs geen echte sportmoto is, maar soit) en om GSX-F te kunnen selecteren moet je klikken op 'Suzuki GSX-F/R/HAYABUSA'.
Ja, als ze een GSX650F gaan categoriseren onder de Hayabusas voel je je wel in't zak gezet.
Hierbovenop kreeg ik nog eens de melding dat ze geen sportmodellen verzekeren onder de 26 jaar.

Wilde eigenlijk gewoon maar kijken wat het mij zou kosten per jaar moest ik ooit iets gelijkaardigs kopen.

Ik zou niet kijken bij Ethias, toen ik mijn ronde deed om een verzekeraar te vinden waren zij een van de duurste ... en brutaalste (heeft me zitten uitkakken toen ik zei dat ze nogal duur waren).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan