Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
@Katoom: Zou je niet buiten die dagen nog steeds een ritje kunnen krijgen bij oprechte interesse? Ik wist zelfs niet eens dat het Orange Days waren, vorig jaar aan meegedaan maar nu niets gezien in m'n mailbox :/
Natuurlijk maar dan moet je eerst eens bellen welke demo's ze hebben staan. Ook heeft elke dealer zijn voorwaarden qua borg, kosten, etc. Daarom doe ik enkel testritten tijdens Orange days, dat is gewoon reserveren met een paar muisklikken en je kan gaan testen zonder verdere zever. :)

Multistrada en V4 wil ik ook zeker testen, al denk ik dat de Multi praktisch hetzelfde zal zijn als de 1190. Goed rijden maar te duur voor wat het is.

beemer036

Legacy Member
Katoom zei:
Natuurlijk maar dan moet je eerst eens bellen welke demo's ze hebben staan. Ook heeft elke dealer zijn voorwaarden qua borg, kosten, etc. Daarom doe ik enkel testritten tijdens Orange days, dat is gewoon reserveren met een paar muisklikken en je kan gaan testen zonder verdere zever. :)

Multistrada en V4 wil ik ook zeker testen, al denk ik dat de Multi praktisch hetzelfde zal zijn als de 1190. Goed rijden maar te duur voor wat het is.

Vorig jaar testrit gedaan met de Mulitstrade S, pracht van een machine.
Voelt idd heel erg licht aan, wel veeeeeeeeeeeeeel te breed stuur.
Schakelen was amper nodig met die kracht, trekt zeer vlot op.
Maar idd de prijs....

Sleutel systeem vind ik ook wel handig, gewoon in uwe jaszak laten steken :).

Caracalla

Legacy Member
dacuba zei:
:drool:

Nog een jaartje wachten, nog een jaartje. Komop.

Hehe, is momenteel mijn keuze als opvolger voor de R6 binnen 4 jaar.
Maaaaarrr 't is te zien wat Yamaha doet in 2014, als dat tripple's gaan zijn...
Probleem van de R6 nu is dat hij héél spartaans is qua zithouding. Super voor circuit, allesbehalve ideaal voor openbare weg en woon/werk.

Robust²

Legacy Member
desolation zei:
Beenhard staat die 1098 niet ze, zelfs de Streetfighter S staat niet beenhard.
Maar tis meer de zitpositie en de kwaliteit van de ophanging die hem softer maakt. De 1098 heeft een veel betere vork en achterdemper vond ik (ok, niks ivgl met de Ohlins op de S, maar diene ketel is ni te betalen).
Ook is de zithouding iets sportiever waardoor hij voor mij leuker stuurde en reed, het is en blijft en powernaked en geen tourbuffel.

De looks van de multi nu vind ik alleszins véél mooier dan vroeger, en rijden doet dat ding echt fucking heerlijk. Het enige jammeren, voor mij dan, is dat die elektronische ophanging echt veel verschil maakt. Dat maakt de Multistrada S bijna een noodzaak om het ding ten volle te ervaren maar dat wilt ook zeggen dat ge zomaar efkes 20 lappen moogt leggen zonder opties. De Multi 1200 heeft mij alleszins enorm verrast, voor zo een groot spel te zijn reed die heeeeeeel lichtvoetig en soepel, mede door de berg aan power die onder uw gat zit en de excellente remmen en ophanging. Als ge echt serieus 600km per rit wilt doen zou ik sowieso ni naar ne (power)naked kijken, dan wilt ge toch echt meer comfort volgens mij.

Die vering van de 848 was ook al een mirakel tegenover mijn SV op dat moment hoor :p Atm zit er al weer wat beter gerief onder, maar ik denk dat het nog altijd in de verste verten niet kan tippen aan die 848. (daarom wil ik nog eens opnieuw testen, m'n eigen motor is verbeterd en ik heb hem beter in het geheugen dan vorige keer) Zithouding is iets speciaals, maar ik kon het wel nog apprecieren.
Elektronische ophanging zou ik wel niet zo fan van zijn, is weer iets dat je uit handen geeft en niets meer zelf aan kan doen. Service daarvan kost wss al rap stukken van mensen...

Ik heb ook al 6 a 700km op en dag gedaan op m'n 25kw GS met stock vering hoor, ik kan wel iets aan :p T'is niet dat ik dat wekelijks doe, maar ik wil het wel kunnen als het nodig is.

Katoom zei:
Natuurlijk maar dan moet je eerst eens bellen welke demo's ze hebben staan. Ook heeft elke dealer zijn voorwaarden qua borg, kosten, etc. Daarom doe ik enkel testritten tijdens Orange days, dat is gewoon reserveren met een paar muisklikken en je kan gaan testen zonder verdere zever. :)

Multistrada en V4 wil ik ook zeker testen, al denk ik dat de Multi praktisch hetzelfde zal zijn als de 1190. Goed rijden maar te duur voor wat het is.

Vorig jaar heb ik anders wel redelijk achter de dealer moeten zitten om mijn testrit effectief te krijgen. Meerdere bevestigingen van de KTM website maar nooit antwoord van de garage gehad tot ik zelf belde om te vragen hoe het nu zat.



Een supersport wil ik ook wel eens doen gezien ik nog nooit op een heb gereden, gewoon om mijn overtuiging dat dat niets voor mij is te bevestigen :p Ik weet dat ik niet zo fan ben van hoogtoerige vier-cilinders en ik rij liever met een breed stuur dus een supersport valt daar absoluut niet onder.

Caracalla zei:
Hehe, is momenteel mijn keuze als opvolger voor de R6 binnen 4 jaar.
Maaaaarrr 't is te zien wat Yamaha doet in 2014, als dat tripple's gaan zijn...
Probleem van de R6 nu is dat hij héél spartaans is qua zithouding. Super voor circuit, allesbehalve ideaal voor openbare weg en woon/werk.

Die overtuiging dat een supersport perfect doenbaar is als eerste motor en als woon-werk verkeer die je vroeger had begint toch ook wat te slijten precies? :D

Caracalla

Legacy Member
Is perfect te doen hoor :) Hoewel de Z veel relaxter is voor woon/werk :)
Maar het huidig model R6 zit je gewoon dubbel zo hard op dubbeltoe als de mijne.
Voor Sballato is die moto zelfs gewoon te klein :p

Op de zx636 heb je dat dan weer niet bvb

desolation

Legacy Member
Ik vond een supersport nochtans vrij plezant als het de juiste is. De S1000RR was me wat te elektronisch, en het feit dat hij nog begrensd was hielp ook geen hol. De RC8 was ... speciaal, tof om hard te gaan maar ni tof op tragere stukken. Maar de F4 MY2012, daar zou ik gerust elke dag mee kunnen rijden. Waar de oude F4 enorm spartaans was, was de nieuwe F4 eigenlijk verbazend comfortabel.

Maar dan nog heb ik liever een naked of sport-touring, op een supersport de vriendin meenemen suckt gigantisch.

Robust²

Legacy Member
desolation zei:
Ik vond een supersport nochtans vrij plezant als het de juiste is. De S1000RR was me wat te elektronisch, en het feit dat hij nog begrensd was hielp ook geen hol. De RC8 was ... speciaal, tof om hard te gaan maar ni tof op tragere stukken. Maar de F4 MY2012, daar zou ik gerust elke dag mee kunnen rijden. Waar de oude F4 enorm spartaans was, was de nieuwe F4 eigenlijk verbazend comfortabel.

Maar dan nog heb ik liever een naked of sport-touring, op een supersport de vriendin meenemen suckt gigantisch.

Nja, moest ik er een moeten kiezen zouden de Daytona of de F3 hoog op m'n lijstje staan om te proberen.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Niet voor onmiddelijk,

maar voor binnen een paar jaar zou ik toch ook liever iets hebben dat even wendbaar en dun is als mijn fz6s2 maar die iets comfortabeler zit en waar je op u gemak 300-400 km per dag mee kunt doen daar ik mijn moto nu regelmatig gebruik voor het werk... want na 180 km aan 1 stuk begint die fazer toch wel een beetje ongemakkelijk te zitten en veel te schuin naar voor...

gumball4000

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Niet voor onmiddelijk,

maar voor binnen een paar jaar zou ik toch ook liever iets hebben dat even wendbaar en dun is als mijn fz6s2 maar die iets comfortabeler zit en waar je op u gemak 300-400 km per dag mee kunt doen daar ik mijn moto nu regelmatig gebruik voor het werk... want na 180 km aan 1 stuk begint die fazer toch wel een beetje ongemakkelijk te zitten en veel te schuin naar voor...

CFF600/1000?:)
Heb zelf de nakend cbf600na en ben zelf 1,95m lang. Nooit echt last gehad van mn rug ed. Wel van mn benen, aangezien ge constant in dezelfde houding zit, maar dat heb je dan wel op elke moto :)

Bushido

Legacy Member
Wat een pussie's zitten er hier toch :p ;) Ik zou niet anders moeten hebben dan ne supersport! Mijn Gsxr 600 was mijn eerste moto, nieuw aangekocht. Ik heb daar overal mee gezeten! Ardennen, luxemburg, vogezen,... Ritjes van +500km deed ik regelmatig. Maar ook woon werk verkeer geen probleem! Het is maar wat je gewoon bent.

Natuurlijk ieder zijn ding maar zomaar zeggen dat een supersport enkel goed is voor circuit: :naughty:

Ik rijd bvb echt niet graag met 2cyl. Wat een kutgedrag hebben die toch :s Telkens als je denkt van NU gaat het komen is het alweer voorbij, beetje als een diesel :doc:


Btw: Gisteren voor het werk nog even een tourke gedaan in de speeltuin en mijn eerste kneedown sinds jaren is een feit! de souplesse is er nog niet helemaal, maar komt helemaal goed!

gumball4000

Legacy Member
Bushido zei:
Wat een pussie's zitten er hier toch :p ;) Ik zou niet anders moeten hebben dan ne supersport! Mijn Gsxr 600 was mijn eerste moto, nieuw aangekocht. Ik heb daar overal mee gezeten! Ardennen, luxemburg, vogezen,... Ritjes van +500km deed ik regelmatig. Maar ook woon werk verkeer geen probleem! Het is maar wat je gewoon bent.

Natuurlijk ieder zijn ding maar zomaar zeggen dat een supersport enkel goed is voor circuit: :naughty:

Ik rijd bvb echt niet graag met 2cyl. Wat een kutgedrag hebben die toch :s Telkens als je denkt van NU gaat het komen is het alweer voorbij, beetje als een diesel :doc:


Btw: Gisteren voor het werk nog even een tourke gedaan in de speeltuin en mijn eerste kneedown sinds jaren is een feit! de souplesse is er nog niet helemaal, maar komt helemaal goed!

Het is hoe ge het zelf beziet van die pussies^^. Het zijn de meeste motobestuurders met een supersport die stoppen met rijden bij het minste dat er met het weer is :p.
Waar ik aan hekel (niet naar jou toe Bulshido), maar motards die stoefen met hun kunsten/moto, maar wel een winterstop houden omdat het 5 graden is alé xD. Er zijn genoeg middelen die uw warm kunnen houden bij zo'n temperaturen.
Ik reed deze winter zelfs bij -10 graden in jeans, weliswaar met verwarmde handschoenen. Maar het viel echt supergoed mee om dan de rijden :)..ja zelfs op de snelweg :).


En da van die supersport en lange afstanden hangt ook af van uw grootte. Iemand van 1,95m gaat er veel meer last van hebben dan een persoon die 1,75m groot is :).

@Renegade: Of koop u een BMW K1600GT, heb daar op het autosalon op gezeten. Eens ge daar op zit, wilt ge er niet meer van af :D. Zo zacht dat da zadel is. Zelfs zachter dan een bedmatras :)

Huasheng

Legacy Member
gumball4000 zei:
Het is hoe ge het zelf beziet van die pussies^^. Het zijn de meeste motobestuurders met een supersport die stoppen met rijden bij het minste dat er met het weer is :p.
Waar ik aan hekel (niet naar jou toe Bulshido), maar motards die stoefen met hun kunsten/moto, maar wel een winterstop houden omdat het 5 graden is alé xD. Er zijn genoeg middelen die uw warm kunnen houden bij zo'n temperaturen.
Ik reed deze winter zelfs bij -10 graden in jeans, weliswaar met verwarmde handschoenen. Maar het viel echt supergoed mee om dan de rijden :)..ja zelfs op de snelweg :).
Ben je nu niet evenzeer aan het stoefen? ;)

Er zijn er nu eenmaal weinig die staan te springen om te gaan motorrijden bij vriesweer. Ieder zijn keuze.

Bushido

Legacy Member
Ja dat ga ik niet ontkennen van die mooiweer rijders. Maar die heb je overal hoor, degene die doorrijden zijn zeldzaam en kan je niet indelen in hokjes op basis van welke motor ze rijden. Als gij rondrijd met -10 hoeveel motard komde dan tegen? :p


gumball4000 zei:
En da van die supersport en lange afstanden hangt ook af van uw grootte. Iemand van 1,95m gaat er veel meer last van hebben dan een persoon die 1,75m groot is :).

Ik ben zelf 1m97 :p

gumball4000

Legacy Member
Huasheng zei:
Ben je nu niet evenzeer aan het stoefen? ;)

Er zijn er nu eenmaal weinig die staan te springen om te gaan motorrijden bij vriesweer. Ieder zijn keuze.


Sttt^^
oké is wel een feit dat het iedereen z'n keuze is :)

Bushido zei:
Ja dat ga ik niet ontkennen van die mooiweer rijders. Maar die heb je overal hoor, degene die doorrijden zijn zeldzaam en kan je niet indelen in hokjes op basis van welke motor ze rijden. Als gij rondrijd met -10 hoeveel motard komde dan tegen? :p




Ik ben zelf 1m97 :p

Bij -10 mss maar 1 ofzo op 40km rijden :p

1,97m en een supersport?!oO
Met wat rijdt gij? Want enkele weken geleden bij Moto Deschouwer in Zemst langs geweest en daar raakten mn benen niet goed onder de benzinetank. ik zat met mn benen net niet aan de delen van de tank die uitsteken.

Enkel de Ninja (ZXR6) van kawasaki ging nog, maar daar zat ik te fel voorover gebogen.

Ps: Kheb niets tegen supersport moto's hé, zijn prachtige moto's..toch even voor alle duidelijkheid^^

Robust²

Legacy Member
Direct woord bij de daad gevoegd en net met een Multistrada S Granturismo en Panigale S gaan rijden bij Ducati Eke. :unsure:
Die Panigale is dus eens ABSOLUUT niets voor mij :p Veel te opeengeduwd, veel te hard, zonder snelheid is er niets aan, echt mijn ding niet. Gaat natuurlijk hard vooruit en stopt zo mogelijk nog harder, maar ik moet hem niet hebben.
Multistrada aan de andere kant moet ik desolation gelijk geven, wat een bak! :love: Gaat ook nog altijd goed vooruit, maar geeft enorm veel meer vertrouwen dan die Panigale, laat zich lekker gooien in bochtige boerenbaantjes, etc.. Ik denk dat m'n tempo makkelijk dubbel zo hoog kon zijn op die multistrada :p

M'n persoonlijke topsnelheid ook verbeterd, eerst op die Panigale en daarna nog 30km bijgedaan op die Multistrada. Voelde gewoon een pak comfortabeler en vertrouwder aan waardoor ik er geen moeite mee had :)

@Bushido: Ik heb net het omgekeerde gevoel, bij een vier-cilinder denk ik altijd "hier gaat de power komen" om dan nog een second te moeten wachten. 2 cilinder gaat gewoon sowieso vooruit als je aan je hendel draait tenzij je veel te hoog in toeren zit :p

@"Koud weer rijders": wil absoluut niets zeggen imo. Ik ken genoeg motards die niet buitenkomen als het slecht weer is, maar een pak betere chauffeurs zijn dan motards die elke dag door weer en wind naar hun werk rijden (en zich hierdoor een pak beter voelen). Respect dat ze in de kou buiten komen, maar dat maakt je niet direct een betere motorrijder dan iemand anders. Ik zie er de lol/aantrek niet van in om in de kou te rijden en risicos te nemen.

ATI

Legacy Member
Ik rijd ook met een supersport en rijd ook bij 3graden ,maar niet meer onder 0 heb het gedaan,maar is echt te gevaarlijk.Ik reed is bij -2 en daar had iemand gekuist en emmers op straat gegooid chance dak het gezien had en daarom kom ik niet meer buiten bij -celcius.

Ik hou van 4cilinders,heb ook al met 2 cillinder bmw's gereden rijd niet slecht,maar niet men ding,maarja waren ook rijschoolmoto's die worden verkracht + die zijn tam.

Caracalla

Legacy Member
Robust² zei:
Die Panigale is dus eens ABSOLUUT niets voor mij :p Veel te opeengeduwd, veel te hard, zonder snelheid is er niets aan, echt mijn ding niet. Gaat natuurlijk hard vooruit en stopt zo mogelijk nog harder, maar ik moet hem niet hebben.

Loooool en ik ging net komen posten wat voor een BEAST het is.
INSANE gewoon die panigale. Bijten bijten bijten als je uit de bocht komt.
Bergen koppel. Licht, wendbaar, smal en asociaal luid. Supervet lawaai.

Nu, ik ga er wel mee akkoord dat het geen machine is voor dagelijks gebruik :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan