Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xiao

Legacy Member
Stoppen jullie eigenlijk als jullie met jullie spiegel tegen een andere spiegel tikken terwijl je door een file rijdt?

Heb dat daarnet gehad, maar ben gewoon doorgereden.
Ik weet dat je eigenlijk moet stoppen, maar had niet echt zin om daar zever te staan maken met 3 bouwvakkers in zo'n camionette. Het is ook niet dat er iets aan was, mijn spiegel is nogal soepel.

Faun

Legacy Member
Xiao zei:
Stoppen jullie eigenlijk als jullie met jullie spiegel tegen een andere spiegel tikken terwijl je door een file rijdt?

Heb dat daarnet gehad, maar ben gewoon doorgereden.
Ik weet dat je eigenlijk moet stoppen, maar had niet echt zin om daar zever te staan maken met 3 bouwvakkers in zo'n camionette. Het is ook niet dat er iets aan was, mijn spiegel is nogal soepel.

Gewoon nog nooit meegemaakt eigenlijk.

Ties

Legacy Member
Xiao zei:
Stoppen jullie eigenlijk als jullie met jullie spiegel tegen een andere spiegel tikken terwijl je door een file rijdt?

Heb dat daarnet gehad, maar ben gewoon doorgereden.
Ik weet dat je eigenlijk moet stoppen, maar had niet echt zin om daar zever te staan maken met 3 bouwvakkers in zo'n camionette. Het is ook niet dat er iets aan was, mijn spiegel is nogal soepel.

Al een keer of 2 voorgehad, even sorry gezegd en gekeken of spiegel in orde was. Gelukkig geen kwade mensen :)

Kenneth124

Legacy Member
Ties zei:
Al een keer of 2 voorgehad, even sorry gezegd en gekeken of spiegel in orde was. Gelukkig geen kwade mensen :)

1 keer voorgehad, ff hand opgestoken om sorry te zeggen en gecontroleerd dat er niets aan de spiegel was van hem.
Daarna gewoon doorgereden :)

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
Pre productie model van de Superduke 1290 is gespot blijkbaar. Heerlijk hoe het grotendeels motor is met daarrond een buizenframe en wielen er aan gezet. Het zou uiteraard geen KTM zijn moesten ze geen zeer twijfelachtig gestylede koplamp erop vijzen :unsure:
:lol: Heel dat ding is maar raar gestyled, ben benieuwd naar het uiteindelijke model. Ding is natuurlijk nog niet af en met een beetje kleur kan je veel goedmaken. Kijk maar naar de SMT 2013, ziet er een pak agressiever uit dan de 2012 gewoon door wat andere kleurtjes te gebruiken.

Morgen dat 1190 blok eens aan de tand voelen, testrit gepland met de nieuwe adv R. :D

Robust²

Legacy Member
Katoom zei:
:lol: Heel dat ding is maar raar gestyled, ben benieuwd naar het uiteindelijke model. Ding is natuurlijk nog niet af en met een beetje kleur kan je veel goedmaken. Kijk maar naar de SMT 2013, ziet er een pak agressiever uit dan de 2012 gewoon door wat andere kleurtjes te gebruiken.

Morgen dat 1190 blok eens aan de tand voelen, testrit gepland met de nieuwe adv R. :D

Ik hou van techniek dus als 50% van wat je ziet gewoon motorblok is kan ik er weinig tegen op hebben :p Gecombineerd met WP, Marchesini en Brembo goodies :love: Tank ziet er idd nog wat raar uit, maar dat zullen ze wel fixen. Wat vette kleuren (lees: zwart & oranje) en dat komt wel in orde :unsure:

Ik moet wel zeggen dat de lichtheid waar KTM fora/rijders over de typische gebreken gaan van zo'n 690 blok mij wel wat schrik heeft aangejaagd. Ik ben nog niet in het stadium van mijn leven dat ik genoeg geld heb om het normaal te vinden om preventief rocker arms te vervangen, last te hebben van stilvallen, slecht ontworpen nokkenas ketting spanners, etc.. Dat is daar precies de normaalste zaak ter wereld dat je regelmatig redelijk wat geld moet uitgeven voor dingen die ik alles behalve normaal vind zelf :p

gumball4000

Legacy Member
Sinds wanneer kan een cbf600(mijne) een r6 volgen als beiden volgas geven?oO

Robust²

Legacy Member
Als de R6 belabberd is afgesteld, de bestuurder niet kan rijden of gewoon geen moeite deed om volgas te geven :p

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
Ik hou van techniek dus als 50% van wat je ziet gewoon motorblok is kan ik er weinig tegen op hebben :p Gecombineerd met WP, Marchesini en Brembo goodies :love: Tank ziet er idd nog wat raar uit, maar dat zullen ze wel fixen. Wat vette kleuren (lees: zwart & oranje) en dat komt wel in orde :unsure:
Qua pornogerief zal het niet ontbreken bij een Europeaan. Radiale rempompen, radiaal geplaatste monoblocks die er nog beter uitzien, typisch trellis frame, magnesium velgen... Alleen die single swingarm ben ik precies geen grote van van.. Moet ik eens in't echt bekijken. :)

Robust² zei:
Ik moet wel zeggen dat de lichtheid waar KTM fora/rijders over de typische gebreken gaan van zo'n 690 blok mij wel wat schrik heeft aangejaagd. Ik ben nog niet in het stadium van mijn leven dat ik genoeg geld heb om het normaal te vinden om preventief rocker arms te vervangen, last te hebben van stilvallen, slecht ontworpen nokkenas ketting spanners, etc.. Dat is daar precies de normaalste zaak ter wereld dat je regelmatig redelijk wat geld moet uitgeven voor dingen die ik alles behalve normaal vind zelf :p
De reden waarom ze er zo licht overgaan is redelijk simpel eigenlijk: rijplezier. :p (690 staat trouwens ook op mijn verlanglijstje :cool:) Hoeveel volk op die fora zegt dat hij met al die problemen die machine beu is en er vanaf wil? Ik heb er nog niet veel gezien. :D Daarbovenop zijn de gebreken redelijk makkelijk te verhelpen en ook niet al te duur. (AFAIK zijn de lagers van die rockerarms ook vervangen door een geupdate onderdeel)


Een voordeel van KTM is dat het een grote entousiaste community heeft met een paar getalenteerde engineers die zelf verbeterede aftermarket onderdelen ontwerpen. (althans voor de LC8) Eens je de ziektes eruit hebt gewerkt, wat niet al te duur of moeilijk is, heb je een bulletproof machine. KTM's zijn geen moneypit hoor. :) Mijn LC8 had ook wat aandacht nodig zoals een andere waterpompas. (oude type, is sinds 2008 ook een geupdate onderdeel voor) Gewoon een gehard aftermarket type erin gegooid en nu moet ik er niet meer naar omkijken. :) Zit zelfs garantie op, (3jaar/58k km) moest hij toch falen krijg ik zo een nieuwe. :p

Als je een KTM wil kopen is het best dat je wat kan sleutelen om die dingen te verhelpen. Maar je moet zeker geen ervaren specialist te zijn om aan die blokken te werken. Mijn KTM's gaan nooit naar de dealer, behalve de SDR welke nieuw was en ook probleemloos (gelijk de meest recente LC8jes), heb ik alles zelf gedaan. En dan is het een goedkope brommer qua onderhoud. :)
62euro elke 7500km en dat is met olie van 14euro/L :p

Het is geen Jap dus ze hebben wat aandacht nodig, maar eens de pijnpuntjes verholpen zijn heb je normaal geen problemen meer. Staat ook tegenover dat het spannender rijdt als een Jap, IMO toch. :p KTM maakt voor mij gewoon de mooiste motors qua techniek en rijervaring. Dat ze dan niet perfect van de fabriek afkomen neem ik er gewoon bij. Liever wat sleutelwerk dan een Jap die enkel mooi oogt en voor de rest niet veel spannends te bieden heeft. IMO he, ik wil hier niemand tegen zijn schenen schoppen. Ieder zijn goesting. :)

gumball4000

Legacy Member
Robust² zei:
Als de R6 belabberd is afgesteld, de bestuurder niet kan rijden of gewoon geen moeite deed om volgas te geven :p

Klonk redelijk volgas eigenlijk en hij hield zich tegen 120km/h al voorover gebogen, precies of hij klaar stond om tot 250km/h te gaan ofzo xD.

Robust²

Legacy Member
Woah, stevige reply dus ik ga ook in stukken antwoorden
Katoom zei:
Qua pornogerief zal het niet ontbreken bij een Europeaan. Radiale rempompen, radiaal geplaatste monoblocks die er nog beter uitzien, typisch trellis frame, magnesium velgen... Alleen die single swingarm ben ik precies geen grote van van.. Moet ik eens in't echt bekijken.
Akkoord, de volgende wordt sowieso een Europeaan hier hoor. Gaat alleen nog eventjes duren voor ik genoeg heb gespaard om iets te kopen dat de moeite waard is om te upgraden.
Om maar een klein voorbeeld te geven: ik heb ondertussen betere blokken en stalen remleidingen zitten op m'n SV, wat een pack beter is dan stock maar dat komt nog niet in de buurt van het gevoel dat die Duke heeft. Nu, ergens kan ik dat ook niet verwachten want de mijne was maar half zo duur :p (hoewel ik ook vermoed dat er nog iets mee mis is eigenlijk, maar da's een andere kwestie)

Katoom zei:
De reden waarom ze er zo licht overgaan is redelijk simpel eigenlijk: rijplezier. (690 staat trouwens ook op mijn verlanglijstje :cool:) Hoeveel volk op die fora zegt dat hij met al die problemen die machine beu is en er vanaf wil? Ik heb er nog niet veel gezien. Daarbovenop zijn de gebreken redelijk makkelijk te verhelpen en ook niet al te duur. (AFAIK zijn de lagers van die rockerarms ook vervangen door een geupdate onderdeel)
Yeah de meesten zijn er wel fan van, maar ik heb dat ding hier nu ook gewoon staan omdat ik hem 'krijg' atm, ik weet niet of ik er zelf ooit een had gekocht dus ik ben minder positief bevooroordeeld dan de meeste eigenaren :p Ik heb er enkel korte stukjes mee gereden tot nu toe en omdat de zithouding en motorkarakter zo enorm anders zijn dan het gerief waar ik tot nu toe mee heb gereden, voel ik me er enorm onwennig nog op waardoor ik moeilijk kan oordelen over rijplezier tot nu toe. Zal wel beteren eens ik er eens wat langer mee kan spelen.

Katoom zei:
Een voordeel van KTM is dat het een grote entousiaste community heeft met een paar getalenteerde engineers die zelf verbeterede aftermarket onderdelen ontwerpen. (althans voor de LC8) Eens je de ziektes eruit hebt gewerkt, wat niet al te duur of moeilijk is, heb je een bulletproof machine. KTM's zijn geen moneypit hoor. Mijn LC8 had ook wat aandacht nodig zoals een andere waterpompas. (oude type, is sinds 2008 ook een geupdate onderdeel voor) Gewoon een gehard aftermarket type erin gegooid en nu moet ik er niet meer naar omkijken. Zit zelfs garantie op, (3jaar/58k km) moest hij toch falen krijg ik zo een nieuwe.

Als je een KTM wil kopen is het best dat je wat kan sleutelen om die dingen te verhelpen. Maar je moet zeker geen ervaren specialist te zijn om aan die blokken te werken. Mijn KTM's gaan nooit naar de dealer, behalve de SDR welke nieuw was en ook probleemloos (gelijk de meest recente LC8jes), heb ik alles zelf gedaan. En dan is het een goedkope brommer qua onderhoud.
62euro elke 7500km en dat is met olie van 14euro/L

Het is geen Jap dus ze hebben wat aandacht nodig, maar eens de pijnpuntjes verholpen zijn heb je normaal geen problemen meer. Staat ook tegenover dat het spannender rijdt als een Jap, IMO toch. KTM maakt voor mij gewoon de mooiste motors qua techniek en rijervaring. Dat ze dan niet perfect van de fabriek afkomen neem ik er gewoon bij. Liever wat sleutelwerk dan een Jap die enkel mooi oogt en voor de rest niet veel spannends te bieden heeft. IMO he, ik wil hier niemand tegen zijn schenen schoppen. Ieder zijn goesting.

Zoals je wel al gemerkt hebt, ben ik zelf ook niet vies van wat sleutel of aftermarket onderdelen hoor :p
Als je zoekt naar problemen lees je natuurlijk altijd de slechtste gevallen en niet van al degene die zorgeloos rondrijden, dus mijn beeld is mss wat verkeerd maar als ik lees dat sommigen de oplossing voor die rocker arms dan maar zien als ze elke keer tesamen met de kleppen te vervangen, dan moet ik toch eens raar kijken :p (zoals gezegd zijn dat wss enkelingen en zijn die lagers idd al veranderd sindsdien)

Ik heb met m'n SV ook wel gemerkt hoe aangenaam het is om een enthousiaste community te hebben, ik denk dat die zelfs nog een pak groter is dan bij KTM's gezien de prijs en populariteit. Over ALLES is er wel informatie te vinden en er is ENORM veel aftermarket gedoe voor. Voor iemand die graag wat prutst aan z'n motor is dat hemels imo! Zo kan je met wat sleutelwerk je Jap ook wat spannender maken he, enkel voor een lagere instapkost :unsure:

Zelf zou ik voor m'n volgende naar Triumph (Speed & Street), Aprilia (Tuono V4) en KTM (SMT, SD) kijken (en mogelijk Ducati Streetfighter, maar in mindere mate). Sowieso een stapje omhoog van de Japanners, maar atm nog niet betaalbaar. Ik denk dat ik sowieso al blij mag zijn dat ik als student rijdt met wat ik heb :)

ATI

Legacy Member
gumball4000 zei:
Klonk redelijk volgas eigenlijk en hij hield zich tegen 120km/h al voorover gebogen, precies of hij klaar stond om tot 250km/h te gaan ofzo xD.

Sorry maar op een racemachine zit je altijd voorovergebogen ,terminsten als je een stuur met clipons hebt en geen recht stuur.

PolletPoulet

Legacy Member
alé fml, had vandaag vroeg gedaan van het werk, mooi weer. ik dacht tijd om mijn fancy lere pak eens boven te halen en in stijl te gaan cruisen.. 20 mins later stond ik al terug in de garage omdat het overdreve hard aan het regen was.

FU BELGIË

desolation

Legacy Member
ATI zei:
Sorry maar op een racemachine zit je altijd voorovergebogen ,terminsten als je een stuur met clipons hebt en geen recht stuur.

of ge moet ne serieuze masochist zijn :)

twas bena van da, tot bleek dat er geen baanpapieren bij waren :(
Anders had er hier voor enigen tijd een SXV450 gestaan :)

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
Woah, stevige reply dus ik ga ook in stukken antwoorden
Ik had gewoon kunnen zeggen: KTM is het beste! Maar dat komt bekrompen over, geen enkel merk is het beste. Keuze van merk/model is puur subjectief. :) Mensen rijden gewoon met wat ze persoonlijk beter/leuker vinden. Gelukkig is het geen eenheidsworst en heeft elk merk zowat zijn sterke en minder sterke punten in elk segment.

Robust² zei:
Akkoord, de volgende wordt sowieso een Europeaan hier hoor. Gaat alleen nog eventjes duren voor ik genoeg heb gespaard om iets te kopen dat de moeite waard is om te upgraden.
Om maar een klein voorbeeld te geven: ik heb ondertussen betere blokken en stalen remleidingen zitten op m'n SV, wat een pack beter is dan stock maar dat komt nog niet in de buurt van het gevoel dat die Duke heeft. Nu, ergens kan ik dat ook niet verwachten want de mijne was maar half zo duur :p (hoewel ik ook vermoed dat er nog iets mee mis is eigenlijk, maar da's een andere kwestie)
Een Europeaan is dan ook meer gericht richting performance. En performance wil niet alleen PK's zeggen. Beter remgerief en ophanging zijn imo belangrijker en voegen meer toe aan het rijplezier. Uw SV is ook een ouder type he, dus je kan geen gelijkaardig remgedrag gaan verwachten door enkel remleidingen en blokjes.


Robust² zei:
Yeah de meesten zijn er wel fan van, maar ik heb dat ding hier nu ook gewoon staan omdat ik hem 'krijg' atm, ik weet niet of ik er zelf ooit een had gekocht dus ik ben minder positief bevooroordeeld dan de meeste eigenaren :p Ik heb er enkel korte stukjes mee gereden tot nu toe en omdat de zithouding en motorkarakter zo enorm anders zijn dan het gerief waar ik tot nu toe mee heb gereden, voel ik me er enorm onwennig nog op waardoor ik moeilijk kan oordelen over rijplezier tot nu toe. Zal wel beteren eens ik er eens wat langer mee kan spelen.
Goh, de duke staat bij mij ook niet echt op mijn lijstje hoor. Ik zou het ook niet zien zitten om daar geld tegenaan te gooien. Lijkt me nochtans wel een leuke speelfiets. Maar dan zou ik eerder een SMC of 690enduro kopen. Hangt er vanaf wat het doel van de aankoop is. Voor gewoon stadsverkeer en comfortabel redelijk wat afstand te doen lijkt het mij wel een ideale en leuke motor. Misschien help het om wat agressiever te rijden? :p



Robust² zei:
Zoals je wel al gemerkt hebt, ben ik zelf ook niet vies van wat sleutel of aftermarket onderdelen hoor :p
Als je zoekt naar problemen lees je natuurlijk altijd de slechtste gevallen en niet van al degene die zorgeloos rondrijden, dus mijn beeld is mss wat verkeerd maar als ik lees dat sommigen de oplossing voor die rocker arms dan maar zien als ze elke keer tesamen met de kleppen te vervangen, dan moet ik toch eens raar kijken :p (zoals gezegd zijn dat wss enkelingen en zijn die lagers idd al veranderd sindsdien)
Je leest idd enkel de schrikwekkende gevallen. Ook weet je niet hoe die motor onderhouden en hoe ermee gereden is. Meestal wordt zo'n 690 constant naar de redline getrokken en wordt er hard op het blok geremd. Doe dat met eender welke motor en je krijgt meer slijtage...zeker bij een mono. Als je leest op die fora zie je ook dat er sjarels van dealers tussenzitten. Dat er een geupdate onderdeel is van die rockers liegt er natuurlijk niet om, er was een slechte batch van die dingen...

Robust² zei:
Ik heb met m'n SV ook wel gemerkt hoe aangenaam het is om een enthousiaste community te hebben, ik denk dat die zelfs nog een pak groter is dan bij KTM's gezien de prijs en populariteit. Over ALLES is er wel informatie te vinden en er is ENORM veel aftermarket gedoe voor. Voor iemand die graag wat prutst aan z'n motor is dat hemels imo! Zo kan je met wat sleutelwerk je Jap ook wat spannender maken he, enkel voor een lagere instapkost :unsure:
Ik weet niet precies waarom maar elke Jap waar ik op heb gezeten voelde goed aan, maar ook te...gewoon. Ik krijg daar geen 'wauw' gevoel op. :p
Het gaat niet enkel om puur PK's, een motor moet leven onder mijn gat.... Dat heb ik niet bij een Jap, die 'klik' is er niet. Komt waarschijnlijk door die veel gebruikte 4cil in combinatie met het alu frame. Dat geeft een veel stijver en soepel gevoel. Een chromy frame heeft meer flex en in combinatie met een koppelrijke twin geeft die mij meer rijplezier. Heb met een Z1000 (die voorvork was miserabel :/ ), gixxer 750, fireblade en mijn r6 gereden. (geen ervaring dus met een SV) Niets mis mee, gaat evengoed hard. Maar de thrill zit er niet in. Die motoren geven (mij) pas echt rijplezier als het veeeel te hard gaat. Trackday stijl dus. Voor straatgebruik niet mijn ding. :) Al moet ik toegeven dat een VTR SP1/2 mij dan wel weer aanspreekt, komt wss door die V-twin.


Heb tegenwoordig ook liefst iets wendbaar, sportief maar toch comfortabel voor lange ritten. Zelfs de SDR was niet naar mijn zin door het gebrek aan comfort. Ding reed fantastisch goed, als het hard ging. Bij normale snelheden was ik geradbraakt na een dagje rijden. Bij mijn huidige moto stap ik na 500+km zonder fysieke pijn af, de mentale vermoeidheid is wel groter omdat het een grotere moto is, maar ik zie er niet meer tegenop om lange afstanden te doen.
Als ik afstap voel ik mij altijd beter dan wanneer ik erop stapte, en dat moet er zijn. Dat gevoel van voldoening maar toch de honger om meer. :) Bij de SDR was het na lange ritten meer een gevoel van 'ik wil in mijne zetel kruipen want alles doet pijn...' En dan zit je na een paar 100km's meer met frustratie dan wat anders.

Een pluspunt is ook dat ik niet meer naar slechte wegen moet kijken. Een klinkerbaan bvb is nu leuk om op te rijden terwijl het met een gemiddelde straatmoto irritant is. :D ook heb ik meer vrijheid over het soort weg ik volg. Wat bochtjes nemen en wheelies maken gevolgd door een beetje offroad zonder me zorgen te maken of ik erdoor kom vergroot alleen maar het plezier. Het is niet de mooiste in zijn klasse maar de keuze enkel en alleen af laten hangen van de looks doe ik niet (meer), het maximale rijplezier is veel belangrijker en je ziet toch niets van de moto als je eropzit. De hooligan mentalitiet van het LC8 blok gekoppeld aan rijcomfort is gewoon puur plezier. En zo'n buffel op zijn achterwiel zetten blijft ook elke keer impressionant. :evil:
Ook zijn de ergo's als je rechtstaat gewoon perfect. Het nodigt gewoon uit om staand te rijden, zelfs op de weg. Wat ik ook wel amuzant vind om te doen.

Noem mij 1 merk dat vergelijkbaar rijplezier en vrijheid bied in dezelfde prijsklasse als mijn 950...dat is er voor mij gewoon niet. :)

Zelfde voor het SM of touring straatmoto. De 690 is gewoon de meest performante mono (en dat wil je dus met een SM) en de SMT heeft weer diezelfde, onwijs leuke, LC8. Ik zie geen reden om bij andere merken te gaan kijken. Voor mij persoonlijk zijn het prijs/kwaliteit/plezier de beste keuzes. Dat ik dan wat moet sleutelen neem ik er graag bij, dat is tenslotte ook een hobby.

Moest ik naar het SS segment gaan shoppen zou ik wel eerst bij een ander merk gaan kijken, dat zouden testritten moeten uitwijzen. Maar ik zou 9/10 met een Europeaan blijven rijden.
En uiteindelijk gaan de SSjes allemaal even hard rond op een circuit, de verschillen zijn echt minmaal te noemen...dat merkt een gemiddelde straatrijder niet eens. (Ik dus ook niet!)

Het segment waar ik het liefste mee rij duwt mij gewoon richting KTM. Dat ze er op gebied van techniek zo aantrekkelijk uitzien maakt de keuze des te gemakkelijk.


Robust² zei:
Zelf zou ik voor m'n volgende naar Triumph (Speed & Street), Aprilia (Tuono V4) en KTM (SMT, SD) kijken (en mogelijk Ducati Streetfighter, maar in mindere mate). Sowieso een stapje omhoog van de Japanners, maar atm nog niet betaalbaar. Ik denk dat ik sowieso al blij mag zijn dat ik als student rijdt met wat ik heb :)
Dat zeker en vast, de SV zal ook wel leuk rijden. Er hangt dan ook een twin onder. :D

Robust²

Legacy Member
Katoom zei:
Een Europeaan is dan ook meer gericht richting performance. En performance wil niet alleen PK's zeggen. Beter remgerief en ophanging zijn imo belangrijker en voegen meer toe aan het rijplezier. Uw SV is ook een ouder type he, dus je kan geen gelijkaardig remgedrag gaan verwachten door enkel remleidingen en blokjes.

Natuurlijk, dat was ook het grote verschil toen ik op een 848SF reed. Ik heb eigenlijk die pk's ook totaal niet nodig, ik trek m'n SV met z'n 80pk maar zelden helemaal open en vond de 130pk op die Ducati overdreven voor op straat tbh.

Katoom zei:
Goh, de duke staat bij mij ook niet echt op mijn lijstje hoor. Ik zou het ook niet zien zitten om daar geld tegenaan te gooien. Lijkt me nochtans wel een leuke speelfiets. Maar dan zou ik eerder een SMC of 690enduro kopen. Hangt er vanaf wat het doel van de aankoop is. Voor gewoon stadsverkeer en comfortabel redelijk wat afstand te doen lijkt het mij wel een ideale en leuke motor. Misschien help het om wat agressiever te rijden?
M'n broer deed er ook redelijk wat kalmere en langere ritten mee, dus daarvoor was hij wel ideaal. Eens ik hem ingeschreven heb ga ik er wel wat meer mee rijden zodat ik wat harder kan pushen hoor :p

Katoom zei:
Ik weet niet precies waarom maar elke Jap waar ik op heb gezeten voelde goed aan, maar ook te...gewoon. Ik krijg daar geen 'wauw' gevoel op. :p
Het gaat niet enkel om puur PK's, een motor moet leven onder mijn gat.... Dat heb ik niet bij een Jap, die 'klik' is er niet. Komt waarschijnlijk door die veel gebruikte 4cil in combinatie met het alu frame. Dat geeft een veel stijver en soepel gevoel. Een chromy frame heeft meer flex en in combinatie met een koppelrijke twin geeft die mij meer rijplezier. Heb met een Z1000 (die voorvork was miserabel :/ ), gixxer 750, fireblade en mijn r6 gereden. (geen ervaring dus met een SV) Niets mis mee, gaat evengoed hard. Maar de thrill zit er niet in. Die motoren geven (mij) pas echt rijplezier als het veeeel te hard gaat. Trackday stijl dus. Voor straatgebruik niet mijn ding. :) Al moet ik toegeven dat een VTR SP1/2 mij dan wel weer aanspreekt, komt wss door die V-twin.
Daar heb je idd ook wel een mooi lijstje van typische sportieve vier-cilinders gekozen he :p Geen interesse dan ook in Aprilia hun V4? Da's toch iets waar ik graag eens mee zou rijden, ging vandaag eerst naar de Hautekiet opendeurdag gaan maar heb geen tijd jammer genoeg.


Katoom zei:
Een pluspunt is ook dat ik niet meer naar slechte wegen moet kijken. Een klinkerbaan bvb is nu leuk om op te rijden terwijl het met een gemiddelde straatmoto irritant is. :D ook heb ik meer vrijheid over het soort weg ik volg. Wat bochtjes nemen en wheelies maken gevolgd door een beetje offroad zonder me zorgen te maken of ik erdoor kom vergroot alleen maar het plezier. Het is niet de mooiste in zijn klasse maar de keuze enkel en alleen af laten hangen van de looks doe ik niet (meer), het maximale rijplezier is veel belangrijker en je ziet toch niets van de moto als je eropzit. De hooligan mentalitiet van het LC8 blok gekoppeld aan rijcomfort is gewoon puur plezier. En zo'n buffel op zijn achterwiel zetten blijft ook elke keer impressionant. :evil:
Ook zijn de ergo's als je rechtstaat gewoon perfect. Het nodigt gewoon uit om staand te rijden, zelfs op de weg. Wat ik ook wel amuzant vind om te doen.
Noem mij 1 merk dat vergelijkbaar rijplezier en vrijheid bied in dezelfde prijsklasse als mijn 950...dat is er voor mij gewoon niet. :)
Ik rij nooit offroad en zou zelfs niet echt weten waar ik het zou kunnen doen hier in de buurt zonder op prive domein te moeten rijden, dus een Adventure interesseert me niet. Een SMT of een 950SM aan de andere kant :unsure: Geen idee of het echt zo is, maar die laatste lijkt mij ook wel nog mogelijk om langere ritten mee te doen als je wat comfort modificaties doet, zonder aan speelsheid in te boeten.

Edit: Wat mij wel stoort is de positie van het schakelpedaal op die Duke. Staat veel te hoog naar mijn zin en da's blijkbaar niet aan te passen. :sop: Zal dus maar gewoon moeten worden dat ik heel m'n been moet opheffen om te schakelen ipv enkel m'n voet te kantelen.

Ties

Legacy Member
PolletPoulet zei:
alé fml, had vandaag vroeg gedaan van het werk, mooi weer. ik dacht tijd om mijn fancy lere pak eens boven te halen en in stijl te gaan cruisen.. 20 mins later stond ik al terug in de garage omdat het overdreve hard aan het regen was.

FU BELGIË
vandaag en morgen is het beter weer :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan