Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xasuntox

Legacy Member
Even een klein vraagje. Ik was van plan om een honda XR400R te kopen en ik heb een beperkt A rijbewijs.
Nu blijkt dat 24.8 kW/121 kg = 0,20 kW/kg. Te veel dus.

Wat ik me dus af vroeg. Dan kan iemand met een beperkt A toch nooit met een supermotard rijden?
Het lijkt me dat al deze Sm's ongeveer dat gewicht hebben.
Dan moet iemand die een beperkt A rijbewijs heeft en met vermogen 25 kw rijdt minstens een moto kopen van 156 kg?
Vreemd allemaal. Zou wel spijtig zijn.

Groeten

Xiao

Legacy Member
Al een geluk dat er meer dan 10 moto's op je keuzelijstje stonden :D
Sorry, kon het niet laten :$

Robust²

Legacy Member
Meeste supermotards hebben weinig kilowatt op papier maar meer in het echt, waardoor die wel "mogen" (buiten voor het rij examen dan).

Xasuntox

Legacy Member
Xiao zei:
Al een geluk dat er meer dan 10 moto's op je keuzelijstje stonden :D
Sorry, kon het niet laten :$

Ja. Voor mij is dat nu eenmaal iets waar ik alle mogelijkheden bekijk en iets koop waar ik dan ook lang content mee ga zijn.
Sommige kopen alles wat in hun opkomt en de week erachter staat het al terug te koop en maken ze er 1000 euro verlies aan... Dan bekijk ik liever op voorhand alle mogelijkheden om geen stomme koop te doen.
Valt me toch wel op dat de mensen tegenwoordig altijd iets zoeken om commentaar op te geven i.p.v. te helpen.
Niet dat ik me iets aantrek van je post, moest er wel zelf even mee lachen want je hebt wel ergens gelijk. :p

Lexx

Legacy Member
Xasuntox zei:
Even een klein vraagje. Ik was van plan om een honda XR400R te kopen en ik heb een beperkt A rijbewijs.
Nu blijkt dat 24.8 kW/121 kg = 0,20 kW/kg. Te veel dus.

Wat ik me dus af vroeg. Dan kan iemand met een beperkt A toch nooit met een supermotard rijden?
Het lijkt me dat al deze Sm's ongeveer dat gewicht hebben.
Dan moet iemand die een beperkt A rijbewijs heeft en met vermogen 25 kw rijdt minstens een moto kopen van 156 kg?
Vreemd allemaal. Zou wel spijtig zijn.

Groeten

Die van mij is ook iets van een 120kg, echter wel 11kw op papier.. denk dat ik nog nooit een motard heb gezien met 24.8kw op papier? alé ja, als ze het al lager zetten, gaan ze het toch niet zo 'nipt' zetten?

Xiao

Legacy Member
Xasuntox zei:
Ja. Voor mij is dat nu eenmaal iets waar ik alle mogelijkheden bekijk en iets koop waar ik dan ook lang content mee ga zijn.
Sommige kopen alles wat in hun opkomt en de week erachter staat het al terug te koop en maken ze er 1000 euro verlies aan... Dan bekijk ik liever op voorhand alle mogelijkheden om geen stomme koop te doen.
Valt me toch wel op dat de mensen tegenwoordig altijd iets zoeken om commentaar op te geven i.p.v. te helpen.
Niet dat ik me iets aantrek van je post, moest er wel zelf even mee lachen want je hebt wel ergens gelijk. :p

Ik ben zelf ook van zin tussen dit en 2 jaar een nieuwe motor te kopen en ik heb ook een lijstje gemaakt hoor :p
Bij elke moto een foto, belangrijke info (pk, cc, abs?, ...) + voor- en nadelen.

Ik weet dat niet iedereen zo goed zijn huiswerk maakt, maar dat is goed voor ons, want daardoor kunnen wij goedkoop moto's met 1500 km op de teller kopen ;)

Lexx

Legacy Member
Dikke maand geleden een moto gekocht (moto die ik al altijd wou hebben, dusja..)
Ook al ben ik niet van plan hem te verkopen -> toch te koop gezet op 2e hands sites (kapaza, 2ehands.be)

Ondertussen is er al 500euro meer op geboden dan dat ik er voor betaald heb. Zo kan het natuurlijk ook snel gaan, maar ik heb gewoon echt geen goesting om een nieuwe zoektocht naar een nieuwe moto te beginnen (tenzij er ineens meer biedingen gaan opkomen, wie weet dat ik dan wel mijn winst gewoon ga aannemen :p)

da_flux

Legacy Member
LeXx zei:
Dikke maand geleden een moto gekocht (moto die ik al altijd wou hebben, dusja..)
Ook al ben ik niet van plan hem te verkopen -> toch te koop gezet op 2e hands sites (kapaza, 2ehands.be)

Ondertussen is er al 500euro meer op geboden dan dat ik er voor betaald heb. Zo kan het natuurlijk ook snel gaan, maar ik heb gewoon echt geen goesting om een nieuwe zoektocht naar een nieuwe moto te beginnen (tenzij er ineens meer biedingen gaan opkomen, wie weet dat ik dan wel mijn winst gewoon ga aannemen :p)

Waarom zet ge hem te koop als ge hem toch niet gaat verkopen?
Gewoon om te kijken hoeveel ze gaan bieden?

[Az3r]

Legacy Member
Ben momenteel aan het kijken naar een gps voor op de moto. Nu heb ik ook gezien dat er tanktassen zijn waar je bovenaan je smartphone kan insteken en als gps gebruiken. HELD : Tiny magneten - Zwart | Tanktas magnetisch | RAD.EU

Maar volgens mij is het beide onpraktisch om een gps op een supersport te zetten, zit altijd wel in de weg.
Iemand ervaring met een gps op een supersport?

Mee

Legacy Member
[Az3r];17419803 zei:
Maar volgens mij is het beide onpraktisch om een gps op een supersport te zetten, zit altijd wel in de weg.
Iemand ervaring met een gps op een supersport?
Ik heb GPS via mijn GSM, die zit in een RAM-houder in dat "gat" in uw stuur (in het midden). Dat staat daar heel goed, nog nooit gevonden dat dat in de weg staat.

w3bb3r

Legacy Member
na lang het probleem te hebben dat mijn moto altijd plofte/knalde en dat ik geen gas meer bij kon geven en dat ik vertraagde.. eindelijk een afspraak gemaakt.

volgende week dinsdag mag ik hem brengen :)
't begon ambetant te worden :p

Bushido

Legacy Member
Mee zei:
Ik heb GPS via mijn GSM, die zit in een RAM-houder in dat "gat" in uw stuur (in het midden). Dat staat daar heel goed, nog nooit gevonden dat dat in de weg staat.

Dit is inderdaad de beste oplossing volgens mij...

[Az3r]

Legacy Member
Mee zei:
Ik heb GPS via mijn GSM, die zit in een RAM-houder in dat "gat" in uw stuur (in het midden). Dat staat daar heel goed, nog nooit gevonden dat dat in de weg staat.

Maar dat trilt en bibbert de hele tijd, is dat wel goed voor je gsm?

Kevra

Legacy Member
Ben net 18 geworden en zou graag een brommer/moto kopen, dit wordt dus een 125cc(Hoger kan pas 21 denk ik?), maar ik ben zelf een redelijk jong en klein persoon en kan dus ook niet voor zo een chique beest gaan. Ik ben momenteel aan het kijken naar deze moto.

Kent iemand wat 125cc's dat niet al te groot zijn?

Frey

Legacy Member
Die da je net aanhaalt is de nieuwe vervanger van de dax, die zijn wel heel klein en zal je wss niet tweedehands vinden.
mss is het geen slecht idee om naar een vorig model CBR125 te kijken (het nieuwe model is gegroeid), die waren ook vrij compact in vergelijking met andere 125cc's

Mee

Legacy Member
[Az3r];17420244 zei:
Maar dat trilt en bibbert de hele tijd, is dat wel goed voor je gsm?
Toch nog geen problemen ondervonden. Omdat dat op een arm zit worden die trillingen ook wel redelijk wat gedempt, waardoor uw gsm volgens mij daar wel tegen moet kunnen.

Lexx

Legacy Member
da_flux zei:
Waarom zet ge hem te koop als ge hem toch niet gaat verkopen?
Gewoon om te kijken hoeveel ze gaan bieden?

Der moet maar 1 iemand zijn die niet super snugger is en niet veel van moto's weet en die de 'gevraagde' prijs wil betalen ;)

da_flux

Legacy Member
Mee zei:
Ik heb GPS via mijn GSM, die zit in een RAM-houder in dat "gat" in uw stuur (in het midden). Dat staat daar heel goed, nog nooit gevonden dat dat in de weg staat.

Heb je soms linkje waar je die mount gekocht hebt. En zie je jouw scherm nog goed als de zon daar op schijnt?
En gebruikje dan ook nog een oortje voor geluid of niet?

En welke software gebruik je dan als ? Ik heb nog geen goede software voor Android gevonden waar je ook routes kan mee rijden.

Mee

Legacy Member
Die RAM-mount heb ik op eBay gekocht, dat waren 3 aparte artikels, gekocht hier:
- RAM RAM-B-342U Ram Motorcycle Fork Stem Mount Base
- RAM-HOL-UN7BU RAM Universal X-Grip Cell Phone Holder
- RAM RAM-B-201U-A Aluminum 1.75'' Double Socket Arm
(wel gevraagd voor samengestelde verzendkosten)

Maar, volgens mij kunt ge dat even goed rechtstreeks bij RAM België bestellen, want met de taksen die erbij komen kost dat zo goed als even veel.

Ik gebruik geen oortje (goed op voorhand naar de aanwijzingen kijken is imo genoeg) en het is ook maar een simpele GSM (Nokia E5) zonder Android, dus ik kan u niets van software aanraden. Scherm is soms wat moeilijk te zien, maar ge hebt u rap efkes verzet om geen last te hebben van reflecties.
Juist de achterkant van uwe GSM ziet af, dat schuurt wat tegen die X-Grip waardoor ge ronde kringen op uw gsm kunt krijgen.

Die RAM-stukken zijn trouwens erg duur, maar wel kwaliteit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan