Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gumball4000

Legacy Member
gumball4000 zei:
Voila moto vandaag gewassen en roestende uitlaat behandeld met een product en ziet er veel beter uit (wel niet blinkend -gewoon metaalkleur-, maar de roest is er nu wel helemaal af).

Krijg het wel wa van mijn schoonvader die ook motorijder is, maar waar mn relatie met hem ni goed is. Alé ni da we ruzie hebben, ma we zeggen amper/niks tegen mekaar. Da is zo'n typische man die vb chagrijnig doet als het ete ni oprijd klaar is ed en klaat over het minste.
Nu hebben mn vriendin en ikzelf een Scala ridder. Zijn Scala rider werkt ni (enkel de bluetooth module), dus pakt em die van mn vriendin (die ik overigens heb betaald) en zegt em tegen haar "ge hebt die toch ni vaak nodig eh?"..precies of em die zelf wil gebruiken. Zonder effe bij mij te polsen of het oké is of ni..
En hij doet het gewoon acher mn rug..

Kweet eigenlijk wel ni hoe'k met die situatie om moet gaan...k'spreek die amper aan, dus die effe terecht wijzen ligt echt wel héél gevoelig imo.

desolation

Legacy Member
Gewoon simpelweg zeggen "ik heb die gekocht, dus kzou het apprecieren dat ge het vraagt om die te lenen ipv die gewoon te nemen. ik doe dat ook niet met uw spullen"
wie betaalt, beslist.


daarnaast, het jeukt hier ferm om terug iets te kopen. heb al een paar S4R's zien staan die mij wel interesseren, multistradas gaan nog teveel in deftige staat en een superbike zie ik ni echt zitten.

Caracalla

Legacy Member
Mee zei:
Imo toch ook wel echt een vereiste op een ss. Als ge hem niet had kunnen houden zou ge nogal gevlogen hebben... Ik zou er nu al ene op uwe R6 zetten, kunt ge die trouwens niet later op een ander model zetten? (dunno)

Overzetten lukt nagenoeg niet. Die afstanden en dergelijke kloppen dan niet voor op andere moto's.
En de R6 is 13 jaar geworden en heeft nu door de 70.000km... wil daar eigenlijk niet meer in investeren...

Faun

Legacy Member
Damn, juist wanneer het schoon weer begint heb ik weer iets voor.
Ik stond daarjuist in de file, kon niet voorbijsteken door 2 vrachtwagens die de weg volledig blokkeerden. Ik zag temperatuur van mijn motor enorm snel stijgen tot 110 graden. Opeens zie ik witte rook vanuit mijn radiator komen. Direct motor afgezet, laten afkoelen en nog mee naar mijn werk gereden.

Net eens bekeken, ik heb geen koelvloeistof meer en er zit groene smurrie langs de zijkant van de motor. Sowieso een lek dus. Iemand een idee wat een vervanging van radiator kost?

WeedJunk

Legacy Member
desolation zei:
daarnaast, het jeukt hier ferm om terug iets te kopen. heb al een paar S4R's zien staan die mij wel interesseren, multistradas gaan nog teveel in deftige staat en een superbike zie ik ni echt zitten.

Gewoon doen, het jeuken gaat niet weggaan, of toch niet permanent, tenminste :p
En het laatste model Multistrada... :love:

Sballato

Legacy Member
Stijn89 zei:
Allee, mijn eerste rit in de Ardennen zit er ook op. Staat van de weg was op sommige plaatsen
wel een ramp, maar gelukkig op de meeste interessante stukken is hij nog goed.

En ook eerste keer GoPro getest, is da spel al afgebroken... Stond nochtans heel stevig en trillingsvrij, en er zat maar 1
korte verbinding tussen voetje en case. Voetje is aan de schroef afgebroken, zou toch ni mogen :confused:

Robust, staat uw GoPro ook vol in de wind? Geen problemen gehad ?

Mijn GoPro staat ook vol in de wind. Bleef zo stabiel als wat aan 250km/h. Stond met de zuignap op de neus van m'n motorfiets naar mij gericht.

gumball4000

Legacy Member
Faun zei:
Damn, juist wanneer het schoon weer begint heb ik weer iets voor.
Ik stond daarjuist in de file, kon niet voorbijsteken door 2 vrachtwagens die de weg volledig blokkeerden. Ik zag temperatuur van mijn motor enorm snel stijgen tot 110 graden. Opeens zie ik witte rook vanuit mijn radiator komen. Direct motor afgezet, laten afkoelen en nog mee naar mijn werk gereden.

Net eens bekeken, ik heb geen koelvloeistof meer en er zit groene smurrie langs de zijkant van de motor. Sowieso een lek dus. Iemand een idee wat een vervanging van radiator kost?

Weet dat het vroeger voor mn Aerox 99eur kostte, nieuw 'wit product'.
Zoek zeker eens een 2dehands radiator, kost veel minder :)

Faun

Legacy Member
gumball4000 zei:
Weet dat het vroeger voor mn Aerox 99eur kostte, nieuw 'wit product'.
Zoek zeker eens een 2dehands radiator, kost veel minder :)

Ik zou het wel niet zelf kunnen steken..

pws

Legacy Member
De foto's van mijn nieuwe moto staan erop.
Bij topic
Post je laatste aankopen voor de moto.

@ Faun
Is inderdaad wel erg.
Met zo'n weer zou ik ook zot worden en dan zo iets voor hebben.
Maar nu weet je inter volg dat je beter eerst je moto checkt voor je vertrekt.
Ik zou dat ook niet gedaan hebben. Maar normaal gezien zoude we dat moeten doen.
Beter dat in wijze van spreken dan wat ik voor had, dan omver gereden en 3 weken zonder moto gezeten :( ( da was een hell voor mij ).

desolation

Legacy Member
WeedJunk zei:
Gewoon doen, het jeuken gaat niet weggaan, of toch niet permanent, tenminste :p
En het laatste model Multistrada... :love:

Rijd ook heel fijn, maar 20.000EUR met stock uitlaat is mij net iets té degoutant duur.

Heb al een paar gewone S4R's gezien voor 3-4000EUR en dat ziet er wel ok uit.
S4R Testastretta zou ik wel liever hebben, (+-140 ipv +-120 juukes en een 998 blok ipv 996 blok), maar die kosten rap het dubbel.

gumball4000

Legacy Member
Faun zei:
Ik zou het wel niet zelf kunnen steken..

Bij de xerox ook gewoon gedaan zonder kennis van zaken. Kijk wel eerst wat er vervangen moet worden. Let op, op de aerox waren er clipjes die je maar eenmalig kon gebruiken, dus die moestk dan ook bestellen. Het plaatsen zelf duurde mss maar 10min :). Vond het demonteren een pak moeilijker :)

ps: Ow maar wacht eens, toen ik dat geld niet had, had ik een product gekocht dat het lek dichtte. Ging goed voor een paar maand, lekte dan weer en terug product in gedaan en na de 3de keer toch vervangen. Probeer tijdelijk eens zo'n product. Je kapt het bij je koelwater :)

beemer036

Legacy Member
gumball4000 zei:
Bij de xerox ook gewoon gedaan zonder kennis van zaken. Kijk wel eerst wat er vervangen moet worden. Let op, op de aerox waren er clipjes die je maar eenmalig kon gebruiken, dus die moestk dan ook bestellen. Het plaatsen zelf duurde mss maar 10min :). Vond het demonteren een pak moeilijker :)

ps: Ow maar wacht eens, toen ik dat geld niet had, had ik een product gekocht dat het lek dichtte. Ging goed voor een paar maand, lekte dan weer en terug product in gedaan en na de 3de keer toch vervangen. Probeer tijdelijk eens zo'n product. Je kapt het bij je koelwater :)

Zo'n "product" vind je spotgoedkoop in den Aldi, 99cent voor 6 stuks :).....
Eieren...

Geloof het of niet, maar m'n neemt een ei, eierdooier mag weg, kap het eiwit in uw radiator en door de temperatuur stolt het eiwit en kruipt in de openingskes waardoor uw kleine lekjes dus dicht zijn.

Spreekt voor zich dat dit eigenlijk een tijdelijke uiterste noodsituatie is :)

Robust²

Legacy Member
Xiao zei:
Waarmee passen jullie die routes aan? Want ik vind die BaseCamp een klucht om mee te werken. Zal wel aan mij liggen :p
Google Maps gaat 100x vlotter, maar daar ben je natuurlijk niks mee.

Eens je basecamp wat gewoon bent, is dat wel nog ok imo :p In het begin vond ik het ook maar niets, maar tegenwoordig heb ik er niet veel meer tegen. Google maps is wel nog vlotter en soms maak ik gebruik van 'GMapstoGPX' om zo m'n routes te maken, google maar eens :)

Glenn5 zei:
Die ritten dat jullie maken via gps, maken jullie die zelf of haal je die ergens vandaan? Ik heb een zumo 660 maar heb zelf nog nooit een kaart gemaakt, dus zou gemakkelijk zijn als ik die ergens kan afhalen ofzo.

Route die ik nu heb gereden kwam van Motorrijder, routes die ik daarvan al heb gereden waren altijd in orde.

Stijn89 zei:
Iemand ervaring met lineaire vorkveren van Racetech?

Ik heb lineaire Wilbers veren in m'n SV zitten, m'n GS had progressieve veren zitten (beide zelf gestoken dus ook voor en na ervaring) dus ik kan normaal wel je vragen beantwoorden?
Aja, en mijn GoPro hing gewoon op m'n rem reservoir gemonteerd dus bal in de wind ook. Dit is hoe ik rondreed.

Faun zei:
Damn, juist wanneer het schoon weer begint heb ik weer iets voor.
Ik stond daarjuist in de file, kon niet voorbijsteken door 2 vrachtwagens die de weg volledig blokkeerden. Ik zag temperatuur van mijn motor enorm snel stijgen tot 110 graden. Opeens zie ik witte rook vanuit mijn radiator komen. Direct motor afgezet, laten afkoelen en nog mee naar mijn werk gereden.

Net eens bekeken, ik heb geen koelvloeistof meer en er zit groene smurrie langs de zijkant van de motor. Sowieso een lek dus. Iemand een idee wat een vervanging van radiator kost?

150 a 200. Kijk eens of Delkevic er geen heeft voor je motor, die lees ik vaak als aangeraden vervanging bij SV's.

beemer036 zei:
Zo'n "product" vind je spotgoedkoop in den Aldi, 99cent voor 6 stuks :).....
Eieren...

Geloof het of niet, maar m'n neemt een ei, eierdooier mag weg, kap het eiwit in uw radiator en door de temperatuur stolt het eiwit en kruipt in de openingskes waardoor uw kleine lekjes dus dicht zijn.

Spreekt voor zich dat dit eigenlijk een tijdelijke uiterste noodsituatie is :)

Daarna mag je wel sowieso je radiator ook weggooien, gezien dat niet enkel gaten dicht maar ook andere dingen vaak. Soms kan je radiators ook laten lassen btw!

Snaggit

Legacy Member
Robust² zei:
m'n GS had progressieve veren zitten (beide zelf gestoken dus ook voor en na ervaring) dus ik kan normaal wel je vragen beantwoorden?

Ik meen me te herinneren dat het om een GS500 ging hé?
Merkte je veel verschil want ik vind de voorvering van de GS toch wel erg slap... Ze staan er wel om bekend.
Ik ben sterk aan het twijfelen om er in de zomer te kopen en dan zelf te steken. Lijkt me wel redelijk doenbaar. :)

Robust²

Legacy Member
Snaggit zei:
Ik meen me te herinneren dat het om een GS500 ging hé?
Merkte je veel verschil want ik vind de voorvering van de GS toch wel erg slap... Ze staan er wel om bekend.
Ik ben sterk aan het twijfelen om er in de zomer te kopen en dan zelf te steken. Lijkt me wel redelijk doenbaar. :)

Jup, GS500. Enorm verschil! De mijne dook énorm naar voor van zodra je remde, zelfs vrienden die met oldtimers rijden die niet bekend staan om hun baanligging vonden dat het nogal erg was. Is niet zo'n moeilijk werkje ook als je de dichtingen niet moet vervangen.
Ik ben wel meer tevreden van de lineaire veren in m'n SV nu, maar ik weet niet of je makkelijk lineaire veren op gewicht gaat vinden voor een GS. Gevolg was dat hij veel rechter bleef onder het remmen en dat links-rechts transities véél rapper gingen omdat hij niet helemaal inveerde als je hem wil omgooien.

Stijn89

Legacy Member
Heb al zelf een verbindingstukje gemaakt voor de GoPro uit alu, veel steviger.

Moet mijn bourages van de voorvork vervangen, dus idd ideale moment om de veren mee te vervangen.
De hornet duikt ook veel te neig als je vol in de ankers gaat. Wou gewoon is polsen of er iemand ervaring
had met het merk Racetech zelf.

Was ook is ff naar die Wilbers aan het kijken, maar vind niet veel terug op de site.

Robust²

Legacy Member
Stijn89 zei:
Heb al zelf een verbindingstukje gemaakt voor de GoPro uit alu, veel steviger.

Moet mijn bourages van de voorvork vervangen, dus idd ideale moment om de veren mee te vervangen.
De hornet duikt ook veel te neig als je vol in de ankers gaat. Wou gewoon is polsen of er iemand ervaring
had met het merk Racetech zelf.

Was ook is ff naar die Wilbers aan het kijken, maar vind niet veel terug op de site.

Wilbers site suckt idd nogal :p Ik heb gewoon voor hun gekozen omdat het gewicht van hun lineaire veer net hetgene was wat ik zocht (ze hadden geen meerdere keuzes, Ohlins ook niet bv). Racetech is in ieder geval een zeer grote naam in die business, ik heb imitaties van hun Gold Valve Emulators zitten.
Wilbers, Racetech, K-Tech, Ohlins, Hyperpro, WP,... allemaal zullen ze wel veren doen en in principe kan er daar ook niet al te veel verschil op zitten he, zorg gewoon dat het de juiste veersterkte is voor je gewicht en rijstijl.

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
150 a 200. Kijk eens of Delkevic er geen heeft voor je motor, die lees ik vaak als aangeraden vervanging bij SV's.
!

Hoe moeilijk is een radiator om zelf te plaatsen?
Desnoods met hulp van iemand met kennis ter zake tegen een vergoeding? Dealer vraagt 470 excl btw. :/

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Hoe moeilijk is een radiator om zelf te plaatsen?
Desnoods met hulp van iemand met kennis ter zake tegen een vergoeding? Dealer vraagt 470 excl btw. :/

Haha wow, stevige prijs :') Goed mogelijk dat de Honda vervanging ook wel stevig geprijsd is.
Normaal niet zo moeilijk, gezien hij al leeg is kan je hem er gewoon van vijzen en de nieuwe eropvijzen (dunno hoe bereikbaar die is bij een Hornet) en de kabels/darmen erop aansluiten. Vullen kan een beetje tijdrovend taakje zijn, maar niet moeilijk gezien dat gewoon routine taak is die je sowieso om de 2 jaar moet doen eigenlijk.

Je kan ook eens zoeken of je een 2dehandse radiator vind.

Edit: Volgens Hornet fora niet zo moeilijk precies:
"its dead easy!! I did a compleat radiator change in 30min at one of my track days when i got a leak in one"
"I did mine in an hour, and that included taking off the radiator fan as was replacing the radiator. First time I had done it as well. "
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan