Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ties

Legacy Member
pws zei:
Heb sinds gisteren avond mijne moto. :D
Foto's komen nog, vandaag een ritje maken naar durbuy.
De foto's van men nieuw machientje zal voor de maandag zijn of heel miss deze s'avond nog als ik wat tijd over heb.
Nu eens gaan vertrekken.
Mensen geniet er van met de moto en zeker morgen.

Groetjes

ugh ben jaloers :(
Have fun!

Stijn89

Legacy Member
Robust² zei:
Even mijzelf toestaan om te dubbelposten :unsure:
Het weer ziet er zondag iets minder perfect uit, maar ik zou nog altijd naar de Ardennen gaan om te rijden. Mijn vriendengroep is minder zeker van of het hun nog lukt, dus nog gezelschap mag altijd wel. Nu is het enkel ik & een vriend met een Thruxton, die hier de laatste grote meeting ook heeft meegereden. Tempo gaat dus kalm sportief liggen, gezien het de eerste keer in lange tijd is dat ik terug zo'n rit doe.

Kan zijn dat ik mee ga. Zal voor mij de eerste keer in 8 maand zijn, aangezien ik nog maar 2 dagen terug ben
van de States.

Moet juist nog achter een batterij, de mijn heeft de geest gegeven

Robust²

Legacy Member
Stijn89 zei:
Kan zijn dat ik mee ga. Zal voor mij de eerste keer in 8 maand zijn, aangezien ik nog maar 2 dagen terug ben
van de States.

Moet juist nog achter een batterij, de mijn heeft de geest gegeven

Geen probleem, zoals ik zeg heb ik zelf niet veel meer dan wat korte ritjes in de buurt gedaan de voorbije maanden. Laat maar weten of je het haalt :)

Edit: Kameraad heeft afgezegd, dus ik ben terug alleen :p

Bushido

Legacy Member
Pfff zo een weer en ik zit her nog steeds te wachten op mijn plaat... :doh:

pws

Legacy Member
De moto rijd zalig.
Schakelt soepel en het trekt goed. Heb er 350km mee gereden in de Ardennen. De rotatie is bijna halverwege :-D.
Mijn spieren voelen het nu wel. Ma we blijven rijden.
De foto's zullen voor maandag zijn.
Seffes na vriendin.


Send from my experia u

Frey

Legacy Member
Robust² zei:
Even mijzelf toestaan om te dubbelposten :unsure:
Het weer ziet er zondag iets minder perfect uit, maar ik zou nog altijd naar de Ardennen gaan om te rijden. Mijn vriendengroep is minder zeker van of het hun nog lukt, dus nog gezelschap mag altijd wel. Nu is het enkel ik & een vriend met een Thruxton, die hier de laatste grote meeting ook heeft meegereden. Tempo gaat dus kalm sportief liggen, gezien het de eerste keer in lange tijd is dat ik terug zo'n rit doe.

Pff, zou wel mee wille gaan maar men schoolwerk laat het ni toe :< en de volgende weekends zijn ook zo goed als allemaal al volgeplanned :<

pws zei:
De moto rijd zalig.
Schakelt soepel en het trekt goed. Heb er 350km mee gereden in de Ardennen. De rotatie is bijna halverwege :-D.
Mijn spieren voelen het nu wel. Ma we blijven rijden.
De foto's zullen voor maandag zijn.
Seffes na vriendin.


Send from my experia u
Rodatie bedoeltge?
Tegewoordig doet niemand da nog :D

Robust²

Legacy Member
Nja, gezien de beperkte interesse aan gezelschap ga ik het mss ook houden tot een kortere rit in de buurt en wat meer tijd aan unief werk besteden :(

Renegadexxripxx

Legacy Member
tegen de tijd dat ik in gent ben heb ik er al 180 km opzitten... en is mijn zin al op.

ghosthaunt

Legacy Member
Robust² zei:
Nja, gezien de beperkte interesse aan gezelschap ga ik het mss ook houden tot een kortere rit in de buurt en wat meer tijd aan unief werk besteden :(
Ge moet maar volgend weekend uw schade inhalen en ons vergezellen in de Ardennen. ;)

Caracalla

Legacy Member
Valt altijd op dat met mooi weer in dit forumonderdeel géén activiteit is haha :D

Ben net terug thuis van een heerlijk ritje samen met een maat met een S1000rr.
Op 5km van huis beslissen we te splitsen.
Kom ik nog een 10-tal tractors tegen achter elkaar en ik ken die baan uiteraard zeer goed.
Ik weet dat het het laatste stuk is met mogelijkheid om voorbij te steken.

Geen tegenliggers, dus steek die tractors volle zak voorbij. 'k Weet dat een betonbaan niet ideaal is, maarja...
Holy fuck man, krijg ik daar ongeveer eind derde vitesse een tank slapper. Stuur ging 7-8 keer volledig weg en weer. Nu wat pijn in de schouders en nek lol. Gelukkig niets gebeurd.
Denk dat het belangrijkste was dat ik mijn gas niet gecoupeerd heb maar gewoon constant gehouden heb?
't Ging allemaal vrij rap.

Staat vast dat m'n volgende moto een stuurdemper moet hebben :p

Angel Of Mercy

Legacy Member
Hebt geluk gehad, vo zelfde geld ist plets boem :p
Is toch maar raar gevoel als iets misgaat terwijl ge niet verwacht.
Al goed dat ik mij niets meer kan herinneren van mijn ongeval :p

Robust²

Legacy Member
Net ook terug van 175km Meetjesland en Zeeland, deed deugd maar in het begin moest ik er toch serieus terug in komen :x Eerste keer ook met een GoPro gereden die redelijk wat foto's heeft genomen (high-tech cockpit zo met m'n teller, gps en gopro allemaal naast elkaar :p), eens bekijken later want nu gaan bbq'en :woohoo:

Stijn89

Legacy Member
Allee, mijn eerste rit in de Ardennen zit er ook op. Staat van de weg was op sommige plaatsen
wel een ramp, maar gelukkig op de meeste interessante stukken is hij nog goed.

En ook eerste keer GoPro getest, is da spel al afgebroken... Stond nochtans heel stevig en trillingsvrij, en er zat maar 1
korte verbinding tussen voetje en case. Voetje is aan de schroef afgebroken, zou toch ni mogen :confused:

Robust, staat uw GoPro ook vol in de wind? Geen problemen gehad ?

Glenn5

Legacy Member
Die ritten dat jullie maken via gps, maken jullie die zelf of haal je die ergens vandaan? Ik heb een zumo 660 maar heb zelf nog nooit een kaart gemaakt, dus zou gemakkelijk zijn als ik die ergens kan afhalen ofzo.

beemer036

Legacy Member
Idd mooi toerkes weer, heel veel tegengekomen.

Ik woon op een lange recht baan, vorig jaar mocht je hier nog 90km/u, nu al een paar maanden nog maar 70km/u :( :(.
Nu zijn ze hier aant werken en mag je nog maar 30km/u !!!
Maar als ik dan zie hoe ze hier soms komen voorbij gevlogen....paar man zeker en vast een dikke 100+, wetende dat ze hier vandaag stonden te flitsen....
Neem nu 30----120, effe 4x de toegestane snelheid, zal mooi factuurke worden vrees ik.

ghosthaunt

Legacy Member
Glenn5 zei:
Die ritten dat jullie maken via gps, maken jullie die zelf of haal je die ergens vandaan? Ik heb een zumo 660 maar heb zelf nog nooit een kaart gemaakt, dus zou gemakkelijk zijn als ik die ergens kan afhalen ofzo.
Heel vaak kijk ik op routeyou en ga ik die wat aanpassen of uitbreiden.
Of ge vraagt wat rond, want sommige hebben wel enkele routes liggen.

Xiao

Legacy Member
Waarmee passen jullie die routes aan? Want ik vind die BaseCamp een klucht om mee te werken. Zal wel aan mij liggen :p
Google Maps gaat 100x vlotter, maar daar ben je natuurlijk niks mee.

ghosthaunt

Legacy Member
Met nen garmin kunt ge mapsource gebruiken.
Ik gebruik Tyre, aangezien ik een TomTom heb (maar kan je ook voor andere toestellen gebruiken).

Mee

Legacy Member
Ik volgde daarstraks een andere auto, ineens zie ik vanonder die auto een steen liggen, net waar ik ging rijden. En met steen bedoel ik Steen, het leek op 2/3de van een baksteen, maar dan vierkanter (en dus hoger). Het scheelde geen centimeters, zou zeer gedaan hebben moest ik daar recht op zijn gereden imo!

Caracalla zei:
Staat vast dat m'n volgende moto een stuurdemper moet hebben :p
Imo toch ook wel echt een vereiste op een ss. Als ge hem niet had kunnen houden zou ge nogal gevlogen hebben... Ik zou er nu al ene op uwe R6 zetten, kunt ge die trouwens niet later op een ander model zetten? (dunno)

gumball4000

Legacy Member
Voila moto vandaag gewassen en roestende uitlaat behandeld met een product en ziet er veel beter uit (wel niet blinkend -gewoon metaalkleur-, maar de roest is er nu wel helemaal af).

Krijg het wel wa van mijn schoonvader die ook motorijder is, maar waar mn relatie met hem ni goed is. Alé ni da we ruzie hebben, ma we zeggen amper/niks tegen mekaar. Da is zo'n typische man die vb chagrijnig doet als het ete ni oprijd klaar is ed en klaat over het minste.
Nu hebben mn vriendin en ikzelf een Scala ridder. Zijn Scala rider werkt ni, dus pakt em die van mn vriendin (die ik overigens heb betaald) en zegt em tegen haar "ge hebt die toch ni vaak nodig eh?"..precies of em die zelf wil gebruiken. Zonder effe bij mij te polsen of het oké is of ni..
En hij doet het gewoon acher mn rug..

Kweet eigenlijk wel ni hoe'k met die situatie om moet gaan...k'spreek die amper aan, dus die effe terecht wijzen ligt echt wel héél gevoelig imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan