Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Haha wow, stevige prijs :') Goed mogelijk dat de Honda vervanging ook wel stevig geprijsd is.
Normaal niet zo moeilijk, gezien hij al leeg is kan je hem er gewoon van vijzen en de nieuwe eropvijzen (dunno hoe bereikbaar die is bij een Hornet) en de kabels/darmen erop aansluiten. Vullen kan een beetje tijdrovend taakje zijn, maar niet moeilijk gezien dat gewoon routine taak is die je sowieso om de 2 jaar moet doen eigenlijk.

Je kan ook eens zoeken of je een 2dehandse radiator vind.

Edit: Volgens Hornet fora niet zo moeilijk precies:
"its dead easy!! I did a compleat radiator change in 30min at one of my track days when i got a leak in one"
"I did mine in an hour, and that included taking off the radiator fan as was replacing the radiator. First time I had done it as well. "

In het instructieboekje staat dat het koelvloeistof gemaakt moet worden met een verhouding 50/50 gedestilleerd water moet zijn (flessenwater?) en antivries. Waar koop je trouwens geschikte antivries kopen? Op RAD kan ik blijkbaar enkel 1-liter verpakkingen van koelvloeistof op zijn geheel reeds kopen.

Mijn motor staat wel nog op mijn werk. Kan ik thuis geraken door het reservoir opnieuw te vullen met flessenwater? Moet ik de radiator zelf ook bijvullen?

Glenn5

Legacy Member
met gewoon water kan, Maar dan moet je zien dat temp niet onder 0 graden of boven 100 graden gaat. En ook dat er niet teveel kalk in het water zit, anders gaat ge u pomp enzo ook nog mogen uitkuisen bij het vervangen.
Ik zou dat enkel doen als het echt niet ver is, Anders gewoon een beetje koelvloeistof erin kappen, en maakt niet uit welke verhouding.
Normaal kunt ge da in elke autozaak ook kopen hoor.

Faun

Legacy Member
Glenn5 zei:
met gewoon water kan, Maar dan moet je zien dat temp niet onder 0 graden of boven 100 graden gaat. En ook dat er niet teveel kalk in het water zit, anders gaat ge u pomp enzo ook nog mogen uitkuisen bij het vervangen.
Ik zou dat enkel doen als het echt niet ver is, Anders gewoon een beetje koelvloeistof erin kappen, en maakt niet uit welke verhouding.
Normaal kunt ge da in elke autozaak ook kopen hoor.



Moet ik dat zowel in radiator gieten (via radiatordop) als in koelvloeistofreservoir?

Glenn5

Legacy Member
bedoel je met koelvloeistof reservoir het expantievat? Zo'n dorrschijnend plasstic vatje?

Zoja, dan moet dit altijd voor de helft gevuld zijn, radiator moet volledig gevuld zijn

Robust²

Legacy Member
Die flessen bij RAD zijn al voorgemengd, ik heb de mijne daar gewoon mee gevuld. Even goed als zelf mengen, alleen iets duurder meestal. Voordeel is dat ik bij m'n motor niet zo veel KVS nodig had en ik nergens een kleine verpakking geconcentreerde vloeistof vond.

Hoe ver moet je geraken van je werk? Als het lek echt stevig is gaat het er natuurlijk rap weer uitlopen. Als je er gewoon water in wil gieten, zou ik dan toch gedestilleerd water proberen te gebruiken.

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Die flessen bij RAD zijn al voorgemengd, ik heb de mijne daar gewoon mee gevuld. Even goed als zelf mengen, alleen iets duurder meestal. Voordeel is dat ik bij m'n motor niet zo veel KVS nodig had en ik nergens een kleine verpakking geconcentreerde vloeistof vond.

Hoe ver moet je geraken van je werk? Als het lek echt stevig is gaat het er natuurlijk rap weer uitlopen. Als je er gewoon water in wil gieten, zou ik dan toch gedestilleerd water proberen te gebruiken.

Op mijn werk heb ik hier een sipwell staan. Dit water zal wel OK zijn denk ik?

Glenn5

Legacy Member
Normaal wel, maar zou dat enkel in noodzaak doen. (en als het echt niet ver is)
Als je het doet, goed motortemp in het oog houden en niet te hoog in toeren gaan.

Desnoods moto nog een dagje laten staan (als dat mogelijk is en hij veilig staat) en morgen met een bidon koelvloeistof bijvullen

Faun

Legacy Member
Gezien ik te ver van mijn werk woon om nog veilig thuis te geraken heb ik ene gezocht rond gent die mij kon verder helpen. Ben tot aan ene geraakt die aan motors werkt, hij zal er een Delkevic ondersteken. Radiator zelf kost 194 euro. Enkel nog werk en koelvloeistof erbij.

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Gezien ik te ver van mijn werk woon om nog veilig thuis te geraken heb ik ene gezocht rond gent die mij kon verder helpen. Ben tot aan ene geraakt die aan motors werkt, hij zal er een Delkevic ondersteken. Radiator zelf kost 194 euro. Enkel nog werk en koelvloeistof erbij.

Zal dan wel pak beter meevallen dan bij Honda. Koelvloeistof kost je 10 a 20€ en met wat geluk is het rond het 1 werkuur :) Moest ik meer tijd hebben ik zou je gerust ook willen helpen, maar k'zou mij wat meer moeten focussen op m'n thesis. :(

Pompi

Legacy Member
zouden hier ook nen ik reed rond en ik zag: topic moeten hebben.. Kawasaki ZZR1400 in de garage, wa een bommeke :niceone:

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Zal dan wel pak beter meevallen dan bij Honda. Koelvloeistof kost je 10 a 20€ en met wat geluk is het rond het 1 werkuur :) Moest ik meer tijd hebben ik zou je gerust ook willen helpen, maar k'zou mij wat meer moeten focussen op m'n thesis. :(

Geen probleem. Ik heb er komend weekend en avonden ook absoluut geen tijd voor :)

[Az3r]

Legacy Member
vandaag mijne gsxr 600 eens gaan testen in Duitsland. na een paar keer proberen er toch 281 uitgekregen. is zeker niet om dikwijls te doen, de wind en de trillingen zijn bijna niet te doen. wou gewoon is weten hoe hard hij ging :p

zijn er nog die da soms eens proberen?

desolation

Legacy Member
grappig, toen ik met dien F4 ben gaan testrijden was 280 echt iets waar ge in nen oogwenk zat. maf hoeveel power motos tegenwoordig hebben...

tzal ni voor dees jaar zijn denk ik, men budget is te klein voor iets da mij aanstaat en tenzij ik echt voor max 1500 ne monster 750/900 kan kopen me beetje oplapwerk aan wacht ik liever tot volgend jaar voor iets deftig.

Bushido

Legacy Member
[Az3r];17415621 zei:
vandaag mijne gsxr 600 eens gaan testen in Duitsland. na een paar keer proberen er toch 281 uitgekregen. is zeker niet om dikwijls te doen, de wind en de trillingen zijn bijna niet te doen. wou gewoon is weten hoe hard hij ging :p

zijn er nog die da soms eens proberen?

Mijne gsxr 600 deed indertijd 280 op teller... Was wel met 3 tanden meer op het achterste tandwiel dus die loog wel hard :p Met mijn zx10 is dat geen probleem denk ik :D

[Az3r]

Legacy Member
een zx10 zijn kilometerteller gaat maar tot 299 dacht ik?

Vandaag ga ik mss even naar de ardennen, ze geven perfect motoweer :love:

da_flux

Legacy Member
Inderdaad ik gebruik nu mytracks van google maar die hierboven kan dus nog meer gegevens opslaan.
Maar de app krijgt nooit GPS signaal terwijl dat er wel is, in google maps bijvoorbeeld.

yannickvdb

Legacy Member
Bij mij heeft hij perfect gewerkt!
Ik was wel vergeten dat hij aanstond, dus meer dan de helft is gewoon een vlakke lijn :lol:

Ties

Legacy Member
gebruikt er iemand een gratis gps app? (android)
Ik gebruik google maps zijn navigatie maar die heeft soms zijn kuren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan