Faun
Legacy Member
Robust² zei:Haha wow, stevige prijs :') Goed mogelijk dat de Honda vervanging ook wel stevig geprijsd is.
Normaal niet zo moeilijk, gezien hij al leeg is kan je hem er gewoon van vijzen en de nieuwe eropvijzen (dunno hoe bereikbaar die is bij een Hornet) en de kabels/darmen erop aansluiten. Vullen kan een beetje tijdrovend taakje zijn, maar niet moeilijk gezien dat gewoon routine taak is die je sowieso om de 2 jaar moet doen eigenlijk.
Je kan ook eens zoeken of je een 2dehandse radiator vind.
Edit: Volgens Hornet fora niet zo moeilijk precies:
"its dead easy!! I did a compleat radiator change in 30min at one of my track days when i got a leak in one"
"I did mine in an hour, and that included taking off the radiator fan as was replacing the radiator. First time I had done it as well. "
In het instructieboekje staat dat het koelvloeistof gemaakt moet worden met een verhouding 50/50 gedestilleerd water moet zijn (flessenwater?) en antivries. Waar koop je trouwens geschikte antivries kopen? Op RAD kan ik blijkbaar enkel 1-liter verpakkingen van koelvloeistof op zijn geheel reeds kopen.
Mijn motor staat wel nog op mijn werk. Kan ik thuis geraken door het reservoir opnieuw te vullen met flessenwater? Moet ik de radiator zelf ook bijvullen?
Moest ik meer tijd hebben ik zou je gerust ook willen helpen, maar k'zou mij wat meer moeten focussen op m'n thesis. 




