Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pws

Legacy Member
Luciferke zei:
al fotokes van het nieuw machien?
succes ermee, en veel veilige kilometers toegewenst :)

Wanneer ik hem thuis heb staan, zal ik er direct foto's van nemen en op de forum zetten ;-).
En dank u, hoop ik ook op veel veilige kilometers. Ook voor andere motars.

beemer036

Legacy Member
Owla een Gsxr-750, veel plezier ermee ;)

Zal idd wel een beetje wennen zijn, de fazer8 heeft ook wel een heel klein beetje voorover gebogen zithouding tov bv de fazer6.
Maar een sportmachien met clipons onder de kroonploot is effe wennen, sturen zal in het begin raar doen ;)

Zonde dat ze uw 8'tje omver gereden hebben, vind dat ook erg mooie modellen.

Xiao

Legacy Member
beemer036 zei:
Kom normaal nooit bij Donckers, al veel te veel verhalen over gehoord. :)
Maarja wat doet ge als je daar ineens met ne platte band staat en dat is de dichtsbijzijne.... :(
Kostte 15euro, kitje om zelf (nood)stopkes te steken kost er ook zoiets...., ik zeg altijd "ik ga zo'n setje kopen" maar nog altijd niet van gekomen.
Opdracht voor vandaag "ik ga zo'n setje kopen", haha.

Reden waarom ze geen tijd (niet konden) vulkaniseren was omdat de persoon die dat doet er niet was!?!
Euhm, ik weet niet wie de manager of coordinator operations is daar bij Donckers, maar hebben die al eens ooit gehoord van mensen multifunctioneel opleiden voor in geval dat er andere mensen afwezig zijn?
Wat gaan ze straks doen als de bandenlegger ziek is, geen banden niet meer leggen ? Beetje als nen bakker zonder brood :)

Haha, ik heb er ook nog wel een goei verhaal of 2 over :D

GS|Demogorgon

Legacy Member
pws zei:
@ Caracalla en demogorgon ,

Bedankt voor het antwoorden op de banden vraag.

Ik heb er over na gedacht over de moto.
En heb er geen vertrouwen in sinds ze hem omver hebben gereden. De motorblok heeft de val opgepakt en ben daar niet zo voor om er dan nog mee te rijden ook al is er niet veel aan ( je weet nooit wat er na zoveel km's misschien toch nog iets te voorschijn komt van problemen.)
Dus ik ga een nieuwe moto kopen ( ik maak er geen verlies op ).
Heb een suzuki gsx-R 750 besteld :D. Dat ga wel serieus wat wennen worden als je van een fazer 800 s komt.
Zolang je maar uw hoofd er bij houd zal dat wel goed komen zeker.
Ik zal daar wel de pirelli Diablo Rosso II's opzetten.

Nog eens bedankt voor het antwoord op de banden.

Mvg

Vergeef mij Heer, want ik heb mijn naaste belogen!
Daarnet banden terug op spanning gezet, en gezien dat ik er Sportsmarts op heb liggen ipv Roadsmarts!
My bad!

EDIT : maar dat maakt eigenlijk geen ruk uit gezien je er Pirelli's op gaat leggen :)

Mikkel

Legacy Member
Net terug van een ritje van 260km
Damn mn spieren zijn dat niet meer gewoon, mn nek en knieën begonnen op het einde wat tegente trekken >_>
Och ja, dat betekent gewoon dat we wat meer zullen moete gaan rijden ;)

Bandenspanning was 0,2 bar gedaald sinds de laatste rit van enkele weken geleden, best wel ok :)

pws

Legacy Member
@ beemer036

Dank u.

Inderdaad de fz8 zat een beetje sportiever dan de fz6.
En het is spijtig dat ze hem omver gereden hebben, maja ze hebben hem niet zien staan.
Het kan iedereen wel eens overkomen, maar liever niet natuurlijk.
De draaicirkel zal inderdaad wel effen wennen worden in het begin. Daarom dat de dag dat ik hem mag gaan halen.
Een lange rit ga maken met in het stad of zo, trage snelheden maar veel korte bochten. En ik ga pas naar huis wanneer ik het een beetje onder de knie krijg.

@ demogorgon

Dat is niks.
U vergissen is menselijk.
En inderdaad ik ga toch voor de pirelli's gaan.

@ Mikkel

Mooi rit gedaan blijkbaar.
En ja als je lang niet meer gereden hebt, dan is dat wel terug wennen voor u spieren.

Het is wel rot, zo'n mooi weer en dan niet kunnen rijden :(.
Mja geduld loont zeggen ze :D.

GS|Demogorgon

Legacy Member
Ik vond het zalig weer anders.
Maar ik was dan ook wel goed ingepakt.
Thermisch ondergoed, souspull, windstopper, trui en leren vest met voering.
En mijn magische onderhandschoenen die mijn leven gered hebben op Croix!

pws

Legacy Member
Het zal wel zalig geweest zijn.
U goed aankleden en rijden.
Met dees weer rij ik ook met verwarmde handschoenen.
Wanneer ik mijne moto heb is de kans groot dat ik de zaterdag dat ga komen naar de Ardennen ga :-).

Jimmeh

Legacy Member
Zelfs met gewone (onverwarmde) winterhandschoenen was het niet koud aan de vingers. Ik had m'n zomerhandschoenen bij in m'n rugzak maar daar was het dan toch net iets te koud voor :)

beemer036

Legacy Member
Koud had ik het niet echt, gewoon soms wa frisjes, zeker in schaduw stukken.
Had m'n winterhandschoenen aan hoor.
Van onder naar boven; thermisch t-shirt, t-shirt, leder.
Thermische broek had ik niet aangedaan.

[Az3r]

Legacy Member
gisteren ook een uurke gereden na het werk(18.30u), had thermisch ondergoed toch nodig.
Was ook de eerste keer dat de vrouw achterop zat. Na een kwartierke was het goed geweest, pijn in de rug en benen. Maar ze gaat toch moto kledij kopen want ze vond het zeer plezant. Is da normaal dat het na 15min al pijn begint te doen, of is dat omdat ze de zitpositie nog niet gewoon is, of mss was ze te gespannen? (gsxr 600 2010)

Vandaag wordt het nog iets warmer, kga eens naar de ardennen denk ik :cool: wel alleen maar da mag de pret niet drukken.

Bushido

Legacy Member
Is normaal in het begin van het seizoen... Heb ik ook altijd gehad.. Normaal gezien betert dat als je meer rijd..

beemer036

Legacy Member
[Az3r];17393880 zei:
gisteren ook een uurke gereden na het werk(18.30u), had thermisch ondergoed toch nodig.
Was ook de eerste keer dat de vrouw achterop zat. Na een kwartierke was het goed geweest, pijn in de rug en benen. Maar ze gaat toch moto kledij kopen want ze vond het zeer plezant. Is da normaal dat het na 15min al pijn begint te doen, of is dat omdat ze de zitpositie nog niet gewoon is, of mss was ze te gespannen? (gsxr 600 2010)

Vandaag wordt het nog iets warmer, kga eens naar de ardennen denk ik :cool: wel alleen maar da mag de pret niet drukken.

Zelf al eens ooit achterop een supersport gezeten?
Nee?
Test het eens en beschrijf daarna hier hoe je je voelt.

Achterop op zo'n machine zit je eigenlijk nog meer opgeplooid dan de bestuurderspositie.

Volkomen normaal.

Caracalla

Legacy Member
Yup en de bestuurder gaat dood van de pijn in de polsen en de benen van zich af te duwen :D

Robust²

Legacy Member
ghosthaunt zei:
@Robust²:

Mijn pm ontvangen? :)

Ja! Mijn excuses van nog niet te antwoorden :x K'ga er direct eens werk van maken om wat pm's te beantwoorden nu ik er aan denk :p Ik heb de slechte gewone van pm's en mails te lezen op m'n telefoon maar er dan niet op te antwoorden en ze vervolgens te vergeten.

Robust²

Legacy Member
Even mijzelf toestaan om te dubbelposten :unsure:
Het weer ziet er zondag iets minder perfect uit, maar ik zou nog altijd naar de Ardennen gaan om te rijden. Mijn vriendengroep is minder zeker van of het hun nog lukt, dus nog gezelschap mag altijd wel. Nu is het enkel ik & een vriend met een Thruxton, die hier de laatste grote meeting ook heeft meegereden. Tempo gaat dus kalm sportief liggen, gezien het de eerste keer in lange tijd is dat ik terug zo'n rit doe.

pws

Legacy Member
Heb sinds gisteren avond mijne moto. :D
Foto's komen nog, vandaag een ritje maken naar durbuy.
De foto's van men nieuw machientje zal voor de maandag zijn of heel miss deze s'avond nog als ik wat tijd over heb.
Nu eens gaan vertrekken.
Mensen geniet er van met de moto en zeker morgen.

Groetjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan