Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Caracalla

Legacy Member
Awel, het is een moeilijke keuze.

Ik heb nu een r6 en een z750.
De R6 is beduidend rapper, maar de Z heeft een véél rijker koppel en kun je ook luier mee rijden, minder versmijten van vitesse, ...
Maar dat koppel wil je heel de tijd voelen en het is moeilijker traag te rijden met de Z dan de R :D

De Z klinkt wel 10.000 keer beter :love: en dat draagt toe aan het zéér sportieve karakter.
Ik heb nu eenmaal de luxe om twee moto's te hebben natuurlijk...

Angel Of Mercy

Legacy Member
Ja dat is een luxe :p
Met ss heb nog geen ervaring, maar mag ook niet klagen over koppel van fz8, mss dat er klein dipje zit tussen 5 à 7K toeren.
En geluid, tja als er dikke vette uitlaat onderzit :lol:

[Az3r]

Legacy Member
Voor en achterband zijn Bridgestone BT016, maar voorband is versleten en wil daar nu Dunlop Sportsmart opleggen. Kan da kwaad twee verschillende banden(voor Dunlop Sportsmart, achter Bridgestone BT016)?
is voor ne gsxr 600 2010

Xiao

Legacy Member
Heb dit enkele tijd geleden ook opgezocht omdat er voor mijn 125cc niet zoveel keuze is en al zeker niet als ik voor en achter dezelfde banden moet nemen.

Hetgeen ik het meest las was dat het niet uitmaakt zolang je maar gelijkaardige banden neemt (dus geen trail vooraan en sport achteraan ofzo). Ik heb bij mijn banden de egeinschappen van beide opgezocht en vergeleken of ze gelijkaardig presteerden in regen etc.

Bushido

Legacy Member
[Az3r];17362847 zei:
Voor en achterband zijn Bridgestone BT016, maar voorband is versleten en wil daar nu Dunlop Sportsmart opleggen. Kan da kwaad twee verschillende banden(voor Dunlop Sportsmart, achter Bridgestone BT016)?
is voor ne gsxr 600 2010

Kan perfect hoor, daar ga je niks van merken....

beemer036

Legacy Member
Heb ook 2 verschillende liggen momenteel, simpelweg omdat ik ga overschakelen naar een andere set en zolang de ne band niet versleten is vervang ik hem nog niet :)

[Az3r]

Legacy Member
oke, bedankt voor de antwoorden. Morgen wordt de dunlop sportsmart gemonteerd.

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Brrr het was echt nog berekoud aan mn handen vandaag.

Deze even verzet, gezien hij daar niet zo thuishoorde. Was inderdaad nog frisjes aan de handen vandaag, na 30-40km had ik het toch ook lastig. Jammer dat mijn winterhandschoenen zo enorm lomp zijn, ander zou ik ze meer dragen en dus ook minder last hebben :(

Faun

Legacy Member
Epyon zei:
Hey Faun, ga jij met je moto naar het werk?

Af en toe. Ik woon nog bij mijn ouders maar ik heb een verblijfplaats in Gent waar ik gedurende de week slaap als ik moet werken. Ik heb als medewerker op departement veiligheid toegang tot alle parkings en garages van onze werkgever dus laat ik mijn moto gedurende de week vaak staan in Gent. Tijdens de sneeuwperiodes ben ik wel met de trein geweest, maar stilaan zal ik toch terug met de moto naar Gent proberen komen. Vanwaar je vraag?

Epyon

Legacy Member
Ah gewoon, vroeg me af waar je hem dan zette :p .

Als je een Ninja voor het Technicum ziet staan weet je dat ik er ben :D .

Faun

Legacy Member
Epyon zei:
Ah gewoon, vroeg me af waar je hem dan zette :p .

Als je een Ninja voor het Technicum ziet staan weet je dat ik er ben :D .

Hij staat ofwel in ondergrondse parking onder kantienberg (die studentenhome) als het voor langere tijd is. Die garage is met badgecontrole en gaat 's avonds volledig op slot. Wanneer ik effectief naar het werk rij zet ik hem gewoon in parking van het rectoraat, helemaal onderaan bij de moto's.

Als ik uw ninja zie staan passer ik nog wel eens. Ik weet wel niet meer just welke deur jullie zitten.

Epyon

Legacy Member
Faun zei:
Hij staat ofwel in ondergrondse parking onder kantienberg (die studentenhome) als het voor langere tijd is. Die garage is met badgecontrole en gaat 's avonds volledig op slot. Wanneer ik effectief naar het werk rij zet ik hem gewoon in parking van het rectoraat, helemaal onderaan bij de moto's.
Is er een garage onder de kantienberg? Waar is die ingang dan wel?

Als ik uw ninja zie staan passer ik nog wel eens. Ik weet wel niet meer just welke deur jullie zitten.
Helemaal opt einde links :p .

Bushido

Legacy Member
Vandaag mijn lederenpak gekuist, de helm opgeblonken, botten proper gemaakt! Morgen de kawa gaan ophalen!

Faun

Legacy Member
Epyon zei:
Is er een garage onder de kantienberg? Waar is die ingang dan wel?

Rechttegenover café den drummer, op het kruispunt met de jan frans willemstraat en stalhof. Er is een andere in- en uitgang aan de kant van de hogeschool gent.

Op google maps kun je het nog niet zien, maar ik zal de locaties meegeven:

kant hogeschool gent: https://maps.google.be/maps?q=voetw...=n4U97wS4FpkDeAnce2rmMA&cbp=12,131.78,,0,7.39

Kant overpoort: https://maps.google.be/maps?q=voetw...d=HwRhalp75p_0mP-u7aOmSw&cbp=12,31.86,,0,8.84

Met je motor heb je trouwens tijdens tussen 7u en 20u geen badge nodig om binnen en buiten te geraken maar kan je gewoon langs de (verkorte) slagboom rijden.


Straks rij ik naar Gent trouwens. Het zal weer bibberen worden.

Epyon

Legacy Member
Ahja die ken ik, maar dacht dat die enkel van Artevelde was.

Ik heb een badge voor de parking onder de economie, of het rectoraat. Is dichter voor mij :) .

Faun

Legacy Member
Epyon zei:
Ahja die ken ik, maar dacht dat die enkel van Artevelde was.

Ik heb een badge voor de parking onder de economie, of het rectoraat. Is dichter voor mij :) .

Bovenste 2 verdiepingen zijn voor UGent. Maar door een conflict tussen 2 diensten staat die eigenlijk helemaal leeg.

Snaggit

Legacy Member
Robust² zei:
Deze even verzet, gezien hij daar niet zo thuishoorde. Was inderdaad nog frisjes aan de handen vandaag, na 30-40km had ik het toch ook lastig. Jammer dat mijn winterhandschoenen zo enorm lomp zijn, ander zou ik ze meer dragen en dus ook minder last hebben :(

Same here, mijn handschoenen knellen dan ook nog een beetje en dat maakt het echt nog erger. :unsure:
Ik ben gewoon na een tijdje voor 5 min. gestopt en daarna terug verder gereden. Ik heb toch weer een dikke 2 uur kunnen rijden deze middag.

Moest zojuist mijn zus met de auto wegbrengen... Man, wat een sloom ding is me dat wel niet. :p
En ik rij dan nog maar met een motor begrensd op 25 kW :lol:

Faun

Legacy Member
Ik merk dat het schakelen rond de neutraal-vitesse niet meer zo soepel loopt. Ik heb nochtans nieuwe ketting die voldoende is gesmeerd. Ook is mijn versnellingskabel normaal ok.

Stel dat ik aan het rood licht sta in neutraal, en ik wil hem in eerste zetten dan moet ik er echt een vrij harde tik er tegen geven en dan geeft dat precies een vrij grote schok. Als ik er zachtjes tegen druk schiet hij niet in eerste maar hoor je hem precies wat ratelen.

Van eerste naar tweede is beetje gelijkaardig, dat gaat precies niet zo vloeiend als de overige vitessen. Ik heb de indruk dat hij neutraal niet overslaat, maar eerst in neutraal schiet en dan in 2e. Dit ligt misschien ook aan het feit dat mijn schakelpedaal niet 100% afgesteld staat op mijn voet. Ik heb de indruk dat ik iets teveel naar boven moet drukken, kan ik dit op een manier wat beter afstellen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan