Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ties08

Legacy Member
Ah hier seh is mijne naamgenoot! Door u moest ik die "08" aan mijne naam toevoegen (of wat anders natuurlijk).
K dacht al: ik heb toch niets gepost bij het mobiliteitsgedeelte :p

Lexx

Legacy Member
Vandaag normaal gezien mijn SM-set gaan afhalen.. als ze inorde is natuurlijk (kon geen foto's krijgen :naughty:)

Nog efkes, en dan is't hopelijk all-road :applause:

Ties

Legacy Member
Ties08 zei:
Ah hier seh is mijne naamgenoot! Door u moest ik die "08" aan mijne naam toevoegen (of wat anders natuurlijk).
K dacht al: ik heb toch niets gepost bij het mobiliteitsgedeelte :p

ow creepy :') normaal pak ik tias maar die was ook bezet :)

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
Natuurlijk, dat was ook het grote verschil toen ik op een 848SF reed. Ik heb eigenlijk die pk's ook totaal niet nodig, ik trek m'n SV met z'n 80pk maar zelden helemaal open en vond de 130pk op die Ducati overdreven voor op straat tbh.
Idd, ik sleur mijn spel ook niet constant open.
Wat genieten van het koppel onderin en voor de rest het rijbewijs in de portefeuille houden. :p


Robust² zei:
Daar heb je idd ook wel een mooi lijstje van typische sportieve vier-cilinders gekozen he :p Geen interesse dan ook in Aprilia hun V4? Da's toch iets waar ik graag eens mee zou rijden, ging vandaag eerst naar de Hautekiet opendeurdag gaan maar heb geen tijd jammer genoeg.
Natuurlijk wel, ik wil deze zomer graag nog meer testritjes doen. :p


Robust² zei:
Ik rij nooit offroad en zou zelfs niet echt weten waar ik het zou kunnen doen hier in de buurt zonder op prive domein te moeten rijden, dus een Adventure interesseert me niet. Een SMT of een 950SM aan de andere kant :unsure: Geen idee of het echt zo is, maar die laatste lijkt mij ook wel nog mogelijk om langere ritten mee te doen als je wat comfort modificaties doet, zonder aan speelsheid in te boeten.
De SM is buiten de rijwind eigenlijk al comfortabel genoeg om lange ritten mee te doen. Ook vrij soft afgeveerd maar toch stabiel.

Robust² zei:
Edit: Wat mij wel stoort is de positie van het schakelpedaal op die Duke. Staat veel te hoog naar mijn zin en da's blijkbaar niet aan te passen. :sop: Zal dus maar gewoon moeten worden dat ik heel m'n been moet opheffen om te schakelen ipv enkel m'n voet te kantelen.
Hangt de schakelpedaal niet vast met een M6 boutje?


Testrit met de 1190 Adventure gedaan, de R was niet beschikbaar. :sop: Dan leg ik speciaal voor een R vast, krijg ik comfirmatie, en dan komen ze met de gewone versie af... Stond een R maar die was verkocht dus meer dan er eens gaan opzitten zat er niet in.

Pluspunten: Blok is super soepel, veeeel koppel en topend vermogen. Bak schakeld gelijk boter.
Power overal in de revrange, soepel en voorspelbaar.
Remmen zijn super, bijten als gek maar toch makkelijk doseerbaar.
ABS is ook niet te ingrijpend dus stoort zeker niet. Ik ben geen fan van ABS maar deze zou
ik gewoon op laten staan zonder dat het de pret bederft. :)
Super stabiel en makkelijk te hanteren, voor een grote motor voelt hij heel klein en licht aan.
Goeie windbescherming, je vangt wel wind maar het stoort niet.
Het waaide ook redelijk hard en dat had gelukkig weinig effect op de stabiliteit.
Dash is makkelijk leesbaar en overzichtelijk, niet teveel info geclusterd op 1 plek.
Menu ook makkelijk te bedienen. Niks op aan te merken. :)

Minpunten: Veeeel te klein voor mij. Voelt klein en licht aan was zowel een pluspunt als een minpunt.
Pinkerschakelaar is belachelijk slecht gemaakt, je voelt niet dat je de pinker opzet. Echt een grote ergernis voor mij.
Offroad capaciteit 0,0 rechtstaan op dat ding voelt totaal niet goed aan voor mij. Moto is gewoon veel te laag om goed vast te knijpen met de benen en comfortabel te staan. Stuur trekt op geen hol, teveel inwaartse buiging naar mijn goesting.
EDC is zijn geld IMO niet waard, voorkomt alleen maar dat je zelf je vering kan servicen.
De R was eigenlijk perfect van hoogte maar een 'adventure' motor van bijna 15k waar je nog geld tegenaan moet gooien om echt offroad te kunnen gaan is maar triestig. Steken ook straatbanden onder dus je staat al meteen voor een kost van een paar 100euro voordat je kan gaan spelen.

14400 voor de R. Leuke moto maar niet mijn ding, en al zeker niet voor dat geld.
Ze zijn van grote crosser naar straatmoto met veel toeters en bellen gegaan. :)

desolation

Legacy Member
Robust² zei:
Natuurlijk, dat was ook het grote verschil toen ik op een 848SF reed. Ik heb eigenlijk die pk's ook totaal niet nodig, ik trek m'n SV met z'n 80pk maar zelden helemaal open en vond de 130pk op die Ducati overdreven voor op straat tbh.

De 848 vond ik totaal niet prettig rijden. Te recht, te soft, een lam afkooksel van de 1098 imho.
Spijtig dat ze die geschrapt hebben, nu moet ge of u tevreden stellen met de 848 of een fortuin uitgeven voor de Streetfighter S....

Robust²

Legacy Member
desolation zei:
De 848 vond ik totaal niet prettig rijden. Te recht, te soft, een lam afkooksel van de 1098 imho.
Spijtig dat ze die geschrapt hebben, nu moet ge of u tevreden stellen met de 848 of een fortuin uitgeven voor de Streetfighter S....

De S of 1098 heb ik niet mee gereden, gezien die laatste al niet meer bestond tegen dan en de S té zot geprijsd is. Ik vond de 848SF zeker nog aangenaam rijden, hoewel ik op dat moment wel al 3 maand niet meer had gereden dus zeer veel vergelijken zat er niet in. Van plan om hem deze zomer nog eens te proberen wel.

@Katoom, hmm zal zelf eens kijken hoe dat pedaal vast zit. Online of in de manuals vind je er in ieder geval 0,0 over, maar mss is het gewoon zo simpel dat niemand erover praat :unsure:

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
De S of 1098 heb ik niet mee gereden, gezien die laatste al niet meer bestond tegen dan en de S té zot geprijsd is. Ik vond de 848SF zeker nog aangenaam rijden, hoewel ik op dat moment wel al 3 maand niet meer had gereden dus zeer veel vergelijken zat er niet in. Van plan om hem deze zomer nog eens te proberen wel.

@Katoom, hmm zal zelf eens kijken hoe dat pedaal vast zit. Online of in de manuals vind je er in ieder geval 0,0 over, maar mss is het gewoon zo simpel dat niemand erover praat :unsure:
Kijk eens op de fiches :p
Cyclehutt FicheFinder Engine-> Shifting Mechanism
Staat bij praktisch elke KTM met een M6 boutje vast, dus gewoon losvijzen en een (paar) tandje(s) verzetten. Loctite wel niet vergeten. :unsure:

Robust²

Legacy Member
Katoom zei:
Kijk eens op de fiches :p
Cyclehutt FicheFinder Engine-> Shifting Mechanism
Staat bij praktisch elke KTM met een M6 boutje vast, dus gewoon losvijzen en een (paar) tandje(s) verzetten. Loctite wel niet vergeten. :unsure:
Te simpel dus om over te praten. :unsure: Had het eerst zonder Loctite gedaan, maar toch terug open gedaan en druppel erop gedaan :p

desolation

Legacy Member
Mja, ik had bij de launch met de gewone 1098 gereden en dat was toch een heel andere ride dan de 848. De 848 is veel softer en comfortabeler en eigenlijk alles wat de streetfighter niet hoort te zijn.
Wilt ge een zacht comfy masjien? Dan is er de multistrada voor als ge geld schijt, de hyperstrada voor als ge niet weet wat ge nu exact wilt en de monster voor als ge ne softe naked wilt.
Streetfighter = hardcore, and they f'd it up. Want idd, de S is echt gewoon onbetaalbaar duur. Net zoals de nieuwe Multistrada als ge de heerlijke skyhook suspension wilt. 23k voor ne moto is gewoon te zot (termi lijn = standaard onderdeel op zoiets)

Xasuntox

Legacy Member
Kan je eigenlijk helemaal gratis een test rit doen bij KTM?
Zou eens graag de KTM Duke 390 uit proberen...

Groeten

Robust²

Legacy Member
desolation zei:
Mja, ik had bij de launch met de gewone 1098 gereden en dat was toch een heel andere ride dan de 848. De 848 is veel softer en comfortabeler en eigenlijk alles wat de streetfighter niet hoort te zijn.
Wilt ge een zacht comfy masjien? Dan is er de multistrada voor als ge geld schijt, de hyperstrada voor als ge niet weet wat ge nu exact wilt en de monster voor als ge ne softe naked wilt.
Streetfighter = hardcore, and they f'd it up. Want idd, de S is echt gewoon onbetaalbaar duur. Net zoals de nieuwe Multistrada als ge de heerlijke skyhook suspension wilt. 23k voor ne moto is gewoon te zot (termi lijn = standaard onderdeel op zoiets)

Tgoh, ik zoek nu ook niet echt een beenharde machine op straat :p Een monster is gewoon te klein voor mijn 1m90, een Multistrada vind ik wat te lelijk en te lomp voor wat ik zoek, een Hyperstrada zou mss nog passen maar da's zo noch mosselen noch vis (en zeer mooi is die ook weer niet).
Ik zoek een sportieve naked die net dat tikkeltje meer is dan een brave motor maar waar gerust nog 600km op een dag mee valt te rijden (mits je wat wilt afzien). Dan kom ik imo bij een 848SF uit, en die staat idd niet beenhard maar soft zou ik die nu ook niet noemen, ik ben Suzuki's gewoon he :unsure: Ik vond hem net goed voor belgisch wegdek en stuurde toch wel serieus makkelijk en scherp. Ik zou mss toch eens een 1098 moeten kunnen versieren maar als jij zegt dat die serieus harder rijdt, dan vermoed ik dat net de 'dagelijkse inzetbaarheid', wat ik nog vond meevallen bij de 848, wel zal verdwijnen.
Ik snap wel dat Multistrada mss nog meer comfort bied en nuttiger is op ons wegdek, maar da's voor mij persoonlijk toch net wat te ver de andere richting uit.
Edit: Hoewel ik mss wel eens op een Multistrada wil rijden om te kunnen vergelijken. Vorig jaar bij de orange days heb ik op aanraden van Katoom een SMT getest en daar was ik wel serieus door verrast. Daarvoor had ik dat nooit overwogen maar nu staat dat toch zeker op mijn lijstje van mogelijk opvolgers.

@Katoom: Zou je niet buiten die dagen nog steeds een ritje kunnen krijgen bij oprechte interesse? Ik wist zelfs niet eens dat het Orange Days waren, vorig jaar aan meegedaan maar nu niets gezien in m'n mailbox :/

Caracalla

Legacy Member
't Is opendeurweekend bij Hautekiet hé.
Vallen te testen;

- alle ducati's (paginale niet zeker, maar zeker al monsters, hypermotard, streetfighter)
- nieuwe zx-636
- z800 ook dacht ik, samen met de rest van de kawa line up
- aprilia Tuono (v4)
- KTM duke 690

Testbankrun voor 25 euro.
Drank en animatie!

Morgen ga ik mij weer gelijk een klein kind voelen :D
Vorig jaar dan met de RSV-4 gereden hé met full akrapovic (189pk)
Sballato had dan ook de sf848 getest

Testritten kosten wel 20 euro dacht ik.
Maar dan krijg je een bon van 20 euro die je aan kledij kan opdoen.

Robust²

Legacy Member
Ik wil met die Tuono V4 rijden, maar ik had echt geen tijd genoeg op overschot dit weekend om tot daar te geraken. De rest van de moto's interessert mij minder of kan ik dichter bij huis wel testen, maar die V4 he :(
Jammer dat dat ook zo'n pk-bom is, wat ik totaal niet nodig heb eigenlijk.

Een testbankrun kost toch niet veel meer als je dat gewoon laat doen?

Glenn5

Legacy Member
Die hyper en de streetfighter wil ik ook is testen, maar spijtig dat het zo ver is.
Volgende week eens gaan horen of ze me de duke 690 nog kunnen laten testen ook al valt het buiten de orange days

desolation

Legacy Member
Beenhard staat die 1098 niet ze, zelfs de Streetfighter S staat niet beenhard.
Maar tis meer de zitpositie en de kwaliteit van de ophanging die hem softer maakt. De 1098 heeft een veel betere vork en achterdemper vond ik (ok, niks ivgl met de Ohlins op de S, maar diene ketel is ni te betalen).
Ook is de zithouding iets sportiever waardoor hij voor mij leuker stuurde en reed, het is en blijft en powernaked en geen tourbuffel.

De looks van de multi nu vind ik alleszins véél mooier dan vroeger, en rijden doet dat ding echt fucking heerlijk. Het enige jammeren, voor mij dan, is dat die elektronische ophanging echt veel verschil maakt. Dat maakt de Multistrada S bijna een noodzaak om het ding ten volle te ervaren maar dat wilt ook zeggen dat ge zomaar efkes 20 lappen moogt leggen zonder opties. De Multi 1200 heeft mij alleszins enorm verrast, voor zo een groot spel te zijn reed die heeeeeeel lichtvoetig en soepel, mede door de berg aan power die onder uw gat zit en de excellente remmen en ophanging. Als ge echt serieus 600km per rit wilt doen zou ik sowieso ni naar ne (power)naked kijken, dan wilt ge toch echt meer comfort volgens mij.

Caracalla

Legacy Member
Robust² zei:
Een testbankrun kost toch niet veel meer als je dat gewoon laat doen?

40 euro dacht ik.
Da's wel direct met meting van gassen en dergelijke zodat ze zien waar verbetering mogelijk is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan