Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Caracalla

Legacy Member
DVV hier. Blijft voor mij de goedkoopste met een schi-te-rende service.

Robust²

Legacy Member
Caracalla zei:
DVV hier. Blijft voor mij de goedkoopste met een schi-te-rende service.

Aha, kan jij me dan toevallig vertellen wat je voor jullie 2e motor betalen bovenop de eerste? Mag desnoods via PM als je dat liever hebt :)

gumball4000

Legacy Member
Kenneth124 zei:
Ik zou niet kijken bij Ethias, toen ik mijn ronde deed om een verzekeraar te vinden waren zij een van de duurste ... en brutaalste (heeft me zitten uitkakken toen ik zei dat ze nogal duur waren).

Ga bij Materné verzekering horen. zelfde bedrag ongeacht type moto en leeftijd. Kzit full verzekering (buiten omnium) iets van een 380eur/jaar

Faun

Legacy Member
Ik en mijn vriendin wonen nu nog apart. Ik betaal dan ook +500 euro om mijn motor te verzekeren gezien ik geen auto heb. Zij heeft wel een auto en betaalt ook een stevige verzekering. Kunnen we die samenvoegen zodat de motor goedkoper wordt, ook al rijdt zij nooit met de motor?

TekkaBlade

Legacy Member
Top en zijkoffers kosten veel... 940 euro voor wat ik zou willen. En dat voor wat opbergplek :D

Yuut

Legacy Member
Wie verzekering betaalt en wie er mee rijdt is hangt niet samen. Mijn vader betaalt ook :)

zeker samen gooien die handel

Bushido

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Top en zijkoffers kosten veel... 940 euro voor wat ik zou willen. En dat voor wat opbergplek :D

Van die tassen zijn geen optie? kosten toch een pak minder...

beemer036

Legacy Member
Faun zei:
Ik en mijn vriendin wonen nu nog apart. Ik betaal dan ook +500 euro om mijn motor te verzekeren gezien ik geen auto heb. Zij heeft wel een auto en betaalt ook een stevige verzekering. Kunnen we die samenvoegen zodat de motor goedkoper wordt, ook al rijdt zij nooit met de motor?

Ja MAARRRRRRRR....
Een verzekering combinatie auto/motor is voordelig wanneer beide voertuigen NOOIT TEGELIJK op de baan kunnen (zullen) zijn.
Aangezien het hier dus over 2 personen gaat zal het regelmatig gebeuren dat beide voertuigen gelijktijdig aan het rijden zijn, hier zal de verzekeraar rekening mee houden en premie aanpassen.
Uw verzekering zal goedkoper zijn, maar geen 100den euro's zoals anders wel het geval is.

Ik kreeg ooit het advies om te horen bij best4u, om een lang verhaal kort te maken.
Scheelde me op jaarbasis 50euro, terwijl die best4u een kantoor heeft aan de andere kant van het land en ik bij m'n huidige verzekeraar altijd mag binnenspringen zonder afspraak...
Dus nope, goedkoopste =/= beste.

ATI

Legacy Member
Ik heb auto moto verzekering en vroeger was dat zo van nooit tegelijk op de baan ,nu kijken ze daar niet meer naar zegt mijn verzekeraar bij mij verschilt het met moto alleen verzekering 390€

Robust²

Legacy Member
beemer036 zei:
Ja MAARRRRRRRR....
Een verzekering combinatie auto/motor is voordelig wanneer beide voertuigen NOOIT TEGELIJK op de baan kunnen (zullen) zijn.
Aangezien het hier dus over 2 personen gaat zal het regelmatig gebeuren dat beide voertuigen gelijktijdig aan het rijden zijn, hier zal de verzekeraar rekening mee houden en premie aanpassen.
Uw verzekering zal goedkoper zijn, maar geen 100den euro's zoals anders wel het geval is.

Ik kreeg ooit het advies om te horen bij best4u, om een lang verhaal kort te maken.
Scheelde me op jaarbasis 50euro, terwijl die best4u een kantoor heeft aan de andere kant van het land en ik bij m'n huidige verzekeraar altijd mag binnenspringen zonder afspraak...
Dus nope, goedkoopste =/= beste.

Best4u = specifieke DVV makelaar. Met andere woorden, elke DVV makelaar in je buur zou zijn tarief moeten kunnen evenaren, maar zij pakken hun marketing gewoon goed aan.

Mr. SLASH

Legacy Member
morgen ideaal motorweer, na meer dan een half jaar niet meer gereden te hebben, eens zien of ik het nog kan :p

desolation

Legacy Member
Caracalla zei:
DVV hier. Blijft voor mij de goedkoopste met een schi-te-rende service.

Ik heb lang bij DVV gezeten, maar ben nu overgeschakeld naar Mercator via ne makelaar achter mijn deur. Schol mij zomaar efkes 1000EUR op de omnium van mijne wagen ...

beemer036

Legacy Member
ATI zei:
Ik heb auto moto verzekering en vroeger was dat zo van nooit tegelijk op de baan ,nu kijken ze daar niet meer naar zegt mijn verzekeraar bij mij verschilt het met moto alleen verzekering 390€

Het is idd hoe je het bekijkt.
Bv in geval van nooit tegelijk, ik heb eerst een ongeval met de motor, daarna ga ik de wagen halen en heb terug een ongeval op dezelfde dag, of beide tegelijk op de baan en beide toevallig die dag een ongeval. Eindresultaat is hetzelfde.

EvilSwordfish

Legacy Member
beemer036 zei:
Het is idd hoe je het bekijkt.
Bv in geval van nooit tegelijk, ik heb eerst een ongeval met de motor, daarna ga ik de wagen halen en heb terug een ongeval op dezelfde dag, of beide tegelijk op de baan en beide toevallig die dag een ongeval. Eindresultaat is hetzelfde.

Eindresultaat: Toch maar eens beter opletten als je aan het rijden bent :P

Kheb al eens gehoord voor verzekering voor als ik terug een motor heb. Gaat me een kleine 400 euro per jaar kosten vanaf volgend jaar (wanneer ik 25 word) als het samengezet wordt met de auto.

Vorige verzekering was bij AG (enkel motor) en moestk 800 per jaar betalen moest het op mijn naam gestaan hebben. Stond op vader zijn naam en was toen nog 500

TekkaBlade

Legacy Member
EvilSwordfish zei:
Eindresultaat: Toch maar eens beter opletten als je aan het rijden bent :P

Kheb al eens gehoord voor verzekering voor als ik terug een motor heb. Gaat me een kleine 400 euro per jaar kosten vanaf volgend jaar (wanneer ik 25 word) als het samengezet wordt met de auto.

Vorige verzekering was bij AG (enkel motor) en moestk 800 per jaar betalen moest het op mijn naam gestaan hebben. Stond op vader zijn naam en was toen nog 500

AG heeft dan ook een super polis voor motorvoertuigen...

Enfin, ik ben het al gewoon dat men hier enkel de prijs vergelijkt.

EvilSwordfish

Legacy Member
TekkaBlade zei:
AG heeft dan ook een super polis voor motorvoertuigen...

Enfin, ik ben het al gewoon dat men hier enkel de prijs vergelijkt.

Nooit gezegd dat het super is ofzo he ;) Heb gewoon gemakkelijkheidshalve verzekering gepakt bij de makelaar van de ouders.

Pompi

Legacy Member
waar bestellen jullie aftermarket onderdelen? wil me in de zomer ergens een nieuwe kont onder de ER6N steken met korte plaathouder en pinkers in het achterlicht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan