Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
Hoewel ik niet zo warm omloop voor 4 cilinders in lijn, zijn 2 cilinders in lijn zo mogelijk nog erger tbh :p Bijna elke motor die ik me kan inbeelden met een parallelle twin zou ik beschrijven als braaf/kalm/saai. Ik elke andere cilinder configuratie verkiezen boven parallelle twins.

Ik heb ook nog nooit moeten betalen voor een testrit, hoewel ik bv wel al de keuze heb gehad tussen 25min gratis of een halve dag tegen betaling. Wel ook altijd bij officiele merkgarages op echte "demomotoren" en dus niet op een 2dehandse zoals TiBasco zegt.
BMW en Triumph ga ik binnenkort toch ook wel eens aandoen om wat te proberen :unsure:

desolation

Legacy Member
Mijn neef heeft zo nen F800R en inderdaad, een saai krel tot en met. Klinkt ook voor gene meter.

koebeest

Legacy Member
TiBasco zei:
Hier in het Brusselse vraagt bijna elke garage standaard ook een minimumbedrag, voor een testrit, om het gespuis weg te houden ;). Ik daarentegen weiger te betalen voor een testrit, ik ga zijn testmachine niet mee afbetalen zenne. Ik heb vooralsnog nooit betaald voor een testrit hier bij een garage, kwestie van genoeg geïnteresseerd over te komen ook natuurlijk. Bij tweedehandsmotorzaken ligt dat wel anders natuurlijk, aangezien hun tweedehandsmoto elke keer meer kilometers bijkrijgt en de garagist die 'schade' ergens moet recupereren natuurlijk.

En koebeest: het verschil tussen een R1200GS (boxer) en een F800GS (paralleltwin) is gigantisch! Die F800 reeks zijn echt enoooooorm platte en saaie motorblokken vind ik. Heb zo ooit ne gast bijna weten bleiten die na een testrit met een Street Triple R zich zijn recente aankoop van zijn F800R megahard beklaagde :D

Hmm, toch eens moeten proefrijden dan. Eenmaal ik dat deed ga ik eens informeren hoeveel ik nog voor mijn huidige moto zou krijgen en of het nuttig is om de kapschade (klein schuifspoor) te laten herstellen of niet (de moeite in vergelijking met de prijs).

Xiao

Legacy Member
Is het een blauw-witte of een zwarte? :p
Heb precies gemerkt dat de blauw-witte veel duurder verkocht worden dan de zwarten.

Katoom

Legacy Member
De 800 is meer off-road biased dan de 1200. 21" voorwiel (1200 heeft een 19"), ketting (ipv cardan bij de 1200), weegt minder, tammere motor en minder comfortabel.

skully25

Legacy Member
Robust² zei:
zijn 2 cilinders in lijn zo mogelijk nog erger tbh :p Bijna elke motor die ik me kan inbeelden met een parallelle twin zou ik beschrijven als braaf/kalm/saai. Ik elke andere cilinder configuratie verkiezen boven parallelle twins.

als ge ooit eens de kans hebt, rijdt eens met een husqvarna nuda... da ding rijdt zo brutaal als die eruit ziet, echt nie normaal hoe die vooruit gaat... kalm en saai is het laatste dat ge zou gebruiken om die moto te omschrijven.

Robust²

Legacy Member
skullbasher25 zei:
als ge ooit eens de kans hebt, rijdt eens met een husqvarna nuda... da ding rijdt zo brutaal als die eruit ziet, echt nie normaal hoe die vooruit gaat... kalm en saai is het laatste dat ge zou gebruiken om die moto te omschrijven.

Ik wist dat iemand wel met een tegenvoorbeeld ging afkomen waar ik niet direct aan had gedacht :p Zou wel graag eens met zo'n Nuda rijden, ziet er in ieder geval bruut uit en als hij ook zo rijdt :unsure: Ik vermoed dat R4Motos daar mogelijk wel een demo van heeft?

beemer036

Legacy Member
TiBasco zei:
Hier in het Brusselse vraagt bijna elke garage standaard ook een minimumbedrag, voor een testrit, om het gespuis weg te houden ;). Ik daarentegen weiger te betalen voor een testrit, ik ga zijn testmachine niet mee afbetalen zenne. Ik heb vooralsnog nooit betaald voor een testrit hier bij een garage, kwestie van genoeg geïnteresseerd over te komen ook natuurlijk. Bij tweedehandsmotorzaken ligt dat wel anders natuurlijk, aangezien hun tweedehandsmoto elke keer meer kilometers bijkrijgt en de garagist die 'schade' ergens moet recupereren natuurlijk.

Verkopers zullen altijd verkopers blijven ;)
Ik bedoel;

Toen ik ging kijken naar mijn huidige motor (bij een zaak) was ik nog aan het twijfelen tussen 2 moto's, die zaak had ze beide staan en dus daarom daarheen.
Eerst wat rondkijken en dan komt zo'n verkoper na een tijdje wel vanzelf op je afgestapt.
Dus ik heel mijn verhaal gedaan en verkoper was al enthousiast, maar des te meer vragen ik hem stelde des te minder enthousiast werd hij al precies.
Is het mijn fout dat ik zeker wil zijn van mijn aankoop?
Naar mijn mening was ik duidelijk genoeg dat ik 1 van de 2 sowieso ging kopen, maar enfin.

Na een tijdje wat vragen te stellen gevraagd of het mogelijk was voor een testrit, toen merkte ik al dat hij dat precies niet graag had...
Maar testrit mocht, ik vroeg aan hem "wanneer moet ik terug zijn?", redelijk normale vraag dacht ik...
Vliegt hij daar, op redelijk agressieve toon, uit dat ik kan maken dat ik binnen de 5min terug bij hem binnen sta...owkeey.
Ik mocht beide moto's voor de volle 1km testrijden, euhm ja....

Daarna nog kleine 10min beide moto's staan bestuderen, en proberen het 1km rijgevoel te plaatsen, lol.
En toen gezegd "ik neem die".
....Toen "TOEN" was ik ineens zijne beste kameraad, vond het wel grappig.

Heb er achteraf eens goed meegelachen en denk het mijne ervan, ik snap ook idd wel dat ze bij 2dehands moto's niet graag hebben dat er km'ers bijkomen, maar langs den andere kant heeft de eventuele koper toch ook wel rechten.
Bij alles is het zo dat je als koper altijd maar moet rekenen op de goodwill van de verkoper, nooit omgekeerd.

Bushido

Legacy Member
Op een circuit dag heb ik eens een testrit gewonnen met een superduke. Dus ik gebeld en mocht komen rijden.
Kom ik daar toe geeft die mij een uitleg van de moto, laat mij een papierke tekenen dat ik hem meeneem voor een testrit. Geeft mij de sleutel en zegt: de bak zit vol en ben open tot 19u tot dan!
Het bewijs dat het ook anders kan! Terwijl ik totaal geen intentie had van ene te kopen...

ATI

Legacy Member
Vliegt hij daar, op redelijk agressieve toon, uit dat ik kan maken dat ik binnen de 5min terug bij hem binnen sta...owkeey.
Ik mocht beide moto's voor de volle 1km testrijden, euhm ja....

Dan zou ik zo zeggen,moet hem al niet meer hebben daaggg!!!

desolation

Legacy Member
ATI zei:
Dan zou ik zo zeggen,moet hem al niet meer hebben daaggg!!!

No shit

Das al zo goed als bij Deschouwer. Terwijl mijne maat daar aant tekenen was voor ne Cagiva Raptor te kopen was ik aant kijken naar ne 996 die er stond. Verkoper was al heel den tijd aant loeren, kwam vragen of ik er is op wou zitten.
Terwijl ik erop zat en wa rondkeek merkte ik dat de koppeling totaal geen weerstand had. Ik onderbreek zijn lofzang over hoe exclusief en speciaal zo'n 996 wel niet is en dat deze echt een uitzonderlijk stuk in perfecte staat is om te vragen waarom die zo licht is.
"Ha dat is omdat Ducati heel speciale koppelingen gebruikt uit de racerij, die zijn heel makkelijk te bedienen"
'Nee meneer, de droge koppeling van alle Duc's is beenhard normaal tenzij ge er een bigbore piston op zet. De deze is een spons omdat ik er de vloeistof zo zie uitlopen'

Werd em daar direct kwaad dat ek van dien dure moto af moest blijven en dat als ik het niet afbolde dat ik de kosten mocht betalen voor die kapotte koppelingspomp...

Xiao

Legacy Member
Da's wel om mottig van te worden zo'n verhalen.
Maar die zijn toch verplicht garantie te bieden op verborgen gebreken? :oink:

ATI

Legacy Member
Werd em daar direct kwaad dat ek van dien dure moto af moest blijven en dat als ik het niet afbolde dat ik de kosten mocht betalen voor die kapotte koppelingspomp..

Hallo jongens,die zijn goed weg (geestelijk)

Mee

Legacy Member
Iemand die goeie adressen weet voor een mototrailer (voor 2 moto's)? Liefst regio/rond Vlaams-Brabant.

Zijn er zaken die je zeker wel of niet moet hebben op zo'n trailer?

beemer036

Legacy Member
Xiao zei:
Da's wel om mottig van te worden zo'n verhalen.
Maar die zijn toch verplicht garantie te bieden op verborgen gebreken? :oink:

Garantie...

Da's nog zo'n lachertje.
Wat zegt de wetgeving?
Een dealer is verplicht van een jaar garantie te geven, punt.

Wat zegt een dealer?
Ah die motor heeft x(x) aantal leeftijd, of xx.xxx aantal km, daar geven we geen (of 6 maanden) garantie op.

@Desolation, heel mooie winkel he die Deschouwer, maar daar heb je echt het "nummerkes gevoel".

Xiao

Legacy Member
Van waar komt jouw moto, beemer? Want als ik ooit een andere ga kopen ga ik waarschijnlijk dezelfde winkels afzien :p

desolation

Legacy Member
beemer036 zei:
@Desolation, heel mooie winkel he die Deschouwer, maar daar heb je echt het "nummerkes gevoel".

ik zou er nooit iets kopen. heel diene service dienst zijn leercontractjes met ene kerel die wat ervaring heeft om hun te leiden. tis daar duur zonder meer en het personeel blinkt er verre van uit in kennis of vriendelijkheid.

boven bij de kleding ist wel veel beter, daar zijn ze echt met u begaan, maar tis nog steeds duur

beemer036

Legacy Member
Xiao zei:
Van waar komt jouw moto, beemer? Want als ik ooit een andere ga kopen ga ik waarschijnlijk dezelfde winkels afzien :p

Huidige komt van bij motormarkt vrints te Rijkevorsel, geene slechte mens maar ge moet hem wat kennen ;)

Is zowat de kortstbijzijnde met het ruimste aanbod.
Motorweelde is hier ook dichtbij maar heeft geen groot aanbod.
Mijn vorige kwam van bij Tom Serneels in Westerlo, super service, ook een redelijk ruim 2dehands aanbod, wel al iets verder rijden.

Waar ik tijdens een toerke ook wel eens durf stoppen is bij Moto Goossens te Oelegem, daar moet je wel rekening houden met 10cm stof op elke moto :)

Mijn broer woonde vroeger in Zemst en daardoor kwam ik toen wel eens een paar keer bij Deschouwer, idd erg dure winkel.

Als ik ne grote toer doe, of in de buurt ben van Zolder stop ik wel eens bij GSM Motorpaleis en/of bij de Felix&jos te Beringen, beide ook ruim aanbod.
Motorpaleis heeft ook zeer veel kledij, en drank (en soms eet) gelegenheid, leuk voor te stoppen dus :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan